شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۰۸ - Feb 14, 2004
فوتبال قهرماني باشگاههاي آسيا
سپاهان و ذوب آهن با قدرت آغاز كردند
002256.jpg
مدافعان «پاختاكور» يكبار اشتباه كردند كه منجر به گل «امانوئل» شد، در عكس دو مدافع پاختاكور درپي كنترل مهدي رجب زاده مهاجم تكنيكي ذوب آهن هستند.
گروه ورزشي: پيروزي دو نماينده فوتبال كشورمان در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا از دو ديدگاه قابل بررسي است.
اول اينكه موقعيت فوتبال ما را در سطح مشخص مي كند و در پروسه تكاملي اين رشته موقعيت ما را نسبت به بقيه كشورها مشخص مي كند. دوم اينكه سپاهان و ذوب آهن ثابت كردند كه ديگر فوتبال باشگاهي ما وابسته به دو باشگاه و دو نام شناخته شده نيست. سپاهان با چهار گل بر نفتچي پيروز شد، اين نتيجه را سالها هيچيك از باشگاه هاي ما در مقابل ازبكها بدست نياورده بودند. ذوب آهن نيز تيم قلدر و صاحب نام پاختاكور را شكست داد و اين نتيجه نيز بسيار قابل تعمق است.
از بين رفتن فاصله ها در بين تيمهاي باشگاهي ما باعث مي شود تا كليت فوتبال به رشد واقعي خود برسد. هميشه در پشت اين موفقيت ها و برايند كلي فعاليت ها ورزش و فوتبال يك كشور به موفقيت مي رسد. بايد در انتظار پيروزي هاي بعدي براي تيمهاي ملي كشورمان باشيم. به هر جهت پيروزي دو نماينده اصفهان در باشگاه هاي آسيا را به فال نيك مي گيريم.
سپاهان در نيمه دوم جان گرفت
سپاهان يك روز زودتر از ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان به ديدار نفتچي رفت. نفتچي سال پيش در مقابل استقلال تنها به لطف گل زده حريف از راهيابي به مراحل بالاتر بازمانده بود. اين تيم در مقابل سپاهان تا دقيقه ۴۴ مقاومت و ايستادگي كرد، اما هنگامي كه محمود كريمي از بند آفسايدگيري مدافعان حريف گذشت و گل نخست را زد، همه چيز به دلخواه سپاهان پيش رفت.
سپاهان با تاكتيك عبور از عمق مدافعان حريف در نيمه دوم سه بار ديگر به گل رسيد.
محمود كريمي در دقيقه ۵۵ گل دوم را زد. در غياب بزيك، سيد مهدي سيد صالحي وظيفه گلزني را بر دوش گرفت و دو بار با تيزچنگي دروازه نفتچي را در دقايق ۶۲ و ۶۵ گشود تا سپاهان كاملا به تيمي برتر در نيمه دوم مبدل شود. حريف بعدي سپاهان العربي كويت است كه اين بازي پنجم اسفند ماه در كويت انجام خواهد شد.
پاختاكور مغلوب ذوب آهن شد
ذوب آهن پس از ۲۴ ساعت از پيروزي سپاهان در برابر پاختاكور قرار گرفت. تيمي باتجربه كه با داشتن ۶ ملي پوش سال پيش تا مرحله نهايي نيز پيش رفت. پاختاكور اصلا قابل قياس با نفتچي نبود. تيمي دونده كه كار دفاعي را حساب شده انجام مي داد. پاختاكور تا قبل از دريافت گل بارها براي كسب پيروزي ذوب آهن را آزار داد. ذوب آهن پس از يك نيمه، در وقت دوم با انجام تغييراتي به مقصود رسيد. سرانجام تعويض هاي كربكندي ثمر داد و امانوئل نيجريه اي با چشماني باز و كنترلي زيبا با ضربه اي زميني گل پيروزي ذوب آهن را به ثمر رساند تا هردو نماينده فوتبال ايران آغازي دلپذير در شروع ليگ قهرمانان آسيا داشته باشند.

۱۵ وزنه بردار در اردوي تيم ملي
توكلي را رها نكنيد
گروه ورزشي: اسامي  دعوت شدگان  به  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  بـــــراي شركت  در بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  اعلام  شد.
دعوت شدگان  به  اردو از امروز زير نظر تـــــــرندافي  استويچف  و بهمن  زارع  مربيان  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  تمرينات  خود را در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  آغاز مي كنند.
اسامي دعوت شدگان  به  اردو عبارت  است  از:
وزن  ۶۹ كيلوگرم : سيد مهدي  پانزوان .
وزن  ۷۷ كيلوگرم : علي  كيادليري ، محمدعلي  فلاحتي نژاد، محمدحسين  برخواه .
وزن  ۸۵ كيلوگرم : شهروز قرباني ، سيدهادي  پانزوان .
وزن  ۹۴ كيلوگرم : كوروش  باقري ، شاهين  نصيري نيا، اصغر ابراهيمي .
وزن  ۱۰۵ كيلوگرم : محسن  بيرانوند، عبدالرضا فولادي  وند.
وزن  به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم : حسين  رضازاده ، محمد صالحي ، وحيد ربيعي ، متين  مهدي  راكي .
سرمربي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  اعلام  كرده  است  در صورتي  كه  حسين  توكلي به  حدنصاب  ۴۰۰ كيلوگرم  دست  يابد، به  اردو دعوت  خواهدشد.
نكته: اينكه حسين توكلي قهرمان المپيك ۲۰۰۰ سيدني در اين مرحله نتوانسته است مجوز حضور در اردوي تيم ملي را به دست آورد نشان از آن دارد كه عليرغم گفته ها و شنيده هاي روزهاي اخير هنوز هم مشكلاتي بين اين وزنه بردار و متوليان اين ورزش در كشور باقي است كه فضاي موجود را بوجود آورده است.
با شناختي كه از علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري داريم،انتظار اين بود كه وي با درايت بيشتر، فرصت دوباره اي را براي توكلي فراهم آورد تا اين وزنه بردار با راهنمايي ها و هدايت سرمربي بلغاري تيم ملي نه تنها به مرز ۴۰۰ كيلو بلكه بيشتر از آن هم دست پيدا كند.
فراموش نشود كه توكلي با قبول خطاهاي گذشته اش، خود را در مسير آزمايش دوباره اي قرار داده است. در چنين حالاتي اينگونه افراد نيازمند حمايت و هدايت بيشتري هستند. توكلي را رها نكنيد.

ليگ برتر بسكتبال ايران
مدعيان قهرماني در انديشه بازيهاي مرحله پلي اف
گروه ورزشي: هفته دهم از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران با برتري تيم هاي بالاي جدول به پايان رسيد. در اين هفته صبا باطري، صنام، پيكان و ذوب آهن با فاصله گرفتن با ساير تيم هاي شركت كننده به تدريج آماده برگزاري بازيهاي مرحله (پلي اف) مي شوند.چهار تيمي كه با دستيابي به بيشترين امتياز بخت كسب عنوان قهرماني اين فصل را دارند.
صبا باطري در بازي با هما صدرنشيني خود را براي دومين هفته تداوم بخشيد. صنام هم در يك بازي تمريني از سد راه آهن گذشت. پيكان كه به بندر امام سفر كرده بود، در پيكاري فشرده و سخت با دو امتياز اختلاف بر ميزبان پرتلاش خود چيره شد. پيكار ديدني پگاه فارس و شهرداري گرگان هم با دو امتياز اختلاف به سود نماينده شيراز به اتمام رسيد. در شهركرد، ذوب آهن بر نگارسنگ غلبه كرد و قائم الرضا اصفهان هم پس از هفته ها با شكست ايران نارا خودي نشان داد.

فوتبال دسته اول جام آزادگان
ملوان در انزلي متوقف شد
گروه ورزشي: در هفته بيستم فوتبال دسته اول باشگاههاي ايران (جام آزادگان) از جمع صدرنشينان صبا باطري و شهيد قندي يزد توانستند حريفان خود را شكست دهند و ملوان در انزلي برابر برق تهران متوقف شد.صبا باطري با گلهاي ذوالرحمي و ماركوسي راه آهن تهران را شكست داد و شهيد قندي يزد نيز دو بر يك از سد صنعت نفت آبادان گذشت.عقاب تهران كه چند هفته اي است با نتايج خوب همه نگاهها را به دنبال خود دارد اين بار در تبريز در مقابل تراكتورسازي ايستاد و توانست اين تيم قدرتمند را متوقف سازد نظر محمدي و رسولي براي تراكتورسازي و عليرضا اميني و پژمان تنبدتاش براي عقاب گلزني كردند.از اين بازي پنج هزار نفر ديدن كردند.در اراك صنايع اين شهر با دو گل توانست هما را مغلوب كند.در انزلي پيكار زيباي دو تيم برق و ملوان فقط گل نداشت ولي دو تيم با ارائه يك بازي فشرده و قابل قبولي به تساوي بدون گل قناعت ورزيدند.شهاب زنجان سرانجام پس از چند هفته پيروزي را نوبر كرد و موفق شد با دو گل كوروش برمك و محسن گروسي تيم نساجي مازندران را شكست دهد.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام در اصفهان جشن قهرماني گرفت
گروه ورزشي: با انجام بازيهاي هفته بيست و يكم ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران صنام تهران با پيروزي بر فولاد سباي اصفهان جشن قهرماني گرفت.
صنام در شرايطي در رقابت هاي پر فراز و نشيب اين فصل به قهرماني چنگ انداخت كه دو رقيب جدي اش پيكان و پگاه با بازيهاي پر نوسان از هفته ها پيش دلخوش به كسب نايب قهرماني شده بودند. پيكان هم كه مي توانست در گنبد با شكست نئوپان حضورش را در مسابقات جام باشگاههاي آسيا قطعي سازد، با پذيرش باخت چشم به بازي آخر خود مقابل صنام دوخته است. پيكان براي آسيايي شدن با پگاه اروميه رقابت دارد. پگاه در بازي آخر خود ميهمان پاس تهران است. پيكان در گنبد در شرايطي بازي برده را به ميزبان پرتماشاگرش واگذار كرد كه در گيم هاي دوم و سوم از حريف خود پيش بود، اما نئوپان با توپگيري داخل ميدان و زدن سرويس هاي خوب به يك پيروزي باارزش نايل شد.
پگاه نزديك ترين رقيب پيكان هم در خانه اش با شكست چندان فاصله اي نداشت و در حالي كه دو «ست» مقابل ميهمان جوانش دخانيات غافلگير شده بود، در سه «ست» ديگر توانست شكست را با پيروزي عوض كرده و همچنان به كسب نايب قهرماني اين فصل اميدوار بماند.
002253.jpg

نتايج هفته بيست و يكم
* برق تهران ۳ - لوله سازي صفر
* نئوپان گنبد ۳ - پيكان تهران ۲
* سايپا تهران صفر - قند شيروان ۳
* فولاد سبا صفر - صنام تهران ۳
* پگاه اروميه ۳ - دخانيات تهران ۲

قرعه كشي واليبال باشگاههاي آسيا
با انجام مراسم قرعه كشي واليبال باشگاههاي آسيا در اجلاس سالانه كميته هاي مسابقات و داوري كنفدراسيون آسيا در چين، حريفان دو تيم ايراني شركت كننده در اين رقابت ها مشخص شدند. در اين دوره از مسابقات ،ژاپن به بهانه برپايي اردوي آمادگي تيم ملي اين كشور در مسابقات انتخابي المپيك آ تن نماينده اعزام نخواهد كرد، اما كره و چين با قهرمانان باشگاههاي خود در تهران حاضر خواهند بود. ازبكستان، قطر، ايران، تايپه و قزاقستان از جمله ديگر تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات هستند. پنجمين دوره مسابقات واليبال باشگاههاي آسيا طي روزهاي چهارم تا نهم ارديبهشت ماه سال آينده در ايران برگزار مي شود. براساس قرعه  كشي صورت پذيرفته گروه بندي مسابقات باشگاههاي آسيا به شرح زير اعلام شد.
گروه يك: صنام (ايران)، قطر، ازبكستان و چين.
گروه دو: پيكان ياپگاه (ايران)، سامسونگ كره جنوبي، تايپه و قزاقستان.

تيم ملي بدمينتون ايران امروز به مالزي مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي بدمينتون ايران براي شركت در مسابقات توماس كاپ امروز عازم مالزي مي شود.
تيم ايران در اين دوره از مسابقات با تيم هاي قدرتمند هندوستان، كره و ماكائو همگروه شده است.
در پي انجام يك اردوي كوتاه مدت كه پس از خاتمه مسابقات بين المللي دهه فجر برگزار شد،غلامرضا باقري، جلال اسكندري، علي  شاه حسيني، آرش عبدالمحمديان به عضويت تيم ملي ايران درآمدند.محمد شاه حسيني به عنوان سرپرست و محمود انصاري به عنوان مربي تيم اعزامي را همراهي مي كنند.اين رقابت ها از روز سه شنبه هفته جاري ۲۸ بهمن ماه در شهر كوالالامپور مالزي آغاز مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |