صفحه اول روزنامه هاي جهان
•نو و سيتي- سلاح روسي در آسيا بهتر از هر جاي ديگري به فروش مي رسد •الاتحاد -درگيري بين پليس عراق و بيكاران در بغداد و موصل •فيگارو-فرانسه و آمريكا در افغانستان همگام با يكديگر فعاليت مي كنند
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3184 , Oct.3, 2003
جمعه 11 مهر۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۸۴
صفحه اول روزنامه هاي ايران
•مردم سالاري - دستورالعمل طرح مسكن كارمندان طي دو ماه آينده ابلاغ مي شود •كار و كارگر - قانون جامع خصوصي سازي به زودي تدوين مي شود •كيهان - شهرداري،اراضي ارتفاعات شمال تهران را از متصرفان پس گرفت
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۵۳:۱۱
ـ اذان مغرب: ساعت ۰۶:۱۸
اذان صبح فردا: ساعت ۲۸:۴

اعتصاب ۱۵۰ هزار كارگر و كارمند در اسراييل
بخش ها و مراكز اقتصادي، تجاري و اداري مهم رژيم صهيونيستي ديروز براي چهارمين روز پياپي شاهد اعتصاب ۱۵۰ هزار كارگر و كارمند اين رژيم است كه به طور كلي يا محدود، دست از كار كشيده اند.
با اين اعتصاب فعاليت بخش هاي مهم اقتصادي و اداري به ويژه بنادر در اسراييل مختل شده است.
در اين ميان كارگران بخش گمرك فرودگاه بن گوريون پس از اعتصاب دوروزه به سر كار خود بازگشتند.
با ادامه اين اعتصاب كه چهار روز پيش در اعتراض به كمبود دستمزدها و كاهش خدمات اجتماعي در بودجه سال جديد رژيم صهيونيستي آغاز شد، كابينه اين رژيم تصميم گرفته است از بنادر پورت سعيد مصر و عقبه اردن به منظور جلوگيري از زيان هاي اقتصادي بيشتر كمك بگيرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيت المقدس، مقامات بندري اسراييل گفتند كه حدود ۴۰ فروند كشتي به دليل اعتصاب دوهزار و پانصد تن از كاركنان بنادر از روز سه شنبه در بنادر اين رژيم لنگر انداخته اند.
ميرشيتريت، معاون وزير دارايي رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه در صورت تداوم اعتصاب كاركنان وابسته به اتحاديه كارگري، دولت درصدد حمل و نقل كالا از طريق بندر اردني عقبه و بندر مصري پورت سعيد برخواهد آمد.
اسراييل رسماً موافقت نامه اي با مقامات بندري مصر و اردن امضا نكرده، ولي چنين توافقي به طور اصولي صورت گرفته است. اسراييل پيشنهاد كرده به ازاي جابه جايي هر كانتينر در هريك از بنادر مذكور مبلغ ۲۰۰ دلار بپردازد.
اما درحاليكه مصر روز چهارشنبه با اين طرح موافقت كرد و اعلام داشت آماده انجام تمهيدات لازم براي اجراي آن است، اردن با آن مخالفت كرده و مي گويد:انجام چنين اقدامي موجب سنگين شدن ترافيك كاري در بندر عقبه مي شود.
نبيل شريف، وزير اطلاع رساني اردن، گفت: بندر عقبه قادر به دريافت محمولات كشورهاي همجوار نيست چون تجهيزات و تاسيسات آن ناكافي بوده و هم اكنون نيز كشتي ها براي تخليه ناچارند مدت ها معطل بمانند.
ولي رييس بندر پورت سعد مصر گفت: اين بندر به اندازه كافي بزرگ و مجهز است تا محمولات كشتي هاي معطل مانده در اسراييل به دليل اعتصاب را تخليه كند.
وزارت دارايي رژيم صهيونيستي گفت، در اقدام ديگري به منظور گذر از مسئله اعتصاب، دولت سرگرم بررسي احتمال گشايش بندري خصوصي در نزديكي شهر حيفاست.
آريل شارون، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس، صبح چهارشنبه اين اعتصاب را جدي و سخت توصيف كرده و گفت دولتش تلاش مي كند تا بر آن فايق آيد.
ضمناً، بنيامين نتانياهو، وزير دارايي، در تلاش براي متوقف كردن اين اعتصاب، نامه اي خطاب به رييس اتحاديه كارگري نوشته و در آن خواستار برگزاري فوري مذاكرات شده است.اين اعتصاب همچنين موجب بروز اختلالي گسترده در ورود و خروج مسافران در فرودگاه بين المللي تل آويو شده است.
پس از اينكه كابينه شارون طرح محدود كردن هزينه هاي دولتي براي سال ۲۰۰۴ را تصويب كرد تا اقتصاد دچار ركود اين رژيم را نجات دهد، اتحاديه هاي كارگري تصميم به انجام اعتصاب هاي بي سابقه گرفتند.

رايزني آمريكا براي تصويب قطعنامه عراق
004394.jpg
ريچارد بوچر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه پيش نويس جديد قطعنامه عراق كه از سوي آمريكا تنظيم شده حاوي نقش روشن تري براي سازمان ملل در عراق است.
بوچر در نشست خبري خود با اعلام اين خبر افزود: كالين پاول وزير خارجه آمريكا براي تصويب متن اين پيش نويس در شوراي امنيت سازمان ملل و جلب نظر اعضاي شورا با جك استراو، يوشكا فيشر و پالاسيو همتايان انگليسي، آلماني و اسپانيايي خود گفت وگو كرده است.وي افزود: روند سياسي، حضور نيروهاي بين المللي و نحوه انتقال قدرت به مردم عراق نيز به طور واضح تري در اين قطعنامه مطرح شده اند.
پيش نويس قبلي اين قطعنامه به علت ابهاماتي كه در مورد نقش سازمان ملل و نحوه انتقال قدرت داشت، مورد انتقاد قرار گرفته بود.
برخي از كشورهاي عضو شوراي امنيت نظير فرانسه و روسيه خواستار ايفاي نقش مهمتري توسط سازمان ملل در عراق شده اند.اما آمريكا اعلام كرده است كه اداره نهايي عراق را خود برعهده خواهد داشت.آمريكا تنها خواستار كمك هاي مالي جهاني و اعزام نيروهاي بين المللي به عراق است.
ساير حوادث
گروهي از شيعيان عراق روز چهارشنبه، در اعتراض به تيراندازي پليس عراق به روي آنان در بغداد، تظاهرات كردند.به گزارش الجزيره اين تيراندازي هنگامي رخ داد كه به دنبال دستگيري يكي از امامان جماعت بغداد، گروهي با تجمع در برابر مسجد، اعتراض خود را نسبت به دستگيري وي اعلام كردند. اما پليس بغداد در واكنش به اين اقدام، معترضان را مورد تيراندازي قرار داد.
اين تظاهرات از مسجدي كه امام جماعت آن دستگير شده است شروع شد و تظاهركنندگان براي اعلام اعتراض خود به سمت مركز پليس حركت كردند.در انفجار چهارشنبه صبح نيز در تكريت، زادگاه صدام حسين، يك سرباز آمريكايي كشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.
ديروز همچنين يك كاروان نظامي آمريكا متشكل از چندين دستگاه كاميون در جنوب فلوجه، هدف حمله قرار گرفت.ديروز نيروهاي اسپانيايي مستقر در عراق اعلام كردند كه يك انفجار در انبار مهمات منطقه ديوانيه روي داده است.
وزارت دفاع اسپانيا با صدور بيانيه اي افزود كه اين انبار در فاصله يك كيلومتري جنوب مقر نيروهاي اين كشور در عراق قرار دارد.وزارت دفاع اسپانيا در بيانيه خود از علت وقوع انفجار در اين انبار مهمات اظهار بي اطلاعي كرده است و به تلفات احتمالي آن نيز هيچ اشاره اي ندارد.

حكم اعدام در انتظار چهار متهم انفجاربالي
004396.jpg
دادياران اندونزي بر خواسته خود مبني بر تعيين حكم اعدام براي هوتومو پامونگكاس معروف به مبارك، يكي از متهمان اصلي انفجار ۱۲ اكتبر بالي تاكيد كردند.
به گزارش روزنامه جاكارتا پست، داديار نيومان روجو در دادگاه شهر دنپاسار مركز جزيره بالي گفت: دادياران اندونزي همچنان بر درخواست خود مبني بر تقاضاي مجازات اعدام براي مبارك اصرار دارند.
دادياران اندونزي بر اين باورند كه مبارك در انتقال مواد منفجره به بالي مشاركت داشته و با رانندگي وانت حامل مواد منفجره به محل انفجار در انجام اين حادثه دخالت مستقيم داشته است.
مبارك از سوي دادياران اندونزي همچنين به عضويت در گروه جماعت اسلامي، انتقال سلاح و مواد منفجره به جزيره آمبون، جاكارتا و فيليپين متهم شده است.
روجو در دادگاه گفت: تحقيقات نشان داده است كه مبارك علاوه بر دخالت در انفجار بالي همچنين در بمب گذاري در كليساي مناطق موجوكرتو و شرق جاوه در شب كريسمس سال ۲۰۰۰ نيز دخالت داشته است.
به رغم ادعاهاي دادياران اندونزي، وكلاي مدافع مبارك گفتند كه وي تنها از فرمان رهبران گروه اطاعت كرده و دخالت وي در انفجار بالي غيرعمدي بوده است.
انفجار ۱۲ اكتبر سال ۲۰۰۲ در دو باشگاه شبانه جزيره بالي اندونزي ۲۰۰ كشته در پي داشت كه بيشتر آنان گردشگر خارجي بودند.
نيروهاي امنيتي جنوب شرق آسيا، گروه جماعت اسلامي را به ايجاد انفجار بالي و ديگر بمب گذاري هاي منطقه متهم كرده اند.
دادگاه بالي صبح ديروز نيز يكي ديگر از مظنونان به دست داشتن در انفجار سال گذشته جزيره بالي را مجرم شناخت و او را به مرگ محكوم كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، علي غفرون ملقب به مخلص كه يكي از رهبران برجسته حزب جماعت اسلامي است و چهارمين مظنون اصلي در ارتباط با انفجار مذكور شناخته مي شود، پس از اين كه حكم قاضي دادگاه را شنيد، شعار ا... اكبر سرداد و اعلام كرد خواستار «شهادت» است.
عمروزي و امام سامودرا دو تن از ديگر مظنونان اصلي حادثه انفجار جزيره بالي اندونزي هستند كه قبل از مخلص محاكمه و محكوم به اعدام شده اند.
اين سه اسلامگراي عضو جماعت اسلامي كه گفته مي شود با سازمان تروريستي القاعده نيز در ارتباط هستند، اگرچه به عنوان مسلمانان مبارز و جهادگر حكم اعدام صادره از سوي دادگاه اندونزي را به منزله شهادت مي دانند، اما تصميم دارند توسط وكلاي خود درخواست تجديد نظر كنند.
در انفجار مهيبي كه در ۱۲ اكتبر سال گذشته ميلادي، يعني (حدود يك سال قبل) در يك مركز تفريحي شبانه واقع در جزيره گردشگري بالي در اندونزي رخ داد، ۲۰۲ نفر جان خود را از دست دادند.

ژنرال آمريكايي:
ارتش افغانستان بايد شانه به شانه آمريكا بجنگد
004386.jpg
ژنرال رادني ديويس سخنگوي نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان اعلام كرد: آمريكا در صدد ايجاد ارتشي در افغانستان است كه شانه به شانه با نيروهاي آمريكايي با دشمنان افغانستان بجنگند و ما مي خواهيم به كساني كه در كنار ما مي جنگند، اعتماد داشته باشيم.
اين سخنگو در يك كنفرانس خبري در كابل با اعلام اين خبر افزود: آنچه را كه آمريكا در افغانستان مي خواهد ارتشي قابل اعتماد، مقتدر و مستقل است و براي اين كار تلاش زياد انجام شده است و داشتن ارتشي مانند ارتش آمريكا زمان زيادي را در برمي گيرد.
وي گفت: آمريكا همزمان با نبرد با نيروهاي طالبان، به آموزش ارتش ملي افغانستان نيز مي پردازد و در نظر دارد كه روند و سرعت آموزش نيروهاي اين ارتش ملي را نيز دو برابر كند.
ژنرال ديويس اظهار داشت: براين اساس، تشكيل ارتش ملي افغانستان زمان زيادي را در برمي گيرد، زيرا آموزش يك سرباز كار ساده اي نيست و نياز به زمان دارد.
وي گفت: آمريكا مي خواهد افغانستان يك ارتش مقتدر و ورزيده داشته باشد نه يك ارتش عادي و آموزش سربازان كنوني، ارتش افغانستان در سطحي عالي است.
ديويس اظهار داشت:  اين سربازان هم اكنون با نيروهاي طالبان و القاعده در افغانستان مي جنگند و اين خود نشان مي دهد كه ما در انتخاب خود دقت لازم را داريم.
اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه با گذشت حدود ۲۰ ماه از آغاز تشكيل ارتش جديد افغانستان، تاكنون تنها اندكي بيش از شش هزار نفر در ۱۱ گردان رزمي، آموزش ديده اند و آموزش دوازدهمين گردان نيز اخيراً آغاز شده است.
كارشناسان نظامي روند تشكيل ارتش ملي افغانستان را كه ابتدا قرار بود تنها دو سال به طول انجامد، بسيار بطئي و كند مي دانند.
افسران آمريكايي كه آموزش نيروهاي ارتش ملي افغانستان را برعهده دارند،اعلام كرده اند آموزش اين ارتش تا سال ۲۰۱۰ ميلادي طول خواهد كشيد.
شوراي آتلانتيك شمالي (ان.اي.سي) نيز روز چهارشنبه به بررسي گزينه هاي احتمالي در زمينه ايفاي نقش مهمتر ناتو در افغانستان و امكان گسترش نيروي بين المللي كمك به افغانستان (ايساف) فراتر از كابل، پرداخت.
منابع سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) كه خواستند نامشان ذكر نشود، گفتند: بررسي هاي بسيار مناسبي انجام داديم، بررسي بسيار سازنده اي بود، اما هنوز تصميمي اتخاذ نشده است.
به گزارش ايرنا، نمايندگان كشورهاي عضو ناتو برخي از ملاحظات سياسي در توصيه نظاميان در خصوص گسترش نيروهاي ايساف را بررسي كردند.
منابع مزبور افزودند كه اين توصيه نظامي روز دوشنبه دريافت شد،از اين رو سفيران ناتو به زمان بيشتري براي مد نظر گرفتن آن نياز دارند.
اين منابع اظهار داشتند: ما نياز به اتخاذ تصميم صحيح، نه تصميم عجولانه داريم.
انتظار مي رود سفيران ناتو ظرف چند روز آتي تصميمي را تصويب كنند كه به موجب آن به ارتش رهنمودهاي بيشتري را ارايه خواهند داد تا آنان بتوانند طرح عملياتي مقتدرانه كاملي را تهيه كنند.
تقويت نظامي افغانستان در حالي صورت مي گيرد كه هنوز نيروهاي القاعده و طرفداران طالبان عمليات نظامي مختلفي در اين كشور انجام مي دهند.
ديروز يك منبع امنيتي افغانستان گفت: يك انبار بزرگ سلاح و مهمات در منطقه نجراب، ولايت كاپيسا در شمال كابل توسط نيروهاي امنيتي دولت انتقالي افغانستان كشف و ضبط شد.
منبع مذكور به ايرنا گفت: در اين انبار بيش از ۱۰ هزار نوع گلوله سلاح هاي مختلف سبك و سنگين و حدود يكصد قبضه سلاح انفرادي كشف شده است.
منابع نظامي افغانستان همچنين ديروز گزارش دادند كه صدها تن از نيروهاي نظامي پاكستان با ورود به منطقه وزيرستان جنوبي در مرز افغانستان عمليات نظامي جديدي را عليه شبه نظاميان طالبان و افراد سازمان تروريستي القاعده به رهبري اسامه بن لادن آغاز كردند.
به گفته منابع مذكور عمليات نظامي پاكستان از سحرگاه پنجشنبه آغاز شده است و تبادل آتش شديدي در اين منطقه مرزي ادامه دارد.
يك كارمند مركز اطلاعات و عمليات وزارت دفاع افغانستان در اين باره به ايرنا گفت: منابع رسمي پاكستان خبر داده اند كه اين عمليات با هدف سركوبي افرادي از القاعده و طالبان كه به داخل افغانستان رخنه مي كنند، انجام گرفته است.
جزييات و نتايج اين عمليات تاكنون اعلام نشده است.

اخبار كوتاه
تشديد ناتواني پاپ
004388.jpg

پاپ ژان پل دوم در مقابل ديدگان هزاران مسيحي در واتيكان ناگهان از سخن گفتن بازماند ولي شعارها و تشويق حاضران سبب شد وي با اداي كلماتي به سخنراني خود پايان دهد.اين مسئله براي پاپ ۸۳ ساله در حالي رخ داد كه واتيكان دو روز قبل تمامي اخبار مربوط به وخامت حال وي را تكذيب كرده بود.به دنبال بروز اين واقعه براي رهبر مذهبي كاتوليك ها، اكنون وضعيت سلامت وي در آستانه بيست و پنجمين سال مسئوليت خود، در پرده ابهام قرار گرفته است.بيماري و ناتواني جسماني پاپ مربوط به چندين سال قبل است تا اينكه هفته گذشته نگراني هاي جدي در مورد سلامت وي از سوي يكي از بلندپايه ترين مقام هاي واتيكان مطرح شد.به گزارش ايرنا،كاردينال راتزينگر رييس مجمع دفاع از ايمان واتيكان در مصاحبه با نشريه آلماني بونته از كاتوليك ها خواسته بود براي سلامتي پاپ دعا كنند.
مطبوعات ايتاليا نيز به نقل از يك منشي مخصوص راتزينگر نوشتند: پاپ نمي تواند راه برود و بايستد ولي فعاليت هاي خود را ادامه خواهد داد.هرچند وخيم بودن حال پاپ تكذيب شده ولي پخش تصاويري از وي و مطالب انتشار يافته نشان مي دهد واتيكان نيز از احتمال در خطر قرار گرفتن سلامت پاپ نگران است.

تاكيد ايتاليا و واتيكان بر نقش مسيحيت در قانون اساسي اروپا
004384.jpg

رييس دوره اي اتحاديه اروپا و واتيكان،مركز مذهب كاتوليك، خواستار اشاره به نقش مسيحيت در متن پيشنهادي قانون اساسي اروپاي واحد شدند.
به گزارش ايرنا، فرانكو فراتيني، وزير امور خارجه ايتاليا چهارشنبه شب در يك مصاحبه مطبوعاتي در شهر رم گفت: تلاش مي كنيم موضوع مسيحي بودن اروپا در متن قانون اساسي گنجانده شود.
رييس دوره اي شوراي وزيران خارجه اتحاديه اروپا افزود: ايتاليا تمام سعي خود را انجام خواهد داد تا در نشست شنبه آينده سران اتحاديه در شهر رم كه براي بررسي متن پيشنهادي تشكيل مي شود، درخواست پاپ مبني بر مسيحي بودن اروپا مورد اشاره قرار گيرد.وي همچنين گفت: البته لائيك بودن از اصول اساسي اتحاديه اروپا است ولي نام بردن از مسيحيت يك ارزش تاريخي محسوب مي شود كه سبب اتحاد ملت هاي اروپايي خواهد شد.
فراتيني در اين مصاحبه ابراز اميدواري كرد، اين موضوع بدون ايجاد تغيير در متن پيشنهادي قانون اساسي اروپاي واحد، عملي شود.همچنين ناوارو والس سخنگوي واتيكان مركز مذهب كاتوليك، گفت: ۱۱ كشور عضو اتحاديه اروپا با گنجانده شدن نقش مسيحيت در قانون اساسي اروپاي واحد موافق هستند.
والس ديروز در شهر رم، اظهار داشت: پاپ ژان پل دوم هنوز اميد خود را در اين مورد از دست نداده است.وي افزود: به اعتقاد واتيكان، ۱۱ كشور از ۱۵ عضو اتحاديه با تغيير قانون اساسي اروپا براي اشاره به مسيحي بودن اين قاره موافق هستند.
والس اظهار داشت: براي واتيكان، افزودن دو واژه اصل مسيحيت به عنوان ميراث فرهنگي و مذهبي اروپا در متن قانون اساسي كافي است.
موضوع گنجاندن نقش مسيحيت در متن پيشنهادي قانون اساسي اروپاي واحد به يكي از جنجال برانگيزترين مسايل اجتماعي و سياسي اتحاديه اروپا تبديل شده است.

سفر شرودر به چهار كشور عربي
004390.jpg

گرهارد شرودر صدراعظم آلمان امروز سفر دوره اي چهار روزه خود را به كشورهاي عربستان، مصر و امارات متحده عربي آغاز مي كند.
روزنامه الرياض عربستان ديروز با بيان اينكه اهداف اين سفر بيشتر بازرگاني است، نوشت: سه كشوري كه شرودر به آنها سفر مي كند، از بزرگترين كشورهاي عربي واردكننده كالاهاي آلماني هستند.
اين روزنامه افزود: يك هيات بازرگاني بلندپايه متشكل از ۱۷ نفر از سران صنايع آلمان، صدراعظم اين كشور را در سفر به عربستان، مصر و امارات همراهي مي كنند.به نوشته الرياض، شرودر در اين سفر علاوه بر بررسي روابط اقتصادي و تجاري، موضوعات سياسي حساس نظير پيشنهاد برلين مبني بر آموزش متقاضيان خدمت در پليس و ارتش عراق پس از جنگ و اوضاع بحراني خاورميانه را با سران كشورهاي عربي بررسي مي كند.

يكي از عاملان ترور احمد شاه مسعود به شش سال زندان محكوم شد
004392.jpg

طارق معروفي اهل تونس و يكي از كساني كه در ترور احمد شاه مسعود فرمانده ارشد مجاهدين افغانستان دست داشته است، در دادگاهي در بلژيك به شش سال زندان محكوم شد.
به گزارش ايرنا،روزنامه انيس چاپ كابل ديروز با درج اين خبر، نوشت: اين دادگاه روز چهارشنبه محاكمه ۲۳ نفر مظنون القاعده را به پايان رساند و براي معروفي كه در قتل احمد شاه مسعود فرمانده ارشد ائتلاف ضد طالبان نقش داشته است، شش سال زندان در نظر گرفت.
احمد شاه مسعود اواسط شهريورماه سال ۱۳۸۰ در منطقه خواجه بهاالدين ولايت تخار در شمال افغانستان در پي يك عمليات تروريستي شهيد و خبر شهادتش ۱۸ شهريور ماه با حدود يك هفته تاخير اعلام شد.
اين ترور در اثر انفجار بمبي كه در يك دوربين فيلمبرداري جاسازي شده بود در حين مصاحبه دو تبعه عرب كه خود را خبرنگار معرفي كرده بودند، صورت گرفت.دو روز پس از اين ترور حادثه ۱۱ سپتامبر در آمريكا روي داد.

سيا: القاعده مسئول جديدي در خليج فارس گمارده است
004398.jpg

راديو محلي واشنگتن به نقل از سازمان سيا اعلام كرد: گروه تروريستي القاعده يك مسئول جديد در خليج فارس پيدا كرده است.اين راديو افزود: ابوحضيم الشعير ۲۹ ساله كه يمني بوده پيش تر محافظت از اسامه بن لادن را برعهده داشته است.
به گفته مقام هاي آمريكايي الشعير هم اكنون در عربستان سعودي بوده و مسئوليت شبكه تروريستي القاعده در خليج فارس را برعهده دارد.
الشعير كه با نام «خالد علي بن علي الحج» نيز شناخته مي شود روابط نزديكي با خالد شيخ محمد مسئول پيشين بخش عملياتي شبكه القاعده در خليج فارس داشته است.به گزارش ايرنا، خالد شيخ محمد كه متهم به طراحي عمليات يازده سپتامبر است در ماه مارس گذشته در كراچي توسط نيروهاي آمريكايي و پاكستاني دستگير شد.
مقام هاي آمريكايي معتقدند الشعير نقش مهمي در انفجار ماه مه در رياض داشته است.
به گزارش اين راديو با دستگيري و كشته شدن اعضاي القاعده افراد جديدتري جايگزين آنها مي شوند.
مقام هاي آمريكايي گفته اند كه هنوز اطلاعي از بسياري از رهبران جديد القاعده ندارند.
الشعير احتمالاً جايگزين عبدالرحيم النشيري است كه در جريان حمله به كشتي «يو.اس.اس.كول» در آب هاي يمن و سفارتخانه هاي آمريكا در آفريقا دست داشته است.الشعير در فهرست ۱۹ نفري رهبران القاعده است كه دولت عربستان سعودي به دنبال آنهاست، اما نام او در فهرست اف.بي.آي قرار ندارد.
گفته مي شود وي در اردوگاه هاي افغانستان تحت آموزش نظامي قرار گرفته است.
در همين حال، سازمان سيا روز چهارشنبه اعلام كرد كه نوار صداي ايمان ظواهري كه روز يكشنبه پخش شده، احتمالاً اصل بوده و بدلي نيست.
در اين نوار ظواهري، آمريكا را به تلاش در نابود كردن اسلام متهم كرده است.
در نوار صوتي مزبور كه توسط شبكه تلويزيوني الجزيره و شبكه العربيه پخش شده، ايمان ظواهري به وقايعي كه به تازگي رخ داده منجمله سفر شارون به هند و استعفاي محمود عباس، نخست وزير فلسطين اشاره كرده است.وي در اين نوار اظهار كرده كه عمليات تروريستي كه غرب از آن نام مي برد در واقع جهاد محسوب مي شود و نيز از مسلمانان خواسته است كه در مقابل جنگ صليبي يهوديان مقاومت كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |  ورزش  |
|  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |