چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۲۵۶
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
Front Page

راديو ضبط اتومبيل خود را بهتر بشناسيم
001524.jpg
جهان اطراف ما همواره دستخوش دگرگوني است و تكنولوژي در بسياري از اين تغييرات اثرگذار مي باشد.
هر روزه كالا هاي جديدي وارد بازار مي شوند كه نسبت به مدل هاي قديمي داراي مزاياي بيشتري هستند. راديو ضبط اتومبيل  نيز از اين قانون مستثني نيست.
راديوهاي اتومبيل نسبت به زماني كه تحت سلطه لامپ هاي خلا‡  بودند، تغييرات زيادي پيدا كرده اند. انواع امروزي آن بسياري از ويژگي هاي جديد را ارائه مي كنند كه در اين ميان مي توان نوسان سازهاي ديجيتال و تنظيم ايستگاههايAM و FM، پخش صوت دوطرفه، تعويض كنندهCD و توان بالا  در خروجي را نام برد. راديو ضبط اتومبيل ممكن است كنترل گر تعويض كنندهCD هم داشته باشد، كه بر روي بدنه داخل اتومبيل نصب مي شود. بيشتر عيب هايي كه در راديوهاي اتومبيل ايجاد مي شود، معمولا  بسيار متداول بوده و در ساير نمونه ها نيز رخ مي دهد. متداولترين عيب ها عبارتند از: خرابي در آي سي ها و ترانزيستورهاي خروجي. عيب هايي كه در مورد ضبط ها مي توان نام برد عبارتند از: تغيير سرعت و مشكلا ت در پخش يا بيرون دادن نوار و يا فرسودگي و شل بودن تسمه موتور. تمام قطعه هاي موجود در بخش صوتي مي توانند موجب ضعيف شدن صدا شوند. استفاده كمتر از كاست ها با كيفيت پايين هم براي ضبط و هم براي بلندگوهاي ماشين بسيار موثر مي باشد. در اين مورد به چند نكته درباره مشكلا ت ناشي از باندها مي پردازيم. در شرايط آب و هوايي نامناسب ممكن است بلندگوهاي اتومبيل صدايي مبهم ايجاد كنند. مثلا  ممكن است مخروط بلندگو تاب برداشته و در نتيجه سيم پيچ صوتي هنگام حركت بر روي مغزي با آن برخورد كند. تجمع بيش از اندازه گردوغبار در مخروط بلندگو نيز مي تواند موجب بروز يا ظاهر شدن نويز(صداهاي ريز) شود. بلندگوهايي كه بر روي داشبورد يا در صندلي هاي پشتي و رو به سمت بالا  نصب شده اند، در معرض تاب برداشتن مي باشند، كه در نتيجه صدا مبهم مي شود و ممكن است سوراخ هاي كوچكي بر روي مخروط بلندگو ايجاد شود يا مخروط مزبور پاره شده و در نتيجه صدا لرزش پيدا كند.
001526.jpg

با اعمال توان بيش از حد به بلندگو، ممكن است سيم پيچ صوتي آن آسيب ببيند و در نتيجه صدا دائم قطع و وصل شود. گاهي سيم هاي قابل انعطافي كه به سيم پيچ صوتي متصل شده اند، قطع شده و موجب قطع و وصل شدن صدا مي شوند. در اين موارد فقط كافي است بلندگو را بيرون آورده و بعد از وصل كردن سيم هاي بلندگو به دستگاه، مخروط را كمي به سمت پايين فشار دهيد. با بالا  و پايين بردن مخروط صداي موسيقي نيز قطع و وصل خواهد شد. در صورت خراب بودن بلندگو آن را تعويض كنيد و در مورد عيب هاي قطع و وصل كننده همواره پايه هاي بلندگو را بررسي نمائيد. بدنيست در پايان اشاره اي به سوء اثرات صداي بلند راديوضبط ها نيز داشته باشيم. اين راديو ضبط هاي پيشرفته بعضا سبب ايجاد مشكلا تي مثل آلودگي صوتي مي گردد كه بد نيست همگي درباره آن تجديد نظر كنيم .

قيمت انواع لوازم صوتي و تصويري
001528.jpg
001530.jpg

|  بازارچه خودرو  |   بازارچه خوراك  |   بازارچه مسكن  |   بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |   بازارچه ارتباطات  |    گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |