سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۱ - Feb 17, 2004
قطر با شكست بحرين وارد تهران شد
حريف ايران را بهتر بشناسيم
002439.jpg
گروه ورزشي: فردا تيم ملي فوتبال ايران در چهارچوب رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ بايد در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادي با تيم ملي قطر روبه رو شود. اشتباه يك تماشاگر و پرتاب يك ترقه اين مجازات را براي تيم ملي فوتبال ما سبب شد كه اميدواريم در بازي هاي آينده اين اتفاق تكرار نگردد. قطر يكي از حريفان جدي ما در اين بازيهاست.
پس از بازي دوستانه قطر با بحرين كه ۲ بر صفر به سود قطر پايان يافت بهتر مي توان اين تيم را بررسي كرد.
مهمترين دستاورد اين مسابقه شناخت تركيب اصلي تيم قطر براي ورود به رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ بود و فيليپ تروسيه سر مربي فرانسوي قطريها برنامه هاي خود را مرور كرد، ضمن آن كه كسب اين نتيجه در برابر تيم بحرين كه با همه بازيكنان اصلي خود به ميدان آمده بود روحيه بازيكنان قطر را بالا برد چرا كه بحرين با همين بازيكنان به مقام نايب قهرماني شانزدهمين دوره رقابتهاي فوتبال جام خليج فارس دست يافت.
تروسيه سعي دارد در نخستين بازي خود مقابل تيم ايران به پيروزي دست يابد به ويژه آنكه اين بازي در تهران و بدون حضور تماشاگر برگزار مي شود. تيم قطر در آن مسابقه تعدادي از بازيكنان اصلي خود مانند محمد صقر دروازه بان، جفال راشد، ضاحي النوحي، مشعل عبدالله، عبدالله كوفي و علي الامري را در اختيار نداشت و تروسيه از جواناني مانند علي مجبل، علي قاسم، مجدي صديق، بلال محمد، عامر الكعبي و عبدالعزيز علي استفاده كرد.
با تجربه ترين بازيكنان تيم قطر مبارك مصطفي در خط حمله و يوسف ادم در خط دفاع هستند ضمن آنكه سعود غانم، مبارك رشتيه و جفال راشد هافبكهاي كليدي قطر هستند كه جفال راشد هنوز مصدوم است و مبارك رشتيه به تازگي از مصدوميت رها شده است.
اما تركيب مورد علاقه تروسيه در خط دفاع، سلمان مصبح، يوسف ادم و عبدالرحمن است و بلال محمد و عبدالله كوفي ذخيره هاي مطمئن براي اين منطقه هستند.
در خط حمله تيم قطر، تروسيه در جام خليج فارس علي السنياري را در كنار وليد حمزه به ميدان فرستاد اما با توجه به تركيب فعلي هافبكهاي اين تيم مشخص مي شود كه ابراهيم سالمين نيز به عنوان مهاجم يا هافبك مهاجم به كار گرفته مي شود.
اما در منطقه هاي كناري تروسيه از تركيب ثابتي استفاده نكرده است. ضاحي النوبي بهترين پيستون چپ قطريها مصدوم است و در منطقه راست نيز نايف الخاطر و سعد سطام آزمايش شده اند.
فهرست بازيكنان تيم ملي فوتبال قطر
تيم ملي فوتبال قطر با ۲۶ بازيكن براي بازي مقابل تيم ملي فوتبال كشورمان روز گذشته وارد تهران شد.
اسامي بازيكنان تيم قطر و تيم هاي باشگاهي آنها به اين شرح است:
السد: محمد صقر، عبدالله كوتي، محمد غلام، سعود غانم و احمد خليفه.
الاتحاد: سعود فتح، يوسف ادم، سعد سطام، عامر الكعبي و بلال محمد.
قطر: ياسر نظمي و مشعل مبارك.
الريان: سلطان مصبح، علي رحمت، عبدالرحمن مصبح و مبارك رشتيه.
الوكره: نايف الخاطر، ابراهيم سالمين و جاسم التميمي.
العربي: سيد بشير و وليد حمزه.
الخور: مبارك مصطفي، وليد محي الدين و مجدي عبدالله.
السيليه: خالد نورالدين.
انتورپ بلژيك: حسين ياسر.
داوران سوري ديدار ايران و قطر را قضاوت مي كنند
داوران اهل سوريه ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و قطر در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ را قضاوت خواهند كرد.
«حاج قادر قادر» به عنوان داور اصلي به همراه دو هموطن ديگر خود «دايوب علم الدين» و «حمدان مشهور» قضاوت اين ديدار را بر عهده خواهند داشت.
همچنين «دلو احمد» از سوريه به عنوان داور چهارم و «رحمان خليل» از هندوستان به عنوان ناظر بازي و احمد فرج از كويت به عنوان ناظر داوري در اين ديدار حضور دارند.
تيم ملي اميد به مصاف نفت مي رود
تيم ملي فوتبال اميد امروز در كمپ تيمهاي ملي در ديداري دوستانه به مصاف تيم فوتبال نفت تهران كه در رقابت هاي دسته اول باشگاه هاي تهران به مقام چهارم رسيده است مي رود.
اين ديدار مي تواند بازي تداركاتي خوبي براي اميدها در آستانه بازي هاي مقدماتي المپيك ۲۰۰۴ آتن باشد.
رهبري تيم نفت تهران برعهده ناصر فرياد شيران است و قرار است اين تيم از رقابت هاي باشگاه هاي تهران به رقابت هاي ليگ دسته دوم جام آزادگان راه يابد.

جوانان جانشين بزرگسالان در دو صحرانوردي قهرماني آسيا
گروه ورزشي: تيم ملي جوانان صحرانوردي ايران در قالب تيم بزرگسالان راهي مسابقات آسيايي مي شوند.
تابه حال شش دوره رقابت هاي قهرماني آسيا در رشته صحرانوردي برگزار شده كه تيم كشورمان در ۵ دوره آنها حضور داشته كه از اين ۵ دوره، ۳ دوره در رشته انفرادي قهرمان شده ايم و در رشته تيمي ۴ دوره به عنوان نايب قهرماني دست يافته ايم. ايران پرافتخارترين تيم آسيا در صحرانوردي است.
در سال جاري فدراسيون دووميداني آينده نگري كرده و با كنارگذاشتن قهرمانان صاحب نام به جوانان در قالب تيم بزرگسالان ميدان داده است كه شايد نتوانند نتايج گذشته را تكرار كنند اما به اين تيم اميدواري بسيار مي رود.
آمادگي تيم اعزامي در حد مطلوب است و كشورهاي ژاپن، قطر و عربستان سعودي ازجمله رقيبان ايران محسوب مي شوند و كشور قطر با به خدمت گرفتن دوندگان كنيايي حتي در سطح جهان مدعي است.
به دليل موفقيت تيم ملي صحرانوردي در سال گذشته ايران سهميه حضور در مسابقات جهاني را گرفته و اگر در مسابقات هند در رقابت هاي ۴ كيلومتر نتيجه خوبي گرفته شود تيم به مسابقات جهاني بلژيك اعزام مي شود.
اين تيم ۶ ماه در اردو تمرين كرده و در مسابقات مراكش نيز حضور داشته كه به عنوان سوم دست يافته و اميدواريم با دست پر از اين رقابت ها بازگردد.

رقابتهاي جهاني شمشيربازي در يزد برگزار مي شود
گروه ورزشي: فدراسيون شمشيربازي اعلام كرد كه رقابتهاي شمشيربازي كلاس «آ» جهاني، هفتم و هشتم اسفند ماه سال جاري در شهرستان يزد برگزار خواهد شد.
تاكنون هفت كشور كويت، اردن، قزاقستان، تركمنستان ، ارمنستان، جمهوري آذربايجان و تاجيكستان براي شركت در اين رقابت ها اعلام آمادگي نموده اند.
به همين منظور، مسابقات قهرماني جوانان كشور از روز بيست و هشتم بهمن ماه جاري به مدت ۳ روز در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره در مجتمع بعثت تهران برگزار خواهد شد.
مسابقات جوانان كشور علاوه بر انتخابي جهاني يزد، انتخابي تيم جوانان براي شركت در مسابقات جهاني بلغارستان نيز محسوب مي شود.مسابقات شمشيربازي جهاني بلغارستان در روزهاي ۱۲ و ۱۳ فروردين در اين كشور برگزار خواهد شد.
بنا به همين گزارش، مسابقه هاي شمشيربازي كشور در اسلحه «سابر» جام دكتر «بصير» از صبح ديروز در سالن شمشيربازي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران آغاز شد.

كاپيتان تيم ملي واترپلو ايران در باشگاه القادسيه عربستان
گروه ورزشي: محسن رضواني كاپيتان تيم ملي واترپلوي كشورمان جهت عقد قرارداد با باشگاه القادسيه عربستان وارد اين كشور شد. مسئولان باشگاه القادسيه بعد از مسابقات واترپلوي باشگاههاي آسيا در تهران، به دنبال مقدمات انتقال او بودند كه سرانجام رضواني پس از اتمام ليگ واترپلو باشگاههاي كشور در اسفند ماه به القادسيه منتقل مي شود.

نتايج رقابت هاي واليبال نشسته جام طلايي ايران
گروه ورزشي: در اولين روز از مسابقات بين المللي واليبال نشسته جام طلايي تهران كه با شركت ۳ تيم خارجي و ۴ تيم داخلي در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شده است، تيم هاي عراق، جوانان ايران و لهستان برابر حريفان خود پيروز شدند.
تيم عراق در برابر تيم ايثار ايران متحمل شكست سه بر يك شد، جوانان ايران مقابل آلمان سه بر صفر مغلوب شد و تيم اميد ياران نيز سه برصفر تيم لهستان را شكست داد.
نتايج اين مسابقات به شرح زير است:
ايثار ايران ۳ عراق ۱(۲۵ بر ۱۴ ، ۲۵ بر ۹ ، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۲).
آلمان ۳ جوانان ايران صفر
(۲۵ بر ۲۲ ، ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۲۲).
اميد ايران ۳ لهستان صفر(۲۵ بر ۱۵ ، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸).

سخنگوي واقعي فدراسيون كشتي كيست؟
گروه ورزشي: وقتي قرار باشد هر شخص مسئولي خارج از محدوده اختياراتش سخني بگويد نتيجه اين مي شود كه كيفيت كارها پائين مي آيد و نتيجه تمامي زحمات هدر مي رود.
اين همه تلاش مي شود تا بر اساس معيارهاي مشخصي كه فدراسيون كشتي آن را مورد توجه قرارداده است حضور صاحبنامان در جام تختي مايه رونق و اعتبار اين جام شود كه ناگهان افرادي غير مسئول در اين فدراسيون بدون آنكه از عاقبت گفته هاي خود با خبر باشند اعلام مي كنند كه جام تختي ملاك حضور و انتخاب در تيم ملي نيست ( پيش از اين فدراسيون كشتي رسما اعلام كرده بود كه رقابت هاي جام تختي مرحله اول پيكارهاي انتخابي تيم ملي است) و همين يك جمله كافي است كه حرفه اي ترهاي كشتي در يك چرخش ناگهاني به اين جام پشت كنند و مهم تر اينكه پشت سر هم آسيب ببينند!
اين دسته از كشتي گيران خطاكار و مقصرنيستند. گناه اصلي به گردن كساني است كه خود ناآگاهانه و ناشيانه برنامه ريزي هايشان را جدي نمي گيرند و يا آنكه جديتي بر انجام صحيح و دقيق آن ندارند. و گناه بزرگ تر اينكه هيچكس به درستي نمي داند سخنگوي واقعي فدراسيون كشتي كيست.
در پي كناره گيري ملي پوشاني نظير عليرضا دبير، عليرضا حيدري و عليرضا رضايي ديروز محمد طلايي هم اعلام كرد كه به علت بيماري نمي تواند در جام تختي كشتي بگيرد!
خدا را شكر كه فدراسيون كشتي با ميدان دادن به كشتي گيران جوان در جام تختي طرح پشتوانه سازي تيم هاي ملي را در اين جام دنبال مي كند،  كه اگر اين نبود اين همه تبليغات و تعريف ها به يكباره تلف مي شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |