سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۰ - Mar 9, 2004
در نخستين روز جلسه شوراي حكام مطرح شد
ادعاي البرادعي - پاسخ ايران
يك منبع آگاه اعلام كرد ايران با ارائه يك سند رسمي به موارد مطرح شده در گزارش دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعتراض كرد
003441.jpg
محمد البرادعي رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در نخستين روز جلسه شوراي حكام، ايران را به عدم شفافيت در گزارش ماه اكتبر درباره فعاليت هاي هسته اي متهم كرد و گفت اين كار مايه «نگراني جدي» است.
قرار است در جلسه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه ديروز آغاز شد و احتمالاً تا جمعه طول مي كشد، پرونده هسته اي ايران و ليبي بررسي  شود.
به گزارش خبرگزاري رويتر، البرادعي گفت نگراني جدي من از آن جهت است كه ايران بر خلاف تعهدات خود در زمينه شفاف سازي برنامه هسته اي اش درباره ساخت رآكتورهاي پي-۲ سكوت كرده است.
پيروز حسيني نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين اظهارات به خبرنگاران در وين گفت: ايران قرباني جنگ تبليغاتي
شده است.
وي درباره نحوه گزارش اكتبر ايران به آژانس گفت: در آن زمان ما متعهد به ارائه همه اطلاعات نبوديم و آنچه را كه تعهد كرده بوديم گزارش داديم.
حسيني همچنين با انتقاد از رسانه هاي غرب نحوه اطلاع رساني آنها درباره اظهارات مقام هاي ايراني را گمراه كننده توصيف كرد و گفت: اينكه به نقل از مقام هاي ايراني گفته مي شود كه گزارش اكتبر كامل بوده است، نقل قول نادرست است.
اشاره حسيني به آن بخش از سخنان البرادعي بود كه گفت ايران در اعلاميه اكتبر خود بر ارائه همه جانبه و كامل برنامه فعاليت هاي هسته اي خود اشاره كرده است.
البرادعي همچنين با اشاره به درخواست اخير برخي مسئولان ايراني درباره مختومه شدن پرونده هسته اي ايران در آژانس گفت: اين موضوع به نحوه همكاري آينده ايران و شفاف سازي كامل برنامه هسته اي اين كشور بستگي دارد.
با وجود لحن تند البرادعي در بخشي از سخنانش، برخي مقام هاي ايراني كليت گزارش وي را مثبت ارزيابي مي كنند.
حسين فريدون مشاور وزير امور خارجه از جمله اين افراد است.
وي به خبرنگار ايرنا در وين گفت: اكثريت اعضاي شوراي حكام در گفت وگو با مقام هاي ايراني، گزارش البرادعي را مثبت ارزيابي كرده اند.
اعتراض كتبي ايران به گزارش البرادعي
مقامات جمهوري اسلامي ايران در پي گزارش محمد البرادعي، رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران، به طور رسمي پاسخ اعتراض آميز خود را اعلام كردند.
يك مقام مطلع كه خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با ايسنا با بيان مطلب فوق و اين كه سند اعتراض آميز ايران به گزارش البرادعي در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار گرفت، گفت كه اين سند پانزده صفحه اي از بخش هاي حقوقي و فني تشكيل شده است.
وي گفت در بخشي از اين سند آمده است كه ساختار تجهيزات از هم باز شده و اجزاي R•D پروژه تبديل اورانيوم توسط ايران تحت نظارت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در ۱۴ ژانويه ۲۰۰۴ طبق مقررات در پاراگراف ۱۹ اين گزارش اشاره نشده است.
به گفته وي اين سند مي افزايد كه كل پلوتونيومي كه بنابر تخمين مقامات آژانس در ايران توليد شده حداكثر ۲ گرم است؛ بنابراين عبارت حقيقتا بالاتر است كه در پاراگراف ۲۶ (گزارش البرادعي) آورده شده، گمراه كننده است.
اين مقام مطلع افزود كه در بخش ديگري از اين سند آمده است: در پاراگراف ۳۷ عبارت بيشتر كارگاه ها متعلق به سازمان هاي صنعتي نظامي است نيز درست نيست.
در بخش ديگري از اين سند اعتراض آميز آمده است: اطلاعات در مورد دو كارگاه فرآيند تكنيك اصفهان و پارس تراش تهران كه ساخت اجزاي دستگاه هاي سانتريفيوژ را برعهده دارند پيشتر در گزارش ۲۱ اكتبر ۲۰۰۳ به مقامات آژانس ارايه شده بود. بنابراين عبارت وسايل كشف شده در پاراگراف ۴۱ غلط است.

در بيانيه پاياني مجلس خبرگان رهبري اعلام شد
انتخابات مجلس هفتم عادلانه، قانوني و با سلامت برگزار شد
اعضاي مجلس خبرگان رهبري در پايان يازدهمين اجلاس رسمي اين مجلس با صدور بيانيه اي مواضعشان را درباره آخرين تحولات سياسي كشور بيان كردند.
به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است:
۱- در شرايطي كه دشمنان جمهوري اسلامي همه توان خود را براي برگزار نشدن انتخابات مجلس هفتم به كار گرفته بودند اين انتخابات در فضايي آزاد، عادلانه، قانوني، با سلامت برگزار گرديد و فتنه اجانب براي فرستادن عناصر مورد نظر خود به مجلس و يا تعويق و عدم برگزاري انتخابات، به شكست انجاميد. در اين جا اولاً از مقام معظم رهبري كه با حسن تدبير و توصيه هاي راهگشاي خود زمينه اين حماسه بزرگ را فراهم نمودند و ثانيا، از مراجع عظام تقليد كه مردم عزيز دين مدار ما را ترغيب به حضور نمودند و ثالثا، از مردم وفادار و هميشه در صحنه امت اسلامي صميمانه سپاسگزاريم.
در اين جا وظيفه مي دانيم از همه كساني كه در اين حماسه بزرگ نقشي داشتند، به ويژه شوراي محترم نگهبان كه برابر فشارهاي مختلف مقاومت كرده و به وظيفه قانوني خود عمل نمود، تشكر و تقدير نماييم.
۲- ما، اشغالگران متجاوز را مسئول تمامي حوادثي كه در عراق اتفاق افتاده مي دانيم و بر اين باوريم كه در جنايت تروريستي عاشوراي امسال اشغالگران به عنوان مسئول امنيت عراق بايد پاسخگو باشد.
۳- ما، همچنان مسأله فلسطين را مسأله مهم جهان اسلام دانسته، جنايات رژيم صهيونيستي را در سرزمين هاي اشغالي محكوم كرده و حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين ابراز داشته و دفاع از حقوق انساني  آن ها را وظيفه خود مي دانيم.
در پايان بيانيه مذكور آمده است: بار ديگر با پيشواي بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني و شهيدان والامقام، تجديد عهد نموده و از حضرت حق جل و علا مي خواهيم كه ما را در حفظ ميراث گرانقدر آن بزرگوار و شهداي عزيز انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي ياري فرمايد و قلب نوراني ولي عصر، ارواحنا فداه، را از همه ما خشنود بفرمايد.

پيروزي راستگرايان در انتخابات يك استانداري اتريش
در انتخابات  استان  كرنتيناي  اتريش ، يورگ هايدر سياستمدار جنجالي  و راستگراي  اين  كشور و استاندار كنوني  اين  استان  از حزب  آزادي  با كسب
۵/۴۲درصد آرا، دوباره  به  عنوان  استاندار برگزيده  شد.
به گزارش  ايرنا از وين رسانه هاي  اتريش  ديروز گزارش  دادند: يورگ هايدر پس  از برگزاري  اين  انتخابات  اعلام  كرد كه  تصميم  دارد همچنان  در استان  كرنتينا باقي  بماند و تمايلي  به  شركت  در سياست هاي  كشوري  ندارد.
اين  در حالي  است  كه  برخي  از تحليلگران  سياسي ، اين  پيروزي  را مقدمه اي  براي  احياي  حزب  آزادي  كه  در مدت  چهار سال  محبوبيت  آن از بيش  از ۴۰ درصد به  حدود ده  درصد تنزل  يافته ، مي دانند.
در انتخابات استان جنوبي كرنتينا، حزب سوسيال دمكرات ۴/۳۸ درصد آراء و حزب دمكرات مسيحي تنها ۶/۱۱ درصد آراء را به دست آوردند.

دبير جشنواره تئاتر دفاع مقدس انتخاب شد
محمد جمال پور، به عنوان دبير دومين جشنواره منطقه اي و يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس منصوب شد.
محمد جمال پور طي حكمي از سوي سردار عليرضا افشار رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به عنوان دبير اين دوره جشنواره منصوب گرديد.
معاونت و سرپرستي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان، مديريت حوزه هنري و مركز فرهنگي هنري شاهد و مديريت فرهنگي و هنري بنياد مستضعفان و جانبازان استان خوزستان و نيز، مديريت هنرهاي نمايشي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس را مي توان ازجمله فعاليت هاي مديريتي جمال پور عنوان كرد.
محمد جمال پور علاوه بر مسئوليت هاي اداري و اجرايي، در حوزه بازيگري و نويسندگي و كارگرداني تئاتر نيز، كارنامه پرباري دارد.

ديدار اعضاي علمي همايش جهاني استاد شهيد مطهري با مقام معظم رهبري
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي : حضرت  آيت  الله  خامنه اي  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  ديروز در ديدار اعضاي  علمي همايش  جهاني  استاد شهيد مرتضي  مطهري  (حكمت  مطهر) با اشاره  به نقش  و جايگاه  اين  شهيد بزرگوار در جريان  فكر اسلامي و روشنفكري  اسلامي در كشور تاكيد كردند: در بررسي  شخصيت  و انديشه  شهيد مطهري  بايد ضمن  تبيين جايگاه  ايشان  در دهه هاي  چهل  و پنجاه  در مواجهه  متقن  علمي با افكار وارداتي  شرقي  و غربي  زمينه ها و راههاي  استمرار انديشه هاي  شهيد مطهري بعنوان  مبناي  مواجهه  علمي با افكار وارداتي  جديد و دستيابي  به  نوآوري هاي  علمي  در عرصه  معارف  ديني  مورد توجه  ويژه  قرار گيرد.
مقام  معظم  رهبري  اقدام  صدا و سيما براي  تجليل  از شهيد آيت  الله  مطهري  را اقدامي  ارزشمند دانستند و در تبيين  جايگاه  ايشان  در محيط فكري  قبل  از پيروزي  انقلاب  اسلامي  افزودند: شهيد مطهري  با ايمان ، علم  و اعتماد به  نفس والاي  خود و همچنين  ادب  و انصاف  علمي در آن  سالها شجاعانه  وارد ميدان  شد و با يك  مواجهه  صحيح  و علمي در مقابل  تفكرات  ماركسيستي  و ليبراليستي ، توانست  چهره  روشن  و نابي  را از تفكرات  اسلامي ارائه  دهد و جريان  روشنفكري  اسلامي  صحيحي  را پايه گذاري  نمايد كه  در واقع  مبناي  بخش  عمده اي  از جريان فكري  انقلاب  اسلامي شد.
ايشان  با تاكيد بر اينكه  شهيد مطهري  در آن زمان  مأمن  جوانان  طالب  و تشنه  فكر ناب  اسلامي  بود و به  رغم  جلسات  كوچك ، تاثيرگذاري  فراواني  برجاي  گذاشت ، خاطرنشان  كردند: با توجه  به  پشتوانه  عظيم  فكري  و فرهنگي  كه  اكنون در كشور وجود دارد بايد مبناي  روشنفكري  اسلامي  شهيد مطهري  و روش  ايشان  در مصاف  با افكار وارداتي ، مورد استفاده  قرار گيرد زيرا كشور در دهه هاي  آينده  بيش  از پيش  به امثال  شهيد مطهري  نياز دارد.
حضرت  آيت  الله  خامنه اي  همچنين  بر لزوم  توجه  ويژه  به  آثار شهيد مطهري  و معرفي  آنها تاكيدكردند و افزودند: بايد با برنامه ريزي ، زمينه اي  فراهم شود كه  طلاب ، دانشجويان  و نسل  جوان  دوره  كتاب هاي  شهيد مطهري  را مطالعه  نمايند.
در ابتداي  اين  ديدار آقاي  لاريجاني ، رئيس  سازمان  صدا و سيما در سخناني با اشاره  به  برنامه ريزي  اين  سازمان  براي  معرفي  شخصيت هاي  علمي ، فرهنگي  و اسلامي  كشور در قالب هاي  مختلف  گفت : همايش  جهاني  استاد مطهري  تحت  عنوان حكمت  مطهر در ادامه  همايش هاي  گذشته  صدا و سيما براي  معرفي  مفاخر علمي  و ديني  برگزار مي شود .
وي  افزود: در اين  همايش  رئوس  انديشه هاي  استاد مطهري  ازجمله  دين ، آزادي  و آزاد انديشي  ديني ، زن  و حقوق  زنان  در اديان ، گفت وگوي  اديان ، نوآوري هاي  فكري  و فلسفي  و انديشه  شناسي  استاد مورد بررسي  قرار خواهد گرفت .لاريجاني  با اشاره  به  ارسال  بيش  از ششصد مقاله  علمي از داخل  و يكصد مقاله  از خارج  كشور به  دبيرخانه  همايش  افزود: همزمان  با برپايي  اين  همايش ، سمينارهايي  در لبنان  و انگليس  برگزار و نشستي  در قم  و جشنواره  دانشجويي نيز در پنج  دانشگاه  و موسسه  علمي برپا خواهد شد.

دستگيري فعالان حقوق بشر در سوريه
خبرگزاري  فرانسه  ديروز به  نقل  از شاهدان  عيني  گزارش  داد:نيروهاي  امنيتي  سوريه  ۳۰ نفر از شهروندان  و فعالان  حقوق  بشر را در دمشق پايتخت  اين  كشور دستگير كردند.
بنابراين  گزارش ،اين  دستگيري ها درجريان  تحصني  صورت  گرفت  كه  به  دعوت سازمان هاي  مدافع  حقوق  بشر در سوريه  همزمان  با چهل  و يكمين  سالگرد به  قدرت رسيدن  حزب  بعث  دراين  كشور برگزار شد.
انجمن  حقوق  بشر سوريه  دراين  زمينه  تأكيد كرد: در جريان  تحصني  كه  ازسوي  كميته هاي  دفاع  از حقوق  بشر و آزاديهاي  دمكراتيك  در سوريه  در برابرمجلس  سوريه  ترتيب  داده  شده  بود، نيروهاي  امنيتي  بيش  از ۳۰ تن  از فعالان  وشهروندان  سوري  را دستگير كردند.
گزارش  خبرگزاري  فرانسه  به  نقل  از  بيانيه  اين تشكل حاكيست : اين  انجمن  تهاجم  بر ضد حق  تجمع  و آزادي  بيان  را محكوم  مي كند و خواستار آزادي  فوري مبارزان  حقوق  بشر است.
همچنين  كميته هاي  دفاع  از حقوق  بشر و آزادي هاي  دموكراتيك  در سوريه  خبردادند كه  در طوماري  كه  به  امضاي  ۶ هزار نفر رسيده ، اصلاحات  سياسي  دراين كشور خواسته  شده  است .
قراراست اين  طومار در ۱۷ ماه  مارس  (۲۷ اسفند) به  مقامات  سوري  تحويل شود.
بنابراين  گزارش ، از سوي  ديگر نيروهاي  امنيتي  سوريه  ۳ خبرنگار را درجريان اين  تحصن  كه  هدف  از آن درخواست  جهت  لغو قانون  فوق العاده  دراين كشور مي باشد، براي  مدتي  كوتاه  دستگير كردند.
يك  شاهد عيني  كه  خواست  نامش  فاش  نشود در گفت  وگو با خبرگزاري  فرانسه ، اين  سه  تن  را كيم  غطاس  از بي  بي سي ، نيل  مكفور كوهار از نيويورك تايمز و عكاس  مصري  اين  نشريه  اعلام  كرد.

كوتاه درباره انتخابات
عوامل كاهش مشاركت بررسي مي شود
وزير كشور از تلاش اين وزارتخانه در جهت بررسي و شناسايي عوامل كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس هفتم خبر داد.
به گزارش ايرنا موسوي لاري در ششمين جلسه شوراي عالي استانها با يادآوري سطح مشاركت مردم در اولين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاها يادآور شد: در اولين مرحله انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا عده زيادي شركت كردند اما در مرحله دوم اين انتخابات در شهرهاي بزرگ با افت مشاركت مواجه شديم. وزير كشور همچنين با اشاره به اقداماتي كه در اين وزارتخانه در جهت يافتن علل و عوامل دلزدگي مردم در دومين مرحله انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام شده، گفت: نتايج بررسي هاي انجام شده درباره اين انتخابات آماده است و درباره انتخابات مجلس هفتم كه مثلا در تهران ۳۲ درصد مردم مشاركت داشتند بررسيهايي در حال انجام است تا متوجه شويم چرا اين اتفاق افتاد.
بازرسان ويژه شوراي نگهبان نظر مي دهند
رئيس هيأت نظارت تهران بزرگ از تشكيل هيأت ويژه  سه  نفره  بازرسان شوراي نگهبان براي اعلام نظر قطعي درباره وضعيت كانديداهاي مرحله اول انتخابات تهران خبر داد.
احمد عظيمي زاده با پايان يافتن زمان بررسي شكايات كانديداهاي هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي از روند اين بررسي و عملكرد هيأت اجرايي و فرماندار تهران به ايسنا گفت: تصميمات هيأت اجرايي تهران مورد تاييد ما نيست و اساسا به نظر ما وجاهت قانوني ندارد.عظيمي زاده تصريح كرد: ما به عنوان هيأت نظارت ضمن قدرداني از زحمات فرماندار و هيأت اجرايي، تصميم گيري اخير آنها را فاقد وجاهت قانوني مي دانيم زيرا متأسفانه در اين مقطع نسبت به بررسي شكايات اهتمام كافي نداشتند و از آراء مردم صيانت نكردند.وي افزود: بازرسان ويژه شوراي نگهبان از ديروز مشغول به بررسي شدند و احتمالا تا دو روز آينده نظر قطعي خود را در خصوص وضعيت كانديداها در مرحله اول انتخابات تهران اعلام خواهند كرد.
جلسه مشورتي منتخبان مستقل مجلس هفتم
شماري از منتخبان مستقل مجلس هفتم، ديروز نخستين نشست مشورتي خود را تحت عنوان خدمتگزاران مستقل برگزار كردند. به گزارش ايرنا، شركت كنندگان در اين نشست بر لزوم دستيابي به تفاهم ملي و بويژه تفاهم پارلماني در خانه ملت تاكيد كردند.
ضرورت و مباني همگرايي جمعي و نيز تعامل سازنده با ساير منتخبان ملت در مجلس دوره هفتم، پرهيز از افتراق و لزوم انسجام كاركردي با حفظ هويت خاص سياسي يكي ديگر از نكاتي بود كه بررسي شد و مورد تاكيد قرار گرفت.
منتخباني از استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، بوشهر، تهران، خراسان، خوزستان، سمنان،  فارس،  قم، قزوين، كرمان، كهكيلويه و بويراحمد،  مازندران، مركزي، هرمزگان و همدان در اين جلسه حضور داشتند.
اعضاي اين ائتلاف، تعداد نمايندگان مستقل مجلس هفتم را تا اين مرحله، ۸۵ نفر عنوان مي كنند و مي گويند كه از اين تعداد ۵۰ نفر در جلسه ديروز حضور يافته بودند.

در دومين روز از اجلاس انجام شد
سخنان نمايندگان مجلس خبرگان رهبري درباره انتخابات مجلس هفتم
دومين  روز از يازدهمين  اجلاس  رسمي مجلس  خبرگان  رهبري  در مجتمع  امام خميني (ره ) ديروز با سخنان  چند تن  از نمايندگان  به  كار خود ادامه داد. اين  نشست  بدون  حضور خبرنگاران  برگزار شد.
بر اساس  گزارش ايرنا  ،نمايندگان  استانهاي  آذربايجان  شرقي ، يزد و همدان  بعنوان  ناطقان  قبل  ازدستور، در اين  نشست  سخنراني  كردند.
آيت  الله  شبستري  نماينده  استان  آذربايجان  شرقي در سخناني ، انتخابات  اول  اسفند را صحنه  بي نظيري  در دنياي  معاصر خواند كه  در اوج  بمباران  تبليغات  دشمنان  برگزار شد.
وي  نقش  رهبر معظم انقلاب اسلامي  را در خنثي  كردن  انواع  فتنه ها درسالهاي اخير ستود و گفت : ايشان  با علم  به  همه  مسايل ، راهي  را برگزيدند كه  در نهايت  باعث  نااميدي  دشمنان  و اميدواري  دوستان  و دوستداران  انقلاب  اسلامي شد.
حجت الاسلام  والمسلمين  وافي  نيز در سخنانش ، نظام  اسلامي را نشات  گرفته از اخلاقيات  قرآني  دانست  كه  اگر پايه هاي  آن به  هر طريق  آسيب  ببيند همه مسلمانان ، خسران  دنيوي  و اخروي  خواهند داشت .
حجت الاسلام  والمسلمين ارومياني  به  مسائل  مربوط به  قبل  و بعد از انتخابات  مجلس  هفتم  اشاره كرد و گفت : جبهه گيري  دشمنان  داخلي  و خارجي  در مقابل  آراي  مردم  نشان  از شكست  عميق  آنان  است  كه  دست  اعجاز برانگيز ملت  ايران  مانند بسياري  از حوادث  ۲۵ ساله  انقلاب  اسلامي ، خلق  كرده  است .
آيت  الله  صابري  همداني  نيز در اين  نشست  گفت : بر مسئولان  لازم  است  كه آفات  انقلاب  اسلامي را بشناسند و در رفع  آن كوشش  كنند.
در ادامه جلسه آيت الله  اميني ، نايب  رئيس  دوم  مجلس  خبرگان  رهبري  گزارشي  از فعاليت هاي  گذشته  و برنامه هاي  آينده  اين  مجلس  ارائه  كرد.آيت الله  اميني  گفت : دبيرخانه  مجلس  خبرگان  رهبري  براساس  نظرات نمايندگان  مبني  بر لزوم  معرفي  بيشتر مجلس  خبرگان  به  جامعه  و آشنايي  مردم با اقدامات  آن ، درصدد تهيه  و تدوين  يك  ويژه  برنامه  تلويزيوني  است  كه  طي آن  چند تن  از منتقدان  در نشست هاي  رودررو با برخي  از اعضاي  هيات  رئيسه  و نمايندگان  مجلس  خبرگان  رهبري ، به  بيان  نظرات  خويش  مي پردازند.

كوتاه از سياست ايران
رئيس قوه قضاييه به هند مي رود
آيت الله هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضاييه امروز به دعوت مسئولان قضايي هند، به اين كشور سفر مي كند.
به گزارش ايرنا در اين سفر كه به منظور گسترش مناسبات و همكاريهاي قضايي بين دو كشور انجام مي گيرد. وزير دادگستري، معاون امور بين الملل، رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح و چند تن از مسئولان قضايي، رئيس قوه قضاييه را همراهي مي كنند.
استقبال رئيس جمهوري سنگال از كروبي
مهدي كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي بامداد ديروز در راس هيأتي پارلماني وارد داكار پايتخت سنگال شد و مورد استقبال رئيس جمهوري اين كشور قرار گرفت.
به گزارش ايرنا كروبي كه به منظور شركت در سومين اجلاس روساي مجالس كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي به سنگال سفر كرده است در فرودگاه داكار با استقبال گرم پاپ بيوب رئيس جمهوري سنگال مواجه شد. علي اكبر ناطق نوري مشاور مقام معظم رهبري نيز در اين سفر به عنوان مهمان ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي را همراهي مي كند.در سومين اجلاس روساي مجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي  كه قرار است روزهاي ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در داكار برگزار شود، مسائل جهان اسلام از جمله فلسطين، عراق و افغانستان بحث و بررسي خواهد شد.
آمريكا در عراق شكست مي خورد
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: استراتژي آمريكا در عراق رو به شكست است. به گزارش ايرنا سردار سرلشكر رحيم صفوي ديروز در اجتماع ۲۰ هزار نفري رزمايش ياوران ولايت استان بوشهر افزود: آمريكا مي خواهد
ميراث خوار استعمار انگليس در عراق و خليج فارس باشد و سردمداران آن كشور بدانند كه همان سرنوشت شكست آميزي كه باعث خروج انگليس از خليج فارس و عراق شد همين سرنوشت نيز در سر راه استراتژيكي آمريكا قرار گرفته است. وي اظهار داشت: سياست آمريكا در مدت اشغال اين كشور نشان داده كه قادر به برقراري امنيت و دولتي كه منتخب مردم باشد نيست و اهداف شيطاني ديگر خود را نيز نمي تواند پياده كند.وي مهمترين رسالت سپاه و بسيج در شرايط كنوني را پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن دانست و افزود: پارسايي، صداقت در حرف و عمل، خدمت گزاري به مردم و دفاع از حق و ارزشهاي اسلامي جزء لاينفك فرهنگ و تفكر بسيجي است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي مجلس خبرگان:
مجمع تشخيص آئين نامه نظارت بر سياستهاي كلان كشور را تنظيم مي كند
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري گفت: آئين نامه نظارت بر سياستهاي كلان كشور تنظيم مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس يكشنبه شب آيت الله مشكيني رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با حضور در محل دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام با هاشمي رفسنجاني ديدار و گفتگو كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با تشكر از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، در پاسخ به پرسشي در مورد
چشم  انداز ۲۰ ساله كشور و سياستهاي كلي نظام گفت: اين سياستها نوع نگاه كلان كشور در مسائل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است و افق آينده كشور را مشخص مي كند.
وي در مورد نظارت بر حسن اجراي سياستهاي كلي در مجمع تشخيص گفت: با پرهيز از آلودگي هاي سياسي و با رهنمود رهبري معظم انقلاب در صدد قانونمند كردن سياست نظارتي در بخشهاي مختلف هستيم و مجمع تشخيص با تدوين آئين نامه نظارتي اين موضوع را با جديت پيگيري خواهد كرد.
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: عليرغم تحريمها و كارشكني هاي خارجي و داخلي نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف بسيار موفق بوده و داراي دستاوردهاي بسيار بزرگ و چشمگيري بوده است و بايد مسئولان كشور قدر وفاداري مردم را بدانند و با رفع اختلافات سياسي و مشاجرات جناحي زمينه مشاركت بيشتر مردم را فراهم كنند.
وي تاكيد كرد: اگر ولايت فقيه در كشور تضعيف شود، نظام سكان و اتكاء خود را از دست خواهد داد و انقلاب اسلامي تاكنون از بركات اصل ولايت فقيه در فراز و نشيبهاي مختلف استفاده هاي اساسي كرده است.
در ابتداي اين ديدار رئيس مجلس خبرگان رهبري با توجه به وفاداري مردم به نظام اسلامي به مسئولان نظام و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: براي رفع مشكلات مردم با جديت عمل كنند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |