چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۹ - Feb 25, 2004
فوتبال باشگاه هاي آسيا ‎/ذوب آهن - الرفاع امروز در منامه
سپاهان در كويت العربي را متوقف كرد
002862.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال سپاهان يكي از دو نماينده ايران در مسابقات باشگاه هاي آسيا روز گذشته در كويت به مصاف تيم العربي اين كشور رفت. سپاهان با شوسكو، محمدرضا مهدوي، رضا حسن زاده، سعيد بيات، مجيري، محرم نويد كيا، سعيد رمضاني، ناصر فرشباف، طالب نسب، رسول خطيبي و محمود كريمي بازي را آغاز كرد.
با گذشت لحظاتي از بازي سپاهان به تدريج حالت هجومي به خود گرفت و پس از آنكه چند بار دفاع كند حريف را محك زد روي سرعت دو مهاجم پرجنب و جوش خود به تيم برتر ميدان مبدل شد.
در دقيقه ۱۶ بازي سپاهان زودتر از آنچه تصور مي رفت به گل رسيد. خطيبي كه پس از گذشت هفته ها با رها شدن از بند مصدوميت در تركيب اصلي سپاهان ظاهر شده بود با زيركي دروازه تيم ميزبان را گشود. العربي پس از گل به دليل بازي در زمين خود از لاك دفاعي خارج شد و سپاهان هم تلاش مي كرد تا جدال اصلي را به ميانه ميدان بكشاند. نيمه اول بازي با همان نتيجه يك بر صفر به سود سپاهان خاتمه پذيرفت. با آغاز نيمه دوم و در شرايطي كه ناصر فرشباف روي پاس عالي خطيبي در يكقدمي زدن گل دوم قرار گرفته بود، ضربه ناشيانه اش توسط دافشا دروازه بان العربي براحتي دفع شد. العربي بلافاصله روي ضربه سر «حلاف» در دقيقه ۶۶ به گل مساوي رسيد. روي اين گل مدافعان وسط سپاهان كم كاري نشان دادند. سپاهان پس از تساوي به شرايط اول بازي برگشت و به لطف حركات نويدكيا با تيزچنگي محمود كريمي در دقيقه ۷۰ به گل دوم رسيد. كريمي با كنترل توپ و با جاگذاردن مدافع مستقيم با پاي چپ توپ را به تور دروازه دوخت.
در اين لحظات سپاهان براي حفظ گل برتري استپانيان را به جاي طالب نسب به ميدان آورد، اما تيم ميزبان با چند تعويض درست در پنج دقيقه به پايان بازي با شوت از راه دور فلاح خطيب يك بار ديگر موفق به برابر كردن بازي شد. هرچند سپاهان پس از دريافت گل دوم با فراخواندن سيدصالحي به جاي خطيبي خسته به دنبال كسب برتري در زمين حريف بود، اما با وجود حملات بسيار اين بازي با تساوي خاتمه پذيرفت، سپاهان در اولين بازي خارج از خانه خود به تساوي نايل آمد. سپاهان براي صعود از اين گروه با حريف سرسختي به نام الاتحاد عربستان رقابت مي كند كه در گام نخست از سد همين تيم العربي كويت براحتي گذشت. در چارچوب همين بازيها امروز ذوب آهن ديگر تيم اصفهاني به عنوان نماينده دوم ايران با تيم الرفاع بحرين در منامه ديدار مي كند. ذوب آهن در بازي اول خود در اصفهان با يك گل بر تيم پاختا كور ازبكستان غلبه كرده بود.
شرايط متغير آب و هوايي بحرين مشكل ذوب آهن
سرمربي  تيم  فوتبال  ذوب  آهن  اصفهان  گفت : در صورت  استمرار وزش  بــــاد دربحرين  دو تيم  الرفاع  بحرين  و ذوب آهن  اصفهان  براي  اجراي  برنامه هاي  خود در ديدار امروز چهارشنبه  دچار مشكل  مي شوند.
دماي  هواي  منامه  پايتخت  بحرين  ۲۰ درجه  بالاي  صفر است  و وزش  باد در اين شهر جريان  دارد.
محمدرضا كربكندي  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تيم فوتبال  ذوب  آهن  اصفهان  براي  رويارويي  با تيم  الرفاع  بحرين  از آمادگي خوبي  برخوردار است .
وي  با اشاره  به اينكه  دماي  هواي  منامه  كاهش  يافته  و وزش  باد در اين  شهر جريان  دارد اظهار داشت : شرايط آب  و هوايي  منامه  براي  ما غير قابل  تصوراست  و برنامه هايي  را كه  براي  آماده سازي  تيم  خود انجام  داديم  منطبق  با شرايط آب  و هوايي  بحرين  بود اما اكنون  با تغيير شرايط آب  و هوايي  اين كشور مواجه  شده ايم .
سرمربي  تيم  فوتبال  ذوب آهن  اصفهان  افزود: بحرين  ديشب  شب  سردي  را پشت  سر گذاشت  و ما براي  آنكه  فاصله  تمرينات  تيم  فوتبال  ذوب  آهن  زياد نشود ترجيح  داديم  تا در محوطه  هتل  محل  اقامت  به  تمرينات  كششي  و نرمشي  بپردازيم.
 وي  همچنين  گفت : تيم  فوتبال  ذوب  آهن  اصفهان  عصر ديروز يك  تمرين  سبك  را در ورزشگاه  المحرق  بحرين  ( محل  برگزاري  مسابقه  ) برگزار كرد تا براي ديدار امروز به  آمادگي  لازم  دست  يابد.

خبرهايي از واليبال
قدرت هاي واليبال ساحلي آسيا در راه كيش
گروه ورزشي: با حضور قطعي چين، اندونزي ، ژاپن و قزاقستان (قدرت هاي واليبال ساحلي آسيا) و تيم هاي بحرين،  عمان و قطر در كنار تيم هاي برگزيده كشورمان بايد در انتظار يك دوره بازيهاي داغ و تماشايي در مسابقات بين المللي كيش باشيم. رقابت هايي كه طي روزهاي ۱۷ تا ۲۰ اسفند ماه برگزار مي شود و مبلغ ۱۵ هزار دلار جايزه انتظار تيم هاي برتر را مي كشد.
تا حال حاضر به جز قطر همه كشورهاي اعلام آمادگي كرده  اسامي نفرات خود را معرفي كرده اند. دوتيم قزاقستان و ژاپن چهره هاي شاخص بين المللي خود را روانه اين مسابقات مي سازند.
رقابت صنام و پيكان در جذب ياران كمكي
صنام و پيكان كه همانند دوره چهارم رقابت هاي قهرماني باشگاههاي آسيا به نمايندگي از كشورمان در دوره پنجم اين بازيها حاضر خواهند بود، از هم اكنون برنامه مفصل تداركاتي و جذب بازيكنان كمكي را در دستور كار خود قرار دادند.
نكته جالب آنكه نفرات مشتركي در ليست ياران كمكي دو تيم به چشم مي خورند كه معلوم نيست اين بازيكنان مورد درخواست مشترك به كداميك از نمايندگان ايران در اين مسابقات خواهند پيوست.
مهدي بازار گرد، عباس قاسميان،  فيروز تابش نژاد سه بازيكني هستند كه مورد توجه كادر مربيگري دو تيم قرار دارند.
پيكان به جز اين سه بازيكن باب گفتگو با «كورتزن» هلندي و «سباستين» لهستاني را هم گشوده است. از سوي ديگر مصطفي كارخانه نيز نيم نگاهي به حميد جعفري، رامين بابايي، ساسان ثاني، اكبر خداوردي، داود مقبلي و فرهاد ظريف به جز نفرات حاضر در ليست مشترك دو تيم دارد.

سرپرست تيم هاي كشتي جوانان:
سفر لتوني لغو شد در اردوي داغستان شركت مي كنيم
گروه ورزشي: با لغو سفر تيم ملي كشتي آزاد جوانان به تورنمنت لتوني، يك اردوي ۱۵ روزه مشترك با داغستان جانشين سفر لغو شده است.
محمد انصاري، سرپرست تيم هاي ملي جوانان اظهارداشت: ديروز نشستي بين كادر فني تيم ملي كشتي آزاد جوانان و مسئولان فدراسيون برگزار شد و با هماهنگي طرفين تصميم بر اين گرفته شد تا با لغو سفر لتوني، در اردوي ۱۵ روزه داغستان شركت كنيم.
وي در رابطه با لغو اعزام تيم به اين تورنمنت گفت: به دليل اينكه فدراسيون هنوز بدهي هاي خود را پرداخت نكرده، ما مراعات فدراسيون را خواهيم كرد و اين تصميم در نشستي دوستانه اتخاذ شد كه به دنبال آن اردوي قبل از عيد تيم ملي جوانان نيز برگزار نمي شود.
انصاري تصريح كرد: ما تابع قوانين فدراسيون هستيم و بايد با فدراسيون همكاري لازم را داشته باشيم تا مشكلات برطرف شود چرا كه اولويت برنامه هاي ما حضور قوي در المپيك است كه در اين راه بايد همه كمك كنند و حاشيه سازي نكنيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: فدراسيون كشتي پس از پرداخت بدهي ها جان تازه اي به خود مي گيرد و تيم ملي كشتي آزاد جوانان در فروردين ماه علاوه بر اردوي ۱۵ روزه با داغستاني ها، با تصميم كادر فني شايد پيكارهايي به صورت دوستانه بين دو تيم برگزار شود.

رشد اصولي و سيستماتيك ژيمناستيك در ايران شتاب مي گيرد
گروه ورزشي: در نقطه تحول ورزش ژيمناستيك در ايران هويدا شدن نيروهايي كه اصولي و سيستماتيك مي توانند سايه تاريك اين ورزش را به روشني تبديل سازند حقيقتي است كه با دقت فراوان مورد توجه عمومي قرار گرفته و اميدواري هاي بسياري را فراهم ساخته است. رقابت هاي دو روزه ژيمناستيك قهرماني آسيا در تهران نشان داد كه تلاش هاي دلسوزانه چند ماهه گذشته در ورزش ژيمناستيك بخوبي نشان از آن دارد كه اين ورزش در مسير صعود به رتبه هاي بالاتر به هر ميزاني كه داراي بنيه علمي قوي تري شود به همان مقدار داراي رشد موزون شده و به شرايط ايده آل مي رسد.هيچكس در حال حاضر از ورزش جذاب و پايه اي ژيمناستيك چنين انتظاري ندارد كه قهرمانان جوان آن بتوانند حتي در قاره پهناور آسيا به مدارج بالاي قهرماني برسند، اما با رفع محدوديت ها و كاستي ها زمان رسيدن به اوج كمتر شده و شرايط مناسب تري فراهم مي شود.شايد در مرحله كنوني استفاده بيشتر از تجربيات مربيان طراز اول جهاني و تزريق اعتبار كافي و تكيه بر اصول واقعي هم پنداري و همفكري با متوليان اين ورزش در كشور از مهم ترين و منطقي ترين اصولي باشد كه بايد نسبت به آن عنايت كافي مبذول شود و همه با هم در راهي كه گام هاي اوليه و علمي آن برداشته شده همگام و همسو شوند.
نقره  ژيمناست ايراني در خرك حلقه
در آخرين روز مسابقه هاي بين المللي گراميداشت دهه فجر شب گذشته در قسمت خرك حلقه «واهاگن استپانيان» از ارمنستان با كسب ۴/۹ امتياز مدال طلا را به خود اختصاص داد و «وحيد ايزدفر» از كشورمان با كسب ۳۵/۹ امتياز به گردن آويز نقره قناعت كرد. در همين قسمت «هاروت مرو جيميان» از ارمنستان با كسب ۲۵/۹ امتياز در رده سوم قرار گرفت.

محمدعلي فلاحتي نژاد وزنه بردار منتخب «ايپز»
002868.jpg
گروه ورزشي: كميته  وزنه برداري  انجمن  بين المللي  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  جهــان، (ايپز) «محمدعلي  فلاحتي نژاد» ملي پوش  دسته  ۷۷ كيلوگرم  تيم  وزنه برداري ايـران  را به عنوان  بهترين  وزنه بردار مرد پيكارهاي  جهاني  ونكوور كانـــادا برگزيد.
مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  مردان  و زنان  جهان  در سال  ۲۰۰۳ چندي  پيش در ونكوور كانادا برگزار شد و ملي پوش  دسته  ۷۷ كيلوگرم  كشورمـــــان  در پيكارهاي  جهاني  اين  دسته  به  مدال  طلا دست  يافت .
اين  كميته  همچنين  «ماريس  توركات» وزنه بردار كانادايي  را به  عنوان برترين  وزنه بردار زن  اين  مسابقات  انتخاب  كرد.
كميته  وزنه برداري  انجمن  بين المللي  خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  جهان ، جام هاي  يادبودي  به  اين  دو وزنه بردار اهدا كرد.

رئيس فدراسيون هندبال
در بازيهاي آسيايي فقط تيم ملي را شركت مي دهيم
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  هندبال  گفت : از اين  پس  به  مسابقات  هندبال  قهرماني  آسيابه  دليل  مشكلات  موجود در زمينه  داوري  در اين  رقابتها، همانند تيم هاي  شرق  اين  قاره ، تيم  ملي  كشورمان  را اعزام  نخواهيم  كرد.
عليرضا رحيمي  بعد از بازگشت  تيم  شهرداري  كرمان  از مسابقات هندبــال  جام  ملتهاي  آسيا در قطر گفت : متاسفانه  روند داوري ها در مسابقات هندبال  آسيا به صورت  وحشتناكي  به  سمت  ناعدالتي ها و تعيين  شدن  نتيجه  بازي هااز قبل  حركت  مي كند وبه  همين  جهت  نيز هيچ  تيمي  به  غيرازكشورهاي  عربي  شانس ايستادن  بر سكوهاي  برتر آسيايي  را ندارد.وي  با ابراز رضايت  از اعــــزام  تيم  شهرداري  كرمان  به  جاي  تيم  ملي  به مسابقات  جام  ملتهاي  آسيا گفت : ژاپني ها نيــز به  اين  مسابقات  يك  تيم  درجه سه  خود رااعزام  كرده بودند و در اثر يك  اتفاق  دور ازانتظار آنان  توانستندبه  ديدار نهايي  صعود كنند.وي  يادآور شد كه  به  نظر مي رسد ما نيز بايد همانند كشـورهاي  چين  و كره جنوبي  و تايوان ،از اين  پس  تيم هاي  ملي  خود را تنها در بازيهاي  آسيايي  ومسابقات  انتخابي  در شرق  شركت  دهيم  و از سفر به  غرب  آسيا خودداري  كنيم .
رئيس  فدراسيون  هندبال  بااشاره  به  اينكه  حدود ۳۰ كوبل  داوري  هندبال  درآسيا وجود دارد، اما همواره  تعداد مشخص  وانگشت  شماري  ازداوران  در مسابقات آسيايي  قضاوت  مي كنند،گفت : تيم  شهرداري  كرمـان  نيز با توجه  به  اينكه  اردوي خاصي  براي  اين  مسابقات  برگزار نكرده  بود و تعدادي  از بــازيكنان  تيم  اميدايران  را نيز به  همراه  خود برده بود، نمي توانست  نتيجه اي  بهتر از اين  بگيرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |