پنجشنبه ۱۱ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۹ - Jan 1, 2004
لَوْ رَأَي الْعَبْدُ الْأَجَلَ وَ مَصِيرَهُ لَأَبْغَضَ الْأَمَلَ و غُرُوَرَهُ.
اگر بنده اي پايان كار را مي ديد، با فريبندگي آرزو دشمني مي كرد.
علي ابن ابي طالب (ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
كار چراغ خلوتيان باز در گرفت
ساقي بيا كه يار ز رخ پرده بر گرفت
وين پير سالخورده جواني ز سر گرفت
آن شمع سر گرفته دگر چهره بر فروخت
زمان و مكان اجراي كنسرت شجريان مشخص شد
گزارش همشهري از تجمع كم نظير هنرمندان در خانه موسيقي
محمد رضا شجريان، حسين عليزاده، كيهان كلهر و همايون شجريان در روزهاي ۲۴ ۲۵، ۲۶،، دي ماه در تالار بزرگ وزارت كشور به نفع زلزله زدگان بم برنامه اجرا مي كنند.
به گزارش خبرنگار همشهري محمد رضا شجريان كه به اتفاق كيهان كلهر و حسين عليزاده و جمعي ديگر از هنرمندان موسيقي به منظور جمع آوري كمك براي زلزله زدگان بم به خانه موسيقي آمده بود، ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار ما گفت كه همه بايد در اين كار بزرگ سهيم باشيم.
كيهان كلهر نيز در گفت و گويي با خبرنگار ما ضمن اشاره به اجراي كنسرت به نفع زلزله زدگان در تالار بزرگ وزارت كشور گفت كه اين وظيفه اي انساني است و نه تنها ما كه هموطن مصيبت ديدگان زلزله بم هستيم، بلكه تمامي دغدغه مندان نسبت به رنجهاي بشري در اقصي نقاط عالم در اين كار مشاركت كرده اند.
همين گزارش حاكي است كه از ساعات اوليه روز گذشته و با تجمع مردم علاقه مند موسيقي و نيز علاقه مندان به كمك به زلزله زدگان بم، خانه موسيقي شور و حالي ديگر پيدا كرده به گونه اي كه به اعتراف اكثر هنرمندان و علاقه مندان حاضر در خانه موسيقي تاكنون چنين استقبالي را در هيچ برنامه عام المنفعه شاهد نبوده اند.
حضور علاقه مندان استاد شجريان و نيز كمك كنندگان به مردم زلزله زده بم به گونه اي بود كه تا پايان روز لحظه اي از ازدحام پشت پنجره اتاقي كه شجريان در آن، قبضهاي پرداختي را امضاء مي كرد كم نشد.
در ميانه روز گذشته نيز اميررضا خادم و الله مراد زريني، دو تن از صاحب نامان كشتي ايران به خانه موسيقي آمدند و ضمن ديدار با شجريان به زلزله زدگان بم كمك كردند.
در ميان نام هنرمنداني كه به تناوب در خانه موسيقي حاضر شدند اسامي زير به چشم مي خورد: صديق تعريف، محمدعلي كياني نژاد، داود گنجه اي، كامبيز روشن روان، شاپور رحيمي، سهيل محمودي، حميدرضا نوربخش، همايون شجريان، بهداد بابايي، فاضل جمشيدي، رامبد صديف، فريدون ناصري، هادي منتظري، علي جهاندار، داريوش پيرنياكان، نصرالله ناصح پور، رفعتي، و...

شهر ساحلي در تهران
000298.jpg
فيلم آمريكايي «شهر ساحلي» ساخته مايكل كيتن جونز، كه رابرت دنيرو و فرانسيس مك دورمند در آن بازي مي كنند، به زودي به پرده سينماهاي تهران مي رود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي بصري وزارت ارشاد، شوراي صدور مجوز نمايش عمومي فيلم هاي ۳۵ ميليمتري اجازه اكران عمومي «شهر ساحلي» را صادر كرده است.
دنيرو در اين فيلم نقش يك كارآگاه ويژه قتل را در شهر نيويورك بازي مي كند. او فرزند شخصي است كه به جرم ربودن يك كودك اعدام شده و واكنش به همين موضوع زندگي و آينده حرفه اي او را تعيين كرده است. سفر اين افسر پليس كه درگير يك پرونده قتل است به لانك بيچ- شهري كه كودكي اش در آن گذشته است- گذشته تاريك زندگي را به يادش مي آورد. اما بدتر از آن هنگامي است كه در تحقيقاتش متوجه شواهدي مي شود كه اورا به دست داشتن پسر خودش در قتل ظنين مي كند.

ساخت مجتمع سينمايي در كرج
يك مجتمع سينمايي در كرج ساخته مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر براي ساخت مجتمع هماهنگي سينمايي سپنتا ۲ ميليارد ريال هزينه مي شود.
در اين مجتمع فرهنگي سينمايي، ۳ سالن با ظرفيتهاي ۵۵۰ ، ۴۵۰ و ۳۰۰ صندلي و يك سالن ورزشي چند منظوره ساخته مي شود.
۴ طبقه از اين مجتمع ۷ طبقه نيز به عنوان مركز تجاري به عرضه محصولات هماهنگي اختصاص مي يابد.
اين مجتمع فرهنگي، سينمايي كه كار ساخت آن از ماه گذشته آغاز شده است سال آينده به بهره برداري مي رسد.

نمايشگاه جمعي از هنرمندان نقاش به نفع زلزله زدگان بم
به دنبال اطلاعيه شماره يك جمعي از اساتيد و هنرمندان نقاش كشور در خصوص برگزاري، فروش آثار هنري به نفع زلزله زدگان، سيد محمد فدوي رئيس موسسه توسعه هنرهاي تجسمي زمان برگزاري اين نمايشگاه را از روز دوشنبه ۱۵ دي ماه ۸۲ اعلام كرد.بنا بر گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران: با هماهنگي هاي انجام شده اين نمايشگاه به مدت پنج روز از تاريخ ۱۵/۱۰/۸۲ لغايت ۱۹/۱۰/۸۲ در نگارخانه بزرگ برگ و نگارخانه تهران برگزار مي شود.
سيدمحمد فدوي افزود: هنرمندان علاقه مند براي حضور در اين همايش ملي تا شنبه فرصت دارند اثر يا آثار خود را به موسسه توسعه هنرهاي تجسمي واقع در خيابان كارگر شمالي، كوچه شهيد صدوقي، شماره ۱۹ تحويل دهند.
تمام عوايد حاصل از فروش آثار به حساب زلزله زدگان واريز خواهد شد.

روسيه، اتريش، آذربايجان و افغانستان در جشنواره تئاتر ديني
در حاشيه برگزاري نخستين تئاتر ديني از استاد «سبزعلي درويشيان» ۷۲ ساله و استاد «سيد مصطفي سعيدي» ۸۷ ساله نقالان كهنسال ديار لرستان تقدير مي شود.
به گزارش خبرگزاري «مهر» تقدير از اين دو هنرمند با مشاركت دفتر مطالعات ادبيات داستاني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در روز ۱۴ دي ماه، روز ميلاد امام رضا(ع) برگزار مي شود.
در بخش بين المللي اين جشنواره گروه تئاتر «ماشاي باهوش» از روسيه با نمايش «ديدار در سرزمين مقدس» شركت مي كند كه داستاني درباره رفتن مريم مقدس به زيارت زمين در كربلا است. نويسنده اين نمايشنامه پروفسور «ويكتور ايوانويچ وي كاو» است. اين نمايش با كارگرداني «اولگ لي ساك» و بازي يك بازيگر ايراني به نام «گلبرگ ابوترابيان» و يك بازيگر روس «گالينا كابچو» در جشنواره تئاتر ديني مشهد به روي صحنه مي رود. اين نمايش به دو زبان فارسي و روسي اجرا مي شود و كاري از گروه نمايش دانشكده تئاتر مسكو است.
«بچه مرده در بيت اللحم» نمايش ديگري از گروه اتريش است كه در اين جشنواره شركت دارد. «اوبرتوس سورل» اين نمايش را كارگرداني كرده و داستان آن به تشبيه داستان كشتار كودكان در فلسطين توسط اسرائيل و داستان فرمان قتل عام نوزادان پسر توسط فرعون و زنده ماندن حضرت موسي(ع) مي پردازد.
گروه نمايش تئاتر «اهل بيت» باكو از كشور آذربايجان نيز با دو نمايش و گروه هنرمندان افغاني مقيم ايران به سرپرستي آقاي «ناظري» با نمايش «مسافر» كه درباره دغدغه هاي ديني نسل جوان مهاجران افغان است، در اين جشنواره حضور دارند.
نخستين جشنواره تئاتر ديني از ۱۲ تا ۱۵ دي ماه در مشهد مقدس برگزار مي شود.

معاونت امور سينمايي:
فيلم زلزله توليد مي شود
معاون امور سينمايي وزير ارشاد، از آماده كردن طرحي جهت ارائه به رئيس جمهور براي توجه ويژه به بازسازي اماكن فرهنگي شهر بم خبر داد.
محمد مهدي حيدريان، در گفت وگو با ايسنا گفت:  متاسفانه در كنار تمامي تلفات و صدماتي كه شهر بم ديده، دو سينماي موجود در اين شهر نيز نابود شده است.
وي افزود: در جلسه اي كه با وزير ارشاد داشتيم، قرار شد از اماكن فرهنگي كه نابود شده اند آمارگيري شود و در طرحي كه به رياست محترم جمهور ارائه خواهيم كرد خواستار توجه ويژه اي به اماكن فرهنگي شده ايم و اميدواريم اماكن فرهنگي، جزء اولين بناهايي باشد كه بازسازي مي شود. وي همچنين از توليد يك فيلم سينمايي با موضوع زلزله خبر داد و گفت: قصدمان تهيه و توليد يك فيلم سينمايي است كه اساسا به زلزله و پيشگيري هايي كه به طرز مؤثري به كمتر شدن صدمات بيانجامد، بپردازد.
حيدريان همچنين درباره ي عملكرد هنرمندان در كمك به مردم آسيب ديده ي شهر بم اظهار داشت: سينماگران ما از قشر فرهيخته و فرهنگي جامعه هستند و طبيعي است كه به عنوان هنرمند، طبع حساسي متاثر از مسائل اجتماعي دارند.

موفقيت دو عكاس ايراني در ژاپن
عكاسان خراساني در شصت و چهارمين نمايشگاه بين المللي عكاسي آساهي شيمبون ژاپن، برگزيده شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران در اين نمايشگاه، آثاري از عليرضا عطارياني و سهيلا صباغيان، علاوه بر راهيابي به نمايشگاه بين المللي عكاسي آساهي شيمبون ژاپن، موفق به دريافت نشان ويژه برندگان winner median اين دوره از نمايشگاه شدند.
در اين نمايشگاه از ميان ۷۹۴۴ عكس ارسالي از ۳۷ كشور جهان تعداد ۱۳۰ اثر به مرحله پاياني راه يافته است.
برگزاري اين نمايشگاه توسط اتحاديه انجمن هاي عكاسي و موسسه انتشاراتي آساهي شيمبون ژاپن صورت گرفته است و به مدت يك سال در اغلب شهرهاي ژاپن به نمايش درخواهد آمد.

تلاش گسترده سينماگران براي كمك به زلزله زدگان
سينماگران  و اهالي  مطبوعات  همگام  با ساير اقشار جامعه   با حضور در سينماهاي  تهران  به  جمع آوري  كمك  براي  آسيب  ديدگان  زلزله  بم  پرداختند.
به  گزارش  ايرنا، سينماهاي  قدس ، آفريقا، مركزي ، سپيده ، فلسطين ، صحرا، آستارا و فرهنگ  ميزبان  هنرمندان ، مردم  علاقه مند و اهالي  مطبوعات  بودند. اين  سينماها فروش  فيلم  خود را به  طور كامل  به  مردم  آسيب  ديده  زلزله بم  اختصاص  دادند.
محمدمهدي  حيدريان  معاون  سينمايي  وزير ارشاد نيز با حضور در سينماهاي  مختلف  پايتخت  با مردم  و هنرمندان  در جذب  كمكهاي  مردمي همراه  شد. وي  در گفت  و گو با خبرنگاران ، سينماگران  را همراه  و همدل  با مردم دانست  و از تلاشهاي  جامعه  هنري  كشور در مشاركت  و همياري  باآسيب ديدگان زلزله  بم  قدرداني  كرد.
حيدريان  به  ميزان  خرابي  اماكن  فرهنگي  شهر زلزله زده  بم  اشاره  كرد واز برنامه ريزي  براي  بازسازي  بخشهاي  فرهنگي  از جمله  سالنهاي  سينمايي  اين شهر خبر داد.
مسعود زبردست  مدير سينما سپيده  تهران  نيز در گفت  و گو با خبرنگار ماحضور مردم  و هنرمندان  براي  كمك  به  آسيب ديدگان  شهر بم  را گسترده  دانست . وي  خاطرنشان  كرد: سينماگران  در يك  اقدام  بي سابقه  به  كمك  هموطنان  خودآمده اند و اين  حركت  بزرگ  در تاريخ  ايران  ثبت  خواهد شد.
سينما قدس  نيز با نمايش  فيلمهاي  خارجي  ديگران ، دار و دسته هاي نيويوركي ، چشمها و آخرين  مبارز تا پاسي  از شب  ميزبان  مردم  وهنرمندان  بود.
مسئولان  سينما آفريقا نيز با قرار دادن  صندوقهاي  كمك  در جلوي  درورودي  اين  سالن  در جمع آوري  كمكهاي  مردمي براي  زلزله زدگان  بم  شركت  كردند.
محمد يگانه  مديراين  سينما، حضور مردم  در كمك  به  زلزله زدگان  را پرشوردانست  و خواستار استمرار چنين  فعاليتهايي  شد.

بهارستان
خدايا، خدايا!
چه روزهاي خوشي را از دست داده ايم
شستن كره اسب سفيد
در رودخانه اي كه ديگر ديري است با آب خداحافظي كرده است.
كيومرث منشي زاده

نگارستان
كوه
000302.jpg
۱- پل سزان »Paul Cezanne
۲- تولد: اكس - آن پروانس ۱۸۳۹ / وفات: اكس - آن پروانس ۱۹۰۶
۳- سبك نقاشي: امپرسيونيسم (از سال ۱۸۶۰ در فرانسه آغاز شد. پيروان اين سبك مجذوب رابطه بين رنگ و نور بودند. از رنگهاي خالص در نقاشي ها استفاده مي كردند. موضوع نقاشان اين سبك، تمركز بر روي طبيعت و زندگي روزمره است)
۴- زندگينامه نقاش: «سزان» مي گفت: «من مي خواهم تحولي در نقاشي ايجاد كنم و طرحي جديد از طبيعت بيافرينم.»
او به اين هدف دست يافت و با آموزشهاي دقيق و تمرينهاي فراوان و خستگي ناپذير به نتيجه رسيد. «مونت سنته ويكتوري»، كوهي نزديك خانه هنرمند بوده است و به دليل علاقه نقاش به آن، اين منظره را به تصوير كشيده است.
بيان ساده او در نقاشي، استفاده از سايه-روشن و رنگهاي ملايم و زيبا مشخصه كارهاي اوست. پس از اين دوره كارهاي او به سمت كوبيسم و «فوويسم» پيش رفت.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: «مونت سنته ويكتوري» / ۹۵-۱۸۸۵ (۱۰ سال نقاشي به طول انجاميده) / رنگ روغن روي بوم / ۷/۹۱ * ۸/۷۲ سانتي متر بنفش؛ آبي؛ زرد و قرمز؛ رنگهايي است كه كوه هاي جنوب فرانسه را آذين بسته اند! رنگ آميزي زيبا با كمي تغيير در مقايسه با طرح اصلي و استفاده از سايه-روشن و رنگهاي ملايم و روان؛ اثري زيبا خلق كرده است.
۶- محل نگهداري تابلو: بنياد بارنز / مريون

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
داماد فداكار
داماد، با ماشيني كه با گلها و روبان هاي زيبا تزيين شده بود، موازي با ريل هاي راه آهن طي مسير مي كرد.
در راه متوجه ريزش كوه بر روي ريل شد، سعي كرد قطار را متوقف كند، با سرعت خودش را به نزديكي قطار رساند و شروع كرد به بوق زدن، چراغ زدن، فرياد كشيدن... لوكوموتيوران به همكارش گفت: يادش به خير منم موقع ازدواج مثل اين جوون ذوق داشتم، ترا خدا نگاهش كن از خوشحالي شده مثل اسفند روي آتيش. لوكوموتيوران و مسافرها با آرزوي خوشبختي به او دست تكان دادند و آخرين آرزوهايشان را نثارش كردند!
آرين دخت - فرنادپور

روزنگار
جنگ
با وجود اينكه دولت ايران در آبان ماه سال ۱۲۹۳ بي طرفي خود را در جنگ جهاني اول اعلام كرده بود، ارتش عثماني روز ۱۱ دي ماه وارد خاك ايران شد و به سوي شمال- مرز روسيه- پيشروي كرد. ارتش روسيه نيز در اوايل بهمن ماه وارد آذربايجان شد و دو ارتش سرانجام در تبريز و اروميه با يكديگر وارد جنگ شدند. در اين نبرد كه ارتش عثماني در آن شكست خورد، عده زيادي از مردم آذربايجان كشته شدند. روس ها كه اين مسئله را مي دانستند، تمامي آذربايجان را اشغال كردند. علماي نجف در فروردين ماه عليه متفقين- از جمله روسيه- فتواي جهاد دادند و پس از آن مجاهدين ايراني نيز در جنگ ها به عثماني ياري رساندند.شكست در جنگ جهاني اول يكي از عوامل اصلي فروپاشي امپراتوري عثماني بود.
دولت نامشروع
«آمريكا كه سقوط شاه را فهميده و آن را قطعي مي داند، اينك راه هاي تازه اي پيش گرفته. اين دولت مشروعيت ندارد و پيش ملت ايران به جايي نمي رسد و ملت ايران بايد تظاهر كند.»
اين سخناني بود كه امام خميني روز ۱۱ دي ۱۳۵۷ در واكنش به صدور فرمان نخست وزيري شاپور بختيار مطرح مي كرد: «مردمي كه در مقابل دولت نظامي و حكومت نظامي ايستادند، در مقابل دولتي نيز كه وعده هايش همان وعده هاي دولت سابق است ايستادگي خواهد كرد. آمريكا فهميده است كه با نظامي فايده ندارد، با ملت از راه نظامي نمي توان مقابله كرد. سران نظامي بايد بدانند كه اگر دست خود را به خون مردم آلوده كنند هيچگاه فراموش نخواهد شد و هر جا فرار كنند از آنها انتقام گرفته خواهد شد. فقط كساني تعقيب خواهند شد كه آمرين و سران نظامي هستند كه دستور قتل مردم را داده اند نه درجه داران و افسران.»استعفاي رسمي ارتشبد ازهاري، رئيس دولت نظامي نيز در همين روز اعلام شد. وزرا از حضور در دفتر كارشان خودداري كردند و معاونين كارها را به دست گرفتند.
rooznegar@hamshahri.org

گشتي در دنياي خبرها
پيرمرد زير آوار مجلات
نيويورك: يك پيرمرد ۶۲ ساله در آمريكا كه علاقه شديدي نسبت به جمع آوري كتب و مجلات داشت به مدت دو روز زير آوار كلكسيون خود گير افتاد.
اين مرد كه در ۱۰ سال اخير خانه خود را مملو از كتب و مجلات كرده بود براي تامين هزينه زندگي هر هفته برخي از اين مجلات را به ارزش۳۰۰ دلار مي فروخت.
اما سه روز قبل ناگهان كتب و مجلات موجود در خانه وي فرو ريخت و وي تا گردن زير آور مجلات گير افتاد.
سرانجام پس از دو روز، همسايه ها متوجه اين موضوع شدند و وي را نجات دادند.
بازگشت مشتري
ديترويت :مساله اي كه از اهميت ويژه اي براي خودروسازان برخوردار است، بازگشت مشتريان آنان براي خريد خودروهاي مدل جديد همان كارخانه است. به عنوان مثال اگر شخصي صاحب خودروي هوندا است و قصد خريد خودرو جديدي را دارد، مجددا به سراغ توليدات هوندا برود.
براساس نظرخواهي انجام شده، ۶۰ درصد از رانندگاني كه صاحب خودرو شورلت هستند در صورت اقدام به خريد خودرو جديدتر، مجددا به سراغ شورلت خواهند رفت.
در مكانهاي بعدي اين رده بندي، تويوتا با ۳/۵۹ درصد، مرسدس بنز با ۷/۵۸ درصد، فورد با ۱/۵۸ درصد و هوندا با ۱/۵۷ درصد قرار دارند.
همچنين ۵۰ درصد رانندگان خودروهاي هيوندا و كيا مجددا به اين نوع خودروها مراجعه مي كنند.
در شرايطي كه وضعيت فني يك خودرو و خدمات پس از فروش آن ضعيف باشد، مصرف  كنندگان دوباره به آ ن خودرو مراجعه نخواهند كرد.
رقابت خودرو با فراري
ديترويت: جديدترين مدل خودروي شركت فورد تابستان سال آينده به بازار عرضه خواهد شد كه قيمت آن ۱۳۹۹۹۵ دلار است.
قرار است در هر سال تنها ۱۷۵۰ دستگاه از اين نوع خودرو ساخته شود. شركت فورد براي مقابله با جديدترين توليد كارخانه فراري، اين خودرو را به بازار عرضه مي كند. قيمت تازه ترين مدل فراري ۱۴۰ هزار دلار است.
۲۵۴ فيلم در اسكار
لس آنجلس: ۲۵۴ فيلم از سراسر جهان براي كسب جايزه اسكار امسال با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.قرار است روز ۲۷ ژانويه سال ۲۰۰۴، اسامي برندگان جايزه اسكار طي مراسمي در لس آنجلس ا علام شود.
مبارزه با چاقي
ميامي: جب بوش فرماندار فلوريدا برنامه گسترده اي را براي مبارزه با چاقي به اجرا گذاشته است.
براساس آمار منتشر شده، تعداد افراد چاق از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۰۲ بيش از ۶۳ درصد افزايش يافته و ۴/۵۷ مردم ايالت فلوريدا از چاقي رنج مي برند.
در برنامه جديد فرماندار به مردم توصيه شده از غذاهاي حاضري و رستوراني پرهيز كنند و مدت زمان نسبتا زياد را به ورزش كردن اختصاص دهند.همچنين به خانواده ها توصيه شده حداكثر دو ساعت در طول روز مقابل تلويزيون و كاميپوتر بنشينند و هرگز در هنگام صرف غذا به صفحه تلويزيون و كامپيوتر خيره نشوند.
سناتور و معرف گوشت
واشنگتن: يكي از سناتورهاي آيووا براي اينكه ثابت كند گوشت هاي آمريكا آلوده به بيماري جنون گاوي نيست روز گذشته در مقابل شهروندان در حدود نيم كيلوگرم گوشت مصرف كرد.
هر آمريكايي در هر هفته به طور متوسط ۶۰۰ گرم گوشت مصرف مي كند و در صورتي كه شهروندان از مصرف گوشت دست بكشند زيان جبران ناپذيري به كشاورزان و دامداران اين كشور وارد خواهد شد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۱۲ و ۷ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۷ و ۲۳ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و۴۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و۱۴ دقيقه

گل و گياه
اپي مديوم
000300.jpg
نام علمي: Epimedium & Warleyense
خانواده: BERBERIDACEAE
گياهي است دائمي با برگهاي قلبي شكل به رنگ سبز روشن كه در حاشيه خارهاي كوچك ارغواني رنگ دارند. گل هاي فنجاني شكل و نارنجي رنگ بوده و به صورت خوشه اي در فصل بهار روي ساقه هاي نازك گياه ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي و گستردگي آن ۳۰ سانتي متر است.
نيازها: مكان نيمه سايه، خاك غني از هوموس و نگهدارنده رطوبت كه داراي زهكش خوب باشد. اول بهار پيش از آنكه رويش هاي جديد ظاهر شوند گياه را كف بر مي كنند تا گياهي شاداب تر و پرپشت تر توليد شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است. بعنوان گياه پوششي مي توان از آن استفاده نمود.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در بهار و يا پاييز امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
روزنگار
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |