پنجشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۳ - Jan 15, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
اصفهاني ها در مقابل استقلال و پرسپوليس
پاس آسوده تر به صدر مي رود ؟
001080.jpg
گروه ورزشي: هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال ايران تحت الشعاع تقابل قطب هاي اصفهان و تهران امروز آغاز مي شود.در اين هفته سپاهان تيم مدافع عنوان قهرماني در نقش جهان با پرسپوليس ديدار دارد و در ورزشگاه بزرگ آزادي استقلال صدرنشين ليگ برتر با ذوب آهن قهرمان نيم فصل بازي مي كند.
استقلال در شرايطي امروز با ذوب آهن روبرو مي شود كه يكي از دو باخت اين تيم را همين تيم اصفهاني در بازي رفت در ورزشگاه فولاد شهر رقم زد. هر چه استقلال در هفته هاي اخير؛ با ارائه بازيهاي دلپذير بدل به مدعي جدي قهرماني شده است، ذوب آهن روي دور افت به تدريج در حال دور شدن از صدر جدول است. كربكندي سرمربي بومي ذوب آهن هم در شناخت مشكلات تيم خود در دور برگشت مانده است. باخت سنگين به سپاهان در دربي خانگي براي ذوب  آهن به لحاظ روحي و حيثيتي گران تمام شده است. يكي از دو نماينده ايران در باشگاههاي آسيا براي خوديابي مجدد به امتيازات بازي با صدر نشين مي انديشد و پيروزي بر استقلال شايد بتواند ذوب آهن را از بحران گرفتار آمده خارج سازد. استقلال با چنين حريفي ديدار دارد. قلعه نويي در اين بازي دو هدف عمده را دنبال مي كند. يكي تلافي باخت اصفهان و ديگر تثبيت صدرنشيني استقلال.
در نزد ذوب آهن حميد عزيززاده در خط دفاع غايب بزرگ محسوب مي شود. جمعه در اصفهان نوبت به رويارويي پرسپوليس و سپاهان مي رسد. قهرمان و تيم سوم فصل پيش هيچ كدام شرايط ايده  آلي را ندارند،  اما حساسيت هاي ويژه رقابت ديرينه دو تيم مي تواند تماشاگران را نظاره گر يك جدال پر برخورد و تماشايي كند.
پرسپوليس براي اين بازي بازيكن محروم ندارد،  اما در جمع ياران سپاهان مهدوي با دريافت اخطار سوم موجبات نگراني فرهاد كاظمي را فراهم آورده است. نكته مهم در اين بازي اينكه تيم بازنده از جمع مدعيان قهرماني خارج خواهد شد. پرسپوليس چهار هفته است كه رنگ پيروزي را نديده و تنها يكبار موفق به گشودن دروازه حريفان شده است.
سپاهان نيز در آخرين بازي خود مغلوب از اهواز به اصفهان رسيد و خود را مهياي ديدار با پرسپوليس ساخته است. در ساير بازيها در اهواز طرفداران فوتبال شاهد دربي خانگي استقلال و فولاد خواهند بود. پيكاري كه هميشه جاذبه و حاشيه هاي بسياري در كنار خود داشته است. فولاد در جدول از وضعيت مناسب تري نسبت به همتاي پرتماشاگرش برخوردار است. در ورزشگاه شهيد دستگردي، پاس كه براي رسيدن مجدد به صدر جدول بي تابي مي كند با سايپا روبرو مي شود. سايپا با «جيوواني مي » اگر چه فوتبال خوبي بازي مي كند ولي تاكنون بسيار بد اقبال بوده است كه از ديدن رنگ پيروزي محروم مانده است. سايپا براي كنده شدن از انتهاي جدول به يك شوك نياز دارد. در اين بازي سايپا بدون انصاريان مصدوم و آشتياني محروم بازي سختي پيش رو دارد.
پاس تنها هادي شكوري را ندارد و سخت به سه امتياز اين بازي چشم دارد. پاس هفته پيش با توقف برابر شموشك صدر جدول را از دست داده و حالا براي به دست آوردنش چاره اي جز پيروزي بر حريف و توقف استقلال ندارد.
در شيراز فجر سپاسي ميزبان پگاه است و در تهران پيكان به ديدار ابومسلم مي رود. پيكار شموشك و برق هم جدالي براي رهايي از انتهاي جدول خواهد بود.
برنامه بازيهاي هفته هجدهم
امروز:
*استقلال تهران- ذوب آهن ۳۰/۱۶
فردا:
*سپاهان- پرسپوليس
*پاس - سايپا
*شموشك- برق
*پيكان -ابومسلم
*فجر سپاسي - پگاه گيلان
*استقلال اهواز - فولاد
ساعت تمامي بازيها ۳۰/۱۴ اعلام شده است.

عليرضا رحيمي رئيس كميته فني هندبال آسيا
001113.jpg
گروه ورزشي: كنفدراسيون هندبال آسيا با صدور حكمي عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال ايران را به عنوان رئيس كميته فني مسابقات قهرماني آسيا (انتخابي جهان) برگزيد. اين رقابت ها از روز ۲۱ بهمن ماه با شركت ۱۴ تيم از قاره آسيا از جمله ايران در شهر دوحه قطر آغاز خواهد شد. مسابقات هندبال قهرماني آسيا سال گذشته به ميزباني شهر اصفهان انجام شد كه تيم ايران در جاي پنجم ايستاده، تمرينات تيم ايران براي حضور در اين پيكارها از هفته آينده آغاز مي شود.

دانشگاه آزاد نماينده ايران در رقابت هاي واليبال نشسته قهرماني باشگاه هاي جهان
گروه ورزشي : تيم  واليبال  نشسته  دانشگاه  آزاد اسلامي مشهد در مسابقات  واليبال  نشسته قهرماني  باشگاه هاي  جهان  شركت  مي كند.
هادي  رضايي  سرمربي  اين  تيم  كه  موفق  شد تيم  واليبال  نشسته دانشگاه  آزاد اسلامي را به  عنوان  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  برساند گفت: رقابت هاي  قهرماني  باشگاه هاي  جهان  به  صورت  ليگ  در ۳ مرحله  و در ۳ كشــوربرگزار مي شود كه  تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي به  عنوان  نماينده  ايران  در آن شركت خواهدكرد.

شمشيربازان ايراني عازم اردن شدند
فدراسيون شمشيربازي از اعزام تيم شمشيربازي ايثارگران شمال غرب كشور به رقابت هاي بين المللي اردن خبر داد.
تيم شمشيربازي ايثارگران شمال غرب كشور در مسابقات بين المللي شمشيربازي اردن كه در اسلحه فلوره برگزار مي شود از جمله مسابقات آ جهاني فدراسيون بين المللي شمشيربازي محسوب مي شود.
محمد مير محمدي،  كيوان جوانشير، حميد ويسي، امير حسين شبكه ساز،  بابك كزلان طوسي و جواد رضايي طادي اعضاي تيم شمشيربازي كشورمان در اين مسابقات هستند.
مسابقات بين المللي شمشيربازي اردن در روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي شود.

تعهد واقعي به كشتي
گروه ورزشي: دبير ستاد هماهنگي رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي در كرمانشاه مي گويد: از سوي فدراسيون كشتي ليست ۱۲۳ نفري براي ما ارسال شده بود، در حالي كه ما هم اكنون بالغ بر ۱۹۰ نفر را اسكان داده ايم و از آنها پذيرايي مي كنيم!
يكي از توانايي هاي فردي محمدرضا طالقاني رياست محترم فدراسيون كشتي اين است كه وي هميشه در راه حل مشكلات ديگران پيشگام و داوطلب است و هيچكس را نمي توان پيدا كرد كه با مراجعه به ايشان احيانا با مقاومتي روبرو شده و يا دست خالي برگشته باشد. همواره طالقاني در آخرين نقطه تصميم گيري ها به نحوي عمل مي كند كه هيچكس را ناراضي نكند و يا اينكه موضوع را دوستانه حل و فصل نمايد تا براي هيچكس رنجشي بوجود نيايد.
برحسب ظاهر دارابودن چنين شخصيتي بسيار دلچسب است، اما يك اشكال وجود دارد و آن اين است كه چنين رفتارهاي فردي نمي تواند مكمل صحيح اصول مديريت در چارچوب تعريف شده قوانين مندرج در شرح و بسطهاي اداري در دنياي امروز باشد.
طالقاني يكي از مديران قوي در ورزش ماست، اما حسن نظر و رفتارهاي يكسويه وي مورد سوءاستفاده خيلي ها قرار گرفته و متاسفانه هر روز پررنگ تر مي شود.
رئيس كشتي بايد بداند كه تعهد اوليه اش رفع مشكلات و مصائب كشتي است و اگر بخواهد آن را در راه ديگري صرف كند، در پيشگاه خدا و خلق مسئول است.
يادمان نمي رود روزي كه طالقاني دوباره به كشتي بازگشت، اين جمله را گفت: ديگر هرگز اشتباهات گذشته را تكرار نمي كنم. ولي...

ايران در رده بندي سوم آسيا
گروه ورزشي: فدراسيون بين المللي فوتبال، تازه ترين جدول رده بندي برترين تيم هاي فوتبال جهان را منتشر كرد كه تيم ايران بدون سقوط يا صعود نسبت به ماه گذشته، جاي خود را در مكان بيست و هشتم اين جدول حفظ كرده است.
به گزارش سايت اينترنتي فيفا، تيم ايران در نخستين جدول رده بندي فيفا در سال ۲۰۰۴ با ۶۴۹ امتياز در مكان بيست و هشتم ايستاده و درميان تيم هاي آسيايي پس از كره جنوبي و عربستان سعودي و بالاتر از ژاپن قرار دارد.
رده بندي تيم هاي آسيايي در فيفا:
۱- كره جنوبي
۲- عربستان
۳- ايران
۴- ژاپن
۵- عراق

داوران نخستين جشنواره عكس ورزشي ايران معرفي شدند
اسامي هيات داوران نخستين جشنواره عكس ورزشي ايران اعلام شد.
به گزارش ستاد خبري نخستين جشنواره عكس ورزشي ايران دكتر عبدالحميد احمدي رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران، سيف الله صمديان، مدير مسئول و سردبير مجله تصوير، علي كاوه عكاس ورزشي، محمد فرنود عكاس و علي رهبر آثار اين جشنواره را داوري مي كنند.
نخستين جشنواره عكس ورزشي ايران از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاري در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار خواهد شد.

ابراز همدردي انجمن هاي نويسندگان ورزشي جهان با بازماندگان زلزله بم
گروه ورزشي - انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران از همدردي برخي از روساي انجمن هاي نويسندگان ورزشي كشورهاي جهان با بازماندگان زلزله بم خبر داد.
اين انجمن اعلام كرد: روساي انجمن هاي نويسندگان ورزشي كشورهاي اوكراين، كانادا و فرانسه، رئيس كنفدراسيون ورزشي نويسان قاره آمريكا، رئيس، نايب رييس و دبير انجمن ورزشي نويسان جهان با ارسال نمابرهايي به انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران اين مصيبت را به بازماندگان زلزله بم تسليت گفتند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |