سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۸
جوابيه مبهم مريض تخت شماره ۴
سوالاتي كه همچنان باقي است
دبير محترم سرويس حوادث ضميمه ايرانشهر روزنامه همشهري 
001172.jpg
با سلام 
احتراما در رابطه با ماجراي پرونده مريض تخت شماره ۴ نكات ذيل را به اطلاع جنابعالي مي رسانم:
۱-حدود سه ماه گذشته اينجانب به خاطر بالا رفتن درجه فشار خون مجبور به مراجعه به بيمارستان( ...) شده و به مدت ۵ روز در اين بيمارستان بستري شدم. لازم به ذكر است كه از همان روز بدو ورود به بيمارستان بنا به تشخيص پزشكان مربوطه به بخشCCU منتقل شدم.
۲- از تاريخ ۲/۷/۸۲ بنا به تشخيص پزشكان بيمارستان ( ...) به بيمارستان( ...) مراجعه كردم و بنا به تشخيص پزشكان اين بيمارستان در آنجا بستري شده و پس از چند روز به واسطه تشخيص پزشكان پس از آزمايشات مربوطه به اينجانب اعلام شدكه از طرف دكتر اتابك به اينجانب اعلام شده يكي از كليه هايم از كار افتاده و كليه ديگر هم در حال فاسد شدن است و نياز به عمل جراحي و دياليز دارم. لازم به ذكر است به علت بالا بودن فشار خون به مدت ۶۳ روز در اين بيمارستان بستري شدم كه در اين مدت پزشكان و پرستاران از هيچ گونه كمك به بنده دريغ نكردند.
۳ -در تاريخ ۲۹/۷/۸۲ بنا به تشخيص پزشكان مربوطه از بيمارستان مرخص شدم.
۴ -در مورد مصاحبه اي كه خبرنگارشما با بنده داشتند ذكر اين نكته قابل اهميت است كه اينجانب ناخواسته و بنا به شرايط دشوار بيماري شا يد حرف هايي زدم كه سوال برانگيز بوده است.
۵ -بنا به آنچه كه در روزنامه شما از قول دكتر معالج بنده عنوان شده است اينجانب دچار هيچ گونه بيماري رواني نبوده و نيستم و لازم به ذكر است كه بنا به تشخيص روانپزشكان آن بيمارستان اينجانب هيچ گونه از علائم بيماري رواني را نداشته ام و ندارم.
۶ -قابل ذكر است كه اينجانب نه تنها هيچ نوع مواد مخدري را در عمرم نه ديده ام و نه مصرف كرده ام،من حتي لب به سيگار نزده ام چه رسد به ديگر مواد مخدر.
۷ -قطعا گزارش خبرنگار آن روزنامه بنا به گفته هاي ساير بيماران هم اتاق من و دوستاني كه در آن بيمارستان داشته ام بوده است و احتمالا گفته هاي من كه به صورت حضوري با ايشان داشته ام نيز مزيد بر علت شده است. به هر حال اينجانب وظيفه خود مي دانم ضمن تشكر از آن روزنامه وزين به اطلاع شما برسانم كه هيچگونه تعدي از جانب هيچ يك از پزشكان اين بيمارستان در مورد كليه هاي اين جانب صورت نگرفته است و بدين وسيله بابت گفته هاي خود از شما و ايشان عذرخواهي مي كنم.
۸ -براي روزنامه شما آرزوي نهايت توفيق را داشته و بدين وسيله مسووليت تمام اين ماجرا را بر عهده گرفته و اميدوارم كه هر گونه سوءتفاهم و اشتباهي كه درمورد اينجانب است برطرف گردد.
والسلام با تشكر محمدحسن دانشيان 
وظيفه انساني
چاپ اين جوابيه بر خلاف اصول حرفه اي ماست. اما وظيفه انساني هر فردي ايجاب مي كند كه بخاطر نجات جان يك بيمار و رهايي او از درد و مرض از اصول حرفه اي خود عقب نشيني كند. با اين حال چنانچه پس از چاپ اين جوابيه ابهامات اين پرونده همچنان لاينحل بماند، ما مجبور خواهيم شد تا تمام ماجرا را به اطلاع شهروندان برسانيم. و همين جا از پزشكان معالج حسن دانشيان متواضعانه خواهش مي كنيم بيش از پيش به فكر سلامت و درمان وي باشند. در غير اين صورت هرگونه اتفاقي كه براي اين بيمار بيفتد مسووليت آن بر عهده پزشكان معالج خواهد بود.
ابهامات پرونده مريض تخت شماره ۴ با جوابيه اي كه از طرف آقاي حسن دانشيان به دست ما رسيد، بيش از پيش شده است. چرا حسن دانشيان بطور ناگهاني از مواضع قبلي خود عقب نشيني مي كند و حاضر است خود را دروغگو معرفي كند؟
محمد حسن دانشيان
در شماره هاي گذشته در اثر اشتباهات چاپي محمدحسين دانشيان چاپ شده بود كه از ايشان بابت اين مساله عذرخواهي مي كنيم.
سوالاتي كه همچنان باقي است
چرا بيمارستاني كه آقاي دانشيان در آن ۶۳ روز بستري بوده است حاضر نيست جوابيه رسمي براي روزنامه بفرستد؟ چرا سير درماني آقاي دانشيان ازCCU بيمارستان... به دياليز شدنش در بيمارستان... كشيده شد؟ چرا ماجراي درمان اين بيمار از بخش داخلي بيمارستان... به بخش قلب بيمارستان... كشيده شده است؟ چرا در مصاحبه اي كه خبرنگاران ما با دكتر معالج اين بيمار داشته اند وي هرگونه انتقال اين مريض را به بيمارستان هاي ديگر منكر شده است؟
اعتياد و ديوانگي
در گفتگويي كه ما با رئيس اين بيمارستان داشتيم وي تاكيد بر رواني بودن دانشيان داشت و به صراحت اعلام كرد كه او يك بيمار رواني شش شخصيتي است. از طرف ديگر پزشك معالج حسن دانشيان مدعي بود كه كليه هاي اين بيمار در اثر مصرف بيش از حد موادمخدر (هروئين و كوكائين) از كار افتاده و فاسد شده است. همانطور كه خودتان در جوابيه مشاهده مي كنيد اين مريض ادعاهاي ايشان را رد كرده است
بند ۸ جوابيه
دربند ۸ جوابيه حسن دانشيان وي روي جمله اي خط كشيده است كه مضمون آن چنين است اينجانب براي ادامه درمان خود نياز مبرم و ضروري به داروهاي مربوطه دارم كه چاپ اين گزارش باعث خواهد شد تا اينجانب به داروهاي مورد نياز خود دست يابم، چرا حسن دانشيان روي اين بند خط كشيده است؟ ازفحواي اين جمله چنين بر مي آيد كه علي رغم نياز مبرم حسن دانشيان به دارو، در بدست آوردن داروهاي مورد نيازش با مشكل مواجه شده است. آيا ممكن است روند ادامه درمان و دارورساني، او را بخاطر چاپ گزارش هاي مربوط به پرونده مريض تخت شماره ۴ با مشكل مواجه شده باشد؟
حقايق ناگفته
آرزوي ما اين است كه حق با بيمارستان و پزشكان معالج اين بيمار باشد چرا كه پاك شدن ابهاماتي از اين دست در پرونده پزشكي حسن دانشيان موجب سربلندي جامعه پزشكي ايران خواهد شد و باعث اعتمادسازي بيشتر شهروندان، به اين عزيزان مي شود.

يك قاتل و ۵ مظنون
يك قاتل و ۵ مظنون به قتل در رابطه با ۲ جنايت جداگانه در بجنورد دستگير شدند.
يكي از افراد متهم است مرد جواني را در جريان يك نزاع خياباني به قتل رسانده است.
وي پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرده و پرونده اش براي رسيدگي در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته است.
۵ مرد ديگر پس از قتل يك جوان كه بر اثر اصابت ضربات شيشه شكسته مهتابي جان خود را از دست داده است، دستگير شدند و هم اكنون ماموران نيروي انتظامي مشغول تحقيق در اين باره هستند كه كداميك از مظنونان ضربه مرگبار را به مقتول وارد كرده است.

مگس هاي پير
امان از پيري! فرض كنيد مگس ها عصا دستشان باشد و با عينك ته استكاني از روي اين ميوه به روي آن ميوه بروند و...
تحقيقات يك پژوهشگر ژاپني نشان مي دهد كه مگس هاي ميوه هم مانند انسان با بالارفتن سن پير و فرتوت مي شوند.
اين اولين بار است كه پيري در موجود ديگري غير از پستانداران به اثبات مي رسد.
جالب است بدانيد مگس ها ۴۰روز عمر مي كنند و در ۲۰روزگي به دوران پيري خود مي رسند.

نگراني مردم بيشكك
001166.jpg
صداي تيراندازي شبانه در شهر« بيشكك» پايتخت قرقيزستان كه باعث هراس و دلهره در ميان بخشي از ساكنان اين شهر شده هر از گاهي در گوشه و كنار آن به گوش مي رسد.
تيراندازي در بيشكك پايتخت قرقيزستان و برخي از ديگر شهرهاي اين كشور در شرايطي صورت گرفت كه بيش از ۸۰ درصد از جمعيت پنج ميليون نفري قرقيزستان زير خط فقر زندگي مي كنند.
آخرين مورد اين تيراندازي ها در پايتخت قرقيزستان صورت گرفت، افراد ناشناس، شخصي را با شليك گلوله از پاي در آوردند. مقتول يك چيني تبار بود و ضارب يا ضاربين قبل از دستگيري به سرعت از محل گريختند. سرهنگ ژالداش بيك بزرمن قولف، يكي از فرماندهان نيروي امنيتي قرقيزستان گفت: احتمال مي رود اين قتل بر سر اختلاف ميان گروه هاي مافيايي به وقوع پيوسته باشد.
مقام هاي امنيتي قرقيزستان مي گويند: در ۱۱ ماه گذشته دست كم ۲۵۸ نفر با استفاده از سلاح گرم در اين كشور كشته شده اند.
بر اساس گزارش هاي منتشره در اين مدت، همچنين ۵۰۴ نفر به علت مشكلات مادي دست به خودكشي زده و ۶۴۲ زن و كودك نيز مورد تجاوز افراد تبهكار قرار گرفته اند.

مرگ شش هندوراسي
001160.jpg
بر اثر بارش سنگين باران ظرف چند روز گذشته در مركز هندوراس در منطقه درياي كارائيب، شش تن جان باختند.
«هوگواروالو» رئيس اداره دفاع شهري گفت كه چهار تن در ايالت آتلانتا و دو تن در ايالت مركزي يوروجان باختند.
وي تصريح كرد كه بارش باران موجب طغيان آب رودخانه ها شد و سيلاب، پل ها ، شهرها و روستاها را در بر گرفته است. بيش از ۳ هزار تن مجبور به ترك خانه هاي خود و ۱۲ هزار تن سرگردان شده اند.
اداره هواشناسي، بارش باران هاي بيشتري را ظرف دو روز آتي در هندوراس پيش بيني كرد.

لا ف آباداني
001168.jpg
آقا! يك باند سرقت در آبادان گرفته اند كه تانك مي دزديدند. آن هم چه تانك هايي! باور نمي كنيد؟ حق داريد.
اين هم از آن لاف آباداني ها بود.
اما اصل ماجرا اين است كه ماموران نيروي انتظامي آبادان اعضاي يك باند ۱۳نفري را كه متهم به سرقت خودرو و پول هستند، دستگير كردند.
اين شبكه در شهرهاي آبادان، اهواز، اصفهان و بندرعباس اقدام به سرقت مسلحانه خودرو و باج گيري مي كردند .
همچنين ا ز محل اختفاي اعضاي آن ۶دستگاه خودروي پژو۷۶۰، ميليون ريال وجه نقد، ۵/۱ كيلوگرم موادمخدر، دو اسلحه خودكار، يك سلاح كمري و ۱۰گلوله كلت به دست آمد.
پرونده اين متهمان براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد و آنها به زودي تحت محاكمه قرار خواهند گرفت.

سارقان ناشناس
001170.jpg
كارآگاهان پليس آگاهي تهران تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري ۲ سارق مسلح كه يك مرد طلافروش را با شليك گلوله مجروح كرده اند آغاز كردند.
كاوش هاي اكيپ ويژه كارآگاهان از زماني آغاز شد كه مردي با مراجعه به اداره آگاهي گفت سارقان ناشناس پس از مجروح كردن پسرش، طلا و جواهرات وي را به سرقت برده اند.
پس از طرح شكايت اين مرد طلافروش، ماموران براي پيگيري موضوع به سراغ پسري كه عليرضا نام دارد و در بيمارستان سينا بستري است، رفتند.عليرضا پس از حضور ماموران به آنها گفت: «صبح روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه مثل هر روز به مغازه رفتم. اما هنوز در را باز نكرده بودم كه ۲ مرد از پشت سر به طرفم هجوم آوردند و يك سلاح روي گردنم گذاشتند و وادارم كردند در مغازه را باز كنم. پس از آن كه وارد مغازه شديم آنها مرا روي زمين خواباندند تا به سراغ طلا و جواهرات بروند كه در همين لحظه تصميم گرفتم در برابر آنها مقاومت كنم اما يكي از دزدان براي آنكه مرا بترساند گلوله اي به سمت ويترين شليك كرد اما از شانس بد من گلوله كمانه و به گردن من اصابت كرد و همچنين شيشه خرده هاي ويترين روي بدنم ريخت و مرا به شدت مجروح كرد.
اين پسر جوان در ادامه گفت: «پس از زخمي شدن من، سارقان مقداري طلا و جواهر برداشته و به سرعت فرار كردند.»
بعد از اين كه عليرضا جزييات ماجرا را براي كارآگاهان تعريف كرد آنها با پيگيري هاي خود موفق شدند سرنخ هايي از مردان مسلح به دست آورند و هم اكنون در تلاش هستند تا با كاوش هاي بيشتر متهمان را به دام اندازند.

اسكار محكوم شد
001164.jpg
يك قاضي فدرال آمريكا حكم خود را عليه دستورالعمل اخير «آكادمي علوم و تصاوير متحركه» آمريكا و به نفع فيلمسازان مستقل و استوديوهاي كوچك سازنده فيلم صادر كرد.
بر اساس اين حكم، اين دسته از فيلمسازان مي توانند نوار ويديويي فيلم هاي خود را براي داوران جايزه اسكار ارسال كنند.
چندي پيش اين آكادمي كه هر سال جوايز اسكار را اعطا مي كند، اعلام كرده بود، كساني كه فيلم هاي آنها نامزد دريافت جايزه اسكار مي شوند حق ندارند نوار ويديويي خود را براي داوران ارسال كنند.
«مايكل موكاسي» قاضي دادگاهي بود كه به نفع فيلمسازان مستقل را‡ي داد.
آكادمي علوم و تصاوير متحركه معتقد است كه نوارهاي ويديويي ارسالي به داوران ممكن است به راحتي تكثير و از طريق اينترنت توزيع شود اما فيلمسازان مستقل تاكيد مي كنند كه علت واقعي اين تصميم اين است كه استوديوهاي بزرگ هاليوود در رقابت شديد با استوديوهاي مستقل كوچك و خلاق ضربه خورده اند. از آنجايي كه فيلم هاي كارگردانان مستقل در سالن هاي نمايش كوچك نمايش داده مي شوند، فرصت كمتري براي تماشاي آنان وجود دارد.در پي تصميم شهريورماه اين آكادمي بسياري از بازيگران زن و مرد، كارگردان ها و فيلمسازان به شدت دست به اعتراض زدند.ماه گذشته نيز بيش از ۱۴۰ تن از كارگردانان هاليوود از جمله «رابرت ردفورد» و «مارتين اسكورسيزي» در نامه اي به مجله «وزايتي» از اعضاي اين آكادمي خواستند تا تصميم خود را لغو كنند.
اين عده همچنين اين نظر را رد كردند كه نوار ويديويي و «دي وي دي» ممكن است به دست سارقان هنري بيفتد.

آتش در بزرگترين سردخانه
001162.jpg
بزرگترين واحد سردخانه و بسته بندي مواد غذايي و پروتئيني كشور در دليجان كه در آستانه افتتاح قرار داشت، روز جمعه دچار آتش سوزي شد و خسارت هاي فراواني ديد.
«محمود سرآباداني» افزود: به علت كمبود ماشين هاي مهار آتش نشاني وشدت آتش سوزي، ناچار شديم كه از استان هاي همجوار و مركز استان درخواست كمك كنيم. اين حريق به ۸۰ درصد اين كارخانه خسارت كامل وارد آورد و ۱۰ ميليون ريال نيز خسارت بر جا گذاشت. با توجه به اهميت موضوع اكيپي از سوي فرمانداري مامور بررسي علت اين حادثه شده است.وي گفت: صاحبان اين كارخانه «ناصر و محمود بيگي» از نيكوكاران اين شهرستان هستند كه چندي پيش نيز يك مجتمع آموزشي ۱۸ كلاسه با اعتبار چهار ميليارد ريال را احداث و به آموزش و پرورش اهدا كردند.«ناصر بيگي» رئيس هيات مديره اين شركت بسته بندي، خسارت وارده را ۱۰۰ درصد اعلام كرد و افزود: تمام تاسيسات و تجهيزات اين كارخانه كه مدت شش سال براي نصب و راه اندازي آنها كار شده بود، در آتش از بين رفت.
وي گفت: يكي از علت هاي مهم مهار نشدن آتش سوزي و وارد آمدن خسارات زياد، نبود هر گونه تجهيزات آتش نشاني در دليجان بود به طوري كه آتش نشانان حتي از داشتن پوشش مخصوص نيز محروم بودند.
اين كارخانه مواد غذايي در زميني با زيربناي شش هزار و ۴۵۰ متر مربع با هزينه ارزي ۷۰ هزار پوند و ۵۰۰ هزار دلار و هزينه ريالي، ۱۵ ميليارد ريال در آستانه بهره برداري بود.اين واحد كه بزرگترين واحد از نوع خود در كشور است، ظرفيت نگهداري ۲۰۰ تن مواد پروتئيني دامي را داشت و مجهز به تاسيسات و ماشين  آلات كاملا پيشرفته ايراني، ايتاليايي، دانماركي و انگليسي بود.

حوادث
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |