يكشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۸ - Mar 7, 2004
شهري
Front Page

غبارروبي از چهره شهر
بزرگترين تدارك شهرداري تهران براي استقبال از بهار آغاز شد
برچسب هاي تبليغاتي الصاقي به درب و نماي بناها پاكسازي مي شوند
003273.jpg
گروه شهري: شهرداري از ديروز با اجراي طرح استقبال از بهار، بزرگترين و وسيع ترين تلاش خود را براي تجهيز و بازپيرايي شهر آغاز كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شهرداري تهران در سال جاري نيز همچون سالهاي اخير، با بسيج كليه امكانات خود به رفت و روب شهر و تجهيز و بازپيرايي اندام واره هاي شهر مي پردازد.
شهرداري در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار كه همه ساله به مدت ۳۰ روز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردين انجام مي شود، افزون بر رفت و روب معابر عمومي و بازپيرايي و تجهيز بوستانهاي شهري، منطقه اي و محلي، به شستشوي مبلمان شهري مبادرت مي ورزد.
مهندس حسن كاظم پور دهكردي در اين باره گفت: براساس يك همكاري بين بخشي و فرابخشي و به منظور سهولت در آمدوشد شهروندان، از انجام هرگونه عمليات حفاري توسط شركت هاي خدماتي - مگر براي شرايط ويژه و استثنائي - تا پايان نيمه اول فروردين ماه جلوگيري مي شود.
اين گزارش مي افزايد: شهرداري تهران براي نخستين بار تصميم گرفته است با مشاركت شهروندان به پاكسازي نماي ساختمانها و درب منازل مبادرت ورزد. براساس اين طرح، برچسب هاي تبليغاتي الصاقي به درب و نماي بناها پاكسازي مي شوند.
003279.jpg

تقي احمدي ، سرپرست معاونت آموزش و هماهنگي امور مناطق سازمان زيباسازي شهرداري تهران اعلام كرد :اين طرح كه از ديروز آغاز شده از نظر زيبايي شناسي شهري، پيراستن آلودگي هاي بصري از سيماي شهر، اهميت بسزايي دارد و در دو مرحله پاكسازي و ايمن سازي، شامل ايمن سازي فيزيكي و حقوقي اجرا مي شود.
در مرحله پاكسازي، جداره ها و درهاي آلوده به برچسب هاي تبليغاتي كه معمولا مربوط به درب منازل است، پاكسازي مي شود.وي افزود: روش هاي پاكسازي اين برچسب ها با استفاده از بخار آب، محلول هاي پاك كننده و... است كه از طرف پيمانكاران طرف قرارداد اين سازمان به صورت رايگان انجام مي شود.
003276.jpg

مرحله ايمن سازي نيز كه مكمل مرحله پاكسازي است، همزمان و بلافاصله بعد از پاكسازي يك خيابان يا كوچه انجام مي شود.احمدي در اين باره گفت: با مشاركت شهروندان تهراني، ماده ضد برچسب به همراه دستورالعمل نحوه استفاده از آن در اختيار آنان قرار مي گيرد تا بعد از پاكسازي، درب منازل خود را به اين ماده اندود كنند.
اين گزارش مي افزايد: مديريت شهري تهران افزون بر تلاش هاي ياد شده درصدد است، با بهره گيري از خودروهاي ويژه جمع آوري زباله (ميچكا) زباله هارا كه به مناسبت سنت حسنه خانه تكاني از حجم بيشتري نسبت به زمانهاي ديگر توليد مي شود در اسرع وقت جمع آوري كند. از اين رو مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران توصيه كرد كه زباله ها در ساعات اعلام شده (۲۱ شب به بعد) به خارج از واحدهاي مسكوني و اداري منتقل شوند.
مهندس دهكردي در اين باره گفت: به منظور جمع آوري بهينه و سريع زباله هاي ايام آخر سال، ضروري است كه شهروندان، همكاري و مشاركت عملي و نزديكي با شهرداري داشته باشند.
003282.jpg

وي تصريح كرد: عدم توجه به توصيه شهرداري از سوي شهروندان در زمينه جمع آوري زباله موجب نازيبايي منظر شهري، افزايش هزينه ها و... خواهد شد.
گزارشگر ما در پايان مي افزايد: ارائه خدمات در كلينيك هاي گل و گياه، موضوع ديگري است كه شهرداري در راستاي استقبال از بهار به انجام آن اهتمام مي ورزد. براساس اين طرح، شهروندان مي توانند ضمن آموزش نحوه كشت و تكثير گياهان آپارتماني، گلدانهاي خود را در طول سفرهاي نوروزي به اين كلينيك ها بسپارند.

نگاه
آمريكا تلاش براي يافتن بن لادن را تشديد كرد
003270.jpg
افشين سبوكي

خدمات شركت واحد براي بازديدكنندگان از نمايشگاه بهاره در مصلا
سرپرست شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: با توجه به برگزاري نمايشگاه فروش بهاره در دو نقطه تهران، فقط براي آمد و شد به مصلاي تهران خدمات حمل و نقل ارائه مي شود.
«مهدي هاشمي» در گفت وگو با ايرنا، افزود: اين شركت براي رفت و آمد شهروندان به مصلا براي خريد از نمايشگاه فروش بهاره در چهار نقطه تهران خدمات ارائه مي دهد.وي گفت: ميادين «انقلاب اسلامي، امام حسين (ع)، هفت تير و رسالت» براي جابه جايي شهروندان به مصلاي تهران درنظر گرفته شده است.
وي افزود: ميني بوس هاي شركت واحد از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ از ميادين مسافران را به مصلا منتقل كرده و از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از مقابل درب شرقي مصلا آن ها را به مبادي اوليه باز خواهد گرداند.
سرپرست شركت واحد اظهار داشت: اين تصميم با توجه به تمركز اكثريت غرفه ها در مصلاي تهران و حضور بيشتر شهروندان در اين مكان اتخاذ شده است.
پانزدهمين نمايشگاه فروش بهاره تهران امسال علاوه بر محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران در مصلا نيز برگزار مي شود و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد.در مصلاي بزرگ تهران امكان توقفگاه براي هفت هزار خودروي شخصي فراهم شده كه بازديدكنندگان مي توانند از طريق خيابان آهنچي درب شرقي مصلا وارد و از طريق خروجي مصلا به بزرگراه مدرس خارج شوند.به منظور كاهش بار ترافيكي و بهره گيري از پاركينگ بزرگ بيهقي، ۱۵ دستگاه ميني بوس در اين پاركينگ مستقر شده اند .

توسط شهرداري تهران انجام گرفت
دومين گام براي توسعه ورزش در دانشگاهها
گروه شهري: در دومين گام شهرداري تهران براي توسعه مجموعه هاي ورزشي دانشگاهها كلنگ احداث مجتمع ورزشي، فرهنگي دانشگاه علم و صنعت تهران به زمين زده شد.
به گزارش واحد مركزي خبر مجموعه ورزشي دانشگاه علم و صنعت با هزينه اي بيش از ۷ ميليارد ريال ساخته مي شود كه سالن اسكواش، استخر و سونا از جمله امكانات آن است.
محمود احمدي نژاد شهردار تهران ديروز در مراسم كلنگ زني اين مجموعه ورزشي گفت: شهرداري بخشي از هزينه مجموعه ورزشي دانشگاه علم و صنعت را تامين مي كند.وي خاطرنشان كرد: دانشگاهها كانون هاي اصلي پرورش انسانهاي توانمند و پايه تحولات در كشور هستند و مديريت شهري تهران به اعتلاي امكانات رفاهي و ورزشي در اين مراكز علمي مصمم است.
احمدي نژاد به توافق شهرداري تهران و وزارت علوم درباره بازسازي خوابگاههاي دانشجويي اشاره كرد و گفت: مكاني كه بهترين جوانان، بهترين دوران عمر خود را در آن سپري مي كنند بايد طبق معيارهاي استاندارد باشد.
شهرداري تهران ماه گذشته نيز مجموعه ورزشي، فرهنگي كوي دانشگاه تهران را بازسازي كرد.

صدور گواهي عدم خلاف خودرو
صدور صورت وضعيت تخلفات و گواهي عدم خلاف از ديروز در ۱۴ واحد از مناطق راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ صادر مي شود.
در اطلاعيه معاونت راهنمايي و رانندگي، مركز معاينه فني و شماره گذاري، توقفگاه موتورسيكلت ها در خيابان خلج، ميدان آرژانتين، پارك سوار بيهقي، واحد راهنمايي و رانندگي شهرري، ستاد كنترل و گشت انتظامي بزرگراه ها در ابتداي اتوبان تهران كرج و ۱۰ دفتر جديدالتاسيس «خدمات دولت الكترونيك» از مراكز صدور گواهي عدم خلاف در تهران عنوان شده است.
متقاضيان دريافت گواهي عدم خلافي خودرو با دردست داشتن مدارك شناسايي خودرو به مراكز اعلام شده مراجعه و از حضور در شهرك آزمايش خودداري كنند.

امروز شهرداري داراي كمترين ميزان شكايت است
گروه شهري: شهردار تهران گفت: شهرداري در گذشته به نسبت ساير سازمانها از بالاترين ميزان شكايت شهروندان برخوردار بوده است، اما امروز ميزان شكايت از شهرداري به حدود صفر رسيده است.
محمود احمد ي نژاد كه در گفتگو با خبرگزاري فارس سخن مي گفت در پاسخ به اين سئوال كه برنامه هاي شما در تبديل شهرداري تهران به عنوان يك سازمان خدمتگزار تا چه اندازه در كاهش ميزان شكايت ها و جلب رضايت مردم موثر بوده است، خاطر نشان كرد: شكايت ها از شهرداري  تهران و مراكز آن بر اساس گزارشهاي اعلام شده توسط سازمان هاي رسيدگي كننده كشوري، تقريباً به صفر رسيده است و در حال حاضر سازمان دروني شهرداري براي پاسخگويي بطور كامل به مردم فعال شده است.
شهردار تهران آمار به عدد صفر نزديك شدن شكايت مردم از شهرداري را متعلق به سازمان هاي رسمي مسئول در كشور عنوان كرد و افزود: شهرداري در گذشته به نسبت ساير سازمانها از بالاترين ميزان شكايت مردم برخوردار بود كه اين شكايتها به سازمان بازرسي كل كشور، بازرسي رياست جمهوري و ساير سازمانها مي رسيده است، اما امروز شهرداري داراي كمترين ميزان شكايت است.
احمدي نژاد اضافه كرد: در شش ماهه اول امسال مجموعاً ۳۶ شكايت رسيده كه چهار شكايت قابل بررسي بوده است و بقيه تقاضاي خارج از عرف بوده است كه چهار شكايت در شش ماه براي سازماني كه روزانه هزاران مراجعه كننده دارد، نزديك به صفر است.وي گفت :همه تلاش ما اين است كه روحيه خدمتگزاري در شهرداري نهادينه شود و اين سازمان عظيم خدمتگزار به هويت واقعي خود دست يابد.
شهردار تهران با اشاره به برنامه هاي متعدد براي رسيدن به اين هدف افزود: جهت گيري مديريت شهري، خدمتگزاري به مردم است و ارزشيابي ها در درون سازمان، منوط به درجه خدمت و روحيه خدمتگزاري افراد صورت مي گيرد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |