سه شنبه ۲ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۰ - Dec 23, 2003
ليگ برتر واليبال ايران
پيكان - صنام اوج بازي هاي نيم فصل
بزرگان به هم رسيدند
002850.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر واليبال ايران در آستانه برگزاري حساس ترين بازي هفته پاياني خود در نيم فصل قرار گرفته است. ليگ برتر دو فصلي است كه متاثر از موفقيت هاي اين ورزش در ابعاد بين المللي و درخشش جوانان تفاوت هاي محسوسي با سال هاي گذشته اش پيدا كرده است.
اين تفاوت به خوبي و در بطن بازي هاي اين فصل مشهودتر است و مي توان آن را كاملا حس كرد. واليبال ايران جدا از نزديكي قوا در نزد تيم ها دو عنصر گمشده خود كه همانا جذابيت و پويايي را دوباره يافته و از حالت دوقطبي نيز درحال خارج شدن است. با همه اين اوصاف پيكار سنتي پيكان و صنام حكايت خود را دارد. بازهم جدال دو تيم مطرح ده سال اخير با همه فراز و نشيبي كه در اين فصل داشتند از نظر فني و هيجان همه نگاه ها را معطوف خود مي كند و به انتظار ۹ هفته اي دوستداران واليبال خاتمه مي بخشد.
موقعيت دو تيم مدعي
قبل از بازي فردا
پيكان در اين فصل به نسبت صنام تغييرات كمتري داشته است و از اين تيم پيمان اكبري، روح الله كوليوند و افشين اوليايي جدا شدند. درحالي كه صنام بيشترين خانه تكاني را داشت. نقدي، ظريف، محمدي راد، محمودي، قاسميان، توانايي و بهرامي از اين تيم به تيم هاي ديگر پيوستند.
پيكان در طول ۹ هفته دوبار در مقابل برق و پگاه تن به شكست داد و صنام تنها يكبار آن هم مقابل پاس لغزيد. صنام كه سال پيش در نبود منظمي و از دست  دادن معززي خواه از ناحيه بازيكن قدرتي دريافت كننده تاوان سختي پرداخته بود، اين بار پيمان اكبري را دوباره به جمع خود فراخواند. با آمدن منظمي و حضور مهره هاي مؤثري چون تركاشوند، منصوري،نادي و اميرحسيني، صنام كمبودي حس نمي كند، نگراني اين تيم بيشتر روي نفرات جانشين بازيكنان اصلي دور مي زند كه با پيوستن دو بازيكن از يوگسلاوي سابق خيال مربيان اين تيم راحت شد. پيكان هم يك مجموعه منسجم و هماهنگ را با كمترين تغيير براي تكرار قهرماني در اين فصل آماده كرده است. آنها هم كم و بيش شرايطي مشابه با حريف قديمي خود دارند. بهبودي، سليماني، افشاردوست، رضايي، مصطفي وند و شيركوند در سايه فاكتور دفاع روي تور و سرويس، پيكان را همچنان در كورس قهرماني باقي نگاه داشتند. پيكان نفرات لازم را براي اجراي بازي قدرتي و سرعتي در اختيار دارد و اين در شرايطي است كه صنام با در اختيار داشتن امير حسيني بيشترچشم به سرعت و كارهاي تركيبي دوخته است.
مربيان هر دو تيم كاملا با شرايط و ويژگي هاي تيم مقابل خود آ شنايند و اين بار باتوجه به افزايش مدعيان دور از حساسيت هميشگي مي توانند نويد يك بازي زيبا و فني را دهند. براي قهرماني نيم فصل دو تيم پيكان و پگاه اروميه به يك اندازه شانس قهرماني دارند، اما صنام از وضعيتي به مراتب بهتر از دو تيم ديگر برخوردار است.
پگاه يك روز بعد از پيكار صنام و پيكان اين فرصت را دارد تا با اطلاع از نتيجه بازي دو رقيب خود در انديشه كسب قهرماني نيم فصل باشد.
تركيب دو تيم
پيكان: عليرضا بهبودي، محمود افشاردوست، سعيد رضايي، سعيد مصطفي وند، محمد سليماني، اميرحسين معززي خواه (ماكسي ميليان)، ليبرو: احسن الله شيركوند
صنام: اميرحسيني، اميرحسين منظمي (گرجسكو)، پيمان اكبري، عليرضا نادي، محمد منصوري، محمد تركاشوند، ليبرو: مجيد حسني

نتايج رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان جام «يونس شكوري»
گروه ورزشي:مسابقات  فوتبال  پيشكسوتان  جام  يونس  شكوري    با برگزاري ۳ ديدار در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  پيگيري  شد.
نتايج  پاياني  اين  ديدارها به  شرح  زير است :
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال :
يـــاران  ۱ شاهين  صفر
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال :
كيــــان  ۳ پرسپوليس  صفر
يـــاران  ۲ شاهيــن  صفر
نتيجه  ديدار اول  بعلت  عدم  حضور تيم  پرسپوليس  با نتيجه  سه  بر صفر به نفع  تيم  كيان  به  پايان  رسيد.
در پايان  ديدارهاي  مرحله  يك  چهارم  نهايي  در رده  سني  ۴۰ سال ، تيمهاي ياران ، شاهين  و برق ، در رده  سني  بالاي  ۴۷ سال  تيمهاي  ياران ، شاهين  وشيرودي  و بانك  تجارت  و در رده  سني  بالاي  ۵۵ سال  تيمهاي  نادر، استقلال ،راه  آهن  و كيان  به  مرحله  نيمه نهايي  صعود كردند.
همچنين  برنده   ديدار تيم هاي  استقلال  و كيان  در رده  سني  بالاي  ۴۰ سال از مرحله  يك  چهارم  نهايي  كه  بنابر تقاضاي  مسئولان  تيم  استقلال  به  تعويق افتاده ، يكي  از تيمهاي  صعودكننده  به  اين  مرحله  را تشكيل  خواهد داد.
برنامه  ديدارهاي  روز چهارشنبه  ۳/۱۰/۸۲
۳۰/۱۲ شيرودي  - شاهين 
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال
۳۰/۱۳ نــادر - كيان
رده  سني  بالاي  ۵۵ سال
۳۰/۱۴ ياران  - بانك  تجارت 
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال
۳۰/۱۵ استقلال  - كيان 
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال

بسكتبال باشگاه هاي آسيا
نماينده ايران بر قهرمان مالزي غلبه كرد
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام، نماينده ايران در چهاردهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي آسيا، عصر ديروز در اولين ديدار خود برابر نماينده مالزي، ميزبان اين رقابتها به برتري دست يافت.در اين دوره از مسابقات كه با حضور ۹ تيم برگزار مي شود، تيم صنام موفق شد با نتيجه ۷۸ بر ۶۴ تيم پتروناس مالزي را در شهر كوالالامپور شكست دهد.در چارچوب اين رقابتها، ديروز همچنين دو ديدار ديگر برگزار شد كه طي آن تيم الوحده سوريه با نتيجه ۱۲۶ بر ۷۲ پليس اينديانا هندوستان را شكست داد و المحرق بحرين با حساب ۹۳ بر ۸۳ از سد آني تيب كره جنوبي گذشت. چهاردهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي آسيا در دو گروه برگزار مي شود.

محمد عليپور؛ رئيس فدراسيون بين المللي كشتي آليش
گروه ورزشي: مجمع عمومي فدراسيون بين المللي آليش در تهران برگزار شد و در آن محمد عليپور با كسب اكثريت آراء به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون برگزيده شد. در اين نشست كه با حضور نمايندگان ۳۲ كشور و در محل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي برگزار شد، عليپور به مدت ۴ سال به عنوان رئيس جديد فدراسيون بين المللي آليش انتخاب شد.
عليپور گفت: ورود به مسابقات رسمي و بازيهاي المپيك از مهمترين برنامه هاي درازمدت فدراسيون بين المللي آليش است كه اميدواريم در اين امر نيز بتوانيم گام هاي اساسي را برداريم. عليپور در پايان افزود: اميدوارم با كسب اين كرسي مهم بين المللي، بتوانيم در احياي هر چه بيشتر اين ورزش گام هاي مؤثري برداريم.

جانانپور در بستر بيماري
گروه ورزشي: در تاريخ ورزش سرزمين ما هميشه مرداني وجود داشته و دارند كه نفس گرم آنها زينت بخش جلوه هاي انساني و پهلواني است. يكي از اين چهره ها «عنايت الله جانانپور» قهرمان سال هاي دور ورزش هاي فوتبال، واليبال و بسكتبال ايران است كه به دليل كهولت سن دچار بيماري شده و با تشخيص پزشكان مورد عمل جراحي قرار گرفته و در منزل بستري است. جانانپور هم اينك نيازمند توجه مسئوليت و دوستداران و علاقمندان راستين ورزش است. به ياري او بشتابيد.

دو خبر از كشتي
كلاس استاد كشتي فرنگي گرجستان در تهران
گروه ورزشي: از روز دوشنبه هفته جاري كلاس آموزش كشتي فرنگي زيرنظر «ويتالي زامتارادزه» استاد ارشد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي گرجستان در محل آكادمي ملي المپيك در تهران آغاز شده است. اين كلاس ۱۰ روزه به منظور ارتقاي سطح دانش مربيان كشتي فرنگي استان هاي مختلف كشور تشكيل شده است.
در رابطه با كشتي فرنگي به نقل از حميدرضا گرشاسبي مسئول كشتي فرنگي ايران اعلام شده است كه همه كارها براي سفر گئورگي وروشنين و با بالاريان دو مربي سرشناس از روسيه و ارمنستان انجام شده و حتي رقم قرارداد اين دو مربي نيز تعيين و توافقات لازم ايجاد شده است.
كشتي گيران تركيه در راه ايران
فدراسيون كشتي تركيه علاقمندي خود را براي اعزام تيم هاي ملي و قهرمان ليگ كشتي اين كشور به ايران اعلام كرده است. قصد اصلي ترك ها اين است كه قهرمان ليگ آن ها با قهرمان ليگ ايران ديداري تيم به تيم را برگزار كند و تيم ملي اين كشور نيز مجوز حضور در پيكارهاي جام تختي را نيز كسب نمايد.
ديدارهاي تيم به تيم به كشورهاي آلمان و لهستان نيز پيشنهاد شده است.

نمايندگان هندبال ايران از صعود بازماندند
گروه ورزشي: دو نماينده هندبال ايران با وجود كسب پيروزي و تساوي در آخرين بازي دور مقدماتي خود در چارچوب ششمين دوره مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا از صعود بازماندند.
فولاد مباركه در مصاف با النصر امارات به برتري ۲۸ بر ۲۵ رسيد اما با امتياز كمتر نسبت به ساير تيمهاي همگروهش راهي به جمع تيمهاي برتر نيافت.تيم كابلهاي شهيد قندي يزد ديگر نماينده ايران در اين پيكارها كه حضور نخست  خود را تجربه مي كرد، در حالي كه براي صعود نياز مبرمي به برد داشت با تساوي برابر الخليج عربستان به كار خود خاتمه داد و نتوانست به جمع ۸ تيم برتر راه يابد.

برتري تيم واترپلو دانشگاه آزاد بر چين تايپه
دومين روز از چهارمين دوره مسابقات قهرماني واترپلو قهرماني باشگاه هاي آسيا عصر دوشنبه در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران با برتري ۱۰ بر ۵ تيم دانشگاه آزاد ايران برابر تيم چين تايپه آغاز شد.
تيم دانشگاه آزاد به عنوان ميهمان در اين دوره از رقابتها شركت كرده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |