پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۰
مزيتهاي  چك پول براي شما
000836.jpg
هر چند كه از تاريخ ورود چك پولها به نظام پولي و بانكي كشور زمان زيادي نمي گذرد ولي امروزه اين چكها در فعاليت روزمره خانواده ها نقش غيرقابل انكاري ايفا مي كنند.
ساختار اصلي چك پولها به اين شكل است كه هر بانكي با تضمين خود چكهايي در مبالغ معيني را به صورت تضمين شده به ازاي پول نقد در اختيار مشتري قرار مي دهد.
در حال حاضر چك پولها در ۶ نوع ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار ريالي و ۱، ۲ و ۵ ميليون ريالي در رنگها و طرح هاي متنوع و ابعاد ۱۶*۸ سانتي متر عرضه مي شود.
كاغذ مورد استفاده در چاپ چك پول از نوع واترمارك است كه در صورت قرار گرفتن در مقابل روشنايي آرم بانك صادركننده نهفته در آن قابل روِيت است.
در بحث امنيتي نيز معمولا ً چك پول ها داراي نخ امنيتي هستند ضمن اينكه يك نخ نامرئي در هر دو روي چك پول قرار دارد كه نسبت به نور فلورسنت حساس است. علا وه بر اين برجسته بودن چاپ چك پول نيز امكان سوءاستفاده از چك پولها را به حداقل رسانده است. چك پولها به عنوان يكي از ابزارهاي پولي توانسته مبادلا ت تجاري و روزمره را سرعت بخشد به طوري كه با استفاده از چك پول لزوم انتقال و حمل پول نقد به حداقل مي رسد. با توجه به اينكه نرخ تورم طي سالهاي گذشته باعث شده كه ارزش پول ملي به شكل چشمگيري كاهش يابد لذا خانواده ها ناچارند براي خريد تعداد زيادي اسكناس با خود حمل كنند حال آنكه استفاده از چك پول تا حدي توانسته اين مشكل را برطرف كند. بانكهاي صادركننده چك به منظور كاهش ضريب سوءاستفاده از چك پول، دو محل امضاء بر روي آن در نظر گرفته اند كه يكي از اين امضاها در زمان تحويل چك پول از خريدار اخذ مي شود و امضاء دوم در زمان دريافت وجه يا انتقال به شخص ثالث ارائه خواهد شد. البته انحصاري بودن پرداخت چك پولها به عنوان يك عيب بعضاً باعث شده بود كه فروشندگان كالا  تمايل چنداني به دريافت آن به جاي پول نقد نداشته باشند. يعني با توجه به اينكه چك پول به دليل تضمين بانك صادر كننده معادل پول نقد به شمار مي رفت، نمي شد آن را در بانكي غير از شعب بانك صادركننده به وجه نقد تبديل كرد. به منظور رفع اين نقيصه ايران چك ارائه شده است كه در تمام شعب داخلي بانكهاي كشور قابل استفاده است. در مرحله اول انتشار ايران چك فقط ايران چك ۵۰۰ هزار ريالي به جريان افتاد. اما قرار است در آينده با اين نوع چك پول مبالغ بيشتر چاپ و عرضه شود.
به هر طريق انتشار و عرضه چك پول و ايران چك توانسته بخش اعظمي از مخاطرات فكري حمل پول خانواده ها را كاهش دهد علا وه بر اينكه در كاهش هزينه چاپ و انتشار اسكناس نيز بي تأثير نبوده است. با اين حال رواج تجارت الكترونيك مي تواند نقشي به مراتب بيشتر از اين نوع چاپ پولها در روان سازي معاملا ت داشته باشد.

نرخ پس انداز سالا نه در ايران كاهش يافته است
يك كارشناس اقتصادي، به كساني كه پولي به عنوان پس انداز دارند، پيشنهاد كرد سرمايه خود را يا براي حفظ امنيت در بانك ها سپرده گذاري كنند، يا به خريد اوراق بهادار با تضمين دولتي بپردازند. دكتر سيد مهدي صحراييان در گفت وگو با ايسنا، در عين حال اشاره كرد:البته ابتدا بايد ديد مردم سرمايه اي دارند و بعد از آن به فكر چگونگي مصرف آن بود.وي با بيان اين كه سرمايه گذاري مردم در بخش هاي توليدي نيز تأثير مستقيمي بر روي افزايش سطح اشتغال و درآمد ملي دارد، اظهار داشت: اين امر باعث رشد نرخ تشكيل سرمايه ثابت مي شود.
وي در همين باره از كاهش نرخ پس انداز سالا نه در ايران خبر داد و گفت: نرخ پس انداز در دهه هاي گذشته ۸/۲۹ درصد توليد ناخالص داخلي بود؛ اما در سال هاي اخير نرخ پس انداز به ۱۴ تا ۱۵ درصد توليد ناخالص داخلي رسيده است.وي گفت: بخش اعظمي از سپرده ها نيز متعلق به ارگان هاي دولتي است و سهم سپرده هاي بخش مردمي بيشتر است. اين امر نشان دهنده عدم تعادل در توزيع درآمد است.وي تصريح كرد: وجود بازار پولي و مالي >سايه< در كشور يكي از معضلا ت اقتصاد است. بازار سايه به بازار موازي يا بازار آزاد خريد و فروش پول (خارج از نظام بانكي) گفته مي شود.

تولد شركتهاي خدماتي براي برگزاري مراسم عزاداري و خاك سپاري
گروه بازارچه: بسياري از مردم معتقدند كه خرج مراسم عزاداري از مراسم عروسي بيشتر است. هيچ پيش خود فكر كرده ايد هزينه ها و مخارجي كه در طول ۴۰ روز اعم از خريد قبر، اعلا ميه مرگ، دعوت از مداح و پرداخت هزينه مسجد، پخت وپز و ... به بازماندگان تحميل مي شود، اين روزها چقدر سنگين تمام مي شود؟
در گذشته آشنايان و نزديكان متوفي هزينه ها را تقبل مي كردند؛ اما هزينه سرسام آور عزاداري و كفن و دفن در اين دوره باعث شده كه بازماندگان درجه اول در اجراي مسئوليت هاي ناشي از فوت عزيزانشان تنها بمانند.
در مورد هزينه ها و مخارجي كه در مراسم عروسي مي شود چون تسهيلا ت و امكانات زيادي از جانب دولت و بانكها وجود دارد و در عين حال هدايا و چشم روشني هايي از جانب دوستان و وابستگان دريافت مي شود، مخارج تا حدي كاهش مي يابد و در برخي موارد جبران مي شود. در حالي كه در زمان فوت يك فرد تسهيلا تي در اختيار بستگان وي قرار نمي گيرد و در صورتي كه متوفي از تمكن مالي خوبي برخوردار نباشد، بستگان نزديك وي دچار مشكل مي شوند.
در عين حال چون اطرافيان نزديك متوفي از شرايط مناسب روحي برخوردار نيستند توانايي براي اجراي مراسم آبرومندانه را ندارند و معمولا ً ناهماهنگي هاي بسياري براي به خاك سپردن و مراسم عزاداري صورت مي گيرد؛ اما به تازگي براي رفع مشكل شركت هايي تأسيس شده اند كه همه مسئوليت مراسم عزاداري نظير حمل و نقل،انجام كارهاي اداري، تهيه و تدارك قبر، پذيرايي از مهمانان، رزرو كردن محل عزاداري و ... را به عهده مي گيرند.
نكته جالب اين كه در اين شركت هاي تازه تأسيس و نوپا حضور افرادي با تحصيلا ت دانشگاهي به چشم مي خورد كه نشان دهنده‡ اين است كه اين بار مردم بجاي دولت و مسئولين، خود در پي ايجاد طرح هاي اشتغال زايي هستند.
پسنديار شاملو، مدير عامل يكي از اين شركت هاي تازه تأسيس در گفت وگو با ايرنا هدف از راه اندازي اين مؤسسه را نياز موجود در كشور ذكر كرد و گفت: هميشه مرگ پيش از آنكه فكر كنيم اتفاق مي افتد و بازماندگان با انبوهي از مشكلا ت عاطفي، تداركاتي، مالي، حقوقي مواجه مي شوند. حرفه ما انجام تشريفات سفر آخرت است. ما خدمات تشريفاتي خود را متناسب با استانداردهاي سازمان بين الملليICFA و فرهنگ و هنر ايراني ارائه مي دهيم. اين راه رفتني است.
وي در ادامه گفت: از دست دادن يك عزيز علا وه بر تألم خاطر، مشكلا ت فراوان ديگري را نيز كنار خود بهمراه دارد، چرا كه با فوت وي، حجم عظيمي از كارهاي نيمه تمام برعهده بازماندگان قرار مي گيرد. اين شركت به خانواده هاي داغديده در برگزار كردن مراسم كمك مي كند و در رفع مشكلا ت حقوقي، اداري و مالي آنان را ياري مي دهد.
وي اظهار داشت: در نظر داريم تا امكاناتي را ايجاد كنيم كه بعد از فوت افراد، خانواده آنها به صورت قبل خود را اداره كنند و در روند عزاداري شان خلا‡يي را حس نكنند.
شاملو كار اين مؤسسه را به ۶ گروه مختلف اداري، حقوقي، هنري، اجراي آئين و سنن فرهنگي پذيرايي و حمل ونقل تقسيم كرد و گفت: اين شركت از همكاري بيش از ۶۰ گروه خدماتي بهره مي برد و تنها مؤسسه ايراني است كه با انجمن بين المللي مراسم يادبود (ICFA) براساس استانداردهاي بين المللي ارتباط دارد.
مدير عامل اين مؤسسه تصريح كرد: ساختار اين شركت به گونه اي طراحي شده كه آمادگي برگزاري هرگونه مراسم يادبود از جمله تعزيه خواني و روضه خواني، بزرگداشت مشاهير و مفاخر تاريخي و فرهنگي و برگزاري تورهاي زيارتي را دارد.
يك جامعه شناس در خصوص وجود اين مؤسسات در تهران گفت: اين مؤسسات حدود ۲ قرن است كه در اروپاي غربي تأسيس شده و تازه به ايران راه پيدا كرده است.
وي تأسيس اين مؤسسات را مفيد ذكر كرد و اظهار داشت: عشق و علا قه در زندگي ايرانيان جايگاه ويژه اي دارد. به طوري كه براي اثبات اين علا قه خود سعي در بهتر برگزار كردن مراسم ترحيم عزيز از دست رفته دارند.
وي ادامه داد:  در سنت ايرانيان فقر و دارايي در انجام اين گونه مراسم نمود ندارد و خانواده ها تنها سعي بر هر چه بهتر برگزار شدن تشريفات مراسم سوگواري دارند.
جعفري تصريح كرد: عهده دار شدن پذيرايي مهمانان، انجام مراسم خاكسپاري و به عهده گرفتن انجام كارهاي اداري و حقوقي توسط اين مؤسسات، سبب كاهش اضطراب خانواده داغديده از برگزاري مراسم وي مي شود.
اين جامعه شناس گفت: سختي زندگي ماشيني امروز و ناآشنايي اطرافيان و نزديكان با امور اداري و حقوقي سبب شده تا نتوانند عهده دار انجام اين كارها باشند.
به گفته وي، اين مؤسسات مي توانند با دادن خدمات بسياري به خانواده هاي داغديده در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم كمك كنند.اما نكته اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه هرچند ممكن است خدمت رساني اين گونه از شركتها مفيد و بسيار مؤثر باشد؛ اما با رونق گرفتن اين دسته از شركتها بايد كنترل بر فعاليت آنها نيز صورت گيرد. در غير اين صورت باتوجه به اين كه آنان در امور اداري - حقوقي نيز مي توانند خدمات رساني داشته باشند زمينه براي كلا هبرداري و تقسيم ناعادلا نه ارث و مشكلا تي از اين دست فراهم خواهد شد.

خود كم بيني  جوانان را به مصرف بيهوده مي كشد
با تكيه بر آمارگيري هاي متعدد و مقتضيات اجتماعي، جامعه ايراني را جامعه اي بسيار جوان مي خوانند كه با مدد از انرژي جوانان خود، قصد پيشرفت و توسعه را در سر مي پروراند، اما بي ترديد جوانان امروز، بنيان گذاران خانواده هاي فردا و مبناي ترقي كشور، با مشكلا ت ويژه خود نيز دست به گريبان هستند. جامعه شناسان بر اين باورند كه اساسي ترين دغدغه اي كه مي تواند پيرامون نسل جوان تنيده شود، از ميان رفتن روح اعتماد به نفس آنان و خود كم بيني خويش است كه معضلا ت روحي و مالي بسياري را در پي خواهد داشت. ايجاد چنين حسي در جوانان يك جامعه، انگيزه مبارزه با مشكلا ت زندگي، تشكيل خانواده، كار و توليد و پيشرفت را از ميان بر مي دارد و آنان را به قشري خمود و بي حاصل تبديل مي كند كه براي ساير افراد جامعه نيز ايجاد ناراحتي مي كنند. دكتر قاضي، روانشناس مشاوره در اين باره مي گويد:>متأسفانه برخي از جوانان كشور خود را نسبت به جوانان ديگر كشورهاي دنيا در سطح پايين تري مي بينند و همين عاملي است تا ديگر تمايلي به حضور در مشاركت هاي اجتماعي از خود نشان ندهند.<
از اين رو برخي جوانان براي پركردن خلا‡ - خيالي- موجود به مد، لباس هاي گوناگون و ... روي ميآورند كه خود نه تنها هزينه هنگفت و بي حاصلي بر خانواده ها وارد ميآورد كه سطوح فرهنگي آنها را نيز به انحطاط مي برد. دكتر قاضي مي افزايد:>اگر از استعدادهاي جوانان در مشاركت هاي مختلف اجتماعي به خصوص در مدرسه استفاده نشود پس از مدتي به سوي انحرافات اجتماعي پيش خواهند رفت و آينده اي تيره در انتظارشان خواهد بود.<
و بدينسان است كه با بي توجهي برخي خانواده ها و مسئولا ن، جواناني ناكارآمد خواهيم داشت كه به زودي خود بنيان متزلزل خانواده اي ديگر را خواهند گذارد، جواناني كه با فقدان اعتماد به نفس، در عرصه كسب درآمد نيز چندان موفق عمل نخواهند كرد.

آيينه تصوير
000844.jpg

هر آنچه از توماس بيكر باقي مانده در موزه اي در فيجي به نمايش در آمده است. در بيست و يكم ژوئيه ۱۸۶۷، پس از اينكه بيكر، مبلغ مذهبي بريتانيايي در روستايي دور افتاده بر فراز كوهي در فيجي شانه اي را از موهاي، رئيس قبيله بيرون كشيده، توسط مردم قبيله كشته و پخته شد. دست زدن به سر رئيس قبايل فيجي ممنوع است. در گزارش هاي وقت آن حادثه به نقل از فردي كه در ضيافت خوردن بيكر شركت كرده بود، آمد: >ما همه چيز به غير از چكمه هايش را خورديم.< اكنون دولت فيجي درصدد عذرخواهي رسمي از بازماندگان بيكر نگون بخت است.
000838.jpg

زلزله اي مهيب در تايوان كه خسارات زيادي بر جاي نهاد. آتش نشانان و كارگران در حال خاموش كردن آتش و تخريب بناي نيمه ويران بازمانده از آن هستند تا ديگر خطر جاني براي كسي دربر نداشته باشد. اين زلزله هزاران نفر را روانه بيمارستان ها كرد و زيان هاي مالي بسياري بوجود آورد تا جايي كه هزاران نفر با از دست دادن محل زندگي خود ناچار شدند براي ادامه حيات به كمك هاي دولت و ياري سازمانهاي خيريه جهاني اتكا كنند.
000842.jpg

شركت >سوني< بار ديگر از ساير رقيبان خود در عرصه فناوري هاي الكترونيكي پيشي مي گيرد. كارخانجات گسترده و عظيم سوني، اين بار موفق به طراحي و ساخت سبك ترين كامپيوتر قابل حمل و نقل (Note book) شده اند كه (Viao 505 Extreme) نام گرفته است. اين كامپيوتر كه هم اكنون در توكيو به نمايش درآمده از هفته آينده روانه بازار فروش خواهد شد و گمان مي رود كه با اقبال عمومي روبرو شود. شركت سوني چندي بود كه در عرصه رقابت با ديگر كارخانجات بزرگ الكترونيكي جهان به كنار رانده شده بود؛ اما با ساخت اين دستگاه بار ديگر تركتازي خود در اين عرصه را از سر خواهد گرفت.
000840.jpg

انگار مرگ سايه شوم خود را برشرق آسيا گسترانيده.
نوعي ذات الريه مرگبار در هنگ كنگ شايع شده كه همه گير شدن آن مي تواند بار ديگر اين سرزمين و ساير كشورهاي منطقه را دچار دردسري بزرگ سازد. گرچه تجربه سارس به مردم ناحيه كمك كرده تا به خوبي از راههاي پيشگيري از شيوع اين دست بيماريها آگاه باشند.
يك قصاب براي جلوگيري از ابتلا  به اين بيماري و انتقال آن به سايرين از طريق گوشت هاي فروخته شده، ماسكي بر صورت زده تا با فراغ بال به كار خود ادامه دهد.

ده پرسش روز
مرد متاهل شاغل
سن: ۳۴ سال 
شغل درآمد: تحصيلدار (پيك)۱۳۰هزارتومان.
۱-آيا درآمد شما تكافوي زندگي خانوادگي تان هست؟
با اندكي قناعت، شكر خدا، بله.
۲-آيا صاحب خانه هستيد؟
شما كه گفتيد در همشهري كار مي كنيد، اما حال لطيفه هاي گل آقايي مي گوئيد! با ۱۰ سال پس انداز حقوقم (اگر بتوان پس انداز كرد) يك متر زمين هم نمي توانم بخرم. پس جوابتان اين است: خانه دار نبوده ام، نيستم و نخواهم شد.
۳-بيشترين هزينه زندگي شما صرفنظر از مسكن خرج چه چيزي مي شود؟
وامهاي گرفته شده جهت حل مشكلا ت و خريد لوازم و اجناس قسطي.
۴-فكر مي كنيد هزينه مربوط به فرزندان بيشتر است يا والدين؟
بنده فرزندي ندارم ولي با شرايط فعلي قانع كردن فرزندان سخت تر از والدين است.
۵-اگر همسرتان ولخرجي كند چه مي كنيد؟
از ايشان خواهش مي كنم از اين كار دست بردارند، هر چند ايشان در زندگي مشتركمان عاقلا نه مي انديشند.يعني پولي در دست و بالشان نيست كه ولخرجي كنند.
۶- آخرين باري كه براي خود لباس خريده ايد كي بود و چقدر؟
تقريباً يك ماه پيش مبلغ ۳۰۰۰ تومان را با دستاني لرزان براي يك پيراهن وطني تقديم كردم.
۷-اگر درآمدتان دو برابر شد چه مي كنيد؟
زودتر بدهي ام را مي پردازم كه شديداً عذابم مي دهد و اگر شد كمي پس انداز مي كنم.
۸-اگر درآمدتان ده برابر شد چه مي كنيد؟
يقيناً از قالب خودم خارج نمي شوم و با فقرا بيشتر دوست خواهم شد تا با اغنياء، هر چند نمي توانم منكر آسودگي خيال ناشي از پول بشوم.
۹-آخرين باري كه با همسرتان به سفر تفريحي رفتيد كي بود؟
۶ ماه پيش، سرعين اردبيل.
۱۰-بين يك اتومبيل صفر كيلومتر و لوكس يا سهام يك شركت به همان قيمت كدام را بر مي گزينيد؟
اتومبيل را انتخاب و بلا فاصله با يك پيكان ارزان تعويض مي كنم. هر چه ماند سهام شركت مي خرم.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
000452.jpg
حفاري بعد از خط كشي 
پيمانكار شركت گاز در باغ فيض، خيابان ۲۲ بهمن تنها سه روز بعد از تكميل خط كشي خيابان، نسبت به حفاري و بر باد دادن هزينه اي كه صرف آن شده بود اقدام كرد و برگ درخشان ديگري از هماهنگي بين دستگاههاي دولتي در راه خدمت به مردم بر جاي گذاشت! هر سازماني كه احساس مسووليت مي كند، قدم رنجه كند و سرتاسر اين خيابان را از سه راهي هجرت تا انتهاي خيابان مهستان از نزديك بازديد بفرمايد.ساكن محل - احمدي 
تقاضا از راهنمايي و رانندگي 
به عنوان يك شهروند تهراني كه مرتب براي خريدهاي روزانه در معابر نزديك خانه ام حركت مي كنم، از پليس راهنمايي و رانندگي تقاضا دارم جلو حركت موتورسوارها را از پياده روها بگيرند. بعضي از اينها آنقدر پررو و بي منطق هستند كه اگر جلو حركتشان را در پياده رو سد كني، حرفهاي ركيك نثارت مي كنند. خدا لعنت كند موتورسواري را كه در پياده رو حركت كند. ذله شدم از دست اينهمه بي قانوني!
فخرالسادات - ل (خانم خانه دار)
ماءالشعير هم گران شد
امروز (۱۹/۸/۸۲) زنگ زدم به تلفن ۱۲۴ (تعزيرات حكومتي) و شكايت كردم كه در اقدسيه، يك مغازه دار ماءالشعير را كه قبلا ً ۱۰۰ تومان بود، مي فروشد ۱۲۰ تومان. لطفاً رسيدگي كنيد. آنكه پشت تلفن بود گفت مگر دولت هر چه را كه گران كرده بود ارزان كرد كه اين بابا ماءالشعير را ۱۰۰ تومان بدهد؟ حالا  از اولي شكايت ندارم، از دومي به شما روزنامه ها شكايت مي برم كه او را پشت تلفن گذاشته اند كه به داد مردم برسد نه اينكه داد مردم را بيشتر درآورد. آخر اين چه جور جواب دادن به مصرف كننده است كه دستش از همه جا كوتاه است؟
(تلفن در بازارچه محفوظ است) منوچهر - ش 
درخواست از فروشندگان موتور
به عنوان پدري كه سلا مت فرزندانش را طالب است، از نمايندگان و فروشندگان محترم موتورسيكلت تقاضا دارم از فروش موتور به جوانان و ديگر كساني كه فاقد گواهينامه رانندگي موتورسيكلت هستند خودداري كند. اينهمه بي قانوني و آشفتگي در سطح شهر بيشتر مربوط به كساني است كه بي گواهينامه، موتورسواري مي كنند و براي خود و پدر و مادر و بستگانشان دردسر مي آفرينند. پدر دلسوخته حادثه ديده 
باز هم خروجي اتوبان صدر
در بازارچه خواندم كه راننده اي از هجوم سواريهاي مدل بالا  در پنج رديف در اتوبان مدرس (باند شمال - جنوب) در محل خروجي پل صدر كه حتي گنجايش عبور دو اتومبيل در كنار هم را ندارد گله كرده بود. از قول من بنويسيد كه هجوم اتومبيلها و قانون شكني آشكار پايان نمي پذيرد مگر اينكه شهرداري و راهنمايي و رانندگي از پانصد متر بالا تر از خروجي صدر، ديواره بتوني با ظرفيت عبور يك خودرو ايجاد كنند تا از ترافيك سنگين در اين محل براي هميشه كاسته شود.
حجت اله يارمحمدي 
نجاتمان دهيد
تا كي بايد صداي گوشخراش و ناهنجار وانتهاي دوره گرد را در شهر تهران تحمل كنيم. بابا، اين قضايا سالها است در تمام دنيا منسوخ شده. آخر چرا كسي جلو اين آقايان بلندگو به دست را با آن اصوات دلربا و جذاب نمي گيرد؟ فكر نمي كنيد تنها وضع يك قانون كوچك مبني بر جريمه هاي نقدي قدري به حل مشكل كمك خواهد كرد؟ واقعاً راه حل مشكلي است؟ حسيني، شهروند عصباني 
پيشرفت نوين 
۱۰ سال پيش يادم ميآيد وقتي براي اخذ گواهينامه پايه دو مراجعه كردم، تا بعدازظهر آن را دريافت كردم. اما آلا ن كه براي تمديد آن سري به دوستان زده ام، پس از ۱۹ روز هنوز گواهينامه اي به دستم نرسيده است. مرتضي عزيزي- كارمندبازنشسته دولت 
علت تغيير مسير چيست؟
حدود يك ماه است كه مسير خط اتوبوسراني پاسداران - مترو(صادقيه) عوض شده و بلا تكليفي سرگرداني مسافران اين مسير را سبب شده است. واقعاً علت تغيير مسير چيست؟اسماعيلي 
همدردي با بازنشسته ها
به عنوان يك هموطن و كارمندي كه خود در آستانه بازنشستگي است همدردي خود را با تمام بازنشستگان عزيز كه در انتظار وعده ۱۰ روز پاداش مصوبه مجلس نشسته اند اعلا م و به اين عزيزان مي گويم بي جهت دل خود را به وعده هاي اين چنيني خوش نكنند.اكبري

پاسخ مسؤولا ن
به مشاركت شهروندان نياز داريم
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره ۳۱۹۹ مورخ ۲۷ مهرماه تحت عنوان >اسراف آب عقلا ني نيست< به اطلا ع مي رساند>شهرداري منطقه ۱۴ در سنوات گذشته با توجه به بحران كمبود آب اقدام به آبرساني آب خام جهت فضاهاي سبز منازل مسكوني با هدف حفاظت وگسترش محيط هاي سبز نموده است. در اين راستا تلا ش هاي زيادي براي جلوگيري از اسراف و مصارف بي رويه آب به عمل آمده. در عين حال به نتيجه رسيدن اين گونه اقدامات مستلزم مشاركت تمامي شهروندان است.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۴

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |