پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۷ - Dec 18, 2003
شهري
Front Page

« معضلات اجتماعي » ترافيك ساماندهي شود
حل مشكل حمل و نقل تهران، مديريت واحد مي طلبد
رئيس  كميسيون  عمران  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : حل  مشكل  حمل ونقل  تهران نيازمند يك  عزم  ملي  و جدي ، با يك  مديريت  واحد است .
دكتر «حسن  زياري» ديروز به  مناسبت  روز حمل  و نقل  در گفت  و گو با ايرنا از شوراي  شهر تهران  به  عنوان  بهترين  مرجع براي  هماهنگي  امور حمل  و نقل  پايتخت  نام  برد.
وي  تصريح  كرد: ۱۷ تا ۲۰ دستگاه  در خصوص  ترافيك  تهران  تصميم گيري  مي كنند و اين  مساله اي  نيست  كه  به  آساني  قابل  جمع  و جور شدن  باشد.
اين  عضو شوراي  شهر تهران  تأكيد كرد: مشكلات  ترافيكي  تهران  يك  شبه  و يك روزه  بوجود نيامده  است  كه  حل  آن يك  روزه  ميسر باشد.
اين  متخصص  امورترافيكي  اظهارداشت : مشكلات  ترافيك  تهران  شناسايي  شده  است اما اقدام  براي  رفع  آنها نياز به  زمان ، مطالعه  و بودجه  دارد.
زياري ، تقويت  سيستم  حمل  و نقل  عمومي را مهم  توصيف  كرد و افزود: سهم  اين شبكه  ۶۰ درصد ديده  شده  كه  تحقق  اين  امر، نياز به  بودجه  دارد.
وي  توسعه  مترو و گسترش  شبكه  حمل  و نقل  عمومي را لازم  دانست ، اما گفت :بررسي ها نشان  داده  است  كه  اينها كافي  نيست .
رئيس  كميسيون  عمران  شوراي  اسلامي شهر تهران ، گفت : شكي  نيست  كه  بايد يك سيستم  ديگري  همچون  قطار سبك  شهري ، ترن  هوايي  و يا ديگر سيستم هاي  عمومي اين  چنيني  وارد سيستم  حمل  و نقل  عمومي تهران  شود.
وي  افزود: در يك  سال  آينده  تحول  بزرگي  در سيستم  حمل  و نقل  تهران  اتفاق نمي افتد، اما تلاش  مي كنيم  ترافيك  روان تر شود و وضع  از اين  بدتر نشود.
زياري ، سرمايه گذاري  اوليه  در سيستم  حمل  و نقل  را هزينه بر دانست  و تأكيدكرد :حل  مشكل  ترافيك  تهران  نياز به  حمايت  جدي  و قاطع  دولت  و مجلس  شوراي اسلامي دارد.
همچنين رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اين كميسيون معضلات اجتماعي ترافيك تهران را ساماندهي مي كند.
رسول خادم در گفتگو با ايسنا همچنين با اشاره به معضلات و مشكلات ناشي از ترافيك در تهران افزود: كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر نيز براي بررسي معضلات اجتماعي و فرهنگي ترافيك جلسه اي با سازمانهاي ذيربط ترتيب داد و در اين جلسات، فقدان مديريت واحد ترافيك به عنوان عامل معضلات ترافيكي معرفي شد.وي اظهار داشت: ساماندهي مسائل اجتماعي ترافيك منوط به رفع مسائل فني با همكاري دستگاههاي اجرايي مرتبط و حمايتهاي دستگاههاي فراشهري توام با تدوين سياستهاي منسجم آموزشي جهت ارتقاء فرهنگ ترافيك است. وي گفت: موضوع «خروج خودروهاي فرسوده، مديريت افزايش خودروهاي شهري» و «چگونگي ارتقاي توان سيستم حمل و نقل عمومي انبوه» در دستور كار جلسه آينده كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر قرار مي گيرد.

بازديد شهردار تهران از طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظيم (ع)
گروه شهري:  شهردار تهران از طرح توسعه آستان قدس حضرت عبدالعظيم بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين بازديد،دكتر احمدي نژاد و هيات همراه با ديدار از بخش هاي مختلف حرم با روند اجراي طرح هاي عمران و توسعه آن آشنا شد.
طرح توسعه حرم مطهر حضرت عبدالعظيم (ع)، با ۱۲۰ ميليارد ريال اعتبار در زميني به مساحت ۳۰ هزار مترمربع اجرا مي شود.

۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل تهران اضافه شد
گروه شهري: معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جديد به مناسبت روز حمل و نقل به ناوگان شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران افزوده شد.
تيموري افزود: تا پايان امسال حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جديد نيز به ناوگان حمل ونقل شركت واحد اضافه مي شود.

آرامش و امنيت در بزرگراه آزادگان
سيستم روشنايي بزرگراه آزادگان نصب مي شود
002738.jpg
قائم  مقام  شهردار منطقه  ۱۵ تهران  اعلام  كرد با همكاري  اداره  برق  تهران در مسير ابتدايي  بزرگراه  آزادگان  واقع  در اين  منطقه ، سيستم  روشنايي  نصب خواهد شد.
هم  اكنون  بزرگراه  آزادگان  در تهران  به  دليل  نداشتن  روشنايي  به «تونل وحشت» و «جاده  مرگ» معروف  شده  است .آمار و ارقام  شش  ماهه  نخست  سال  جاري  موجود در راهنمايي ورانندگي  تهران بزرگ  نشان  مي دهد در اين  مدت  سه  هزارو ۶۰۰ فقره  تصادف  دراين  بزرگراه  اتفاق افتاده  است .
«حسين  فخراييان» قائم  مقام  شهردار منطقه  ۱۵ تهران  در گفت وگو با ايرنا افزود: بزرگراه آزادگان مسير استراتژيك  وكمربند جنوب  شهر محسوب  مي شود و نبود سيستم  روشنايي  در اين بزرگراه  مشكلات  وتصادفات  بسياري  را به  وجود آورده  است .
وي  هزينه  احداث  سيستم  روشنايي  در اين  مسير را سه  ميليارد ريال  عنوان  وتصريح  كرد: عمليات  نصب  سيستم  روشنايي  درمسير ابتدايي  اين  بزرگراه  حد فاصل ميدان  بسيج  تا تقاطع  فداييان  اسلام  از اوايل  دي  ماه  امسال  انجام  خواهد شد.
طول  اين  بزرگراه  ۳۰ كيلومتر بوده و عمليات  احداث  سيستم  روشنايي  در هفت  كيلومتر ابتداي  ضلع  شرقي  اين  بزرگراه انجام  خواهد شد.فخراييان با اشاره  به  اينكه  نصب  سيستم  روشنايي ، مهم ترين  نيازاين  بزرگراه است ، گفت : سعي  داريم  تا پس  از انجام  اين  كار، نسبت  به  احداث  مسير تندرو در بزرگراه  نيز اقدام  كنيم .
وي  خاطر نشان  كرد: شهرداري  تهران  اين  آمادگي  را دارد تا در صورت  تامين اعتبارات  مادي ، نسبت  به  اصلاح  وضع  اين  بزرگراه  اقدام  كند.
وزيرراه  وترابري  در جلسه  شوراي  اداري  استان  تهران  كه با حضوررئيس  جمهوري برگزار شد، اعلام  كرد: اين  وزارتخانه  آمادگي  تكميل  اين  بزرگراه  و باندهاي تندرو را دارد.
«علي  خرم» گفت  كه  باند تندرو در نظر گرفته  شده  بزرگراه  توسط شهرداري به  فضاي  سبز تبديل  شده  و در صورت  موافقت  شهرداري ، اين  باندها توسط وزارت راه  ساخته  خواهد شد.

امكانات ورزشي شهرداري در اختيار مدارس قرار مي گيرد
شهردارمنطقه  ۹ تهران  گفت : شهرداري  تمام  امكانات  ورزشي  خود را براي  استفاده دانش آموزان  در اختيار مدارس  قرار مي دهد.«علي اصغر شريف » ديروز  در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت : منطقه  ۹ تهران  بخش  وسيعي  از شهروندان  محروم  را در ضلع  غربي  خود جاي  داده  است  و با توجه  به  كمبودهاي  بسيار در بخش  ورزش ، شهرداري امكانات  ورزشي  خود را در اختيار آموزش  و پرورش  منطقه  قرار خواهد داد.

راه اندازي پايگاه اينترنتي شهرداري منطقه يك
گروه شهري: براي نخستين بار «سايت اينترنت با قابليتهاي ويژه» با هماهنگي معاونت برنامه ريزي شهرداري تهران در شهرداري منطقه يك طراحي شد.
«محمدرضا بمانيان» شهردار منطقه يك گفت: براي طراحي اين سايت از سه ماه پيش برنامه هاي راهبردي آن در معاونت طرح و فن آوري شهرداري منطقه آغاز شد كه پس از جمع آوري اطلاعات روز منطقه، توانستيم اين سايت را در شبكه جهاني راه اندازي كنيم.شهردار منطقه يك افزود: در اين سايت شهروندان با داشتن يك كد ويژه و فرم درخواستي مي توانند هرگونه اطلاعات مربوط به شهرداري را به صورت زنده و گويا دريافت كنند.

عمليات احداث فاز سه بزرگراه يادگار امام آغاز شد
گروه شهري: شهردار منطقه  دو تهران ، از آغاز عمليات  احداث  فاز سه  بزرگراه  يادگارامام  (ره ) خبر داد.
بهروز طاهايي  به  خبرنگاران ، گفت : پس  از ديدار هفته  گذشته  شهردارتهران  از منطقه  دستور آغاز اين  عمليات  صادر شد.
وي  افزود: احداث  اين  پروژه ، گره  ترافيكي  تقاطع  بزرگراه  شهيد چمران  وچهارراه  شهربازي  را باز خواهد كرد.
به  گفته  وي ، فاز سه  طرح  يادگار امام  از سعادت  آباد، كوي  فراز مقابل زندان  اوين  شروع  و از آنجا به  بزرگراه  نيايش  ختم  مي شود.
وي  اين  بخش  از بزرگراه  يادگار امام  را داراي  ۶ پل  و ۵/ ۱۳ كيلومتر طول ذكر كرد و افزود: اعتبار اختصاص  يافته  براي  كل  پروژه  فاز سه  و آزادسازي مسير اين  طرح ، بالغ  بر ۵۶ ميليارد ريال  است .
طاهايي  يكي  از مشكلات  اين  طرح  را وجود ۶۰ واحد مسكوني  معارض  عنوان  كرد و گفت : اين  خانه ها فاقد سند هستند و مردم  نيز اجازه  تخريب  به  ما نمي دهند.
وي  افزود: با رعايت  حق ، انصاف ، عدالت  و قانون  به  اين  شهروندان  كمك خواهيم  كرد و خانه ها را با قيمت  مناسب  خريداري  مي كنيم .

نگاه
يك مقام مسئول : تنها راه زنده ماندن صنعت خودرو كاهش قيمت آن است
002740.jpg
فريد مرتضوي

بهره برداري از ۵۰ طرح عمران شهري و فرهنگي در شمال شرق تهران
گروه شهري: شهرداري منطقه ۴ تهران، همزمان با دهه فجر، ۵۰ طرح عمراني، فرهنگي، اجتماعي و خدماتي را در شمال شرق تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي دهد.معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه چهار تهران افتتاح خانه شهرداران جوان در خاك سفيد تهران را با هدف تقويت طرح بنيادي مشاوران جوان شهردار، از ديگر طرح هاي ويژه ربع قرن انقلاب اسلامي اعلام كرد و گفت: تجهيز و بازسازي مدارس به امكانات كتابخانه اي، سالن هاي مطالعه و ابزار و تجهيزات ورزشي از ديگر اقداماتي است كه با مساعدت شهرداري به انجام مي رسد.
كمالي نسب با اشاره به اينكه معرفي واحدهاي نمونه صنفي در منطقه شمال شرق تهران از ديگر برنامه هاي ويژه ربع قرن انقلاب اسلامي است گفت: در اين طرح با شناسايي واحدهاي صنفي فعال، مشاركت در مديريت شهري، برخورد نيكو با شهروندان و ملاحظه مسائل زيست محيطي اينگونه واحدها شناسايي و سپس از شهرداري منطقه ۴ لوح تقدير مي گيرند. معاون شهردار منطقه چهار تهران از برپايي جشنواره سايه روشن شهر در دهه فجر سخن گفت و خاطرنشان كرد: در اين جشنواره كه در فرهنگسراي طبيعت برگزار مي شود، كودكان، نوجوانان و ساير شهروندان مي توانند زشتي ها و زيبايي هاي شهري را در قالب عكاسي،  فيلم برداري، نقاشي و شعر به معاونت اجتماعي شهرداري بفرستند تا با بررسي آثار به بهترين آنها جايزه تعلق گيرد.

اراضي حفاظت شده حاشيه بزرگراه تهران-شمال قابل واگذاري نيست
معاون  محيط زيست  طبيعي  سازمان  حفاظت  محيط زيست ، تأكيد كرد: اراضي  حفاظت  شده  حاشيه  بزرگراه  تهران  - شمال  قابل  واگذاري  به  غير نيستند.
مهندس  انوشيروان  نجفي  ديروز   در گفت وگو با ايرنا   افزود: بخش  اعظم  اين  اراضي  از مناطق  حفاظت  شده  البرز مركزي  مي گذرد و سازمان  حفاظت  محيط زيست  با هرگونه  استفاده  و تغيير كاربري  آنها برخورد مي كند. وي  با بيان  اينكه  سازمان  حفاظت  محيط زيست  در اين باره  به  عنوان  قائم مقام  قانوني  همه  دستگاههاي  دولتي  عمل  مي كند، خاطرنشان  كرد: اين  سازمان  براساس  قانون ، نسبت  به  حفظ محيط طبيعي  اين  منطقه  حساس  است  و تدابير لازم  را اتخاذ مي كند.وي گفت:  بر اساس  دستور اكيد وزير جهادكشاورزي  هرگونه  بهره برداري  از اراضي  يادشده  بايد به  تاييد سازمان  حفاظت محيط زيست  برسد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |