پنجشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۳ - Jan 15, 2004
۱۰ رهنمود مديريت شهري
دستورالعمل احمدي نژاد به مديران ارشد شهرداري
گروه شهري - شهردار تهران با صدور يك دستورالعمل ۱۰ماده اي خطاب به مسئولان ارشد شهرداري تهران از آنان خواست تا خدمت صادقانه به مردم و جلب رضايت آنان را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران در دستورالعمل احمدي نژاد آمده است: خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و پيشتاز بودن در تامين و رعايت حقوق آنان به عنوان يك هدف مقدس و باور حقيقي، مشخصه و معيار حركت مديريت جديد و كاركنان خدوم شهرداري تهران است و مسئولان شهرداري مركز، شهرداران مناطق ۲۱ گانه و روساي سازمانهاي تابع بايد تمامي اهتمام و تلاش خويش را در جهت تحقق اين هدف به كارگيرند.براي اين منظور، ضمن ابلاغ دستورالعمل زير، تصريح مي كنم كه كميته ويژه اي ماموريت يافته است تا بر چگونگي اجراي مفاد آن نظارت مستمر و دقيق داشته باشد.
۱-خدمت به مردم و جلب رضايت آنان از اصول قطعي و وظايف اصلي شهرداري تهران است و بر اين مبنا، كار شهروندان تهراني كه به شهرداريها مراجعه مي كنند بايد بدون هيچگونه وقفه اي و تا حصول نتيجه با جديت پيگيري شود. متوقف كردن روند خدمت رساني به مردم در شهرداري ها در ساعات موظف اداري، پذيرفتني نيست و تخلف بين اداري محسوب مي شود.
۲-فرايند ارائه انواع خدمات شهري به مردم در شهرداري ها از نظر اداري و زماني بايد به حداقل كاهش يابد و از اعمال رويه هايي كه سبب طولاني شدن يا معطل ماندن كار مردم مي شود، قويا اجتناب گردد. مسوولان و كاركنان شهرداريها بايد توجه داشته باشند كه امكانات و وقت اداري، متعلق به مردم است و احترام حقيقي به شهروندان و اعتبار قائل شدن براي شخصيت مراجعه كنندگان به شهرداريها يك اصل قطعي است كه بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد.
۳-قوانين و مقررات بايد متضمن رعايت حقوق شهرداري نسبت به شهروندان و حقوق شهروندان نسبت به شهرداري باشد. شهرداران مناطق ۲۱ گانه موظف هستند براي اصلاح آن دسته از قوانين و مقررات مزاحم و مشكل ساز بر سر راه زندگي مردم، با همكاري بخش حقوقي شهرداري نسبت به تهيه و تنظيم لوايح ضروري جهت ارايه به شوراي اسلامي شهر تهران اقدام مقتضي به عمل آورند.
۴-هرگونه عمليات حفاري در سطح معابر شهر از سوي سازمانهاي خدمت رسان در تهران بايد بر مبناي ضوابط و استانداردهاي تعيين شده و در كوتاهترين زمان ممكن به انجام برسد و براي مردم نيز مشكل ايجاد نشود. شهرداري ها موظف به نظارت دقيق در اين زمينه هستند و رعايت حقوق مردم در حين انجام عمليات خدمت رساني بايد به دقت مورد ملاحظه و توجه قرار گيرد.
۵-آگاهي از علت و مدت زمان مسدود شدن معابر عمومي، حق بديهي مردم است و بر اين اساس، هر خيابان يا معبري كه براي انجام خدمات شهري و حفاريهاي ضروري به روي آمد و شد مردم و خودروها مسدود مي شود بايد ۴۸ ساعت قبل از اجرا با نصب تابلو، پلاكارد و پيامهاي راديو تلويزيوني، به اطلاع استفاده كنندگان از مسير مزبور برسد تا از اتلاف وقت مردم و تضييع حقوق آنان، جلوگيري شود.
۶-پاكسازي محيط زندگي شهري يكي از وظايف مهم شهرداري تهران است، كاركنان خدوم شهرداري در بخش نظافت شهري، بايد به صورت برنامه اي كار پاكسازي محيط هاي شهري را به انجام برسانند و روند شستشوي خيابانهاي اصلي و فرعي را در دستور كار خود قرار دهند تا شهروندان عزيز در تهران بزرگ، در هر روز بتوانند از محيطي پاك و فرح بخش در زندگي شهري بهره مند باشند.
۷-پارك هاي شهر تهران، محلي براي احساس آرامش و آسايش مردم در تمامي ساعات شبانه روز است. شهرداران مناطق مختلف در شهر تهران موظف هستند، ضمن نظارت بر گسترش و نگهداري پارك ها، با همكاري ادارات برق براي روشن نگاه داشتن اين مراكز تفريحي مردم در تمام طول شب اقدام كنند و آنها را براي استفاده عموم به صورت فعال آماده بهره برداري نگاه دارند.
۸-ارائه خدمات شهري به مردم و اشخاص حقيقي و حقوقي، از وظايف شهرداري هاست و هيچ عاملي نبايد در اين امر خلل واردكند. دستگاهها و سازمانهاي مختلف اعم از دولتي و خصوصي كه مايل به استفاده از خدمات شهرداري هستند بايد حقوق شهرداري را به طور كامل بپردازند. استنكاف از اين امر، به مفهوم دست اندازي به حقوق مردم خواهد بود و بر اين اساس به تمامي شهرداران مناطق تهران بزرگ تذكر داده مي شود كه خدمات مناسب را تنها در ازاي رعايت اين حقوق به دستگاههاي دولتي و خصوصي ارايه دهند.
۹-در مواردي كه اجراي طرحهاي شهرسازي و زيست محيطي، شهرداري تهران را ناگزير از تملك برخي از اراضي و ساختمانها مي سازد، حقوق مالكان آنها بايد به طور كامل رعايت شود و رضايت آنان در اين ارتباط جلب گردد. بديهي است متقاعد كردن مردم به اهميت توسعه صحيح شهر تهران، همكاري نزديك آنان را به همراه خواهد داشت و شهرداري ها در حوزه تهران بزرگ بايد به مساله متقاعد سازي شهروندان تهراني جهت همكاري با شهرداري، اهميت ويژه اي بدهند.
۱۰-شهرداران مناطق مختلف بويژه در محدوده هاي محروم تهران، به هنگام بررسي اعتبارات واحدهاي اجرايي، بايد رضايت مندي شهروندان محروم و زحمتكش را در اولويت كار خود قرار دهند و در بودجه پيشنهادي خود اعتبارات مناسبي را براي آباداني اين مناطق و بهبود زندگي شهري در نظر بگيرند و به هنگام اخذ حقوق شهرداري، مراعات قشر مستضعف جامعه را بنمايند.

همزمان با ۲۹ دي - روز هواي پاك
جايگاه گاز طبيعي ياغچي آباد تهران گشايش مي يابد
001071.jpg
۲۹ دي ماه همزمان با روز هواي پاك، جايگاه گاز طبيعي ياغچي آباد واقع در سه راه ورامين با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود.
مجيد همايوني نماينده سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور در شوراي سياستگذاري هواي پاك و عضو كميته كاهش آلودگي هوا در گفت وگو با قلم سبز ايران با اعلام اين خبر افزود: همزمان با ۲۹ دي ماه روز هواي پاك، ۱۳ جايگاه گاز طبيعي براي استفاده خودروهاي گازسوز در سراسر كشور گشايش مي يابد.
وي افزود: جايگاه گاز طبيعي ياغچي آباد واقع در منطقه ۱۷ تهران، ظرفيت سوخت رساني بيش از چهارصد اتوبوس و ۲ هزار و ۷۰۰ خودروي سواري را در سه شيفت شبانه روزي دارد.
در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و بيش از ۴۰۰ دستگاه خودروي تاكسي عمومي در ناوگان حمل ونقل عمومي كشور فعال است.

نگاه
آمريكا : براي احقاق دموكراسي در جريان رد صلاحيت تلاش مي كنيم
001074.jpg
فريد مرتضوي

اردوگاههاي اسكان موقت در مناطق ۲۱ گانه تهران احداث مي شود
عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اردوگاههاي اسكان موقت شهروندان به منظور ايجاد امكانات لازم زندگي در هنگام وقوع بحران در مناطق ۲۱ گانه تهران احداث مي شود. مسعود زريبافان در گفتگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: در زمان حاضر طرح تفصيلي شهر تهران با همكاري ۲۱ مشاور در سطح مناطق در حال تدوين است كه همه مسائل و نيازهاي شهري مانند اصلاح معابر، كيفيت ساختمانها، خدمات شهري ونيز ايجاد امكانات مناسب براي مقابله با بحرانها و حوادث طبيعي مانند زلزله در آن لحاظ مي شود.

اختصاص مكان هاي جديد براي برپايي نمايشگاه فروش بهاره
گروه شهري: شهرداري  تهران  با انتشار اطلاعيه اي  مكان هاي  جديد براي  برپايي  نمايشگاه هاي  فروش  بهاره  را در چند نقطه  از شهر تهران  اعلام  كرد .
در بخشي  از اين  اطلاعيه  آمده  است  شهرداري  تهران  مكان هاي  گوناگون  ازجمله  فرهنگسراهاي  بهمن  و خاوران  ، ميدان  بزرگ  ميوه  و تره  بارنزديك  به  صد غرفه  خالي  و چند ورزشگاه  بزرگ  را براي  برپايي نمايشگاه هاي  فروش  بهاره  به  وزارت  بازرگاني  معرفي  كرده  است .
اين  اطلاعيه  مي افزايد: هدف  از برپايي  اين  نمايشگاه ها اين  است  كه  شهروندان  به  كالاهاي  مورد نياز با صرف  هزينه  و وقت  كمتر دسترسي يابند.
اين  اطلاعيه  اضافه  كرد اتحاديه  ها و صنف هاي  مختلفي  كه  مايل  به  داشتن  غرفه  در اين  نمايشگاه ها هستند مي توانند از تسهيلات  ويژه  براي  عرضه  محصولات  بهاره  خود به  مردم  استفاده  كنند .
در پايان  اين  اطلاعيه  آمده  است  هيچ  وجهي  از عرضه  كنندگان  كالا درمحل  هاي  معرفي  شده  بابت  اجاره  غرفه  و هزينه  هاي  مصرف  آب  و برق  دريافت  نمي شود.

راه اندازي سايت دهكده جهاني و انديشه پاك
گروه شهري: اولين هم انديشي طرح راه اندازي «سايت دهكده مجازي، انديشه پاك» روز گذشته در شوراي اسلامي شهر تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران،
رسول خادم، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا گفت: گسترش انديشه هاي پاك، هنجارهاي اجتماعي، اقتصادي،  از مزاياي راه اندازي اين طرح است.وي افزود: نگاه شوراي شهر به مسايل شهري از زاويه ساماندهي و مديريتي است و با خروج از قشري نگري و تدوين سياست گذاريها و استفاده از تكنولوژي جديد مي توان مشكلات را حل كرد.
دكتر نادر شريعتمداري رئيس كميسيون اقتصادي و برنامه بودجه شورا نيز حل مسايل و مشكلات موجود را در گرو توجه و به كار بستن مسايل كارشناسي و استفاده از نظرات متخصصين دانست و افزود: يكي از راه هاي كاهش بحران هاي اجتماعي و فردي راه اندازي دهكده مجازي انديشه پاك است.
حميدرضا بدخشانفرد دبير اجرايي كميته راه اندازي سايت دهكده مجازي، اشاعه فرهنگ خودسازي و خودباوري، ايجاد پايگاه هاي امن و توأم با صداقت و نيز گسترش آداب و سنت هاي اصيل ايراني را از مزاياي اين طرح دانست.

آغاز ساخت تقاطع بزرگراه آزادگان با فداييان اسلام و شهرزاد
گروه شهري: به مناسبت بيست و پنجمين سال پيروزي انقلاب اسلامي عمليات احداث ۲۵ پروژه عمران شهري با هزينه حدود ۲۰۰ ميليارد تومان از طرف شهرداري تهران آغاز شد.
ديروز با حضور دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران كلنگ احداث تقاطع بزرگراه  آزادگان با فداييان اسلام و شهرزاد به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار ما، از بزرگراه آزادگان علاوه بر حلقه ارتباطي شرق و غرب تهران، به عنوان راه  ترانزيتي و مهمترين مسير ورودي به شهر نام برده مي شود.
دكتر احمدي نژاد در مراسم روز گذشته گفت: به منظور حل مشكلات، تنگناها و نيازهاي رو به تزايد شهر تهران لازم است دست به ابتكارات و اقداماتي بزنيم كه ضمن جلو افتادن از تحولات زمان ،مديريت شهري را نيز از حالت انفعال خارج كند.
وي در اين باره پيشنهاد كرد، بايستي سرعت كارها و اقدامات عمراني در سطح شهر از سرعت شكل گيري تنگناها بيشتر باشد به عنوان مثال اگر با رشد سفرهاي درون شهري و رشد سرانه مالكيت اتومبيل مواجه هستيم ضروري است ظرفيت راه ها را بالا ببريم، زمان افتتاح پروژه هاي عمراني را با كار بي وقفه و در قالب دوشيفته تسريع كرده تا منافع آن به مردم و خزانه عمومي واريز شود.
احمدي نژاد از پيمانكاران و كساني كه منابع مالي لازم را در اختيار دارند دعوت كرد در سازندگي شهر تهران مشاركت كرده و از اين بابت مديريت شهري را پشتيباني كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |