چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۹ - Nov 19, 2003
ايران از خاورميانه به ديوار چين مي رسد
ايران - لبنان، امشب در بيروت
001560.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال كشورمان در صورت پيروزي برابر لبنان در ديدار امشب، به طور قطع جواز صعود به رقابتهاي جام ملتهاي ۲۰۰۴ آسيا در چين را بدست خواهد آورد.
اين بازي در حالي در بيروت برگزار مي شود كه تيم ايران با احتساب پيروزي برابر كره شمالي صاحب ۹ امتياز است و در صورت كسب پيروزي در اين ديدار ۱۲ امتيازي شده و به طور حتم جواز راه يابي به دور نهايي مسابقات جام ملتهاي ۲۰۰۴ آسيا در چين را كسب خواهد كرد. اما تيم لبنان تاكنون از ۴ مسابقه قبلي خود فقط ۴ امتياز بدست آورده و اگر در اين بازي به برتري نرسد هيچ اميدي براي حضور در دور پاياني نخواهد داشت. حتي در صورت پيروزي هم باز بايد مردان اين تيم چشم به بازي برگشت با تيم ايران در تهران داشته باشند تا شايد بتوانند در ورزشگاه آزادي تهران اميدي را براي راه يابي به چين بجويند.
لبنان چيزي براي از دست دادن ندارد و همين تيم نااميد مي تواند دردسرهاي عديده اي براي تيم ايران فراهم كند. مردان ميزبان ممكن است با توجه به قدرت تيم ايران، در ابتداي بازي در زمين خود بمانند تا در صورت حملات پردامنه تيم ايران، بتوانند با استفاده از ضد حملات به گل برسند و همچنين در اواخر بازي حملات بي محابا و پر تعداد اين تيم به قصد رسيدن به دروازه تيم ايران با حداكثر نفرات محتمل است. در هر دو حالت صبر و حوصله و رعايت قواعد بازي جزو ضروريات تاكتيكي تيم ايران است. ملي پوشان ما بايد با محكم كردن خط دفاعي، از ويژگيهاي انفرادي خود در راه رسيدن به محوطه جريمه ميزبان و البته با رعايت دستورات تاكتيكي كادر فني نهايت استفاده را به عمل آورند. بر اين باوريم كه در حالت نفر به نفر هيچ يك از بازيكنان لبناني نمي توانند برابر حملات و حركات پابه توپ مهدوي كيا، كريمي، نيكبخت و كعبي مقاومت كنند و هافبك هاي تيم ايران با توجه به تدابير تاكتيكي ايوانكوويچ، به راحتي مي توانند از خط دفاعي حريف عبور كنند، ضمن اينكه حضور مهاجم شناخته شده اي به نام علي دايي در نوك پيكان خط حمله تيم ايران اين حسن را دارد كه حداقل دو بازيكن لبناني براي كنترل وي مأمور خواهند شد و همين امر كار را بر ساير بازيكنان تيم ايران راحت تر خواهد كرد.
نحوه بازي لبنان
لبنان احتمالا از همان تركيب بازي با اردن استفاده مي كند.
با توجه به اظهارات سرمربي جديد تيم ملي لبنان، اين تيم نمي تواند در فاصله كوتاه باقي مانده تركيب تيم خود را تغيير بدهد و باز هم لبناني ها با همان تركيبي به ميدان مي آيند كه هفته گذشته در بيروت با نتيجه دو بر صفر مقابل اردن شكست خورد.
تيم ملي لبنان در طول چند سال گذشته و همچنين در هر چهار بازي خود در دور مقدماتي جام ملت هاي آسيا از سيستم ۲-۵-۳ استفاده كرده است.
در خط دروازه اين تيم، «زياد صمد» عليرغم دريافت دو گل در بازي با اردن روي هيچكدام از گل ها مقصر نبوده و باز هم دروازه بان اول اين تيم به شمار مي رود. سنگرباني كه در طول سال هاي اخير بيش از ديگر دروازه بانان لبناني مورد اعتماد مربيان تيم ملي قرار گرفته است.
مارسيليو داسيلوا، بازيكن برزيلي الاصل تيم لبنان كه از آغاز جام ملت هاي آسيا ۲۰۰۰ به اين تيم پيوست در قلب خط دفاعي سه نفره لبنان قرار مي گيرد و در كنار او يوسف محمد و بدوي فرح بازي مي كنند.
اين سه مدافع معمولا بازي كند و غيرمطمئني را از خود نشان مي دهند و در طول بازي هاي اخير لبناني ها هميشه مورد انتقاد قرار گرفته اند، خصوصا داسيلوا برزيلي كه پست اصلي او هافبك مياني است.
خالد حميه، فؤاد حجازي، يحيي هاشم، علي واصف و عباس عطوي هم در بازي با اردن تركيب اصلي خط مياني لبنان بودند. در حالي كه موسي حجيج، كاپيتان تيم ملي لبنان به اين تيم بازگشته و احتمالا در بازي با ايران به قلب خط مياني مي رود. آكوب دونابديان هم يكي ديگر از هافبك هاي خوب تيم ملي لبنان است كه احتمالا در اين بازي از او هم استفاده خواهد شد. هيثم زين مهاجم ۲۵ ساله كوتاه قامت و بازيكن فرصت طلب خط حمله تيم ملي لبنان پيش از اين در برابر تيم اميد كشورمان سابقه گلزني را داشته است. اين بازيكن به همراه علي ناصرالدين در خط حمله لبنان قرار مي گيرد. محمد قصاص و نصرت جمال هم مهاجمان ذخيره تيم ملي لبنان هستند.
محمد قويض مربي سوريه اي لبنان هميشه با افكار تهاجمي تيمش را به ميدان مي فرستد هر چند در بازي با ايران به نظر مي رسد اين مربي هم احتياط بيشتري به كار خواهد گرفت.
AFC سه امتياز ديدار كره را براي ايران ثبت كرد.تيم ملي فوتبال ايران، اطمينان كامل از كسب سه امتياز ديدار برابر تيم ملي فوتبال لبنان دارد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي پيرامون اين مسابقه آورده است: برانكو ايوانكوويچ،  سرمربي تيم ملي ايران، اظهار داشت كه رحمان رضايي، مدافع كليدي ايران، در اين بازي با مشكلي از بابت حضور در لبنان روبرو نخواهد بود و البته حسين كعبي و يحيي گل محمدي كه در بازي برابر كره  شمالي، به دليل دو اخطاره بودن عملا امكان حضور در ميدان را نداشتند، در مسابقه برابر لبنان، مجددا در خدمت تيم ملي خواهند بود.
برانكو ادامه داد: اميدوارم مهدي اميرآبادي نيز به طور كامل سلامتي خود را باز يابد تا بتوان از وي نيز استفاده كرد.ايران و اردن، اينك با نه امتياز از چهار بازي در صدر گروه D قرار دارند و يك پيروزي برابر لبنان، شانس احتمالي اردن را براي حضور در مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا، از بين خواهد برد.
سرمربي ايران با تأكيد بر شناخت خود از لبنان مي گويد: «من در بازي هاي آسيايي بوسان شناخت كافي را از لبنان كسب كرده ام و همچنين دو مسابقه اخير آنها را در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا به دقت تجزيه و تحليل كرده و راه هاي شكست آنان را بررسي كرده ام. البته به اين نكته نيز واقفم كه كسب سه امتياز اين مسابقه براي آنان، بسيار حياتي است.»
تركيب تيم ملي فوتبال ايران
علي دايي
مهدي مهدوي كيا
علي كريمي
عليرضا واحدي نيكبخت
جواد نكونام
حامد كاويانپور
حسين كعبي
رحمان رضايي
يحيي گل محمدي
محمد نصرتي
ابراهيم ميرزاپور

حسين  رضازاده در اجتماع ايرانيان مقيم كانادا:
هدفم يك افتخار ديگر براي ايران است
001556.jpg
گروه ورزشي: با ورود چهار وزنه بردار مطرح كشورمان كوروش باقري، حسين توكلي، محسن بيرانوند و حسين رضازاده به شهر ونكوور كانادا محل برگزاري هفتاد و سومين دوره مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني جهان و حضور دو وزنه بردار ديگر ايران محمدعلي فلاحتي نژاد و محمدحسين برخواه كه در اولين ساعت هاي بامداد امروز در رقابت هاي دسته ۷۷ كيلوگرم به روي صحنه آمدند حضور جدي قهرمانان اعزامي ما در يكي از سنگين ترين دوره هاي مسابقه هاي جهاني آغاز شد.
در اين حال حسين رضازاده به هنگام ورود به ونكورو در جمع ايرانياني كه براي استقبال از آخرين گروه وزنه برداران اعزامي ايران به فرودگاه آمده بودند گفت: با آمادگي لازم و كامل به اينجا آمده ام و هدفم نيز به دست آوردن مدال طلا و كسب افتخاري ديگر براي كشور عزيزم ايران است. وي از وزنه برداران كشورهاي قطر، بلغارستان، آلمان، لتوني و روسيه به عنوان حريفان اصلي خود ياد كرد.
كوروش باقري چهره طلايي وزنه برداري ايران در مسابقه هاي جهاني ۲۰۰۱ نيز گفت: با وجود آسيب ديدگي هاي ممتد، در رقابت هاي ونكوور كم فروشي نخواهم كرد.
باقري اضافه كرد: تمامي وزنه برداراني كه در گروه A وزن ۹۴ كيلوگرم ثبت نام كرده اند همگي از بهترين هاي اين رشته ورزشي هستند و مي توانند حريفان اصلي من باشند.
علي اكبر خورشيدي مربي تيم ملي وزنه برداري ايران هم درخصوص قرار گرفتن حسين توكلي در گروه B رقابت هاي دسته ۱۰۵ كيلوگرم به خبرنگاران گفته است: توكلي به دليل مصدوميت نتوانست در ماههاي اخير به تمريناتش ادامه دهد و به همين دليل حد نصاب هاي اين وزنه بردار جزو وزنه برداران اين گروه قرار گرفت.

شب طولاني واليبال
گروه ورزشي: ليگ برتر واليبال ايران امشب با شروع هفته ششم در تهران نيمي از راه مرحله رفت خود را طي مي كند. امشب هم همانند هفته پيش شب درازي در انتظار دوستداران واليبال در سالن شهداي هفتم تير است. در نخستين بازي هفته ششم نئوپان به مصاف دخانيات مي رود. ديداري نزديك كه مي تواند جذابيت بسياري براي تماشاگران به همراه داشته باشد. در پيكار دوم امشب، پيكان ميزبان پگاه اروميه است. حضور بهنام محمودي بازيكن سالهاي پيش پيكان در تيم رقيب يكي از چند موضوعي است كه مي تواند باعث زيبائي اين ديدار شود. پگاه به تدريج در حال پيدا كردن خود است و پيكان هم مي خواهد زخم شكست مقابل برق را التيام بخشد. در سومين و آخرين ديدار امشب برق شگفتي ساز هفته پيش به ديدار قند شيروان مي رود. بعيد به نظر مي رسد كه تيم قند بتواند مانعي در راه پيروزي سوم برق محسوب شود.
فردا هم اوج بازيهاي اين هفته در اهواز خواهد بود، جايي كه پاس صدرنشين در مصافي دشوار به ديدار تيمي مي رود كه فقط در عطش يك پيروزي مي سوزد. در اصفهان برخورد فولاد سبا با سايپا جدالي برابر خواهد بود.
برنامه بازيهاي هفته ششم
چهارشنبه ۲۸ آبان: سالن ۷ تير
ساعت ۱۹: دخانيات تهران - نئوپان گنبد
ساعت ۳۰/۲۰: پيكان تهران - پگاه اروميه
ساعت ۲۲: برق تهران - قند شيروان
پنج شنبه ۲۹ آبان
ساعت ۳۰/۱۹: فولاد سبا اصفهان - سايپا تهران
ساعت ۳۰/۱۹: لوله سازي اهواز - پاس تهران

اردوي تيم هاي ملي دو و ميداني در ساري
گروه ورزشي: نخستين  مرحله اردوي  آمادگي  تيم هاي  ملي  دو وميداني  كشور براي  شركت  در مسابقات  داخل  سالن  قهرماني  آسيا و رقابتهاي  قهرماني  جوانان  آسيا در مواد پرتابها در ساري  داير شد.
دراين  مرحله  از اردوي  آماده سازي  تيم  ملي  دو و ميداني  ۱۴ ورزشكار در دو رده  سني  جوانان  و بزرگسالان  شركت  دارند كه  در مواد پرتاب  وزنه، چكش ، نيزه  و ديسك  تمرين  مي كنند.
ساري  امسال به  علت  اينكه  دو دوره  ميزبان  مسابقات  دو و ميداني  باشگاههاي  كشور بوده  و با موفقيت  اين  مسابقات  را برگزار كرده  است  بعنوان  پايگاه  قهرماني  ورزش  دو وميداني  كشور شناخته  مي شود.

ميزباني قهرماني آسيا از قطر گرفته شد
گروه ورزشي: ميزباني مسابقات شنا،  شيرجه و واترپلو قهرماني آسيا در سال ۲۰۰۴ كه به قطر واگذار شده بود،  از اين كشور پس  گرفته شد.
دبيركل كنفدراسيون شنا آسيا با اعلام مطلب بالا افزود: عدم آمادگي استخرها و سالن هاي برگزاري اين مسابقات تا فرصت داده شده و ناهماهنگي فدراسيون شنا قطر با كنفدراسيون شنا آسيا ازجمله دلايل پس گيري اين ميزباني است.
وحيد مرادي گفت: ما قبلا به قطر هشدار و تذكر لازم را داده بوديم كه روند آماده سازي و برنامه ريزي براي برگزاري اين مسابقات از سوي اين كشور مناسب نيست و نگراني خود را رسما اعلام كرده بوديم.وي افزود: به رغم اين هشدارها قطري ها در اجراي زمان بندي شده برنامه ها ضعيف عمل كردند و كنفدراسيون چاره اي جز گرفتن ميزباني از قطر نداشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |