سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۸۸
سرعت صد برابر كامپيوترها، هزينه ها را كاهش مي دهد
محققان شركت (سان مايكروسيستم) تراشه هاي رايانه اي را به صورتي در كنار هم قرار داده اند كه جدار تراشه ها يكديگر را لمس كرده و اطلا عات ذخيره شده در آنها به آساني به تراشه مجاور منتقل مي شود. بدين ترتيب با استفاده از اين تراشه ها، ارتباط بين تراشه هاي رايانه اي به طور قابل توجهي افزايش مي يابد. پيش بيني مي شود اين امر هزينه استفاده از كامپيوتر را كاهش دهد.
روش جديد داراي مزيت هايي است كه به شرح زير است:
افزايش سرعت تبادل اطلا عات بين تراشه ها صد بار نسبت به سيستم كنوني.
كاهش قيمت رايانه.
كاهش ميزان مصرف انرژي.
پيش بيني مي شود طي كمتر از پنج سال اين محصولات جديد وارد بازار شوند.

زنان هزينه بيشتري براي درمان بيماري قلبي مي پردازند
001756.jpg
سازمان جهاني بهداشت به زنان هشدار داده تا از قلب خود مراقبت بيشتري به عمل آورند. ولو آن كه اكثر زنان از سرطان به خصوص سرطان سينه هراس دارند. اما بيماري هاي قلبي عروقي مانند حملا ت قلبي و سكته ها هر ساله زنان بيشتري را در مقايسه با سرطان سينه از پاي در ميآورد. زنان اقدامات ضروري پيرامون بيماري هاي قلبي را كه كاملا ً قابل پيشگيري است انجام نمي دهند. اين سازمان اعلا م كرد ميزان هزينه اي كه زنان براي كنترل سرطان مي پردازند بيش از هزينه هاي مربوط به بيماري هاي قلبي آنان است، در حالي كه قلب آنها اساساً كشنده تر عمل مي كند.

در باره ايرانگردي و جهانگردي
آيا همه جاي ايران سراي شما است؟
به نظر مي رسد استفاده از تورهاي مسافرتي روبه افزايش است و خانواده هاي ايراني خواستار پرداخت كل هزينه به صورت يكجا هستند تا از دردسر وسيله نقليه، رزرو هتل و يافتن رستوران مناسب خلا ص شوند.اما پديده گردشگري از طريق تورها در شرايط كنوني از آن خانواده هايي است كه مي توانند بخشي از درآمد خود را صرف اين امر كنند، بنابراين دشواري گردشگري خانواده هاي كم درآمد به قوت خود باقي است .
مرجان نماينده 
001750.jpg

مي گويندكشورهاي مختلف براي جذب توريست اقداماتي اساسي انجام داده و از اين طريق قسمتي از بودجه ساليانه كشورشان را تأمين مي كنند. مي گويند گردشگري در توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي هر كشور نقش به سزايي دارد. اما سهم خانواده هاي ايراني ازامكانات موجود چيست؟ و كدام خانوارها قدرت سفر و گردش كردن را دارند؟
بازسازي مكان هاي تاريخي و زيارتي، ايجاد امكانات رفاهي و خدماتي مناسب به مسافران و ساخت بازارچه هايي براي خريد آسان گردشگران از جمله اقداماتي است كه هركشور بنا به موقعيت جغرافيايي و تاريخي خود براي جلب مسافر انجام مي دهد.
سازمان ايرانگردي و جهانگردي نيز به اين دليل كه صنعت توريسم نقش محوري و مهمي در ايجاد اشتغال، درآمد ارزي و توسعه فرهنگي دارد، اقدامات جديدي با هدف آموزش هتلداري و مهمانداري به گروهي از جوانان انجام داده و همچنين گروهي با عنوان >ليدرتور< را به تورهاي مسافرتي معرفي كرده است كه تورها ملزم به همراه داشتن اين راهنماهاي آموزش ديده هستند.
توجه به صنعت گردشگري و جهانگردي يكي از ملزومات توسعه پايدار است و براي جذب توريست همه چيز را بايد مد نظر داشت. امنيت و توسعه مناطق ديدني از بنيادي ترين مسائل جهت رشد صنعت گردشگري هستند، با اين وصف به نظر مي رسد اكثر خانواده هاي ايراني هنوز راساً سفر مي كنند و تا حد امكان از رجوع به مراكز مربوطه خودداري مي كنند.
آژانس ها
آژانس هاي مسافرتي بدين منظور فعاليت مي كنند كه مسافران را از طريق تور به شهرها و كشورهاي مختلف ببرند. اين آژانس ها به سه دسته تقسيم مي شوند.
گروه اول: گروهي هستند كه با سرمايه گذاري شروع به كار مي كنند و هم بليت ها را به صورت آزاد به فروش مي رسانند و هم تورهاي سياحتي برگزار مي كنند.
گروه دوم: سرمايه هاي كار خود را از طريق گرفتن وام از سوي سازمان ايرانگردي و جهانگردي تأمين مي كنند و همچنين اقدام به راه اندازي تورهاي سياحتي و زيارتي مي كنند.
گروه سوم: يا گروه >پ< از طرف سازمان ايرانگردي و جهانگردي و سازمان حج و زيارت مجوز دارند. اين آژانس ها امكانات بيشتري در اختيار دارند. زيرا هم از سوي سازمان ايرانگردي و هم از سوي سازمان حج و زيارت به آنها سرمايه داده مي شود.
اكثر مردم براي سفرهاي داخلي يا خارجي، به سراغ اين آژانس هاي مسافرتي مي روند. از جمله مزاياي سفر با تور هزينه كمتر و صرفه جويي در وقت است. مسافران براي تهيه بليت و محل استراحت خود از تخفيف ويژه اي استفاده مي كنند، كه اين هزينه ها در سفرهاي آزاد بسيار بالا تر مي شود. نكته بعدي مقوله امنيت جاري در اين تورها است كه مسافران هنگام خروج از مرز و يا در طول سفر به دليل گروهي بودن از طرف دولت مورد حمايت قرار مي گيرند. همچنين وجود ليدر همراه تور بسيار كليدي است.
مسافران از جاهايي ديدن مي كنند كه ممكن است در سفرهاي انفرادي نتوانند به آن اماكن بروند. در حقيقت سفر با تورها در بسياري از موارد از صرف هزينه هاي اضافي جلوگيري مي كند.
استفاده از اين تورها اگرچه مزاياي زيادي دارد اما اين موضوع تا آنجا مطلوب به شمار مي رود كه مسئولان و مديران آژانس هاي مسافرتي سرويس دهي مناسبي به مسافران داشته باشند. چرا كه اساس كار اين شركت ها تبليغات است، بنابراين با ارائه خدمات مناسب به مسافران سابقه كار مفيدي را براي خود رقم مي زنند و اين امر مي تواند وسيله اي هم براي جذب مسافر و هم براي تبليغ كار خودشان باشد.
مردم چه مي گويند
اكثر افراد، تورهاي مسافرتي و مراكز جذب توريسم را پديده هاي تجمل گرايانه اي مي خوانند كه ارتباطي با توده مردم ندارند. آنها مي گويند همه اينها تبليغاتي براي جذب پول خانواده ها وافرادي با درآمد بالا  است و كمتر خانواده ايراني مي تواند هزينه سفرهاي پيشنهادي آنها را بدهد. چنان كه در مورد سفرهاي زيارتي مثل رفتن به مشهد، اكثر مردم راساً اقدام مي كنند و بدون مراجعه به تورهاي مسافرتي ترتيبات سفر خود و اقامت در مشهد را شكل مي دهند. اين امر گاهي با ارائه خدمات نامناسب برخي تورها تشديد هم مي شود.
001754.jpg

خانم س.پ ، ۶۰ ساله مسافر مي گويد: سفر با تور از نظر اقتصادي به صرفه است ولي اين در صورتي است كه مدير گروه شخص باتجربه و مورد اعتمادي باشد. گاهي سفر با اين تورها بدتر موجب ضرر مي شود چرا كه نه محل اقامت مناسب است و نه از نظر تغذيه رسيدگي مناسبي مي كنند بلكه فقط هدفشان به دست آوردن پول است.
خانم الف. پ ، ليدر، در مورد كار آژانس هاي مسافرتي مي گويد: سفر با تور موجب مي شود مسافران به مناطقي بروند كه حتي از وجود آنها اطلا عي ندارند .
خانم ن. م در مورد كار تورهاي سياحتي مي گويد: سفر با تور يك مزيت دارد و يك ايراد. مزيت آن هزينه كمتر سفر است. همچنين از نظر محل اقامت در جايي مستقر مي شويم كه از پيش تعيين شده و هنگام گشت در شهر و بازديد از مكان هاي ديدني امكان اينكه راه را گم كنيم وجود ندارد. ولي مشكلي كه هست آدم نمي تواند به هر آژانس اطمينان داشته باشد كه بتواند از هر نظر امكانات رفاهي را در اختيار مسافر قرار دهد.
آقاي روشني مدير يكي از آژانس هاي مسافرتي مي گويد: سفر با تور هزينه كمتري را در بردارد. مسافران براي استقرار در هتل از تخفيف برخوردار هستند و تمام مشكلا ت تهيه بليت وويزا با آژانس است. همچنين مسافران اهميت بيشتري دارند واز مناطقي ديدن مي كنند كه در سفرهاي آزاد اين امكان وجود ندارد. ولي مشكل بيشتر آژانس ها نداشتن سرمايه است و اينكه تبليغ كار اين شركت ها فقط از طريق مطبوعات امكان پذير است. مشكل ديگر اين است كه كارشان به صورت فصلي است. در بعضي از ماههاي پاييز و زمستان تقريباً مسافر ندارند و اين موجب ضرر قابل توجهي مي شود. در عين حال به نظر مي رسد استفاده از تورهاي مسافرتي روبه افزايش است. و خانواده هاي ايراني خواستار پرداخت كل هزينه به صورت يكجا هستند تا از دردسر وسيله نقليه،رزور هتل و يافتن رستوران مناسب خلا ص شوند.
تركيب مسافر
سفر كردن چه از طريق تور و چه به صورت آزاد مفيد است، ولي با خروج هر مسافر سرمايه اي از كشور خارج مي شود كه سود آن به نفع كشور ميزبان است و هيچ كمكي به مملكت نمي كند. در صنعت جهانگردي دو مخاطب وجود دارد: داخلي و خارجي.
مسافران داخلي: كه اغلب با شروع فصل تعطيلا ت سفرهاي خود را آغاز مي كنند. اكثر اين مسافران شهرهاي شمالي را براي گردش  انتخاب مي كنند و شايد دليل اين امر عدم آگاهي از وجود اماكن تاريخي وديدني ديگر شهرها باشد. بسياري از ايرانيان از وجود روستاهاي ديدني يا اماكن تاريخي كشور اطلا عي ندارند و اين مطلب مي تواند يكي از نقاط ضعف يا تبليغات نامناسب سازمان ايرانگردي براي جذب توريست باشد.
مسافران خارجي: به عنوان توريست وارد كشور مي شوند. تعداد اين گردشگران در مقايسه با ابنيه تاريخي و باستاني كشور بسيار كم است. سياستگذاران و سرمايه گذاران اين صنعت بايد تدابيري را بيانديشند كه از آن طريق بتوانند كمكي به اقتصاد كشور كرده باشند.
از آنجا كه توريست و صنعت جهانگردي مي تواند بخشي از مشكل اشتغال را حل كند، بنابراين مسئولين بايد به اين موضوع توجه بيشتري كنندو با بازسازي و مرمت بناهاي تاريخي توجه مخاطبين را به جانب تاريخ كهن كشور جلب كنند. توريست  و مسافري كه از خارج وارد ايران مي شود مي خواهد از اماكن تاريخي ديدن كند، به ايران آمده كه تاريخ را به چشم ببيند.
حميد قوامي، مسافري كه بعد از چند سال به ايران آمده مي گويد: حالا  كه بعد از مدت ها به ايران آمده ام مي خواهم مكان هاي تاريخي را ببينم و يا از روستاهايي كه حتي در نقشه اسمشان را نمي بينم ديدن كنم. ولي امكانات مناسبي در اختيار ندارم. من به ايران آمده ام تا سنتي را كه در غرب فراموش شده است بازبيني كنم. يك جهانگرد به ايران ميآيد كه مناطق تاريخي و ديدني را ببيند ولي وسيله مناسبي براي رفت و برگشت در دسترس نيست. ممكن است به همدان برويم ولي براي رفتن به روستاي تاريخي هگمتانه وسيله اي كه در آن احساس آرامش و امنيت كنيم وجود ندارد.
نياز به آموزش 
مسئولا ن همچنين بايد بخش ديگري از سرمايه ها را به آموزش جهانگردي و مهمانداري جوانان اختصاص دهند تا از اين طريق هم قسمتي از مشكل بيكاري را حل كرده باشند و هم هنگامي كه مسافري به ديدن يك مكان تاريخي مي رود، كسي باشد كه بتواند اطلا عات صحيحي راجع به آن منطقه ارائه دهد. چرا كه تنها بازسازي و مرمت بناهاي تاريخي براي جذب توريست كافي نيست بلكه بايد امكانات رفاهي نيز براي گردشگراني كه وارد كشور مي شوند فراهم كرد.
بنابراين مسئولا ن بايد تبليغات مناسبي براي جذب توريست انجام دهند. جلب توريست از جمله مسائلي است كه بسياري از كشورها با وجود نداشتن مناطق تاريخي و باستاني با تدابيري كه در اين باره انديشيده اند، بخشي از سرمايه هاي ساليانه كشورشان را تأمين مي كنند. اين در حالي است كه ايران به عنوان يك كشور باستاني با داشتن شهرها و مناطق ديدني هنوز نتوانسته خود را از جمله كشورهاي جاذب توريست در دنيا معرفي كند.
از آنجا كه با خروج هر مسافر ايراني از كشور مقدار قابل توجهي هزينه صرف خواهد شد بنابراين بايد اين سرمايه هاي از دست رفته را به گونه اي جبران كرد.
هر توريست كه وارد كشور مي شود نياز به امنيت دارد. برخورد صحيح مهمانداران، هتل داران، كارمندان سفارتخانه ها و... همه از جمله عواملي هستند كه بايد در مقابل مسافران رعايت شود تا از طريق جلب رضايت او تبليغ مناسبي در جهت جذب توريست به كشور صورت گرفته باشد. براي رسيدن به اين منظور همكاري همه جانبه شهرداري، سازمان هاي ايرانگردي و جهانگردي و انجمن هتل داران ضروري است، ولي حرف آخر را آشنايي بيشتر خانواده هاي ايراني با فرهنگ گردشگري مي زند، آنچه كه با درآمد و هزينه هاي آنها رابطه مستقيم دارد. در حقيقت پديده گردشگري از طريق تورها در شرايط كنوني از آن خانواده هايي است كه مي توانند بخشي از درآمد خود را صرف اين امر كنند، بنابراين دشواري گردشگري خانواده هاي كم درآمد كماكان به قوت خود باقي است و نياز به بررسي جداگانه اي دارد.

آيا توانايي پرداخت اين هزينه ها را داريد؟
001772.jpg
001774.jpg

پرسشهايي كه  هرگز از خود نپرسيده ايد
آيا دلفين ها و ساير پستانداران دريايي مي خوابند؟ چگونه؟
001766.jpg
مغز آنها از دو بخش جداگانه تشكيل شده كه اجازه مي دهد حين خوابيدن، اعمال ضروري را نيز انجام دهند. به هر روي فواصل ميان تنفس هواي آزاد هم براي چرت زدن مناسب است.
در استراليا گروهي از دلفين ها را ديدم كه خوابيده بودند. آنها در كنار يكديگر، به صورت دايره وار در سطح آب مي چرخيدند. به ما گفته شد آنها توسط نيمي از مغز خود استراحت مي كنند بنابراين قادرند بعضي فعاليت ها نظير آرام شنا كردن را انجام دهند.
اين جانوران قابليت ساير ماهي ها براي تنفس اكسيژن موجود در آب را ندارند بنابراين بايد بسيار مراقب باشند. به هر صورت هنگام خواب، در صورت بروز هرگونه مشكلي، مغز علا ئم هشدار دهنده اي از خود توليد مي كند.
آنها مي خوابند اما توسط نيمي از مغزشان. نيمه ديگر تمام آنچه را كه براي جذب اكسيژن لا زم است انجام مي دهد.
من شاهد شناي بيش از ۲۵ دلفين در حين خواب بودم. آنها حدود ده ثانيه زير آب مي ماندند و بعد دوباره در سطح آب ظاهر مي شدند، پنج ثانيه براي تنفس آنجا مي ماندند و دوباره ناپديد مي شدند. جالب اينكه حتي به هنگام خواب هم مراقب قايق ها يا ساير ماهي ها بودند و از هر خطر احتمالي اجتناب مي ورزيدند.
من كارشناس اين امر نيستم. اما براي رماني كه چند سال پيش نوشتم كمي درباره آنها تحقيق كردم. دلفين ها  نظير كوسه- كه بايد تمام مدت حركت كند - نيستند، آنها مي توانند در قسمت كم عمق اقيانوس به خواب روند، حتي مي توانند نيمي از مدت خواب خود را زير آب و نيمه ديگر را بيرون از آن سپري كنند. دلفين هايي روي تخته قايق هاي تفريحي كنار ساحل ديده شده اند كه به خواب رفته اند و وقتي كسي مزاحم آنها مي شود به سرعت به درون آب باز مي گردند.
دلفين ها به هنگام استراحت نيمي از مغز خود را خاموش مي كنند! سپس در مسيري دايره وار، با چشمان باز (براي تشخيص خطر) شروع به شنا مي كنند.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
فرهنگ آپارتمان نشيني 
متأسفانه هنوز درصدي از شهروندان محترم، فرهنگ صحيح آپارتمان نشيني را نياموخته اند. مسائلي از قبيل سبزي خرد كردن دسته جمعي در پاركينگ و غيره در برخي آپارتمان ها هنوز ديده مي شود. اي كاش در اين زمينه قدري كار آموزشي فرهنگي صورت بگيرد.
يك شهروند
جمعآوري زباله 
مدت ها است جمعآوري زباله هاي منطقه ۵ (گلزار سوم) با مشكل روبه رو شده است. به طوري كه گاهي ۴۵، روز زباله ها را جمع نمي كنند. گرچه موضوع را به سازمان هاي مربوطه گزارش داده ايم اما تاكنون هيچ نتيجه اي نگرفته ايم.
ملكي 
تلفن هاي عمومي كارتي 
خواهشمنديم مخابرات تهران، نسبت به رفع معايب تلفن هاي عمومي سطح شهر اقدام كند. در حال حاضر تعداد زيادي از اين تلفن ها، كارت هاي معتبر را غير مجاز مي خوانند.
يك شهروند
افسريه ميدان تره بار ندارد
منطقه افسريه و شهرك هاي اطراف، با ۷۰۰ هزار نفر جمعيت يك ميدان تره بار ندارد. از شهرداري منطقه مي خواهيم اقدام بكند.
محسن جعفري 
شير يارانه اي ۲۸۰ توماني 
برخي مغازه هاي منطقه ۱۲، شيرهاي يارانه اي ۱۶۵ توماني را به قيمت ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان مي فروشند. به نيابت از اهالي محل، خواستار رسيدگي به اين مسأله هستم.
عرفان 
كوچه هاي منطقه ۱۴
بعضي كوچه هاي قديمي منطقه ۱۴ مثل كوچه شهيد قاسمي در موتور آب، نيازمند رسيدگي و بازسازي جداول و آسفالت است. ساخت و سازهاي جديد و عدم نظافت مناسب نخاله ها، كوچه ها را در وضعيت بدي قرار داده است.
يك شهروند
پل عابر هوايي 
به دليل ايستگاه اتوبوس واقع در اتوبان مدرس تقاطع بيهقي، هر روز تعداد زيادي از شهروندان مجبور به عبور از اتوبان هستند كه بسيار خطرناك است. لطفاً در مورد لزوم يك پل عابر هوايي در اين نقطه تذكر دهيد.
خليلي 
لزوم احترام به حجاج 
آنچه از فرودگاه جده تا تهران بر سر مسافرين محترم حجاج ميآيد، به هيچ وجه مناسب شأن اين عزيزان نيست. تأخيرهاي ۷۸، ساعته، تعويض شماره پرواز از يك طرف و سرگرداني و بلا تكليفي در ترمينال حجاج مهرآباد از طرف ديگر، عملكرد بعضي خطوط هواپيمايي و برخي مسئولا ن فرودگاه را زير سو‡ال برده است.
ميرزايي 
كميته حمايت از مصرف كننده 
پيشنهاد مي كنم كميته اي تحت عنوان حمايت از مصرف كننده تشكيل شود تا با قاطعيت تمام موارد گرانفروشي را كشف و در صورت تخلف چند باره، اجناس مربوطه را ضبط كند و در مناسبت هاي مختلف به صورت حراجي در اختيار قشر كم درآمد بگذارد. به نظر من عملكرد سازمان تعزيرات حكومتي طي چندين سال گذشته مبني بر جريمه هاي متعدد كه هيچ سودي براي قشر مستضعف ندارد، بسيار ضعيف بوده است.
محمد حسني 
وام كارمندي 
چندي پيش رسانه ها از تصويب وام كارمندي به مبلغ ۵ ميليون تومان خبر دادند. اما در پي مراجعه به بانك ها، آقايان مي فرمايند كه موضوع جدي نبوده و شايعه است.
بهرام خاني 
بلوار شهرك ژاندارمري 
سرتاسري كردن بلوار اصلي شهرك ژاندامري، باعث شده كه سرعت خودروها بيش از حد زياد شود و خطر تصادف به خصوص در مورد محصلا ن مدارس را بالا  برده است.
ميرگلو
پرايدهاي ثبت نامي 
چندي پيش براي خودرو پرايد در نمايندگي سه راه آبعلي ثبت نام كردم كه طبق وعده تحويل ۱۵ روزه، بايد ماشين را ۳۱ شهريور تحويل مي گرفتم. اما آقايان تازه مي گويند نوبت به ثبت نام هاي مرداد ماه رسيده است.
يك شهروند

ده پرسش روز
مرد مجرد غير شاغل
001768.jpg
سن:۲۷سال 
۱-چند سال است دنبال كار مي گرديد؟
۶ سال ،و هيچكس پاسخ روشني به من در اين زمينه نمي دهد كه چگونه به اين وضعيت ادامه دهم.
۲-هزينه هاي پوشاك و سلماني شما در ماه چقدر است؟
۵ هزار تومان،اميدوارم نگوييد اين رقم زياد است!
۳-آيا فكر مي كنيد شغل مورد علا قه خود را پيدا خواهيد كرد؟
ان شاءالله.ولي انكار نمي كنم كه گاهي نااميد مي شوم.
۴-فكر مي كنيد چه چيزي استعدادهاي حرفه اي تان را بارور مي كند؟
اول سرمايه، دوم فكر درست، سوم راهنماي درست.
۵-كار كارگري با درآمد بالا  را ترجيح مي دهيد يا كاراداري با درآمد اندك؟
كار اداري چون هميشه وجوددارد.
۶-آيا روزي ميليونر خواهيد شد؟
اگر خواست خدا باشد حتماً مي شوم چون نه من پير هستم نه خدا بخيل است، استعداد هم مهم است.
۷-آيا زناني كه شاغل هستند حاضرند با شما كه غير شاغل هستيد ازدواج كنند؟
شايد پيش بيايد خدا را چه ديده ايد.
۸-اگر به شما يك ميليون تومان بدهند و بگويند بايد در عرض دو ساعت آن را خرج كنيد چه خواهيد كرد؟
در بانك مي گذارم كه سود آن را بگيرم چون بي كارم.
۹-اگر صاحب بيست ميليون تومان شويد چه مي كنيد؟
خرج ازدواج، سرمايه كاري، خانه كوچك 
۱۰-آيا حاضريد در ازاي يك كار خوب با درآمد مكفي به يك شهرستان كوچك برويد؟
بله

آيينه تصوير
001770.jpg

داروهاي ضد ايدز جديدي كه در آفريقا توزيع مي شود. هم اكنون بالا ترين ميزان ابتلا  به اين بيماري مهلك متعلق به آفريقا است، تا جايي كه حتي سازمان ملل متحد نيز براي پيشگيري از شيوع اين عارضه در قاره سياه وارد عمل شده است. نماينده ويژه اين سازمان در آفريقا از دولت كانادا به خاطر فروش ارزان داروها به كشورهاي در حال توسعه قدرداني كرده است.
001760.jpg

پزشكان، موفق به جدا كردن نوزادان دوقلويي شدند كه از ناحيه شكم به يكديگر چسبيده  بودند. اين دو نوباوه دختر، طي عمل جراحي دشواري حيات دوباره اي يافتندو اين را مديون پزشكان اتريشي هستند كه با بهره گيري از آخرين يافته هاي علمي، نوزادان تايلندي را از يكديگر جدا كردند.
001762.jpg

ماساهيگو كايتيامي چهل و يك ساله چهره محبوبي ميان كودكان ژاپني به شمار مي رود. او طراح اصلي دومين شركت بزرگ سازنده اسباب بازي در ژاپن است كه طرح هايش طرفداران بسياري در سرزمين آفتاب تابان دارد. او هم اكنون نمونه اي از ساخته هايش را به نمايش گذارده است.
001764.jpg

دولت آفريقاي جنوبي براي پيشگيري از ابتلا ي كودكان به ذات الريه به استفاده گسترده از واكسن اين بيماري روي آورده. شيوع اين عارضه خطرناك در ميان چهل هزار كودكي كه از واكسن استفاده كرده اند، بيست و پنج درصد كاهش نشان مي دهد كه بيانگر موفقيت طرح هاي اجرايي براي ممانعت از گسترش آن است.

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
بازارچه مصالح ساختماني
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |