پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۷ - Dec 18, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران پرسپوليس صدرنشين مي شود؟
استقلال - پاس، سنگين ترين بازي هفته
گروه ورزشي: آن هشت گل شوك برانگيز را فراموش كنيد. آن يورش عجيب دايي و بگوويچ را يك حادثه بدانيد. شمالي ها مي گويند، تماشاگران ما را ببخشند، ما در دامي گرفتار آمديم كه فكرش را نمي كرديم. پگاه حالا در رده ششم جدول است و با پرسپوليس شش امتياز بيشتر فاصله ندارد. براي پاك كردن سايه پرابهام آن هشت گل، پگاه نياز به يك معجزه دارد. اما اگر ذوب آهن در شيراز ببازد و پرسپوليس بر پگاه پيروز شود و پاس و استقلال به تساوي برسند چه حكايتي پيش مي آيد. پرسپوليس در صدر جدول مي ايستد. تماشاگران سرخپوش ديرزماني است در آرزوي اين رويا لحظه شماري مي كنند.
002734.jpg

حالا ديگر هيچ تيمي براي حريف غريبه نيست. ذوب آهن صدرنشين مسابقات كه در اولين بازي ليگ در اصفهان فجر سپاسي را شكست داد، كاملاً چهره شناخته شده اي است. شيرازي ها باور نداشتند كه اين ذوب آهن در نيم فصل در بالاترين نقطه قرار مي گيرد.
پيرواني مربي فجر يك به يك اصفهاني ها را مي شناسد و قصد دارد در آغاز نيم فصل دوم اولين تيمي باشد كه حقش را از ذوب آهن بگيرد. در حافظيه شيراز اين بازي براي خود حكايت ها دارد. در بازي رفت امير وزيري و تقي پور براي ذوب آهن گل زدند. و مهاجم سريع فجر معدنچي تنها گل فجر را به ثمر رساند.
كربكندي با قهرماني در نيم فصل مسئوليت سنگين تري را بايد بپذيرد. اين بازي يكي از سخت ترين ديدارهاي ذوب آهن خواهد بود. ضمن اين كه فجر سپاسي براي رهايي از پايين نشيني و پرش ناگهاني نياز به اين پيروزي دارد. دفاع ذوب آهن يكي از منظم ترين و باسازمان ترين خط هاي دفاعي ليگ است. گذشتن از اين خط نياز به يك خط حمله سريع و پرتحرك دارد. پرسپوليس، استقلال و پاس چشم به شيراز دارند تا ذوب آهن به زير كشيده شود. اين بازي فردا خيلي ها را به حافظيه مي كشاند. پيكان و سايپا جدا از بازيهاي ليگ براي خود داستان ديگري دارند. اين دو كارخانه داخلي در زمينه ورزش و فوتبال حركت هايي را آغاز كرده اند و رقابت پنهان نيز بين آنها در جريان است. دور رفت را مهدي دادرس برد اما حالا پيكان در رده نهم است و سايپا در انتهاي جدول دست و پا مي زند. اين ديدار هم از جهاتي ديدني است. در مشهد ابومسلم با دو نگاه به ديدار فولاد مي رود. انتقام شكست بازي رفت و رفتن در جمع بزرگان. ابومسلم فوتبال را حساب شده و با برنامه بازي مي كند، اما انگار در لحظاتي حساسيت بازي را فراموش مي كند. ابومسلم با توانمندي فيزيكي و تمرين تاكتيكي مستمر قادر است اين بازي را چون بازي آخر نيم فصل خود با پيروزي تمام كند.
002732.jpg

در اهواز استقلال به تكرار نتيجه بازي رفت فكر مي كند بازي زيبايي كه استقلالي ها در شيراز انجام دادند، هفت گل داشت كه چهار گل سهم اهوازيها بود. بدون اغراق اين استقلال فوتبال زيبا و تماشاگر پسندي بازي مي كند، حتي اگر در آن بازي بازنده باشد. حجازي با برطرف كردن ضعف هاي تركيبي دفاعي و خط مياني استقلال قادر است اين تيم را به شرايط آرماني برساند. برق يك امتياز بيشتر از استقلال اهواز دارد، پيروزي اهوازيها آنها را به جايگاهي مي رساند كه امنيت بيشتري خواهد داشت.
قهرمان فصل گذشته (سپاهان) در ورزشگاه نقش جهان ميزبان شموشك خواهد بود. تساوي در ديدار رفت در نوشهر سپاهان را به هوش آورد.
سپاهان در ميانه جدول خواسته هاي تماشاگران خود را برآورده نكرده است و كاظمي نيز پايش روي پوست خربزه است. پيروزي سپاهان در اين ديدار به خيلي از مسائل پاسخ مي دهد، اما اگر نتيجه غير از اين باشد كاظمي بايد دنبال تصميمات بعدي مسئولان سپاهان باشد. اما سنگين ترين ديدار در تهران انجام مي شود. دو تيم سرشناس تهراني كمين كرده براي قهرماني بايد با عبور از اين نبرد سخت خود را به صدر برسانند.
استقلال با توانمنديهاي تيمي و انفرادي و پشتوانه تماشاگر و پاس با تكيه بر كارهاي گروهي تمرين شده و تكيه بر قدرت دوندگي و تجربه بازيكنانش مي خواهد اين بازي را ببرد.

رئيس جديد فدراسيون اسكواش
گروه ورزشي: مجمع عمومي فدراسيون اسكواش در محل سالن آمفي تئاتر آمادگي ملي المپيك و پاراليمپيك به رياست «علي كفاشيان» برگزار شد. در اين مجمع كه با حضور ۲۷ عضو براي انتخاب رئيس فدراسيون اسكواش برپا شده بود، «حميد قاسمي» نامزد تصدي اين پست با اكثريت آراء به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون انتخاب شد. وي داراي سوابقي از جمله رئيس انجمن آمادگي جسماني فدراسيون ورزش هاي همگاني، نايب رئيس كنفدراسيون وزنه برداري قدرتي آسيا، مسئول كميته پاورليفتينگ و هم اكنون مدرس دانشگاه است.
غلامحسين فرزامي رئيس سابق فدراسيون اسكواش به مدت ۱۰ سال در اين سمت فعاليت داشت.

شطرنج بين المللي كيش
دور ششم  مسابقات  بين المللي  شطرنج  استاد بزرگي  با برتري  احسان  قائم مقامي، مهرداد اردشي  از ايران  و گورگيف  از مقدونيه  در جزيره  كيش  پيگيري  شد.در مهمترين  بازي  اين  دور از مسابقات  احسان  قائم مقامي  كوپرچيك  از بلاروس  را شكست  داد و مهرداد اردشي  نيز در مقابل  شجاعت  قانع  به  پيروزي  رسيد.
همچنين  اناگليف  از تركمنستان ، قلي اف  از آذربايجان  را مغلوب  كرد و گورگيف  از مقدونيه  نيز لاويلانكا از هند را شكست  داد.در ديگر بازيها نيز بوشكوف  از بلغارستان  ملاحي  از ايران  را شكست  داد و محجوب  با الشن  مرادي  مساوي  شدند.در جدول  رده بندي  اين  مسابقات  احسان  قائم  مقامي  با پنج  و نيم  امتياز پيشتاز است  و گورگيف  از مقدونيه  با چهار و نيم  امتياز و محجوب  ازكشورمان  با كسب  چهار امتياز به  ترتيب  در رده هاي  دوم  و سوم  قرار دارند.

دو خبر از واليبال
صنام و پاس به پيكان مي پيوندند
گروه ورزشي: مديران عامل دو باشگاه صنام و پاس با ارسال نامه اي مشترك به رئيس فدراسيون واليبال اعلام داشتند كه در صورت عدم شركت  تيم پيكان در رقابت هاي ليگ برتر تهران اين دو تيم هم قادر به حضور در اين بازيها نخواهند بود. محمدرضا داورزني مدير عامل باشگاه صنام با اعلام اين مطلب در حاشيه مجمع عمومي فدراسيون واليبال به خبرنگار همشهري گفت: حرف ما اين است كه يا هر شش تيم تهراني حاضر در ليگ برتر ايران بايد در اين مسابقات حاضر باشند و يا نه، براي دو تيم صنام و پاس مجوز عدم حضور صادر شود. مدير عامل باشگاه صنام در خاتمه خبر از توافق مالي با دو بازيكن خارجي اين تيم داد.
ملاقات پارك كي ون با كارخانه
«پارك كي ون» سر مربي كره اي تيم ملي بزرگسالان ايران اين روزها جدا از حضور در سالن مسابقات ليگ برتر با حاضر شدن بر سر تمرينات تيم ها هم قصد ارزيابي بازيكنان ملي پوش را دارد. سرمربي تيم ملي در معيت درخشنده دبير جديد فدراسيون واليبال از آخرين تمرين تيم صنام در محل آكادمي ملي المپيك ديدن كرد و دقايقي را با مصطفي كارخانه سرمربي سابق تيم ملي و فعلي باشگاه صنام به گفت  وگو پرداخت. كارخانه در گفت وگو با همشهري ضمن استقبال از بازديد «پارك كي ون» اعلام داشت كه خوشحال خواهد شد تا اين مربي نظر خود را پيرامون نحوه تمرينات اين تيم اعلام دارد. تركاشوند، اكبري، نادي، اميرحسيني و منصوري از جمله ياران ملي پوش صنام محسوب مي شوند.

رئيس فدراسيون بسكتبال:
برگزاري مسابقات اميدهاي آسيا در ايران قطعي است
رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: تيم بسكتبال جوانان ايران روز دوشنبه هفته آينده براي شركت در رقابت هاي بين المللي تركيه راهي اين كشور مي شود.
«محمود مشحون» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: فدراسيون بسكتبال تركيه اعلام كرده است كه اين مسابقات با حضور تيم هاي بسكتبال جوانان ايران، تركيه، پرتغال، اسپانيا و صربستان و مونته نگرو برگزار خواهد شد.وي با اشاره به اينكه بسكتباليست هاي جوان كشورمان هم اكنون در اردوي آمادگي براي حضور در اين رقابت ها به سر مي برند، گفت: اسامي نفرات اعزامي در روزهاي آتي اعلام مي شود.
وي در ادامه افزود: جلسه برگزاري مسابقات ليگ زيرگروه بسكتبال باشگاههاي ايران با شركت ۱۵ تيم روز گذشته در محل فدراسيون برگزار شد.وي گفت: قرار شده است كه مسابقات زير گروه در سه مرحله برگزار شود و دورهاي اول و دوم به صورت متمركز و مرحله سوم كه همان مرحله نهايي خواهد بود، با شركت ۶ تيم برگزار شود.
مشحون در خصوص مسابقات بين المللي دهه فجر گفت:  قصد داريم رقابت هاي بين المللي دهه فجر را با شركت ۴ تا ۸ تيم برگزار كنيم.وي با بيان اينكه ميزباني كشورمان براي برگزاري مسابقات اميدهاي آسيا و بزرگسالان غرب اين قاره قطعي شده است، در خصوص مربي آينده تيم ملي گفت: در تلاش هستيم تا هر چه زودتر تكليف مربي خارجي براي تيم ملي را نيز روشن كنيم.

برنامه هفته  چهاردهم
پنج شنبه ۲۷/۹/۸۲
* پگاه گيلان- پرسپوليس تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه عضدي رشت
جمعه ۲۸ /۹/۸۲
* پيكان تهران- سايپا تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه ايران خودرو.
* ابومسلم خراسان- فولاد خوزستان، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختي مشهد.
* استقلال اهواز- برق شيراز، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختي اهواز.
* فجر سپاسي شيراز- ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۴، حافظيه شيراز. * فولاد مباركه سپاهان- شموشك نوشهر، ساعت ۱۴، ورزشگاه نقش جهان.
*استقلال تهران- پاس تهران، ساعت ۱۵/۱۶، ورزشگاه آزادي.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |