شنبه ۹ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۲
حوادث
Front Page

با شهادت يكي از دوستان ستاره معروفNBA مطرح شد
مدارك تازه در ماجراي جيسون ويليامز
ويليامز ۱۲ گلوله را برداشته و آنها را پشت سر هم شليك مي كند و اين ماجرا منجر به مرگ كريستوفي مي شود
003639.jpg
جيسون ويليامز دوران زندگي اش سرشار از شهرت و محبوبيت بود. حتي بعد از پايان دوران بازي هاي درخشانش درNBA ستاره اول نيوجرسي بود. او با شخصيت كاريزما و پول هاي فراواني كه خرج مي كرد در سرتاسر ايالت متحده به عنوان چهره اي محبوب شناخته مي شد.
در آخرين روز يك والنتاين پارتي، بعد از آنكه جيسون بيش از اندازه مشروبات الكلي مصرف كرده بود، هيچ كس تصورش را نمي كرد كه از كاخ مجلل او يك تفنگ پيدا شود كه به وسيله آن به راننده ستاره بزرگ نيوجرسي شليك و منجر به قتل او شده باشد، حالا ويليامز با ۳۴ سال سن و عليرغم مولتي ميليارد بودنش در برابر اتهام قتل غير عمد و زد و بند براي رفع و رجوع كردن اين اتهام روبه روست.
اگر چنين اتهامي به اثبات برسد آقاي ويليامز بايد ۵۵سال از عمر خودش را درزندان سپري كند. اما مساله اصلي در اين پرونده اين است كه در زمان مرگ «كريستوفي» راننده ويليامز او حداقل سه سال بود كه براي ويليامز كار مي كرد. يعني درست از زماني كه او پايش در بازي اول آوريل ۱۹۹۹ مصدوم شد براي ويليامز كار مي كرده است.
اما چرا مساله مصدوميت جيسون ويليامز باعث شك و ترديد بازپرسان شده است؟ آنها مدعي اند زماني كه پاي ويليامز مصدوم شده بود او براي مدت ۶سال قرار دادي ۹۰ميليون دلاري به امضا رسانده بود كه بر اساس آن اگر او به دليل مصدوميت از مسابقاتNBA مجبور به كناره گيري شود حداقل ۶۰ميليون دلار از اين قرارداد را بدست خواهد آورد.
نكته جالب در اين ماجرا به دوراني بر مي  گردد كه ويليامز به همراه تيمNets در اوج قرار داشت، ويليامز به جرم شليك با تفنگي كه در اتومبيلش وجود داشت در پاركينگ باشگاه ورزشي ميدولنز دستگير شده بود. او در اين ماجرا پذيرفت كه براي خريد اسلحه پول پرداخت كرده و سند خريد آن در يك كاغذ رسمي ثبت شده است. اين تفنگ همان تفنگي است كه درشب قتل راننده اش در كاخ مجلل ويليامز كشف شد.
بعد از كناره گيري ويليامز ازNBA او به عنوان مفسر بسكتبال براي شبكهNBC مشغول به كار شد. پس از ماجراي قتل و درنامه هاي متعددي كه از دوستان ويليامز بدست آمده، همگي آنها به اين نكته تاكيد مي كردند كه وي دچار افسردگي شديد شده است. البته خود ويليامز اين مساله را منكر مي شود و براي رد اين ادعا به پروژه هاي خيرخواهانه اي اشاره مي كند كه جهت كمك به كودكان بي سرپرست و بيماران پاركينسون انجام داده است. از طرف ديگر او در اين مدت تيمي را به نام نيوجرسي استورم خريداري كرده است و به پدرش براي رونق بيشتر موسسه تجاري اش كمك كرده است.
003642.jpg

و اما در شب حادثه بر اساس مدارك به ثبت رسيده در دادگاه كريستوفي راننده ويليامز دور از ميهمانان ويليامز شامش را با مقداري قهوه خورده بود. آن شب ويليامز دوستان قديمي اش درNBA و برخي از چهره هاي سرشناس باشگاهNets رابه رستوراني دعوت كرده بود و براي آنها از داستان هاي جنگ تعريف مي كرد. آنها در مدتي كمتر از دو ساعت بيش از ۱۰ بطري ليكور را خورده بودند. بر اساس مدارك موجود در پرونده ارزش اين مشروبات بيش از ۶۲۷ دلار بوده است. در پايان اين مراسم ميان ميهمانان و راننده درگيري لفظي به وجود مي آيد و كريستوفر از رستوران بيرون مي رود ولي ويليامز و دوستانش همچنان مشغول تعريف كردن جوك و شوخي با راننده بودند. بعد از شام ويليامز دوستانش را براي گردش در خانه اش به آنجا دعوت مي كند. در اين ميان يكي از دوستان ويليامز به او پيشنهاد مي كند كه او تا خانه رانندگي كند. او به مقامات پليس گفته است «ويليامز خيلي تند و خطرناك رانندگي مي كرد و اصلا حرفي نمي زد.» بر اساس گفته هاي شواهد دادگاه، ويليامز با اين اوصاف وارد كاخش مي شود در حالي كه تاريكي محض و سكوت سرتاسر كاخ را فرا گرفته بود و حتي همسر و بچه اش هم در خانه نبوده اند. بعد از آن ويليامز به دوستانش پيشنهاد مي كند تا از كلكسيون اسلحه اش كه مجموعه اي از انواع و اقسام تفنگ هاي شكاري مختلف بوده است ديدن كنند. يكي از دوستان او به دادگاه گفته است «او در حالي كه مست بود فرياد مي زد من يك شكارچي حرفه اي هستم. من يك شكارچي حرفه اي هستم.» بعد از آن ويليامز ۱۲ گلوله را برداشته و آنها را پشت سر هم شليك مي كند و اين ماجرا منجر به مرگ كريستوفي مي شود.
البته ويليامز هيچ كدام از اين اتهامات را نپذيرفته است و وكلاي او مدعي اند به فرض اينكه چنين اتفاقي هم رخ داده باشد، اين مساله يك مساله كاملا تصادفي است. بر اساس مدارك موجود اين اتفاق در ساعت ۴۰:۲ دقيقه صبح رخ داده است در حالي كه تا ساعت ۵۳:۲ دقيقه صبح كسي به پليس ماجرا را خبر نداده است. البته ويليامز مدعي است اين ۱۳ دقيقه را آنها منتظر رسيدن وكلايش شدند.
البته تمام مدارك دال بر اتفاقي بودن ماجراست. اما با اين حال يكي از شاهدان به نام ivszDwayne Schint مدعي شده است كه ويليامز شش ماه قبل از مرگ راننده اش سابقه تيراندازي داشته است. او مدعي است در ماجرايي كه ميان ويليامز و خود او اتفاق افتاد با او شرط بسته است در ازاي ۱۰۰ دلار سگ رفيقش را از خانه او بيرون ببرد و وقتي رفيقش موفق به انجام اين كار مي شود ويليامز بجاي دادن ۱۰۰ دلا ر سگ او را با دو گلوله از پاي درآورده و با فرياد به او مي گويد:«يا اين سگ لعنتي را مي بري يا تو را هم مثل او مي كشم.»
به هر حال ويليامز در مقابل اين سوال دادستان كه «سگ شما حالا كجاست؟» سكوت كرده است. به گفته دادستان پرونده چنانچه جنازه سگ ويليامز پيدا شود سرنخي اصلي براي وجود اختلاف ميان اين ستاره معروف و مولتي ميلياردر و راننده اش پيدا شده است.

نژادپرستان  قاتل
يك دانشجوي آفريقايي آكادمي علوم پزشكي شهر وارونژ واقع در جنوب مسكو به وسيله افراد ناشناس كه گفته مي شود نژاد پرست هستندبه قتل رسيد.
جسد دانشجوي سياه پوست با آثار زياد ضربات چاقو در پاركي در مركز شهر كشف شد.
براساس گزارش بازرسان جنايي، با توجه به شرايط جنايت به احتمال زياد اين قتل به دست نژادپرستان صورت گرفته است.
دانشجوي مقتول كه در ترم دوم آكادمي علوم پزشكي وارونژ سرگرم تحصيل بود «آمرليما» نام داشت و از كشور گينه بيسائو بود.
به گفته دوستانش وي روز حادثه براي خريد نان از خوابگاه خارج شده بود.

افزايش كودك ربايي درانگليس
كودك ربايي در انگليس در يك دوره يك ساله ۴۵درصد افزايش يافته است. اين آمار مربوط به دوره زماني نيمه دوم سال ۲۰۰۲ و نيمه اول سال ۲۰۰۳ ميلادي است كه به تازگي منتشر شده است. در اين دوره زماني ۸۴۶ مورد پرونده مربوط به ربودن كودكان ونوجوانان زير سن قانوني در انگليس ثبت شده است كه يك دهم جرايم ثبت شده در اين كشور را تشكيل مي دهد. افزايش موارد ثبت شده كودك ربايي در انگليس در شرايطي است كه گزارش وزارت كشور نشان مي دهد كه بسياري از اين نوع جرايم به دلايل مختلف از جمله دخالت اقوام و يا يكي از والدين به پليس اطلاع داده نمي شود و يا آنكه پس از بررسي توسط پليس به عنوان كودك ربايي طبقه بندي نمي شود.

تصادف زنجيره اي
در يك تصادف زنجيره اي در استانبول تركيه دست كم ۸ نفر كشته و ۲۰نفر ديگر زخمي شدند.
اين سانحه به دليل بريدن ترمز يك نفتكش و واژگون شدن و برخورد خودروها با آن رخ داد. براثر برخورد ۱۷ اتومبيل و سه ميني بوس به اين نفتكش، آتش سوزي مهيبي در محل حادثه رخ داد و در نتيجه آتش سوزي، ۸ نفر در محل حادثه جان دادند. براساس اين گزارش، ۲۰ نفر از مجروحان اين حادثه به بيمارستان منتقل شده اند كه حال تعدادي از آنان وخيم است.
آتش سوزي در محل حادثه ادامه دارد و ماموران آتش نشاني براي اطفاي حريق تلاش مي كنند.

|  ايرانشهر  |   تهرانشهر  |   جهانشهر  |   حوادث  |   در شهر  |   درمانگاه  |
|  زيبـاشـهر  |   سفر و طبيعت  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |