چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۲
در حاشيه خبرها
نگران افزايش قيمت ميوه هاي گرمسيري نباشيد
آمارهاي رسمي نشان دهنده افزايش ۱۳ درصدي توليد ميوه هاي گرمسيري طي سال جاري در كشور است. يك مقام وزارت جهاد كشاورزي اخيراً اعلا م كرده امسال ۴ ميليون تن مركبات، ۷۳ هزار تن انجير خشك، ۷۰۰ هزار تن انار، ۴۰ هزار تن موز، ۱۳ هزار تن انبه و ۵۰ هزار تن كيوي و ۷ هزار تن خرمالو توليد مي شود.
با اين حساب مي توان پيش بيني كرد كمبود خاصي در زمينه اين نوع ميوه ها پيش نخواهد آمد و با اين حساب قيمت ها نيز تغيير چنداني نخواهد داشت.
بي توجهي صنعت بيمه به  نيازهاي مردم 
گرچه انتظار مي رفت حضور بيمه هاي خصوصي بازار بيمه را متحول كند و بيمه را بيشتر وارد هزينه هاي خانواده ها كند اما اين انتظار برآورده نشده است.
كارشناسان و مردم دلا يل مختلفي را در اين رابطه ذكر مي كنند. اول اينكه شركت هاي بيمه به خواسته هاي مردم توجهي ندارند و ابتدا نوعي بيمه نامه طراحي مي كنند و سپس تلا ش مي كنند تا آن را به فروش برسانند. در حالي كه در دنياي مدرن يك شركت بيمه بايد ببيند مردم چه مي خواهند و بر اساس آن بيمه نامه خود را طراحي كند.
مشكل ديگر اين است كه مردم نسبت به خريد بيمه نامه احساس نياز نمي كنند و نمي دانند بسياري از مشكلا ت زندگي آنان با بيمه حل مي شود.
اين در حالي است كه بسياري از مردم از بيمه سابقه خوشي در ذهن ندارند و به دليل تغييرات مداومي كه بيمه هاي اجتماعي و تجاري در نحوه ارائه خدمات خود مي دهند اميدوار نيستند اين شركت ها و سازمان ها به وعده هاي خود طي سال هاي آينده پايبند باشند. صاحبنظران مي گويند آزادسازي تعرفه ها بسياري از مشكلا ت را حل مي كند.
آزاد سازي تعرفه ها به معني حذف قيمت گذاري براي انواع خدمات از سوي دولت است.

نگاه مصرف كننده
001186.jpg
آن چه در اين تصوير جلب نظر مي كند كيفيت محصول پيش رو نيست، يا تركيب رنگي محصول و ذوق فروشنده. آن چه چشمگير است برچسب مربوطه روي محصولا ت ارائه شده است. نصب برچسب قيمت الزامي است و فروشندگان خشكبار مجاز هستند فقط ۲۰ درصد نسبت به فاكتور خريد خود، سود از مشتري دريافت كنند! با اين وصف مصرف كننده هاي ايراني با مقوله
برچسب قيمت بيگانه هستند، چرا كه فروشندگان به اين امر اعتقاد ندارند و جريان تورم سريع تر از تهيه بر چسب ها تغيير مي يابد. اما سرانجام بايد به كرانه روشني رسيد و تكليف مصرف كننده را در برابر قيمت ها روشن كرد. در كمتر جايي مثل ايران پرسش «قيمت اين جنس چقدر است؟» به گوش مي رسد؟ و كمتر جايي هم قيمت ها هر ماه تغيير مي كند.

آيينه تصوير
001188.jpg

گونه اي كمياب از رده چكاوك ها كه گمان مي رفت بيش از يكصد سال پيش نسل آنها منقرض شده. دانشمندان توانسته اند اين پرنده زيبا و خوش صدا را در طبيعت بكر و زيباي فيجي بيابند و اين خود مايه اميدواري آنان شده تا بتوانند با زنده نگاهداشتن او نسل چكاوك لنگ دراز را احيا كنند.
001190.jpg

كاميون هاي لبالب از چوب درختان قطع شده در مرز كامبوج. محيط زيست در كامبوج با توجه به شرايط حاكم بر اين كشور به شدت تهديد مي شود. هفت ماه پس از گزارش بازرسان سازمان هاي جهاني، دولت اين كشور اقدام به تصويب و اجراي قانون جديدي پيرامون محيط زيست كرده تا از قطع بي رويه درختان و نابودي جنگل ها و حيوانات پيشگيري كند.
001194.jpg

فرودگاه بزرگ كيمپو، در گوشه اي از شهر سئول، پايتخت كره جنوبي واقع شده است. هم اكنون كره جنوبي و تايوان گفتگوهايي را براي برقراري پروازهاي مستقيم ميان دو كشور آغاز كرده اند تا پاسخگوي سيل متقاضيان سفر به ديگر كشورها باشند. از ديگر سو تايوان به دليل وجود مشكلا ت گسترده با چين قصد عقدقرارداد با كشورهاي مختلف را دارد تا استقلا ل خود را به اثبات رسانده باشد.
001192.jpg

يك آرايشگر در يكي از خيابان هاي شهر دهلي به كسب مشغول است! گروه هاي NGO كه از افراد داوطلب براي كمك به پيشگيري از ايدز تشكيل شده است، به شدت در تلا شند تا با راهنمايي اينگونه افراد در هند از انتقال ويروسHIV ممانعت به عمل آورند.هم اكنون هند با ۵۸/۴ ميليون مبتلا  به ايدز، پس از آفريقاي جنوبي، بيش از هر سرزمين ديگري با مبتلا يان به اين بيماري مهلك روبه رو است.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
000452.jpg
كاسه هاي نازك 
نمي دانم چراكاسه هاي آلومينيومي را آن قدر نازك مي سازند كه با كوچكترين ضربه اي صدمه ديده و از بين مي رود. در نتيجه تنها يكي دو هفته پس از خريد، خانواده ها مجبورند كاسه بي مصرف را به كمتر از نصف قيمت بفروشند و دوباره كاسه اي نو را با قيمت گزاف خريداري كنند. بيات از ملا ير
يك ماه دوندگي، يك شب هتل 
در بازارچه آخر هفته گذشته، جداول قيمت هتل هاي مازندران را درج كرده بوديد. شگفتآور بود وقتي ديدم هزينه اقامت در يك سوئيت بابت يك شب ۸۰ هزار تومان است، چون تمام حقوق دريافتي من بابت يك ماه ۹۰ هزار تومان است. اين در حالي است كه در تمام دنيا بازنشستگي مصادف است با آغاز تفريح، گردشگري و مسافرت. با اين اوصاف بايد گفت خوش به حال صنعت ايرانگردي و گردشگري.يك بازنشسته از همدان 
مكتب پست مدرن 
تعجب نكنيد، نمي خواهيم از سبك ادبي پست مدرن بگوييم. در عملكرد عجيب اداره پست مانده ايم! در تاريخ شانزدهم آبان ، ۲۵ نامه درون شهري( از تهران به تهران) را از دفتر پست چهار راه لشگر ( منطقه ۱۳ پستي) به طريق عادي پست كردم. بعد از ۲۰ روز، ۲۲ نامه رسيده و ۳ نامه مفقود شده است. اداره پست در جواب اعتراض كتبي من مي گويد ما فقط در قبال پست هاي سفارشي قبض دار مسئوليم و پاسخگوي پست هاي عادي نيستيم. اولا ً مي خواهم بدانم چرا يك نامه درون شهري ۲۰ روز پس از ارسال، به مقصد مي رسد و دوماً بر طبق كدام منطق و قانوني ۳ عدد نامه گم مي شود و كسي هم پاسخگو نيست؟توراني 
چراغ هاي سوخته 
در منطقه شهرك دريا سكونت داريم. چراغ هاي خيابان اكثراً سوخته و شهرك شب ها تاريك است. هر لحظه به دليل تاريكي، امكان تصادف ماشين با افراد وجود دارد، اما چون اداره اين شهرك هنوز توسط يك نفر انجام مي شود حرف اهالي تاكنون به جايي نرسيده است.از ساكنان شهرك دريا

پاسخ مسؤولا ن
نصب سرعت گير ممكن نيست
بازگشت به مطلب مندرج در مورخ ۱۲/۸/۸۲ ستون صداي مصرف كننده در خصوص نصب سرعت گير در خيابان گيلا ن بعد از بوستان ۲ (پاسداران) به آگاهي مي رساند: طبق بررسي هاي به عمل آمده از سوي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه با توجه به حجم بالا ي تردد وسائل نقليه به هنگام ورود از خيابان فرخي يزدي به اتوبان شهيد زين الدين( با توجه به شكل دسترسي كه به صورت راستگرد مي باشد) عملا ً محل فوق داراي ترافيك مي باشد، لذا نصب سرعت گير باعث پس زدن بار ترافيكي و ايجاد ترافيك در ميدان فرخي يزدي مي گردد. در ضمن طبق ضوابط ترافيكي نصب سرعت گير در معابر كمتر از ۱۲ متر قابل اجرا است كه معبر مذكور داراي عرض بالا ي ۱۲ متر بوده و نصب سرعت گير غير استاندارد مي باشد.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۴
شوش روشن مي شود
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه ۴ روزنامه همشهري مورخ ۲۹/۷/۸۲تحت عنوان «خيابان شوش تاريك است» به اطلا ع مي رساند: طرح احداث شبكه جديد روشنايي معابر خيابان شوش تهيه و در دست اجرا مي باشد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوبشرق تهران 
حفاري كار شهرداري نبود
در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ ۱۳/۸/۸۲ با عنوان سنگ و پاي لنگ به اطلا ع مي رساند:
با توجه به گزارش واصله از معاونت فني و عمران منطقه براساس آمار موجود در فصول مناسب سال (بهار و تابستان) ۳۳۰ مجوز جهت حفاري صادر شده و تنها ۴۰ مجوز حفاري در فصل پاييز صادر گرديده است از طرفي درخواست حفاري از سوي شركت فاضلا ب و به منظور رفاه حال شهروندان ارائه مي شود و شهرداري نقشي در برنامه آنها ندارد.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۲
روشنايي خيابان دماوند كامل مي شود
در خصوص شكواييه مشترك گرامي مورخ ۴/۸/۸۲ با عنوان چراغ هاي يك در ميان روشن به اطلا ع مي رساند:
بخشي از خيابان دماوند كه تحت پوشش منطقه برق بوعلي است كاملا  روشن است و تنها مسير حد فاصل مسيل باختر تا خيابان تيرگان بدليل مشكلا ت تعريض خيابان فاقد روشنايي است كه با هماهنگي و همكاري شهرداري حداكثر ظرف يك ماه آينده نسبت به احداث شبكه روشنايي محل مذكور نيز اقدام خواهد شد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق مركز تهران

ده پرسش روز
مرد-متأهل، شاغل
كارمند:دانشگاه علوم پزشكي تهران 
متأهل يا مجرد:متأهل 
تعداد افراد تحت تكفل: سه نفر، همسر و دو فرزند
۱- درآمد ماهيانه شما به طور متوسط چقدر است؟
۱۸۰هزارتومان ولي با اين درآمد اصلا ً نمي توانم خرج خانه را برسانم.
۲- آيا كار دوم يا سومي هم داريد؟ اين كارها چيست؟
بله- دو شيفت در اداره كار مي كنم. يك شيفت در آژانس تا بتوانم بار سنگين خانه را يك مقدار راحت تر تحمل نمايم.
۳- اگر مي توانستيد شغل ديگري بيابيد، چه شغلي را انتخاب مي كرديد؟
به نظر ميآيد اين روزها دلا لي و واسطه گري بيش از هر شغل ديگري آسايش و رفاه خانواده را رقم مي زند.
۴- بيشتر هزينه شما در خانه صرف چه اموري مي شود؟
كرايه منزل، برق، گاز، آب ، تلفن و براي خودمان هيچ. تا آخر ماه به خدا توكل داريم.
۵- آيا مي توانيد با توجه به حقوق كارمندي راحت خرج كنيد؟
خير، غيرممكن است. با توجه به مبلغ سنگين كرايه منزل و مواد غذايي مثلا ً گوشت هر كيلو ۴۸۰۰۰ ريال، هزينه مدرسه بچه و غيره.
۶-در صورتي كه مستأجر هستيد در ماه چقدر اجاره مسكن مي پردازيد؟
۱۰۵هزارتومان پول بي زبان را تقديم صاحبخانه مي كنم.
۷-چه ميزان از درآمد شما صرف پوشاك مي شود؟
سالا نه ۵۰هزارتومان فقط در عيد نوروز آن هم به خاطر ديگران سعي مي كنم يك دست لباس براي خود و خانواده ام تهيه كنم و گرنه در طول سال هيچ هزينه  نمي كنم.
۸- آيا همسر يا فرزندان شما شاغل هستند؟ در اين صورت چه كار مي كنند و چه درآمدي دارند؟
خير، من علا قه ندارم كه همسرم بيرون از منزل كار كند و فرزندانم هم كودك هستند.
۹- با توجه به اينكه بيمه هستيد، آيا هزينه درماني شما بالا  است؟
خير، با پيشگيري صحيح و به موقع كمتر بيمار مي شويم، تا هزينه درمان زياد نپردازيم.
۱۰- حداقل درآمد ماهيانه اي كه در حال حاضر نياز داريد چقدر است؟
پانصدوپنجاه هزارتومان، درآمد مناسبي است.

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |