دوشنبه ۵ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۰۷
استفاده صحيح از آب گرم سبب صرفه جويي انرژي است
تقريبا يك پنجم انرژي مصرفي خانواده ها صرف توليد آب گرم بهداشتي مي شود. هزينه اين انرژي نه تنها به نوع آبگرمكن و سوخت آن، بلكه به محل نصب و نحوه استفاده از آن نيز بستگي دارد.
براي كاستن از مصرف انرژي و در نتيجه هزينه هاي خانواده مي توان كارهاي زير را انجام داد:
-  كوتاه كردن زمان حمام كردن: با اين كار مي توان مصرف آب گرم و درنتيجه مصرف سوخت را تا ۳۰% كاهش داد.
- برطرف كردن چكه شيرها. شيري كه در هر دقيقه ۴۵ قطره از آن بچكد، ماهيانه ۱۰۰۰ ليتر آب را به هدر مي دهد كه معادل ۱۰ بار حمام كردن است. اگر اين شير، شير آب گرم باشد، همراه با آب، انرژي نيز به هدر مي رود.
- تنظيم ترموستات آبگرمكن بر روي ۶۰ درجه سانتيگراد.
ُُُُِِِ- استفاده از آب سرد به جاي آب گرم درجاهايي كه واقعا نيازي به آب گرم نيست. مثل شست وشوي لباس با مواد شوينده اي كه در آب سرد نيز قدرت پاك كنندگي كافي دارند.
- جمع كردن لباسها و شست وشوي آنها به صورت يكجا و با بالا ترين ظرفيت لباسشويي.
- نگهداري صحيح از آبگرمكن طبق توصيه هاي سازنده. سيستمهاي گاز سوز حداقل بايد هر ۴ سال يك بار سرويس شوند.
- بررسي شعله آبگرمكن: شعله آبگرمكن بايد كاملا  آبي باشد. آبي بودن شعله نشان دهنده سوختن كامل سوخت است و شعله زرد يا نارنجي رنگ نمايانگر سوخت ناقص بوده و بايد آبگرمكن توسط افراد ماهر و متخصص تنظيم شود.
- خاموش كردن آبگرمكن در مواقعي كه از آن استفاده نمي شود. با اين عمل مصرف سوخت شما به مقدار زيادي كاهش مي يابد و در عين حال هر وقت به آب گرم نياز داشتيد كافيست نيم ساعت زودتر آبگرمكن را روشن كنيد.
بهترين جا براي نصب آبگرمكن كجاست؟
باتوجه به اينكه بيشتر آب گرم در آشپزخانه، حمام و دستشويي صرف مي شود، بايد آبگرمكن را تا حد امكان نزديك اين سه نقطه نصب كرد (اگر اين كار امكان پذير نبود تا جايي كه امكان دارد آن را نزديك آشپزخانه نصب كنيد). اين كار دو فايده دارد: اول اينكه در هزينه لوله كشي صرفه جويي مي شود و دوم، با كوتاه شدن مسير لوله كشي، هنگام باز كردن شير آب، زمان كمتري طول مي كشد تا آب گرم به شير برسد. اين امر خود باعث صرفه جويي در وقت مي شود و مصرف آب و انرژي را نيز كاهش مي دهد.آبگرمكن بايد در جاي حفاظت شده و پوشيده اي قرار بگيرد تا هم تلفات حرارتي كاهش يابد و هم از باران در امان باشد. اطراف آبگرمكن را مي توان با عايق پوشاند. بويژه در مناطق سردسير و نيز در صورتي كه محل نصب آن سمت شمال ساختمان و در سايه باشد. براي اين كار بهتر است از عايق هايي كه يك طرف آنها پوشش آلومينيومي دارند، استفاده شود. بايد مراقب بود كه عايقكاري جلوي ورود هوا به داخل آبگرمكن را نگيرد چون در اين صورت عمل سوختن به خوبي انجام نمي شود و راندمان آبگرمكن به شدت پايين مي آيد. علا وه بر اين ممكن است خطرات جدي ديگري را نيز به همراه داشته باشد. در صورت وجود ضمانت نامه، قبل از نصب هرگونه عايق اضافي بايد از سازنده سؤال كرد كه آيا اين كار باعث باطل شدن ضمانت مي شود يا خير.لوله هاي آب گرم به ويژه در دو متر اول پس از خارج شدن از آبگرمكن و نيز جاهايي كه با هواي آزاد در تماس هستند، بايد عايق كاري شوند.

پرسشهايي كه هرگز از خود نپرسيده ايد
چگونه يك قلب شكسته را التيام مي بخشيد؟
000128.jpg
قلب شما يك چرخه است كه وقتي از مسيرش منحرف شويد ديگر نمي توانيد بدان باز گرديد.
با چسب زخم!
من يك جراح خوب مي شناسم!
با شكلا ت؛ محققان دريافته اند اثر آن بر مغز مانند رضايتمندي دوران عاشقي است؛ اين مي تواند به شما تا زمانيكه دوران جديدي را تجربه كنيد يا دوباره عاشق شويد، ياري برساند.
بهتر است در وهله اول هيچ قلبي را نشكنيد تا بعداً دچار دردسر نشويد.
زمان و فاصله؛ اين دو واقعاً به شما كمك خواهند كرد.
دوستان خوب و كمي تفريح...
مي توانيد مغز طرف مقابل را با يك پتك سنگين متلا شي كنيد!
در كاپوت ماشين كسي را كه قلبتان را شكسته باز كنيد و كمي ماهي تن در آن بريزيد. وقتي كه ماشين را روشن مي كند، بوي گند ماهي همه جا را بر مي دارد و شما انتقامتان را گرفته ايد.
با مقدار زيادي پول!
گاهي اوقات بهتر است براي فردي كه موجبات ناراحتي شما را فراهم آورده نامه اي بنويسيد ولي هرگز آن را نفرستيد، اين سبب مي شود بتوانيد افكارتان را متمركز كنيد. زمان همه چيز را بهبود خواهد داد.
لعنتي پس كار تو بود، ماشينم هنوز بوي گند ماهي مي دهد!
ورزش كنيد، تا زماني كه خوابتان نبرده چشم از تلويزيون برنداريد. بسته هاي لذيذ شكلا ت و دسته هاي بزرگ گل براي خودتان بخريد و مبلمان خانه تان را تغيير دهيد.
عصباني شويد، فرياد بزنيد، خانه را تميز نكنيد، بهداشت را فراموش كنيد.كارتان را از دست بدهيد و به دوستانتان با فرياد بگوييد راحتتان بگذارند. دست آخر از خودتان بپرسيد: واقعاً او ارزش همه اينها را داشت؟ قلب شكسته سرانجام خوب مي شود ... و البته قسي تر.

برنده مناقصه طرحآموزشي مبارزه آلودگي  هواي تهران مشخص شد
آقاي مجيد مشهدي مديرعامل شركت سايپا يدك با اعلا م اين خبر گفت: در اين مناقصه كه توسط سازمان محيط زيست و آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن به منظور كاهش آلودگي هواي تهران برگزار گرديد شركت سايپا يدك در بين چندين شركت خودروساز و خدمات پس از فروش به عنوان برنده مناقصه معرفي شد.
وي كيفيت مطلوب و اثرگذار دوره هايآموزش فني و انتخاب موضوعات متناسب با كاهش گازهاي آلا ينده هواي تهران را از جمله عواملي ذكر كرد كه سبب برنده شدن سايپا يدك در اين مناقصه شده است. مهندس مشهدي، زمان اجراي اين طرح را يك ماه (از نيمه آبان ماه تا نيمه اول آذرماه) اعلا م كرد و گفت: شركت سايپا در قالب اين طرح آموزش هاي فني مرتبط با كاهش آلا ينده هاي خودرو و روش هاي كاهش و پيشگيري از اين آلا ينده ها را ارائه مي دهد.
وي برگزاري ۵ دوره جداگانه آموزش روش هاي نوين در تنظيم موتور و ۴ دوره كاهش آلا ينده هاي خودروها را از ديگر موارد پيشنهادي سايپا يدك در اين مناقصه اعلا م كرد و افزود: نتايج و دستاوردهاي اين برنامه آموزشي پس از پايان دوره مورد بررسي و بازنگري قرار مي گيرد تا اصول و مباني اصلي برنامه هاي آموزشي آينده جهت كاهش آلاينده هاي هواي تهران تدوين شود.

كمك به زنان بي سرپرست
مدير كل بهزيستي استان تهران گفت:>يك ميليارد و ۲۰۰ هزار ريال به عنوان كمك وديعه مسكن، به زنان سرپرست خانوار اين استان پرداخت مي شود.
در حال حاضر آمار زنان بي سرپرست كل كشور۱۴ ميليون نفر اعلا م شده ولي آمار دقيقي از اين زنان در استان تهران وجود ندارد. زنان سرپرست خانوار كه تحت پوشش بهزيستي هستند. مي تواند با مراجعه به اين سازمان از اين كمك وديعه استفاده نمايند. در اين زمينه كميته اي تشكيل شده كه وضعيت متقاضيان را بررسي و مشمولا ن پرداخت كمك وديعه مسكن را اولويت بندي كنند. سقف رقم تعيين شده براي هر نفر بين ۵ تا ۱۰ ميليون ريال است و شرايط پرداخت آن نداشتن مسكن و شكل جدي براي پرداخت وديعه مسكن اعلا م شده است.

آيينه تصوير
000120.jpg

يك كارگر ناراضي در راهپيمايي بزرگ كارگران شركت كرده است. شهر لس آنجلس شاهد راهپيمايي بيش از هفتاد هزار كارگر فروشگاههاي بزرگ بود كه اعتراض خود را نسبت به تصميمات جديد سرمايه داران ابراز كردند. سه فروشگاه بزرگ زنجيره اي قصد دارند مستمري بازنشستگي و بيمه كارگران خود را از قراردادها حذف كنند كه اين سبب خشم مردان و زناني شده كه در اين فروشگاه هاي عظيم مشغول به كار هستند، در صورت بروز چنين حادثه اي آنها دچار دردسرهاي فراواني خواهند شد.
000126.jpg

شركت سازنده تلفن هاي همراه سوني - اريكسون دو گوشي - دوربين جديد كه داراي صفحات رنگي با كيفيت بالا  هستند را روانه بازار كرده كه نشان از پيشرفت سريع اين تكنولوژي دارد. سوني - اريكسون كه تلفيقي از دو كارخانه ژاپني و سوئدي است پيش تر مدلي ديگر از اين گوشي - دوربينها را روانه بازار كرده بود اما استقبال گسترده و موفقيت چنين محصولا تي، پيشرفت روزافزون تكنيكهاي ساخت را در پي دارد كه حاصل آن ۹۰۰۰P آخرين سازه اين شركت است.
000118.jpg

كارلوس گوسن رئيسCEO و شركت اتومبيل سازي نيسان در كنار آخرين ساخته نيسان كه >جيكو< ناميده مي شود، ايستاده است. هم اكنون سي و هفتمين نمايشگاه اتومبيل توكيو در پايتخت ژاپن افتتاح شده كه با استقبال عظيم كارخانجات بزرگ ماشين سازي همراه بوده است. بيش از دويست و شصت كمپاني در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي خود را به نمايش گذارده اند. در اين نمايشگاه بيشتر اتومبيلهاي آينده، ماشينهايي كه براي محيط زيست خطري در بر ندارند، در معرض ديد قرار گرفته اند.
000124.jpg

در جستجوي خشكي. پس از بارشهاي سنگين در شمال ونكوور، بسياري از مناطق به زير آب رفتند كه حاصل آن گريز افراد بسياري از اين ناحيه بوده است. بيش از هشتصد هزار نفر ناچار شده اند خانه هاي خود را ترك كنند تا در مناطق خشك سكني گزينند.
ونكوور هفته پيش شاهد بارش سيلآساي باران بود كه موجبات خروش رودخانه اين سرزمين را فراهم آورد تا جايي كه با فروكش كردن طوفان، برخي نواحي تا بيست سانتيمتر زير آب فرو رفته بودند.

ده پرسش روز
زن مجرد شاغل
000086.jpg
سن: ۳۶ سال 
شغل و درآمد: حروفچين - ۱۳۰ هزار تومان 
۱-آيا با وجود استقلا ل مالي دوست داريد ازدواج كنيد؟
بله.
۲-چقدر از درآمد شما براي تهيه جهيزيه صرف مي شود؟
هيچ.
۳-بيشتر درآمد شما صرف چه اموري مي شود؟
اجاره خانه و هزينه منزل.
۴-آيا علا قه داريد با مردي كه شغل و مسكن نداشته باشد، ازدواج كنيد و به وي در اين زمينه كمك كنيد؟
بدون مسكن بله ولي بدون شغل هرگز.
۵-آيا به دليل استقلا ل مالي در زمينه پوشاك و آرايش ولخرجي مي كنيد؟
خير.
۶-نصيحت شما به دختران غيرشاغل در زمينه هاي اقتصادي چيست؟
در حد معقول از پدر و مادرشان انتظار داشته باشند.
۷-اگر درآمدتان دو برابر شود چه مي كنيد؟
پس انداز مي كنم.
۸-اگر ده برابر شود چه مي كنيد؟
خانه اي مي خرم.
۹-اگر همسر آينده تان از شما بخواهد كار نكنيد، چه عكس العملي نشان مي دهيد؟
اعتراض مي كنم و نمي پذيرم.
۱۰-بين يك اتومبيل لوكس و صفر كيلومتر و يك آپارتمان ۳۰ متري كدام را انتخاب مي كنيد؟
اتومبيل لوكس را انتخاب مي كنم.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
000088.jpg
كارمندان خوش اخلا ق بانك 
دگرگوني اساسي در ساختار خدمات رساني بانكها به خصوص در بخش صف، كه در ارتباط مستقيم با مشتري است، ضروري بنظر مي رسد. اين روزها آنقدر سر كارمندان بانك ها شلوغ است كه خودبخود توان پاسخگويي و استقامت رواني آنها كاهش يافته و به طور سهوي برخورد مناسبي با مشتريان ندارند.
ترشرويي، اشتباه در پول شماري، بحث و جدل با مشتري و غيره گوشه اي از اين پديده‡ ناخواسته است كه البته در اثر كمبود نيروي كاري و متخصص پديد آمده.
كريمي 
قرن بيست ويكم، به دنبال كپسول گاز
در حاليكه در اخبار آمده، مردم دنيا تا چند سال آينده راهي هتل هاي فضايي خواهند شد، ما اهالي شهرك راه آهن، در كلا ن شهر تهران، گاز شهري كه نداريم هيچ، در تهيه كپسول گاز هم مشكل داريم.
گويي كارتهاي اشتراك گاز در اين شهرك هيچ كاربردي ندارند، چرا كه در پاسخ به تماس شهروندان مي گويند فعلا  گاز نداريم، مقدور نيست، ...
واحد
ايستگاه اتوبوس تعبيه شود
به نيابت از سكنه شهرك لويزان ۳ كه ۹۰ درصد، خانواده رزمندگان و جانبازان هستند از شركت واحد اتوبوسراني درخواست داريم در مسير اتوبوس رسالت - شهرك محلا تي، روبروي شهرك لويزان ۳ هم يك ايستگاه اتوبوس در نظر گرفته شود. چرا كه در حال حاضر استفاده از اتوبوسها ميسر نيست و مردم مجبورند كما في السابق با ميني بوس يا خودروهاي شخصي آمد و شد كنند.
انصاري 
تعميركاران يخچال، بشتابيد
قطع و وصل مكرر برق در بلوار دريا، بين فرحزاد و شهرك غرب، باعث شده تا اغلب يخچال و فريزر هاي مردم اين منطقه بسوزد. لذا ما ساكنين اين بلوار در بيانيه اي قاطع اعلا م مي داريم هيچ شكايتي از اداره برق نداشته، با آغوش باز پذيراي تعميركاران يخچال و فريزر هستيم تا پولهاي مازادمان را كه هيچ فايده اي برايمان ندارند و بيخودي در جيبمان باد كرده اند، يكجا تقديم كنيم.
شمس به نيابت از اهل محل 
عابرين را دريابيد
نبود يك پل هوايي عابر در تقاطع بزرگراههاي همت و يادگار امام، روبروي اداره راهنمايي و رانندگي باعث شده، عابرين به خصوص كودكان محصل، در گذر از عرض بزرگراه، خطرات زيادي را به جان بخرند. اداره راهنمايي و رانندگي اين نقطه شهر را هم در فهرست نقاط نيازمند به پل بگنجاند!
گودرزي 
اينجا ايران است 
كوچه غزالي عقيق، واقع در خيابان وليعصر، بالا تر از ميدان وليعصر مدتهاست براي طرح شبكه فاضلا ب كنده كاري شده، اما خرابي هاي آن هنوز ترميم نشده است؛ به طوري كه چاله ها و حفره هاي متعدد، كوچه به زباله داني تبديل شده. هر چقدر تماس مي گيريم در جواب مي گويند، اينجا ايران است، نه فلا ن كشور كه كارها در آن يك روزه انجام شود.
يكي از ساكنين محله 
جور ديگر بايد ديد
تماس يكي از شهروندان درجه يك را درج كرديد كه از حقوقهاي صدهزار توماني اظهار شگفتي كرده و معتقد بود چنين ادعايي كذب محض است. خواستم در جواب ايشان بگويم، چشمها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد.
خيلي ها را مي شناسم كه در حومه تهران و كرج، كنج مخروبه اي را سكني گزيده اند و با ۵۰ هزار تومان در ماه سر مي كنند. جناب شهروند، فقر ملموس تر از اين حرفهاست، هنوز نمي بينيد؟
يك دختر مجرد با درآمد كم!
۱۲۰۰ تومان بوده، نه ۲۰۰ تومان 
چندي پيش اعلا م شد، راهيان زيارت خانه خدا، در صورت تمايل مي توانند از سرويس رومينگ تلفن همراه استفاده كنند و با ايران تماس بگيرند.
به دفتر امور مشتركين هفت تير كه مراجعه كرديم، گفتند بله و نرخ آن در صورت تماس خود شخص دقيقه اي ۲۰۰ تومان و در صورت تماس با تلفن وي، ۱۶۰ تومان است. اما قبض تلفن كه آمد، ديديم رقم آن، سرسام آور و نجومي است. عاقبت كه قضيه را از ساختمان مركزي تلفن همراه پيگيري كرديم دريافتيم نرخ مذكور، دقيقه اي ۱۲۰۰ تومان بوده، نه ۲۰۰ تومان. مسئول اين اشتباه فاحش و عجيب، كيست؟
خليلي 
فروش گوسفند در محله
مدت ها است ما ساكنين خيابان سبلا ن شمالي ما بين منطقه ۷ و ۸ شهرداري، از ۳۴، نفر كه در قطعات مخروبه و ساخته نشده داخل كوچه ها اقدام به نگهداري و فروش گوسفند زنده مي كنند به ستوه آمده ايم. بوي بد، مگس، پشه، سوسك و آلودگي گوشه اي از ارمغان اين افراد براي محله است. از مراجع ذيربط درخواست داريم هرچه سريع تر نسبت به اين مسأله اقدام كنند.
يكي از اهالي منطقه

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه رايانه
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه رايانه  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |