صفحه اول روزنامه هاي جهان
•زوددويچه-آلمان مهمترين پايگاه نظامي آمريكا خواهد ماند •لوموند-كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بحران به سر مي برند •كوريره دلاسرا-فصل ترور در عراق آغاز شده است
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3237, Nov.28, 2003
جمعه ۷ آذر ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۲۳۷
صفحه اول روزنامه هاي ايران
•خراسان-طرح افزايش حقوق فرهنگيان تدوين شد •جمهوري اسلامي-رهبر حماس:تا پايان اشغال فلسطين آتش بس غيرممكن است •قدس-دكتر روحاني:آمريكا هيچ موفقيتي در قطعنامه شوراي حكام به دست نياورد
تحليل رسانه هاي جهان از قطعنامه شوراي حكام
آمريكا عقب نشست
005768.jpg
كريسشن ساينس مانيتور : آمريكا به كمك ايران در جنگ عليه القاعده نياز دارد
صدور قطعنامه جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران بازتاب گسترده اي در رسانه اي جهان به ويژه مطبوعات غرب داشت.
اين رسانه ها از زواياي مختلف به موضوع قطعنامه پرداختند اما بيشترين تمركز آنها به روي عدول آمريكا از مواضع اش استوار بود.
به گزارش ايرنا، روزنامه اسپانيايي آ.ب.ث نوشت كه سه كشور آلمان، انگليس و فرانسه با اعمال فشار، مانع از ارجاع مسئله هسته اي ايران به شوراي امنيت شدند.
اين روزنامه چاپ مادريد يك روز پس از صدور قطعنامه شوراي حكام در وين نوشت: مذاكرات پنج روزه ميان ديپلمات هاي آمريكايي و مسئولان سياسي سه كشور آلمان، فرانسه و انگليس منجر به عقد يك قطعنامه براي مسئله جنجال برانگيز برنامه هسته اي ايران شد.
به نوشته آ.ب.ث كسب توافق ياد شده و دستيابي به يك نقطه وسط براي شركت كنندگان اين مذاكرات دشوار به قيمت برگرداندن كلام و ايجاد تغييرات در مواضع اوليه آنان تمام شد.
اين نشريه اسپانيايي به نقل از يك »منبع برجسته« ديپلماتيك در شهر وين نوشت: نمايندگان سياسي اروپا و آمريكا از طريق اين توافق توانستد به يك توازن پيچيده دست يابند كه در آن پيروزي تمامي شركت كنندگان تامين شده است.
روزنامه لاوانگوارديا نيز در گزارشي مشابه نوشت: آمريكا و اتحاديه اروپا در ارايه راه حلي موقتي براي بحران برنامه هسته اي ايران به توافق رسيدند.
اين نشريه به نقل از منابع ديپلماتيك افزود: با توجه به تمامي شواهد به نظر مي رسد كه ايران دولت هاي فرانسه، آلمان و انگليس را به شدت تهديد كرده بود كه در صورت اعلام محكوميت از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، تمامي قراردادهاي خود را با اين سه كشور لغو خواهد كرد.
ال پاييس ديگر روزنامه پرشمارگان اسپانيايي نيز در همين خصوص نوشت: آمريكا كه ايران را به ساختن سلاح هاي هسته اي در پوشش طرح هاي غيرنظامي متهم مي كند، سرانجام تصميم گرفت موضع پيشين خود را مبني بر ارجاع اين مسئله به شوراي امنيت سازمان ملل كنار بگذارد.
روزنامه آلماني هندلزبلات چاپ برلين، در گزارشي در اين باره نوشت: آمريكا در مناقشه بر سر برنامه اتمي ايران كوتاه آمد.
اين روزنامه همزمان با صدور قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين نوشت: پس از يك كشمكش و مناقشه طولاني، آمريكا و اروپا پيرامون يك سياست مشترك در مناقشه بر سر برنامه اتمي ايران توافق كردند.
روزنامه زوددويچه نيز نوشت: پس از هفته ها چانه زدن بر سر قطعنامه پيرامون برنامه اتمي ايران، اين مناقشه اتمي حل و فصل شد و آژانس بين المللي انرژي اتمي صرفاً به طور غيرمستقيم ايران را با ارجاع مورد آن به شوراي امنيت سازمان ملل تهديد كرده است.
روزنامه تاگس اشپيگل نيز از كوتاه آمدن آمريكا در برابر ايران خبر داد و نوشت: مسئله برنامه اتمي ايران قرار نيست به شوراي امنيت ارجاع داده شود.
اين روزنامه افزود: آمريكا در مناقشه با اتحاديه اروپا پيرامون برنامه اتمي ايران كوتاه آمد و از ارجاع مورد ايران به شوراي امنيت منصرف شد.
روزنامه كريسشن ساينس مانيتور نيز در نگاهي به روند تقابل و تحولات در روابط ايران و آمريكا نوشت: جورج بوش رييس جمهوري آمريكا، هرچند از ايران كه آن را يك عضو مهم محور شرارت خوانده، نفرت دارد، ولي به اين كشور نيازمند است.
مانيتور در تفسير خود افزود: اين وابستگي سياسي بوش، هفته جاري با عقب نشيني او از تحريم هاي اقتصادي بين المللي، آشكار شد.
اين روزنامه ادامه داد: با اين كه امكان دارد تهديد هسته اي ايران توازن قدرت درخاورميانه را دچار اختلال كند، اما بوش ناگزير به عقب نشيني شد.
اين روزنامه در برشمردن دلايل مصالحه آمريكا در برابر ايران نوشت: اول اين كه، آمريكا به كمك ايران در جنگ عليه القاعده نياز دارد. دوم اين كه بوش نياز دارد، جمهوري اسلامي شيعي ايران، از نفوذ بر اكثريت شيعه عراق در همسايگي خود استفاده كرده و به آمريكا در ايجاد يك مردم سالاري با ثبات در اين كشور كمك كند.
اين روزنامه اضافه كرد:بوش مشكلات دشوار ديگري با ايران دارد كه در رابطه با چگونگي ادغام اسلام و مردم سالاري است.

بزرگ ترين جابه جايي نظامي
بعد از جنگ دوم جهاني
* مجلس اعلا نسبت به محتواي برنامه هاي تلويزيون اطلاع رساني عراق اعتراض كرد
005772.jpg

* افسران ارشد ارتش آمريكا به وزير دفاع آمريكا گفته اند كه جايگزيني صد هزار سرباز
در زمستان آينده موجب بروز خطر بزرگي براي نيروهاي آمريكايي خواهد شد
وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: سال آينده چندين هزار تفنگدار دريايي به عراق اعزام مي شوند.
دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا در يك نشست خبري در مقر پنتاگون با اعلام اين مطلب گفت كه دستور عزيمت۹ هزار و ۹۰۰ عضو ذخيره نيروي زميني، يك هزار و ۲۹۰ عضو ذحيره نيروي دريايي و سه هزار و ۲۸ عضو ذخيره نيروي هوايي را صادر كرده است.
اين افراد از ژانويه آينده براي جايگزيني نيروهاي مستقر در عراق به اين كشور اعزام مي شوند.
براساس گزارش هاي پنتاگون در حال حاضر ۱۳۰ هزار نيروي نظامي آمريكايي در عراق مستقر هستند.
اين نيروها براي يك دوره يكساله به عراق اعزام شده اند و مدت ماموريت بسياري از آنها طي چند ماه آينده به پايان مي رسد.
علاوه بر اين چهارهزار و ۲۲۸ عضو ذخيره نيروي زميني، يكهزار و ۲۹۰ عضو ذخيره نيروي دريايي و دوهزار و ۳۸۱ عضو ذخيره نيروي هوايي براي اعزام احتمالي به عراق آماده مي شوند. مدت خدمت اين نيروها تا ۱۸ ماه خواهد بود.پنتاگون پيش تر اعلام كرده بود كه تعداد نيروهاي مستقر در عراق را تا ماه مه به ۱۰۵ هزار نفر كاهش مي دهد.
جايگزيني سربازان آمريكايي در عراق با نيروهاي تازه نفس در زمستان آينده موجب ايجاد نگراني نسبت به افزايش حملات چريكي عليه آنها و در همين حال ايجاد اميد براي پنتاگون جهت تقويت موقت نيروها در اين كشور اشغالي و برنامه ريزي براي حملات جديد عليه نيروهاي ضد آمريكايي شده است.
به گزارش ايرنا، روزنامه نيويورك تايمز، در گزارشي از واشنگتن نوشت: افسران ارشد ارتش آمريكا به دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا گفته اند كه جايگزيني صد هزار سرباز در زمستان آينده موجب بروز خطر بزرگي براي نيروهاي آمريكايي خواهد شد و مقامات آمريكايي مي گويند كه ارتش بايد براي افزايش حملات به نيروهايي كه در زمان انتقال احتمالاً ضربه پذيرتر خواهند شد، آماده شود.
اين مقامات مي گويند كه اين نگراني ها در رابطه با افزايش موقت نيروها در زمان جايگزيني و همچنين با توجه به عبور نيروهاي جديد از اراضي ناآشنا قبل از رسيدن به پايگاه هاي امن است. در طول جايگزيني نيروها، جابه جايي هاي زيادي توسط تعداد زيادي نيرو صورت خواهد گرفت كه اين امر موجب بروز مشكلات جدي در رابطه با حفاظت از نيروها خواهد شد.
به گفته مقامات پنتاگون و نظامي آمريكا، فرماندهان مستقر در عراق در حال برنامه ريزي براي بهره برداري از ورود نيروهاي جديد قبل از خروج نيروهاي فعلي هستند كه اين امر موجب افزايش موقت قدرت نظامي بدون متوسل شدن به روند منازعه جويانه سياسي براي درخواست افزايش نيرو خواهد شد.
مقامات پنتاگون گفتند: ژنرال جان ابي زيد، فرمانده نيروهاي آمريكايي در منطقه خاورميانه در حال برنامه ريزي براي انجام عمليات جديد براي ايجاد ثبات در عراق و دستگيري يا كشتن جنگجويان ضد آمريكايي در زمان جايگزيني نيروها است.
كارشناسان نظامي خارج از پنتاگون، خاطرنشان ساختند كه جايگزيني نيروها همزمان با آغاز دور اول انتخابات رياست جمهوري آمريكا صورت خواهد گرفت و اين امر احتمالاً موجب خواهد شد، نيروهاي ضد آمريكايي تصور كنند كه با حمله به نيروها مي توانند بر سياست آمريكا اعمال نفوذ كنند.
بنا به اظهار افسران ارشد ارتش آمريكا، جايگزيني نيروها در عراق بزرگ ترين جابه جايي نيروهاي آمريكايي از زمان جنگ جهاني دوم است.
جنگ رسانه اي در عراق
در عراق جنگ و جدال جديدي سواي جنگ با توپ و تفنگ جريان دارد كه اين جنگ از بالاي منبرها و تريبون ها در مورد برنامه هاي تلويزيون شبكه اطلاع رساني عراق است.
005770.jpg

شبكه تلويزيوني الجزيره قطر چهارشنبه شب طي گزارشي در اين مورد گفت: در اين جنگ از يك سو مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق و از سوي ديگر شبكه اطلاع رساني عراق ارگان نيروهاي ائتلاف در اين كشور قراردارد و مجلس اعلا تهديد كرده است كه مردم را عليه اين شبكه تحريك خواهد كرد.
مجلس اعلا همچنين تهديد كرد كه اگر اين شبكه تلويزيوني از ادامه برنامه هايي كه به گفته خود مصداق فسق و فجور است دست برندارد از مراجع مذهبي فتواهايي براي تحريم اين تلويزيون اخذ خواهد كرد.
يك سخنگوي مذهبي از مجلس اعلا در اين باره گفت: اگر تلويزيون اطلاع رساني عراق برنامه هاي خود را تغيير ندهد، مردم را به دليل دفاع از اسلام عليه اين شبكه تحريك خواهد كرد.
الجزيره با اشاره به اين كه تلويزيون اطلاع رساني عراق پس از سقوط صدام برنامه هاي خود را آغاز كرد گفت: به رغم اين كه اين كانال تنها كانالي است كه بدون نياز به آنتن ماهواره دريافت مي شود ولي براساس يك نظرسنجي فقط ۴۰ درصد از مرم عراق از برنامه اين شبكه استفاده مي كنند.
البته در ميان اين ۴۰ درصد از مردم عراق، برخي از آنها از محتواي برنامه هاي آن ابراز نارضايتي مي كنند و مي گويند كه فعاليت آن علاوه بر عدم هماهنگي با سنخيت جامعه و مباني فرهنگي آن، تمامي جنبه هاي موجود در عراق را بيان نمي كند.

اعتراض محافل سياسي تركيه تحليل غربي از حوادث استانبول
005774.jpg
عمليات انتحاري در تركيه و واكنش هاي مختلف جهان به اين رخداد، فضاي جديدي در منازعات داخلي تركيه به وجود آورده است.
اگرچه همه كشورهاي جهان اين عمليات را محكوم كردند اما نوع بيان و تفاوت تفسيرها، گروه هاي مختلف سياسي در تركيه را واداشته تا به اعلام مواضع گوناگون بپردازند به ويژه آن كه در بعضي از تحليل هاي غربي از اين عمليات به عنوان ترور اسلامي نام برده شده بود.
در همين رابطه چهارشنبه گذشته نجم الدين اربكان رهبر حزب سعادت تركيه اعلام كرد: اسلام دين صلح است و دشمنان اسلام با به كار بردن لفظ »ترور اسلامي« قصد خدشه دار كردن چهره اسلام را دارند.
به گزارش خبرگزاري اخلاص، اربكان، طي سخناني در استانبول، با عنوان اين كه حملات انتحاري هفته گذشته استانبول از سوي نيروهاي خارجي طراحي و اجرا شده است، گفت: هدف اين حملات زير سؤال بردن اسلام است.
وي در سخنان خود از سياست خارجي حزب حاكم عدالت و توسعه انتقاد كرد و گفت: سياست همسوي اين حزب با نيروها و كشورهاي خارجي موقعيت تركيه را در همه زمينه ها اعم از سياسي، اقتصادي و اجتماعي تضعيف مي كند.
وي مدعي شد حزب »عدالت و توسعه« تحت تاثير خارجي ها قرار گرفته است.
بولنت اجويت نخست وزير پيشين و رهبر حزب دموكرات چپ تركيه نيز در همين روز گفت: آمريكا منطقه خاورميانه را به اغتشاش كشانده است.
اجويت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برخي كشورها به سركردگي آمريكا با مداخله هاي خود، آرامش منطقه خاورميانه را برهم زده اند و حملات انتحاري استانبول نيز در نتيجه اين مداخله ها به وقوع پيوسته است.
نخست وزير پيشين تركيه با عنوان اين كه تركيه در قبل از حمله آمريكا به عراق در مورد پيامدهاي اين حمله به آن كشور هشدار داده بود، گفت: به رغم هشدارهاي تركيه، آمريكا طرح خود را به مورد اجرا گذاشت.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۵۰:۱۱
ـ اذان مغرب: ساعت ۱۶:۱۷
اذان صبح فردا: ساعت ۱۰:۵

حوادث
رسيدگي به پرونده اختلاس
۳۰۰ ميليون توماني بانك صادرات
پرونده اختلاس ۳۰۰ ميليون توماني بانك صادرات، با بازداشت چهارتن از مسئولان و كاركنان اين بانك در شعبه ششم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تهران (ناحيه كاركنان دولت) در حال رسيدگي است.
براساس گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي دادگستري استان تهران، «قاضي حسينيان» بازپرس شعبه ششم ناحيه كاركنان دولت افزود: افراد
بازداشت شده با برداشت غيرمجاز از سرفصل بدهكاران حساب چك هاي در گردش ساير بانك ها، پول ها را با جعل اسناد به سه شماره حساب شخصي واريز كرده اند.
حسينيان با بيان اين مطلب كه متهمان تحت قرار قانوني هستند، خاطرنشان كرد: با تمامي متخلفان و غارتگران بيت المال برخورد قاطعانه و قانوني به عمل خواهد آمد.

۳۷ قاچاقچي در همدان
دستگير شدند
معاون روابط عمومي فرماندهي انتظامي همدان از دستگيري ۳۷ نفر قاچاقچي كالا در هفته جاري خبر داد.
سرهنگ «مهدي زينعلي» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با دستگيري اين تعداد قاچاقچي ۹ هزار و ۴۲۲ عدد لوازم آرايشي و بهداشتي، ۱۳ هزار و ۷۴۰ كيلوگرم چاي خارجي و چهارهزار و ۱۲۰ كيلو آرد قاچاق از آنان كشف شد.
وي اضافه كرد: هفت دستگاه خودرو كه براي حمل اين مقدار كالاي قاچاق مورد استفاده قرار مي گرفت نيز توقيف شد.زينعلي اظهار داشت: دو سارق ده ها راس دام نيز در اين هفته در شهرستان هاي بهار و تويسركان دستگير شدند.

زمين لرزه در بجنورد و بوشهر
005766.jpg

زمين لرزه اي به بزرگي ۴/۳ ريشتر بامداد روز پنجشنبه بجنورد و اطراف آن را در شمال استان خراسان لرزاند.
شبكه لرزه نگاري خراسان وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران زمان وقوع اين زمين لرزه را ساعت چهار و ۴۵ دقيقه و ۴۵ ثانيه اعلام كرد.
اين شبكه، مركز زمين لرزه را ۲۴۰ كيلومتري شمال غرب مشهد در شهرستان بجنورد ثبت كرده است.
گزارشي از خسارت احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.زمين لرزه اي با بزرگي ۵/۳ در مقياس امواج دروني (ريشتر) نيز بامداد ديروز شمال غرب شهرستان دير در استان بوشهر را لرزاند.شبكه هاي لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، زمان وقوع اين زلزله را ساعت ۴ و ۴۱ دقيقه بامداد ثبت كردند.

۹۲ حلقه چاه غيرمجاز
در تهران شناسايي شد
ماموران واحد بازرسي و نظارت اداره كل امور آب استان تهران از آغاز سال جاري تاكنون ۹۲ حلقه چاه غيرمجاز را در استان تهران شناسايي كردند.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اداره كل امور آب استان تهران، از اين تعداد ۳۰ حلقه كه در غرب استان واقع شده اند، پر و مسلوب المنفعه شد.همچنين ۲۸ حلقه چاه غيرمجاز و شش دستگاه حفاري نيز توقيف شد.بنابر اين گزارش چهار حلقه چاه غير مجاز نيز در شرق استان تهران طي مهرماه سال جاري شناسايي شد.از اين تعداد يك حلقه چاه غير مجاز توقيف و يك دستگاه حفاري نيز ضبط شد.

امروز در شهر
دو نوازي در فرهنگسراي نياوران
امروز جمعه (۷ آذر) ساعت ۱۹ دونوازي سنتور و تنبك در فرهنگسراي نياوران اجرا مي شود.
در اين برنامه «سعيد ثابت»  سنتور و «محمد اسماعيلي» تنبك مي نوازند.
محمد اسماعيلي از برجسته ترين تنبك نوازان است كه ۵۰ سال در اين امر حضوري پررنگ داشته و سعيد ثابت از بهترين شاگردان استاد فرامرز پايور به شمار مي آيد.
اين برنامه روز قبل نيز در همين محل به اجرا درآمد و امروز نيز براي علاقه مندان موسيقي ايران تكرار خواهد شد.

۱۷ فيلم در ۷۹ سينما
005764.jpg

هفده فيلم در ۷۹ سالن سينمايي تهران در حال اكران است.به گزارش روابط عمومي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فيلم هاي شب هاي روشن، دختري در قفس، دختر ايروني، چشمان سياه، توكيو بدون توقف، داد و ستد نيويوركي ها، نغمه، خورشيد مهر، پايان بازي، رقص در باد، گارد ويژه، هراس، تفنگدار، نيش، چشم  ها، فرار از جهنم، نفس عميق و نيز فستيوال فيلم هاي خارجي، اين هفته در ۷۹ سالن سينماي تهران نمايش داده مي شود.

نمايشگاه نقاشي
در موزه  رضا عباسي 
موزه  «رضا عباسي » تهران  اقدام  به  برگزاري  نمايشگاه  موقتي  از آثار نقاشي  و تنديس  به  سبك  رئاليسم  و نگارگري  كرده  است .
خالق  اين  آثار هنري ، يك  بانوي  تهراني  است  كه  در سال  ۱۳۶۷، برنده  مسابقات  نقاشي  ژاپن  و برگزيده  مسابقات  نقاشي  آموزش  و پرورش  كشور در سال هاي  ۶۹ ، ۷۰ و ۷۱ شناخته  شده  است .
رييس  موزه  «رضا عباسي » آثار به  نمايش  گذاشته  شده  در تالار اين  موزه  را شامل  ۲۱ تابلوي  نقاشي  و ۱۵ تنديس  از آثار «طناز معتمد هاشمي» ذكر كرد و افزود: ۱۵ اثر از اين  تابلوهاي  نقاشي  آثار رنگ  روغن  است  كه  به  سبك  رئاليسم  خلق  شده  است .
۱۵ تنديس  به  نمايش  گذاشته  شده  در تالار موزه  رضا عباسي  نيز مجسمه هايي  است  كه  بدون  استفاده  از قالب  و تنها با كار دست  نقش  گرفته اند.
وي  گفت : تاكنون  از اين  هنرمند نقاش  نمايشگاه هاي  مختلفي  در همين  موزه ، گالري  سبز تهران ، فرهنگسراي  نياوران  و موزه  هنرهاي  معاصر برگزار شده  است .
اين  نمايشگاه  از ديروز تا ۱۷ آذر ماه  پذيراي  علاقه مندان  به  آثار هنري  خواهد بود.

آثار هنري  خانواده  مهدي نژاد
در فرهنگسراي  نياوران 
نمايشگاه  آثار خانواده  هنرمند «مهدي نژاد» ديروز در فرهنگسراي  نياوران  گشايش  يافت .
به  گزارش  روابط  عمومي  فرهنگسراي  نياوران  ، ۶۵ اثر برجسته  روي  چوب  و نقاشي  از اين  خانواده  هنرمند در اين  نمايشگاه  به  نمايش  گذاشته  شده  است.
در اين  نمايشگاه  آثار هنرمنداني  همچون  «فرخ  مهدي نژاد» ، «ايلا مهدي نژاد» و «طلعت  آخوندزاده» در معرض  ديد علاقه مندان  قرار دارد.
اين  گزارش  مي افزايد: از اين  آثار ۳۷ تابلو نقاشي  در سبك هاي  «آبستره » و «ناتوراليسم » است .
نمايشگاه  آثار اين خانواده  هنرمند از امروز به  مدت  ۹ روز در فرهنگسراي  نياوران  واقع  در خيابان  پاسداران، مقابل  بوستان  نياوران  برپاست .

درخت هاي  روييده  بر قالي  ايران
نمايشگاهي  از قالي هاي  ايراني  با نقش  درخت  در نگارخانه  مجموعه  تاريخي  سعدآباد تهران  براي  بازديد علاقه مندان  داير شده  است .
نام  اين  نمايشگاه  «درخت هاي  روييده  بر قالي هاي  ايراني » عنوان  شده  است  زيرا نقش  اين  فرش ها شامل  طرح هايي  از درخت ، گياهان  گلدار و گياهان  بدون  گل  شبيه  به  درخت  است .
سرپرست  نگارخانه سعدآباد گفت : طراحان  قالي  در گذشته  با الهام  از طبيعت  نقشه هايي  را خلق  كردند كه  در نوع  خود تازگي  داشت  و قالي هاي  به  نمايش  گذارده  شده  جزو اين  دسته  هستند.
وي  با اشاره  به  اين كه  قالي  ايراني  در گذشته  با نام هاي  طالع  و مقرنس  معروف  بوده ، اضافه  كرد: نقش  درخت  به  عنوان  عناصر فرعي  فرش  در طرح هاي  متفاوت  تصويري  و به  عنوان  نقش  اصلي  فرش  در آثار به  نمايش  گذاشته  شده  به  چشم  مي خورد.
وي  طرح هاي  حاشيه اي  اطراف  قالي هاي  با نقش  اصلي  درخت  را شامل  نقش هاي  حيوانات ، طرح هاي  عبادي ، طرح هاي  گلداني  و طرح هاي  باغي  عنوان  كرد.اين  نمايشگاه  به مدت  ده  روز پذيراي  علاقه مندان  به  هنر قالي بافي  ايراني  خواهد بود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ايران
داستان
رسانه
ورزش
هنر
|  ايران  |  داستان  |  رسانه  |  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |