سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۰۱ - Feb 3, 2004
دو تيم بزرگ مساوي كردند
001935.jpg
استقلال و پرسپوليس در يك بازي پاياپاي در دور برگشت به تساوي رضايت دادند. نيكبخت واحدي در تلاش براي متوقف كردن سهراب انتظاري مهاجم پرسپوليس است. چولجو داور ترك كاملاً اين حركت را زير نظر دارد.
استقلال يك - پرسپوليس يك
گل ها: داود سيدعباسي (۳) براي استقلال و حامد كاويانپور (۲۰) براي پرسپوليس
داور: مصطفي «چولجو» به كمك ارهان سونمز و عادل سنيم (هر سه از تركيه)
اخطار: كاويانپور، باهنر، جمشيدي و خان محمدي از پرسپوليس و نيكبخت واحدي از استقلال
تماشاگر: حدود يكصدهزار نفر
گروه ورزشي: اتفاق خاصي نيفتاد. همه مسئولين از نتيجه به دست آمده راضي بودند. تساوي پرسپوليس و استقلال هميشه رضايت بالايي ها را باعث مي شود، اما تماشاگران با دو ذهنيت و خواسته متفاوت تنها به پيروزي تيم موردعلاقه شان رضايت مي دهند. استقلال و پرسپوليس اين بار در يك هواي مطبوع با چاشني سرما در زمين سبز و استاندارد آزادي بازي قابل قبولي ارايه دادند. تقريباً توپ و ميدان و گل را به طور مساوي بين هم تقسيم كردند. گلهاي زودهنگامي كه در بيست دقيقه اول حاصل شد. هر دو تيم با شيوه اي نزديك به يكديگر و تقريبا متمركز در ميانه ميدان بازي مي كردند، اتفاقاً پرسپوليس در زمان هايي كه حاكم ميدان بود با اقتدار خط مياني خود بر استقلال برتري پيدا مي كرد، اما زماني كه اين خط خسته شد فاصله آنها با خط حمله شان زياد شد و در ۳۰ دقيقه آخر بازي اين استقلال بود كه با اتكا به نيروي جوان خود ميدان و توپ را در اختيار داشت. استقلال خيلي سريع بازي را آغاز كرد و در دقيقه دوم بازي در شلوغي داخل محوطه جريمه پرسپوليس سيدعباسي با ضربه اي ناگهاني تيمش را صاحب گل كرد. اين گل تاثيري روي روند بازي نداشت، تنها انگيزه پرسپوليس را بيشتر كرد تا با هجوم
001932.jpg
دسته جمعي توپ و بازي را به نيمه زمين حريف ببرد، پرسپوليس طي ۱۵ دقيقه بازي زيبا و رواني را ارايه داد و در نهايت نيز در دقيقه بيستم توسط كاويانپور به گل مساوي رسيد. اگر اين شيوه بازي را پرسپوليس ادامه مي داد به راحتي قادر بود اين بازي را به سود خود به پايان ببرد. اما اين اتفاق نيفتاد و دوباره استقلال صاحب بازي شد در دقيقه ۲۹ خطاي مسلم پنالتي روي نيك بخت توسط خانمحمدي را داور ترك نديده گرفت. استقلال در دقيقه سي توسط فكري دروازه پرسپوليس را نشانه گرفت كه پيرواني از روي خط توپ را به زير ديرك افقي زد و توپ بيرون آمد. اعتراض استقلالي ها نيز راه به جايي نبرد. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. درنيمه دوم استقلال به دليل بهره گيري از نيروي جوانتر به ويژه در خط دفاع و مياني برتري خود را تحميل كرد، پرسپوليس نيز پابه پاي استقلال پيش آمد و در بعضي از لحظات بازي اتفاقات زيبايي به وقوع پيوست. برخوردهاي فيزيكي نشان از آمادگي جسماني بازيكنان هردو تيم داد اما استقلال نظم گروهي بهتري داشت و خط مياني پرسپوليس بازي را از دقيقه ۶۵ به استقلال داد.
001890.jpg

پنج اخطار در تاييد اين برخوردهاست. يك اتفاق ناخوشايند. بين نوازي و تراوه و دخالت بي مورد سيد عباسي كه حركت ناشايسته اش مي توانست كارت قرمز داشته باشد. آنچه در اين بازي به وضوح به چشم آمد، قدرت تيمي استقلال، برتري قدرت بدني جوان هاي اين تيم و معرفي سيدعباسي بود.
بگوويچ به كاظمي بازي نداد. در آن سه دقيقه پرتلاطم نيز او نتوانست در اختيار تيم باشد. دايي خوب تغذيه نشد و باقري بهتر از هميشه نشان داد. اين پرسپوليس هنوز درحال الك كردن بازيكنان خود است و براي قهرمان شدن اين عمل كمكي نخواهد كرد. پرسپوليس و استقلال با اين تساوي همچنان نگاه به پاس صدرنشين خواهند داشت.
استقلال چسبيده به پاس و پرسپوليس با هفت امتياز كمتر هنوز اميد به بازي هاي باقيمانده دارد.

ليگ دسته اول جام آزادگان
۱۷ گل در هفته نوزدهم روئيد
گروه ورزشي: در هفته نوزدهم رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران (جام آزادگان) تيم صباباطري با پيروزي پرگل مقابل نيروي محركه قزوين در صدر جدول تنها شد.
دو رقيب جدي صباباطري، ملوان در برابر مس كرمان متوقف شد و شهيد قندي يزد نيز بازي را به تيم پيام خراسان واگذار كرد.
در تهران عقاب كه چند هفته اي است با تغيير و تحولات صورت گرفته پر گشوده، ميهمان خود شهاب زنجان را با چهار گل بدرقه كرده است.
اين سومين برد پياپي عقاب در طول هفته هاي اخير با ايرج قليچ خاني و ناصر ابراهيمي است. برق يكي ديگر از تيم هاي قدرتمند ليگ يك صنايع اراك را گلباران كرد.
نتايج هفته نوزدهم
عقاب ۴- شهاب زنجان صفر
صباباطري ۴ - نيروي محركه يك
ملوان انزلي صفر -مس كرمان صفر
پيام خراسان ۲ - شهيد قندي يزد يك
برق ۴ - صنايع اراك يك
نساجي قائم شهر صفر - راه آهن تهران صفر

دبير، زورش به رئيس فيلا نرسيد
سهميه كشتي آزاد ايران در المپيك كامل شد
گروه ورزشي: در همان اولين ميدان گزينشي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن سهميه كشتي آزاد ايران درالمپيك كامل شد. سه نماينده كشتي كشورمان با حضور در رقابت هاي گزينشي براتيسلاوا در كشور اسلواكي با قرار گرفتن در جمع ۵ نفر اول اين سهميه را به دست آوردند.مسعود مصطفي جوكار و عليرضا دبير در اوزان ۶۰ و ۶۶ كيلوگرم با قرار گرفتن بر روي سكوي پنجم و فريدون قنبري با قرار گرفتن در مقام سوم به اين مهم جامه عمل پوشاندند تا كشتي ما و مردان همراهش با آسودگي خاطر بتوانند براي حضوري قدرتمندانه در المپيك دست به برنامه ريزي بزنند.
001887.jpg

كارنامه كشتي گيران ايران در اسلواكي
۶۰ كيلوگرم: مسعود مصطفي جوكار كشتي گيران ژاپن، نيجريه، ارمنستان و مجارستان را برد و به كانادا باخت.
۶۶ كيلوگرم: عليرضا دبير حريفاني از لهستان، آلباني، هندوستان، آذربايجان و سوئيس را برد و كشتي (۲-۳) برده مقابل كريس بونوي آمريكايي را با دخالت رافي مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي (۲-۲) واگذار كرد.
۸۴ كيلوگرم: فريدون قنبري قهرمانان اسلواكي، كانادا، آلباني، آلمان و كره جنوبي را از پيش روي برداشت و مقابل كشتي گير اوكراين نتيجه را واگذار كرد.
طالقاني: كسب سهميه به معني شركت در المپيك نيست
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي ديروز اظهار داشت: كسب سهميه به معناي شركت در بازيهاي المپيك نيست و تمام كشتي گيراني كه مايلند پيراهن تيم ملي كشتي ايران را در اين بازي ها بر تن كنند ملزم به حضور در ۲ مرحله رقابت هاي انتخابي تيم ملي مي باشند.
وي پيكارهاي بين المللي جام تختي و رقابت هاي انتخابي تيم ملي در تاريخ
۲۳ ارديبهشت ماه ۸۳ را ميادين اصلي انتخاب ملي پوشان اعلام كرد.

هپكو اراك فاتح هندبال بين المللي دهه فجر شد
گروه ورزشي: چـهاردهمـين  دوره  مسـابقات  هنـدبال  گراميداشت  دهه  مبارك  فجر ديروز  با قهرماني  تيم  هپكوي  اراك  پايان  يافت .در ديدار پاياني  اين  رقابتها تيم  هپكوي  اراك  با نتيجه  ۴۰ بر ۳۳ از سد تيم  گرجستان  گذشت  و فاتح  اين  رقابتها شد. تيم شهرداري كرمان دوم و جمهوري آذربايجان در جاي سوم ايستاد. در اين  رقابتها دو تيم  خارجي  از كشور جمهوري  آذربايجان  و گرجستان  و سه  تيم  داخلي  شامل  شهرداري  كرمان  و هپكو و آلومينيوم  هر دو از اراك  شركت  داشتند.

۳۰ كشور در مسابقات بين المللي بدمينتون دهه فجر
گروه ورزشي: پيكارهاي بين المللي بدمينتون دهه فجر از ديروز با شركت ۳۰ كشور در دو قسمت مردان و زنان در سالن اختصاصي بدمينتون آغاز شده است.
حضور بسياري از قهرمانان صاحب نام اروپايي و آسيايي حاضر در جدول رده بندي فدراسيون جهاني باعث شده است تا براي نخستين بار اين مسابقات در برنامه هاي مسابقاتي فدراسيون بين المللي بدمينتون منظور گردد.

۲۵ بازيكن در اردوي تيم ملي فوتبال
سهم استقلال، پاس و فولاد مساوي است
گروه ورزشي: اسامي ۲۵ بازيكن دعوت شده به تيم ملي فوتبال ايران پس از پايان بازي استقلال و پرسپوليس از سوي برانكو ايوانكوويچ اعلام شد. در جمع نفرات دعوت شده استقلال، پاس، فولاد هر كدام چهار نماينده در جمع دعوت شدگان دارند. از بازيكنان ايراني شاغل در كشورهاي ديگر از علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، فريدون زندي و رحمان رضايي دعوت به عمل آمده است.
دعوت شدگان امروز بايد خود را به مربيان تيم ملي معرفي كنند. اسامي دعوت شدگان: ابراهيم ميرزاپور، مهدي واعظي، حسين رودباريان، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي،  ابراهيم تقي پور،پيروز قرباني،جلال كاملي مفرد،رحمان رضايي،حسين كعبي،علي بداوي، مهدي اميرآبادي، مهدي رجب زاده، عليرضا واحدي نيكبخت، داود سيد عباسي، جواد نكونام، حامد كاويانپور، محرم نويدكيا، علي دايي، مهدي مهدوي كيا، علي كريمي، فريدون زندي، آرش برهاني، رضا عنايتي و امير وزيري.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام از تعقيب كننده ها فاصله گرفت
گروه ورزشي: در هفته هجدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران،  نتايج به دست آمده دست به دست هم داد تا صنام در صدر جدول بي رقيب شود. صنام خود در پيكار با دخانيات اگرچه «ست» اول را بد باخت ولي در سه «ست» بعدي با فرورفتن در قالب حقيقي اش به بردي ديگر رسيد. درحساس ترين بازي هفته پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني و جدي ترين تعقيب كننده صنام براي ماندن در كورس قهرماني به مصاف پاس رفت.
پيكان در مقابل پاس آن تيم جنگنده هميشگي نبود. در روزي كه بازيكنان پيكان كم اشتها و پراشتباه ظاهر شده بودند پاس با انگيزه بالا و به لطف يك بازيساز هوشيار بنام شريعتي و درخشش مهدي بازارگرد و رامين بابايي آرزوهاي قهرمان دوره پيش را بر باد داد.
پگاه در بازي برگشت با برق تهران آنچنان كوبنده ظاهر شد كه جاي هيچ گونه حرف و حديثي را پيرامون بازي نيمه تمام دور رفت باقي نگذاشت. قند همچنان در روند رو به  رشد خود اين بار فولاد سبا را در اصفهان مغلوب ساخت و نئوپان گنبد پيروزي دور رفت را در اهواز مقابل لوله سازي تكرار كرد.
نتايج بازي هاي هفته هجدهم
پاس ۳ - پيكان صفر
صنام ۳ - دخانيات يك
برق صفر - پگاه ۳
فولاد سبا يك - قند شيروان ۳
لوله سازي ۲ - نئوپان گنبد ۳

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |