يكشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۰۶ - Feb 8, 2004
كوتاه از سياست ايران
پيام تبريك اسقف اعظم ارامنه تهران به مقام معظم رهبري
اسقف اعظم سيبوه سركيسيان خليفه ارامنه تهران با ارسال تلگرامي به محضر مقام معظم رهبري، ۲۲ بهمن سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب ايران را تبريك گفت.به گزارش روابط عمومي خليفه گري ارامنه تهران، اين مقام مذهبي ارامنه همچنين به همين مناسبت در تلگرامهاي جداگانه اي به رياست جمهوري و ساير مقامات نظام، سالروز پيروزي انقلاب را تبريك گفته است.
تجديد ميثاق نيروي هوايي با آرمانهاي امام(ره)
همزمان با دهه مبارك فجر و به مناسبت ۱۹ بهمن «روز نيروي هوايي» جمعي از فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ديروز با حضور در حرم امام راحل با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند.
وزير امور خارجه:
لبنان متعهد شد سرنوشت ديپلماتهاي ايراني را پيگيري كند
كمال خرازي  وزير امور خارجه  ديروز   هنگام  بازگشت از بيروت  در فرودگاه  مهرآباد تهران  به  خبرنگاران  گفت : درمجموع  مذاكرات رضايت  بخش  و موثري  با مسئولان  و رهبران  لبناني  در بيروت  صورت  گرفت  و همه آنها متعهد شدند كه  درباره  چهار ديپلمات  ربوده  شده  پيگيري  كنند و هر گونه اطلاعاتي  كه  لازم  باشد به  ما ارايه  بدهند.به گزارش ايرنا خرازي  با اشاره  به  اينكه  هيچ  گونه  ارتباط ميان  ديپلمات هاي  ايراني  و «ران  آراد» خلبان  ناپديد شده  اسراييلي  در لبنان  وجود ندارد افزود: اگر ما اطلاعاتي  داشتيم  به  لحاظ اينكه  اين  اطلاعات  مي توانست منجر به  آزادي  اسرا بشود و طبعا خوشحالي  خانواده هاي  زنداني  را در پي  داشت حتما كمك  مي كرديم .
وزير امور خارجه  ايران  درباره  اينكه  «كريم  بقرادوني» رئيس  حزب  كتايـب  لبنان  كه  اظهار داشته  اطلاعاتي  مهمي از اين  نفرات  دارد، گفت :اگر ايشان اطلاعاتي  هم  داشته  باشد اين  اطلاعات  در حد خام  است  و بايد پردازش  ومدون  شود.
وي  در پاسخ  به  اين  سؤال  كه  آيا با سمير جعجع  هم  ديدار داشته است  يا خير؟ گفت : با وي  ديداري  نداشتم ، زيرا ايشان  در زندان  به سر مي برد، اما قرار است  كه  آقاي  اميل  لحود رئيس  جمهوري  لبنان  گروهي  را مأمور پيگيري  و جمع آوري  اطلاعات  نمايد كه  يكي  از اين  منابع  هم  سمير جعجع  مي باشد.خرازي  در اين  گفت  و گو بار ديگر بر زنده  بودن  چهار ايراني  ربوده  شده  تأكيد ورزيد.
دبير شوراي  عالي امنيت ملي:
اساس انقلاب بازيابي عزت ملي و رفع تحقير ملي بود
دبير شوراي عالي امنيت ملي از وجود استبداد داخلي و استعمار خارجي، نبود حاكميت ملي در كشور، نبود قانون اساسي در جامعه، بي تفاوتي نسبت به نظر و آراء مردم، اجرا نشدن احكام اسلام و تحقير ديني به عنوان كمبودها و خلأهاي دوران مشروطيت نام برد. به گزارش ايسنا، حسن روحاني طي سخناني در مسجد عابدينيه سمنان افزود: در دوران مشروطيت حاكميت به مفهومي كه مردم حكومت را از خود ببينند وجود نداشت و هر قدرت خارجي به خود اجازه دخالت در امور داخلي كشور را مي داد.روحاني گفت: اگر ما بخواهيم در برابر توطئه هاي دشمنان بايستيم، بايد در امر حكومت شركت كنيم و بايد احساس كنيم حكومت، رهبري، مجلس، رئيس جمهور، قانون، مال همه ماست، اگر اين احساس از بين برود مطمئن باشيد كه نمي توانيم اين حكومت را حفظ كنيم.
ايران در كنفرانس امنيتي مونيخ شركت نمي كند
يك سخنگوي كنفرانس امنيتي مونيخ در گفت و گو با ايرنا در برلين اعلام كرد: هيأت ايراني كه قرار بود در چهلمين كنفرانس امنيتي مونيخ شركت كند، از حضور در اين كنفرانس خودداري كرد.وي كه خواست نامش فاش نشود ديروز افزود: قرار بود امير زماني نيا مديركل امور سياسي و بين الملل وزارت خارجه و سيدشمس الدين خارقاني سفير جمهوري اسلامي ايران در آلمان در كنفرانس شركت كنند.اين سخنگوي آلماني به دلايل امتناع هيأت ايراني از شركت در اين كنفرانس اشاره اي نكرد.
احضار شمس الواعظين و تاج زاده به دادگاه انقلاب
دستور احضار ماشاءالله شمس الواعظين و مصطفي تاج زاده به دادسراي عمومي و انقلاب تهران صادر شد .به گزارش ايسنا درپي شكايت دادستان تهران از ماشاءالله شمس الواعظين و مصطفي تاج زاده با عناويني همچون «نشر اكاذيب و توهين»، پرونده اين فعالان سياسي به دادسراي جرايم كاركنان دولت و رسانه ها ارجاع شد.
بازپرس حسينيان از شعبه ششم اين دادسرا، دستور احضار اين افراد را براي رسيدگي به پرونده اتهامي شان صادر كرده است.

دولت انتخابات را برگزار مي كند
رئيس ستاد انتخابات كشور: انتخابات در اول اسفند برگزار مي شود
معاون حقوقي و امور پارلماني رئيس جمهور ديروز در گفت وگو با ايسنا درباره برگزاري انتخابات توسط دولت گفت: چنان كه در نامه آقايان كروبي و خاتمي آمده اگرچه خواست ها و مطالبات اوليه رئيس جمهور برآورده نشده است، اما با توجه به نظراتي كه مقام رهبري مطرح كردند، دولت انتخابات را برگزار مي كند.
از سوي ديگر رئيس ستاد انتخابات كشور نيز گفت: به دليل دستور مقام رهبري، وزارت كشور انتخابات را در اول اسفند برگزار خواهد كرد.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، معاون سياسي وزير كشور در پاسخ به اين سؤال كه با اعلام فهرست ۲۰۶ نفره شوراي نگهبان، نظر وزارت كشور نسبت به روند انتخابات چيست، گفت: نظر ما همان است كه قبلاً بارها اعلام كرده ايم.
متأسفانه فهرست اعلامي توسط شوراي نگهبان هيچ تغيير جدي در روند بررسي صلاحيتها ايجاد نكرده است و همچنان تعداد بسيار زيادي از افرادي كه هيچ گونه دليل و مدرك قانوني بر رد صلاحيت آنان وجود ندارد، به طور غيرقانوني رد صلاحيت شده اند كه در بين آنان، بسياري از چهره ها و شخصيتهاي سرشناس و ارزشمند كشور وجود دارند.
وي اضافه كرد: متأسفانه هنوز تعداد بسياري از حوزه هاي انتخابيه، فاقد رقابت واقعي است و برخي از نامزدهاي خاص انتخاباتي به طور يكجانبه و بدون رقيب جدي، در عرصه انتخابات فعاليت مي كنند و ما همانطور كه بارها هشدار داده ايم، اين امر را بدعت خطرناكي در روند انتخابات و مردم سالاري ديني مي دانيم كه بايد همه دلسوزان نظام براي رفع آن چاره انديشي كنند.

آخرين تحولات انتخابات مجلس
شوراي نگهبان: بحران سازها تأييد نشدند
به گزارش ايسنا، پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان در مطلبي با عنوان ليست ۲۰۶ نفري تاييد صلاحيت شدگان مورد نظر دولت آورده است: با توجه به آنكه براي دولت و مجلس اصلاحات، سرنوشت ۵۵۰۰ تاييد صلاحيت شده، اهميتي نداشت و با اهانت به اين جمع انسان هاي شريف، همچنان بر شعار غيررقابتي بودن انتخابات، اصرار داشتند، گويي فقط جمعي خاص در مملكت صاحب حق رقابتند و بقيه مردم همه هيچ هستند، نهايتا، با حكم حكومتي مقام معظم رهبري، تعدادي از افراد مورد نظر دولت، كه فقط همين افراد، صاحب صلاحيت براي رقابت در انتخابات بودند ولي از سوي شوراي نگهبان رد شده بودند، تاييد صلاحيت شدند. اما چند نفر اصلي، كه تمام بحران سازي هاي وزارت كشور و مجلس به خاطر آنها بود و با بي اعتنايي مطلق مردم، اين افراد در ايجاد آشوب و بحران شكست سهمگيني خوردند همچنان ردصلاحيت شده باقي ماندند تا شوراي نگهبان به وظيفه خود، براي جلوگيري از افراد فاقد صلاحيت، عمل كرده باشد و نشان دهد كه در كشور، ارگاني هست كه در برابر صاحبان قدرت و كساني كه زر و زور دارند و خواص از آنان حمايت مي كنند، بايستد و آنها را فاقد صلاحيت اعلام كند و در اين راه نه از تهديدهاي داخلي بترسد و نه به حمايت هاي بيگانگان از افراد فاقد صلاحيت، وقعي بنهد.
پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان در ادامه اين مطلب آورده است: دستاورد مقاومت قهرمانانه شوراي نگهبان، در برابر زياده خواهي هاي گروهي صاحبان زر و زور، اين اتهام را از دامان كشور زدود كه در كشور ما قانون تنها براي انسان هاي ضعيف اجرا مي شود، اين بار اما قانون، در مورد پارتي داران صاحبان قدرت اعمال شد.
شوراي نگهبان همچنين در ادامه اين مطلب ليست ۲۰۶ نفري كانديداهاي تاييد صلاحيت شده را با درج نام و نام خانوادگي كانديداها و نيز نام حوزه هاي انتخابيه آنها اعلام كرده است.
آراي تهران شمارش دستي مي شود
علي اوسط هاشمي با اعلام اين خبر به ايسنا افزود: به لحاظ ايرادهاي پي در پي و مخالفت هاي هيات نظارت با طرح پيشنهادي فرمانداري تهران، براي شمارش آراء چاره اي جز شمارش دستي نداريم.
جلسه با رئيس جمهور برگزار نمي شود
جعفر كامبوزيا نماينده مردم زاهدان به ايلنا گفت: جلسه نمايندگان مستعفي با رئيس جمهور و رئيس مجلس برگزار نخواهد شد چون به اين نتيجه رسيده ايم كه اميدي به برگزاري اين نوع جلسات نيست.
نظر كارگزاران تا فردا اعلام مي شود
علي هاشمي  عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي به خبرگزاري فارس گفت: نظر نهايي اين حزب درباره انتخابات مجلس هفتم تافردا اعلام مي شود.
فهرست جبهه وفاق قطعي شد
حبيب الله بوربور سخنگوي جبهه وفاق ايران اسلامي گفت: فهرست ۲۶ نفري نامزدهاي اين جبهه براي حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تعيين شد. وي در گفتگو با ايسنا افزود: براي تكميل فهرست به هيات رئيسه جبهه اختيار داده شده تا از بين بقيه داوطلبان اين جبهه نامزدهايي را انتخاب كنند.
تغييري در مواضع حاصل نشده است
علي تاجرنيا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با ايسنا اظهار داشت: با توجه به نتايج تاييد صلاحيت ها كه تا كنون اعلام شده و احتمالا به همين شكل هم هست، طبيعتا انتظارات گروه هاي دوم خردادي برآورده نشده است.
تاجرنيا ادامه داد در شرايط جديد، حداقل انتظاراتي كه رييس جمهور مبني بر برگزاري يك انتخابات نسبتا عادلانه و آزاد را مطرح كردند هم نداريم. وي در ادامه با بيان اينكه گروه هاي دوم خردادي با توجه به نظرات قبلي خود، طبيعتا هنوز هم بحث عدم مشاركت در انتخابات را مد نظر دارند، افزود: در جلسه ديروز متحصنين مجددا برمواضع گذشته و اين كه انتخابات آزاد، قانوني و مشروع نيست، تاكيد شد و هم چنين بخشي از كساني هم كه تاييد صلاحيت شده اند، با توجه به اين كه اين شكل تاييد صلاحيت را نوعي صدقه محسوب مي كنند، به دنبال اين هستند كه انصراف خود را اعلام كنند.
توصيه خانه احزاب
به سران قوا و شوراي نگهبان
خانه احزاب ايران در بيانيه اي از سران قوا و اعضاي شوراي نگهبان خواست با كنترل عواطف، احساسات و تمايلات خود و به دور از جانبداري از جناحي خاص، شرايط لازم را براي حضور آزادانه مردم در انتخابات فراهم سازند.
به گزارش ايرنا در اين بيانيه كه در پايان هفتمين همايش خانه احزاب ايران صادر شد آمده است: عمل به قانون توسط مجريان و ناظرين برگزاري هفتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي مورد تاكيد است.
مجمع روحانيون مي تواند ليست بدهد
يك عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: امكان ارائه فهرستي از نامزدهاي مورد نظر مجمع روحانيون مبارز در حوزه انتخابيه تهران براي انتخابات مجلس هفتم وجود دارد.
به گزارش ايرنا مجيد انصاري افزود كه موضوع انتخابات مجلس هفتم و مسايل پيرامون آن، در نشستي كه ساعاتي پس از اين مصاحبه با حضور اعضاي مجمع در تهران برگزار مي شود، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.وي كه در حاشيه مراسمي در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري، با خبرنگاران سخن مي گفت، اظهار داشت: مجمع هنوز ليست قطعي تهيه نكرده است اما امكان اينكه ليستي را به مردم ارائه كنيم، وجود دارد و اگر در مجمع و ساير گروههاي همراه بنا بر شركت در انتخابات گذاشته شود، طي اطلاعيه اي با مردم حرف خواهيم زد و وضعيت را تشريح خواهيم كرد.
انتقاد بسيج دانشجويي از هيات هاي اجرايي و نظارت
بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، ديروز با صدور بيانيه اي تحليلي، ضمن انتقاد از هيات هاي اجرايي ونظارت بر انتخابات، دستگاههاي اجرايي و نظارتي را متهم كرد كه با عملكردشان در جريان بررسي صلاحيت ها، به ايجاد فضاي ياس و دلسردي در مردم دامن زده اند. در اين بيانيه ضمن ستايش از تدبير مقام معظم رهبري براي حل مشكل بر ضرورت مشاركت همگان در انتخابات تأكيد شده است.
اقتدا به روش و منش رئيس جمهور
شيخ عطار مديرعامل روزنامه همشهري با تاكيد بر اينكه اين گروهها بايد طبق مشي رئيس جمهور عمل كنند، گفت: مشي  خاتمي معتدل است و شخص رئيس جمهور متعهد به حفظ نظام بوده و جمهوري اسلامي را يك مفهوم مقدس و قابل تحسين دانسته و به تقدس زدايي از مفهوم جمهوري اسلامي و مفاهيمي چون ولايت فقيه و حكومت ديني قائل نمي باشند. از اين رو، اگر اين گروه ها مدعي حمايت از شخص رئيس جمهور هستند بايد طبق مشي وي عمل كنند.
وي مشي خاتمي را در امر انتخابات مؤيد قانون، قانون مداري روشها و برگزاري انتخابات در موعد مقرر دانست و افزود: علي  رغم انتقاداتي كه به عملكرد شوراي نگهبان وارد مي كنند، گروه هاي دوم خردادي كه براساس حمايت خاتمي به وجود آمده و تاكنون هم حمايت خود را از وي باز پس نگرفته اند، قاعدتاً بايد روش و منش رئيس جمهور را در پيش بگيرند.

كالين پاول:آمريكا عذرخواهي نمي كند
كالين پاول وزير امور خارجه آمريكا در واكنش به انتقاد متحدان اروپايي و سازمان ملل درباره گزارش هاي اطلاعاتي نادرست سيا كه به جنگ عراق انجاميد، گفت: آمريكا دليلي براي عذرخواهي نمي بيند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، پاول اين اظهارات را همزمان با اعزام نمايندگان سازمان ملل به عراق بيان كرد.
از هفته گذشته كه معلوم شد گزارش هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس درباره جنگ عراق دقيق نبوده است، انتقاد از بوش و بلر افزايش يافته است.

نبرد جنگ سالاران در افغانستان ۶۰ كشته و زخمي بر جاي گذاشت
در پي درگيري افراد مسلح دو جناح رقيب در استان بدخشان واقع در شمال شرق افغانستان ۶۰ نفر كشته و زخمي شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر از كابل منابع خبري محلي گفتند اين درگيري ميان مصدق، فرماندار شهرستان
ارگو، از توابع استان بدخشان و ضياالدين از فرماندهان محلي مناطق غورك تيمورخان و گنبد خيمه از عصر روز پنجشنبه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد كه بر اثر آن تاكنون بيست نفر كشته و ۴۰ تن زخمي شده اند.
اين درگيري سبب شد صدها خانوار ساكن اطراف منطقه وقوع درگيري محل سكونت خود را ترك كنند و به مناطق امن پناه ببرند.
تاكنون بيش از ۱۰۰ نفر از مقامات و نيروهاي امنيتي استان بدخشان براي ميانجيگري و خاموش كردن آتش جنگ به منطقه اعزام شدند اما تلاش آنان بي نتيجه بود.
ساكنان اين مناطق با ابراز نگراني از دولت مركزي خواستند با اقدام جدي از ادامه درگيري جلوگيري كند.

دفترچه هاي بيمه از سال آينده نيم ساعته صادر مي شود
به گزارش ايسنا مجيد روزيفراخ افزود: متقاضيان دريافت دفترچه بيمه تأمين اجتماعي از سال ۸۳ مي توانند ضمن مراجعه به كليه شعب اداره تأمين اجتماعي استان تهران در عرض نيم ساعت دفترچه بيمه خود را
دريافت كنند.
وي با بيان اين كه هنرمندان و نويسندگان نيز تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار گرفته اند، تأكيد كرد: اين طرح براي اولين بار در شعبه شميران سازمان تأمين اجتماعي به صورت آزمايشي آغاز شده است.
به گزارش ايسنا، روزيفراخ در ادامه در خصوص نحوه مكانيزه كردن دريافت سوابق بيمه شدگان گفت: شعبه ۲۷ سازمان تأمين اجتماعي استان تهران اين طرح را به طور آزمايشي اجرا كرده است كه در آن، همگام با تكنيك هاي روز، سوابق مراجعان ارائه شده و حتي افراد مي توانند از طريق شبكه اينترنت سوابق خود را دريافت كنند.

شهادت يكي از فرماندهان جهاد اسلامي
عزيز الشامي از فرماندهان گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين كه صبح ديروز در حمله موشكي به خودروي حامل او در شهر غزه زخمي شده بود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسيد.
به گزارش واحد مركزي خبر از بيروت، به محض شهادت الشامي از بستگان شيخ عبدالله الشامي از چهره هاي بارز جهاد اسلامي، گردان هاي قدس با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كه انتقام خون او را از رژيم صهيونيستي خواهد گرفت. در اين بيانيه همچنين آمده است عمليات تروريستي رژيم صهيونيستي بر ضد رهبران گروه هاي مقاومت در عزم و اراده مبارزان فلسطيني تاثيري نخواهد داشت. در اين حمله تروريستي كه با يك فروند بالگرد آپاچي صورت گرفت همچنين يك كودك به شهادت رسيد و دست كم ده تن ديگر زخمي شدند.

چهار ايراني در بند نيروهاي آمريكايي به كشور بازگشتند
چهار مرزبان ايراني در بند نيروهاي اشغالگر آمريكايي در عراق بعد از ظهر ديروز پس از ۲۹۰ روز اسارت در ميان احساسات پرشور مردم، جمعي از مسئولان محلي و خانواده هاي آنان از مرز زميني شلمچه در خرمشهر وارد ميهن اسلامي شدند.
به گزارش ايرنا اين چهار نفر جمعي لشگر چهار بعثت بنام هاي اردشير ذوالفقاري،  مجيد اماني، رضا شيخي و علي اصغر طالبي در سوم ارديبهشت ماه ۸۲ در منطقه مرزي نفت شهر توسط عوامل خود فروخته و مزدور منافقين در نوار مرزي ربوده و سپس تحويل نيروهاي آمريكايي در عراق شدند.

مقام معظم رهبري در پاسخ نامه رؤساي جمهوري و مجلس:
دولت و شوراي نگهبان دست در دست هم انتخابات را برگزار كنند
شايسته  است  كه برخي  گلايه هاي  دستگاهها از يكديگر ناديده  گرفته  شود
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي: رهبر معظم  انقلاب  اسلامي در پاسخ  به  نامه  مشترك  آقايان  خاتمي و كروبي روساي  قواي  مجريه  و مقننه  مبني  بر برگزاري  انتخابات  مجلس  هفتم  در روز اول  اسفند تأكيد كردند: تلاش  مجدانه  و عزم  جدي  شما براي  برگزاري  انتخابات در موعد مقرر به  عنوان  فريضه اي  ملي  و انقلابي  موجب  خرسندي  است  و ملت بزرگوار نيز از مسئولان  انتظار دارد با وحدت  و همدلي  اينگونه  وظايف  بزرگ را به  بهترين  و سالمترين  وجه  به  انجام  برسانند.
متن  نامه  روساي  قواي  مجريه  و مقننه  و پاسخ  رهبر معظم  انقلاب  به  اين شرح  است :
بسم  الله  الرحمن  الرحيم
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي حضرت  آيت الله  آقاي  خامنه اي  مدظله العالي
با سلام  و تحيت
گره  ايجاد شده  در امر انتخابات  كه  مهمترين  حادثه  در عرصه  مردمسالاري  ديني  است  با راهنماي هاي  گره گشاي  حضرتعالي  به  اعضاي  محترم  شوراي  نگهبان قابل  گشوده شدن  بود.
همانگونه  كه  مستحضريد همواره  تأكيد ما بر اين  بود كه  با رايزني  و تفاهم  بدون  اينكه  از حيثيت  و مكانت  رهبري  مايه  گذاشته  شود به  راه  حل مناسب  برسيم  ولي  براي  گشودن  اين  گره  در پي  درخواست  نهايي  ما بزرگوارانه دستور فرموديد كه  شوراي  نگهبان  بر اساس  داوري  وزارت اطلاعات  با تكيه  بر اسناد متقن  نظر ما را تامين  كند.
در اينجا لازم  مي دانيم  از تلاش  پيگير دفتر جنابعالي  براي  حل  مشكل  تشكر كنيم .
اينك  بدون  رعايت  رهنمود جنابعالي  ليستي  ارائه  شده  است  كه  نه  تنها بخش  عمده  تقاضاي  حداقلي  ما را تامين  نكرده است ، بلكه  متاسفانه  همين  عمل  را نيز مستند به  حكم  حكومتي  حضرتعالي  كرده اند كه  به  نظر ما جفا به  مقام معظم  رهبري  است .
با سپاس  فراوان  از اهتمام  دلسوزانه  حضرتعالي  از عنايتي  كه  فرموديد به  استحضار مي رسد كه  نظر موكد حضرتعالي  مبني  بر برگزاري  انتخابات  در روز اول  اسفند ماه  سال  جاري  توسط وزارت  كشور و همه  همكاران  دولت  در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
مهدي  كروبي
سيد محمد خاتمي
۱۷/۱۱/۸۲
حضرات  حجج اسلام  آقايان  خاتمي و كروبي  رئيسان  محترم  قوه  مجريه  و قوه مقننه
با سلام  و تحيت  و آرزوي  توفيق  الهي  براي  شما عزيزان
نامه  شما كه  حاكي  از تلاشهاي  مجدانه تان  براي  انتخابات  شكوهمند مجلس هفتم  و عزم  جدي  بر انجام  دادن  اين  فريضه  ملي  و انقلابي  در وقت  مقرر خود مي باشد، موجب  خرسندي  و تشكر اينجانب  گرديد.
امروز كشور بيش  از هر زمان ، نيازمند وحدت  و همدلي  مسئولان  محترم  است و ملت  بزرگوار نيز همين  انتظار را از مديران  كشور دارند.
انتخابات  براي مصالح  كشور و ملت  ما داراي  اهميت  حياتي  است  و بايد سالم ، با نشاط و پرشور برگزار گردد.
اين  يكي  از وظايف  مسئولان  و اداي  دين  در برابر ملت فداكار و مجاهدات  و خونهاي  مطهر شهيدان  است  و به  خاطر آن شايسته  است  كه برخي  گلايه هاي  دستگاهها از يكديگر ناديده  گرفته  شود و همه  دست  در دست ، اينگونه  وظايف  بزرگ  را به  بهترين  و سالمترين  وجه  به  انجام  برسانند.
بار ديگر از شما آقايان  محترم  و نيز از شوراي  محترم  نگهبان  و ديگر دست  اندركاران  و مجريان  انتخابات  تشكر مي كنم  و اميدوارم  دعاي  حضرت  بقيه الله  ارواحنا فداه  شامل  حال  ملت  ايران  و مسئولان  كشور گردد.
سيد علي  خامنه اي 
۱۸/۱۱/۸۲

فراخوان نهادها براي شركت گسترده مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس
اعلام حمايت از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات مجلس هفتم، حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن و دعوت از مردم براي شركت در انتخابات روز اول اسفند، سه موضوع اصلي است كه طي روزهاي اخير نهادها، سازمانها و ارگانهاي مختلف در قالب بيانيه هاي جداگانه خطاب به مردم اعلام داشته اند.
نظر به حجم اطلاعيه هاي مذكور و محور مشترك مطالب مندرج در اطلاعيه ها بدون هيچ نوع ترتيب و اولويتي خلاصه اي از آنها آمده است:
سازمان بازرسي كل كشور: باحمايت كامل از فرمايشات مقام معظم رهبري هر نوع اخلال در برگزاري انتخابات را در جهت خواست دشمن مي دانيم.
بنياد شهيد انقلاب اسلامي: مردم با حضور پرشكوه در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند، ضمن تجديد عهد با آرمانهاي امام خميني (ره) توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
مجمع تشخيص مصلحت نظام: اعضاي مجمع همگام با مردم انقلابي كشورمان در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند شركت خواهند كرد.
مركز مديريت حوزه علميه قم: مردم با شركت گسترده در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند وفاداري خود را به نظام مقدس جمهوري اسلامي اعلام دارند.
ارتش جمهوري اسلامي ايران: با تبريك فرارسيدن ۲۲ بهمن به فرمانده كل قوا، كاركنان ارتش همراه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن حضور خواهند داشت.
وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: از مردم براي حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند دعوت مي كنيم.
حزب استقلال ايران: با حمايت از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي از مردم مي خواهيم در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند،  حضور باشكوه و باصلابت داشته باشند.
جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور: دانشجويان در انتخابات مجلس هفتم حضوري فعال داشته باشند.
جامعه زينب: بهاي سنگيني براي استقرار نظام اسلامي داده شده است ؛ عموم مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند حضور پيدا كنند.
جهاد دانشگاهي: در شرايط خاص كشور كه نگاه هاي داخلي و خارجي به دو موضوع معطوف خواهد بود، حضور گسترده مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات هفتمين دوره مجلس اهميت خاصي دارد.
آيت الله نوري همداني: انتخابات دوره هفتم مجلس داراي موقعيت خاصي است. استكبار جهاني سعي در سست كردن عزم و اراده شما دارد. روز اول اسفند با قدم هاي استوار در مراكز رأي گيري حضور پيدا كنيد و دشمنان اسلام را براي چندمين بار مأيوس كنيد.
دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در امور افغانستان: ملت نستوه و بزرگ ايران با حضور باشكوه و آگاهانه در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اول اسفند بار ديگر حمايت خود را از آرمانهاي امام خميني(ره) و بيانات مقام معظم رهبري به نمايش خواهند گذاشت.
حزب اعتدال و توسعه: با اعتقاد به راهگشا بودن فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در حل و فصل مناقشات اخير از ملت شريف ايران دعوت مي كند كه با فضاي مناسبي كه در كشور براي انتخابات آزاد و رقابتي و عادلانه به وجود آمده است، در روز اول اسفند در پاي صندوق هاي رأي حاضر شوند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |