يكشنبه ۲۱ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۹ - Jan 11, 2004
هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال در آرزوي رسيدن به صدر
000822.jpg
استقلال در بازي رفت در يك بازي پر افت و خيز با وجود ده نفره شدن، سايپا را مغلوب كرد ولي امروز دو تيم جدالي متفاوت را پيش رو دارند. عليرضا منصوريان كه حالا بدل به يكي از مردان اصلي استقلال در خط مياني شده است در جدال با يكي از بازيكنان سايپا ديده مي شود.
گروه ورزشي: تيم فوتبال استقلال در هفته هفدهم رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي كشور امروز به مصاف سايپا خواهد رفت. اين ديدار در حالي از ساعت ۳۰/۱۴ امروز در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شدكه استقلال با ۳۰ امتياز از ۱۶ بازي خود در رده دوم جدول  رده  بندي است و سايپا با ۹ امتياز از همين تعداد بازي در قعر جدول -رده چهاردهم- جاي گرفته است. آبي ها اميدوارند تا با پيروزي در اين ميدان و توقف احتمالي پاس در نوشهر، پس از مدتها به صدر جدول بازگردند. استقلال در بازي امروز هيچ بازيكن محرومي هم ندارد و فقط سبو شهبازيان و عليرضا اكبرپور دو مصدوم ابتداي فصل اين تيم در اين بازي هم نمي توانند به ميدان بروند و اما سايپا بعد از ناملايماتي كه در هفته اخير متحمل شد و فغان از داوري هاي ناعادلانه، در حالي به اين بازي مي رود كه بجز فرهاد بوستاني مصدوم بازيكن غايب ديگري ندارد. سايپايي ها كاملا به اين نكته واقفندكه تساوي در اين بازي دردي از آنها دوا نمي كند و اگر قصد دارند تا خود را از قعر جدول نجات دهند بايد به هر نحو ممكن پيروز اين ميدان باشند.
-ذوب آهن- استقلال اهواز: اين بازي امروز به ميزباني اصفهانيها در ورزشگاه فولاد اصفهان برگزار خواهد شد. اين درحالي است كه هم اكنون ذوب آهن با ۲۸ امتياز از ۱۶ بازي قبلي خود رده سوم جدول را به خود اختصاص داده است و استقلال اهواز هم با ۱۹ امتياز در مكان نهم قرار دارد. جدا از حاشيه هاي اين بازي كه با بازگشت ناصر حجازي به اصفهان شكل مي گيرد- حجازي پيش از اين مسئوليت هدايت هر دو تيم اصفهاني يعني سپاهان و ذوب آهن را در مقاطعي بر عهده داشته است- مي توان بازي امروز اين دو تيم را پر از غايب برشمرد چرا كه در تيم لاجوردي پوش اهوازي امين رضوي به دليل تنبيه انضباطي، شهرزاد رضايي، افشين كمائي وداريوش يزدي به دليل مصدوميت امكان حضور در اين ديدار را نخواهند داشت، ضمن اينكه احتمال حضور ناصر شيردل و غلامرضا عيدي زاده نيز به دليل مصدوميت اندك به نظر مي رسد.
- بازيكنان ذوب آهن در آخرين جلسه تمريني خود راههاي پيروزي بر استقلال اهواز را مرور كرده و بازيكنان اين تيم زير نظر كربكندي راههاي بستن روزنه هاي تهاجمي بازيكنان اهوازي را بررسي كردند. در اين تمرين مهاجمان ذوب آهن نيز تمرينات اختصاصي براي گشودن دروازه استقلال اهواز را در دستور كار داشتند.
سپاهان- فولاد: تيم فوتبال سپاهان بعد از چند پيروزي پي در پي در اين هفته ميهمان فولاد خوزستان خواهد بود. شاگردان فرهاد كاظمي آخرين تمرين خود را ديروز انجام داده اند و ساعت ۱۸ ديروز راهي اهواز شدند. سپاهان براي روياروي با فولاد، رسول خطيبي را به دليل مصدوميتي كه در بازي مقابل ذوب آهن، دچار شد در اختيار ندارد. گفته مي شود اين بازيكن حتي به بازي با پرسپوليس هم نمي رسد و ضمن اينكه رضا حسن زاده به دليل محروميت همراه اين تيم نخواهد بود.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت ۳۰/۱۴، سايپا تهران- استقلال تهران (نتايج دور رفت ۲-۳) (آزادي)
ساعت ۳۰/۱۴، ذوب آهن اصفهان- استقلال اهواز (۱-صفر) (فولاد شهر اصفهان)
ساعت ۳۰/۱۴، فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان (اهواز)

آغاز دور برگشت ليگ برتر واليبال
صنام- پگاه در مهم ترين بازي هفته اول
گروه ورزشي: دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران با انجام پنج بازي در شهرهاي تهران، شيروان و اروميه بعد از دو هفته استراحت بين نيم فصل امروز آغاز مي شود. در ميان پنج بازي امروز بدون شك ديدار صنام قهرمان نيم فصل و پگاه اروميه تيم سوم جدول از اهميت بسياري براي دو تيم و پيكان تعقيب كننده صدرنشين برخوردار است. صنام در شرايطي در اروميه به ميدان مي رود كه با توجه به كسب پيروزي قاطع در گنبد از روحيه بالايي برخوردار است، ضمن آنكه ميزبان براي زدودن خاطره تلخ باخت مقابل پاس چاره اي جز برد در اين ميدان ندارد. بزرگترين مشكل صنام مصدوميت تركاشوند بهترين بازيكن اين تيم است كه در صورت عدم بهبودي «پيرويچ» جانشين او در ميدان خواهد شد.
در تهران پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني بازي راحتي را براي لوله سازي قعرنشين جدول پيش رو دارد و بعيد به نظر مي رسد كه بتواند مشكلي براي اين تيم ايجاد كند. جدال سايپا و نئوپان و همچنين برخورد دخانيات و برق بازيهاي نزديك و تماشايي خواهد بود.
در شيروان نيز قند ميزبان پاس تهران است.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۱۵: سايپا- نئوپان
ساعت ۱۷: پيكان- لوله سازي
ساعت ۱۹: دخانيات- برق
(اين سه بازي در سالن شهداي هفتم تير انجام مي شود)
ساعت ۳۰/۱۶: پگاه- صنام
ساعت ۳۰/۱۶: قند - پاس

خبرهايي از كشتي
اميررضا خادم: حاجي زاده بارها آزمايش دوپينگ شده است
گروه ورزشي: اميررضا خادم در رابطه با محروميت ناگهاني مهدي حاجي زاده مي گويد: حاجي زاده از قهرماناني است كه در ميادين بين المللي بارها مورد آزمايش دوپينگ واقع شده كه ماحصل آن در كارنامه اش موجود است، ضمناً نبايد ناديده گرفت كه وي براي كشورمان افتخار كسب كرده است. به نظر مي رسد اقدام كميته دوپينگ در گرفتن تست آن هم به صورت ناهماهنگ و موردي، در نگاه اول به شخصيت قهرمانان اين چنيني لطمه مي زند. وي اضافه كرد:در بين يك جمع دست گذاشتن بر روي شخصي كه پرونده روشني دارد و برگزيدن وي براي گرفتن تست به نوعي زير سئوال بردن عملكرد و شخصيت قهرمان مي باشد. بنا بر اين اگر قرار است چنين اقدامي صورت پذيرد، بايد در يك برنامه مشخص و هماهنگ شده انجام گيرد.
فراخواني ۲۳ كشتي گير به اردوي تيم ملي
۲۳ كشتي گير به اردوي آمادگي تيم ملي كشتي آزاد ايران براي شركت در رقابت هاي گزينشي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن دعوت شدند.
اين اردو از روز ۲۷ دي ماه جاري به مدت ۲۱ روز در مجموعه ورزشي انقلاب تهران داير خواهد شد.
افراد دعوت شده به شرح زير است:
وزن ۵۵ كيلوگرم: محمد اصلاني، سردار مولوي، محمدرضايي.
وزن ۶۰ كيلوگرم: محمد طلايي، مراد محمدي، بهنام طيبي، مسعود مصطفي جوكار.
وزن ۶۶ كيلوگرم: عليرضا دبير، حسن طهماسبي، اصغر بذري.
وزن ۷۴ كيلوگرم: هادي حبيبي، مهدي حاجي زاده، محمدباقر عالي.
وزن ۸۴ كيلوگرم: مجيد خدايي، پژمان درستكار، فريدون قنبري.
وزن ۹۶ كيلوگرم: عليرضاحيدري ، محمد حسين خالقي فر ، محمد هادي پور عليجان ، امين مرداني .
وزن ۱۲۰ كيلو گرم : عليرضا رضايي، فردين معصومي، مجيد انوري.
تغيير رأي كشتي نورزاد و اصلاني
فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: كميته اجرايي ليگ كشتي، در پي اعتراض سرپرست تيم هما به رأي صادره در وزن ۵۵ كيلوگرم ميان كشتي گيران تيم هاي هما و صنام مازندران، نتيجه ديدار را به نفع كشتي گير تيم هما تغيير داد.
در جلسه صبح ديروز كميته اجرايي ليگ كشتي كه با حضور مهدي خالدي، عزيزالله اطاعتي و يوسف سائقي در محل اين فدراسيون برگزار شد، فيلم كشتي بابك نورزاد و محمد اصلاني مورد بازبيني قرار گرفت كه در نهايت نتيجه اين ديدار ۳ بر يك به سود محمد اصلاني كشتي گير تيم هما تغيير كرد.

دور سوم گلبال نابينايان و كم  بينايان ايران
گروه ورزشي:سومين مرحله از مسابقات گلبال نابينايان و كم بينايان قهرماني ايران كه در اهواز جريان داشت، با پيشتازي تيم قزوين به پايان رسيد.
پس از تيم قزوين كه در صدر قرار گرفت، تيم هاي خوزستان و تهران در رده هاي دوم و سوم جاي گرفتند.
در پيكارهاي اين مرحله تيم هاي تهران، قزوين، خوزستان، كرمانشاه، قم و اصفهان در سالن ورزشي جانباز شهرستان اهواز به رقابت با يكديگر پرداختند.
اردوي وزنه برداري جانبازان
پنجمين اردوي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولين فردا در تهران آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين، پنجمين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولين از ۲۲ تا ۳۰ دي در تهران برگزار مي شود.

ژيمناستيك بين المللي دهه فجر
۸ كشور خارجي اعلام آمادگي كردند
گروه ورزشي:فدراسيون  ژيمناستيك  روز شنبه  اعلام  كرد: تاكنون  براي  شركت  در مسابقات  بين المللي  ژيمناستيك  دهه  مبارك  فجر ۸ كشور خارجي  اعلام  آمادگي  كرده اند. تيم هاي  اوكراين ، ازبكستان ، پاكستان ، يمن ، ارمنستان ،عربسـتان ، كويت  و جمهوري  آذربايجان  كشورهايي  هستند كه  تاكنون  براي  شركت در اين  رقابتها آمادگي  خود را اعلام  كرده اند. اين  مسابقات  در روزهاي  دوم  و سوم  اسفندماه  سال  جاري  در سـالن  شهيـــدافراسيابي  مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزار خواهد شـد و از كشورمان نيز ۳ تيم  در اين  رقابت ها شركت  مي كنند. مسابقات  ژيمناستيك  دهه  مبارك  فجر، حكم  رقابتهاي  قهرماني  جوانان  آسيارا نيز دارد و امتيازات  تيم هاي  آسيايي  بصورت  جداگانه  براي  قهرماني  جوانان ۱۶ تا ۱۸ سال  اين  قاره  لحاظ خواهد شد.

تيم هاي برنده هفته سوم ليگ برتر بدمينتون ايران
گروه ورزشي: در هفته سوم از دور رفت رقابت هاي بدمينتون باشگاه هاي برتر ايران تيم هاي آذر مهتاب رشت، سايپا تهران و پارس سوئيچ زنجان حريفان خود را مغلوب كردند.در سه بازي انجام شده تيم هاي آذرمهتاب رشت و سايپا با نتيجه مشابه سه بر صفر به ترتيب مقابل اوسان اصفهان و برق زنجان به برتري رسيدند و پيكار داغ دو تيم پارس سوئيچ زنجان و نماينده زنجان در نهايت سه بر دو به سود نماينده زنجان شد.

برنامه ديدارهاي رده بندي و پاياني فوتبال پيشكسوتان اعلام شد
گروه ورزشي:برنامه  ديدارهاي  رده بندي  و پاياني  يازدهمين  دوره  مسابقات  فوتبـــــال  پيشكسوتان (جام  يونس  شكوري ) اعلام  شد.
برنامه   اين  ديدارها كه  در ۳ رده  سني  مختلف  و در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزار مي شود، به  شرح  زير است :
ديدارهاي  رده  بندي :
* دوشنبه  ۲۲/۱۰/۸۲
ساعت  ۱۳: شيرودي  با بانك  تجارت  در رده  سني  بالاي  ۴۷ سال 
ساعت  ۱۴: استقلال  با كيان  در رده  سني  بالاي  ۵۵ سال 
ساعت  ۱۵: شاهين  با كيان  در رده  سني  بالاي  ۴۰ سال
ديدارهاي  پاياني :
* دوشنبه  ۲۹/۱۰/۸۲
ساعت  ۱۳: برق  با ياران  در رده  سني  بالاي  ۴۰ سال 
ساعت  ۱۴: شاهين  با ياران  در رده  سني  بالاي  ۴۷ سال 
ساعت  ۱۵: نادر با راه  آهن  در رده  سني  بالاي  ۵۵ سال

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |