دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۶
عكس روز
با كار زودرس كودكي شان را نگيريم
002238.jpg
باز هم كودكان و باز هم كار، باز هم جان كندن با دست هاي كوچك. اجازه دهيم اين بچه ها بخندند و بازي كنند.
هزاران بار از ديدن دستان پينه بسته كودكي كه ناچار به فروختن فال يا تكدي گري است، از نظاره نوخاسته اي كه كنار ترازوي وزن كشي مشغول نوشتن «مشق شب» است دل ها به درد آمده.
اما چه سود كه انگار هيچ كس را ياراي رهايي بخشيدن اين معصوميت در آستانه نابودي از چنگال اهريمنان پليدسرشتي كه حاصل زحمت اين بچه ها را به يغما مي برند، نيست.بعضي ها با درآمد حاصل از زحمات اين كودكان ارتزاق مي كنند و در مقابل، يكسره زندگي آنان را به دوزخ تبديل مي كنند، دوزخي كه ديري نمي پايد...
اجازه دهيم اين بچه ها بخندند و بازي كنند.

صداي  مصرف كننده
كلر در آب 
دو، سه ماهي است كه آب شرب منطقه مهرآباد جنوبي داراي كلر فراوان شده، به حدي كه با باز كردن شير آب، بلا فاصله بوي كلر، مشام را آزار مي دهد .
خيلي از همسايه ها، از اين امر، گله مندند.
ساكن مهرآباد جنوبي 
يك نفر جواب بدهد
قبل از ايام دهه فجر تبليغات گسترده اي از شركت شفق مبني بر واگذاري تعدادي از واحدهاي ۶۰ متري واقع در بلوار آيت الله سعيدي به قيد قرعه با قيمتي ارزان، صورت گرفت كه افرادي هم چون من اقدام به پر كردن فرم و فرستادن مدارك لا زم براي شركت در اين قرعه كشي كردند. پس از چند روز مدت زمان ثبت نام را تمديد كردند و تاريخ قرعه كشي را دهم اسفند ماه اعلا م كردند ولي الا ن پس از گذشت چندين روز خبري از افراد برنده نيست و مسئولا ن شركت از دادن جواب قانع كننده خودداري مي كنند.
خوش باور
گارانتي بي گارانتي 
يك دستگاه ماشين لباسشويي ويرپول خريداري كردم. فردي كه براي نصب آن آمده بود گفت: قطعه اي از موتور آن شكسته است و قابل استفاده نيست. با وجود آن كه گارانتي دارد ولي مركز خدمات پس از فروش مي گويد براي تعمير آن، قطعه مورد نظر را نداريم. كارخانه هم مي گويد به ما ربطي ندارد. پس چه كسي مسئول است؟
روزمه 
افزايش قيمت ميل گرد
با توجه به اينكه مي گويند خانه ها را محكم بسازيد ولي قيمت ميل گرد در سه ماه اخير از كيلويي ۳۰۰ تومان به ۴۸۰ تومان افزايش پيدا كرده است.
ناصري از چهار محال 
فكر و خيال به سرتان نزند
دكتر حجت، معاون سازمان محيط زيست، چند روز پيش در يك برنامه تلويزيوني گفت: آن هايي كه اتومبيل از رده خارج دارند، خيال نكنند كه به آن ها اتومبيل نو تعلق مي گيرد.
به نظر شما، اين عده بايد بروند و بميرند؟ حتما جواب شكم گرسنه زن و بچه شان را هم جناب دكتر مي دهد.
زبان حال پابرهنه ها
نشاني مراكز فروش را منتشر كنيد
با توجه به نزديكي پايان سال بهتر است در صفحات مياني بازارچه، نشاني مراكز فروش لوازم خانگي، پوشاك و خوراكي را منتشر كنيد تا مردم بدانند كدام جنس را از كجا بخرند. به اين ترتيب، بخشي از ترافيك سنگين تهران در روزهاي آخر سال كاسته خواهد شد.
احمدي 
يك خطي ها را در اولويت قرار دهيد
در زمان قرعه كشي و واگذاري سيم كارت هاي ثبت نامي امسال، بهتر است اولويت را به كساني بدهند كه متقاضي يك خط موبايل بوده اند، به اين ترتيب، ثابت مي كنند مملكت آن قدرها هم به كام سرمايه دارها نيست و خواست مردم معمولي هم ارزش مند است .
مجيدي 
سرانتقالي ها بي كلا ه ماند
معلم هاي انتقالي امسال از دريافت بن ۲۵ هزار توماني فرهنگيان محروم ماندند. دليل آن چيست؟تعدادي از معلمان انتقالي 
مطالبات واكسن زن ها پرداخت نشد
سه ماه از پايان طرح واكسيناسيون عمومي سرخجه مي گذرد، ولي هنوز به بسياري از عوامل مجري اين طرح، حق الزحمه پرداخت نشده است.
جمعي از عوامل طرح 
۳ بار افزايش قيمت در يك سال 
قيمت پنير يك كيلويي كاله، فروردين ماه ۸۲ ، ۴۴۰۰ تومان بود، اول مهر ۶۲۰۰ تومان شد و اسفندماه به ۶۸۰۰ تومان رسيد. در كشوري كه حقوق ها را سالي يك بار، آن هم كمتر از ۱۰ درصد اضافه مي كنند، افزايش قيمت مواد خوراكي پرمصرف از اين دست، سالي ۳ بار، نشانه چيست؟جماليان 
تقصير ما نيست كه مجرد مانده ايم 
چرا به كارگران مجرد مترو، بن كارگري تعلق نگرفت؟ گناه كرده ايم كه نتوانسته ايم ازدواج كنيم؟ آدم مجرد، شكم ندارد؟
از كارگران مجرد مترو
التماس مي كنيم 
بارها به طرق مختلف، شكايت مان از مسكوت ماندن پروژه اتوبان نيايش، انتهاي ايران پارس را به گوش مسؤولا ن رسانده ايم. اما هيچ وقعي ننهاده اند. اين بار التماس مي كنيم كه كار را تمام كنند و مردم را از دردسرهاي ناشي از آن برهانند.
اهالي خيابان ايران پارس 
اين گروه خدمات رسان 
با وجود تبليغات گسترده براي خدمات نوروزي سايپا، هنگام مراجعه به تعميرگاه مي گويند روزهاي يكشنبه و دوشنبه از ساعت ۲ تا ۴ تماس بگيريد تا به شما وقت بدهيم. در دو هفته گذشته عين ۸ ساعت مهلت مقرر را سعي كردم و نتوانستم تماس بگيرم. طبيعي است كه اين زمان، متناسب انبوه مراجعان نيست.
سعيد يغمائيان 
مشكلا ت خريد از تعاوني هاي مسكن 
ساكنين مجتمع مسكوني فدك واقع در محله سيزده آبان هستيم، كه اين مجتمع به پيمانكاري يك تعاوني مسكن احداث شده است. در هنگام پيش فروش كردن واحدها اين تعاوني اقدام به اخذ مبالغي مربوط به وصل كردن گاز، فاضلا ب، نرده هاي آپارتمانها، آيفون و ... كرد كه متأسفانه در هنگام تحويل به هيچكدام از تعهداتش عمل نكرد. چرا وزارت مسكن و شهر سازي به كار اين تعاوني هاي مسكن نظارت نمي كند؟
جمعي از ساكنان مجتمع

فراخوان
002037.jpg

آيينه تصوير
002244.jpg

بنيسيو دل تورو اظهار داشت، سالها به والدينش راجع به حرفه اي كه در پيش گرفته، دروغ مي گفته است. پدر و مادر دل توروي سي و هفت ساله مدتها گمان مي برده اند پسرشان وكيلي موفق است تا اين كه سرانجام زماني فرارسيد كه ديگر پنهان كردن اين موضوع از آنان ناممكن  شد، چون بنيسيو به خاطر فيلم ترافيك اسكار گرفته بود.
002247.jpg

مسابقات «فرمول يك» كه در سراسر جهان هواداران بسيار زيادي دارد، دوباره از سرگرفته شد. در مسابقات امسال، فراري و ابرستاره اش، ميشائيل شوماخر، همان گونه كه در دور اول نشان دادند، دوباره مدعي كسب جام زرين بازيها هستند.
002250.jpg

بارش سنگين برف در كره جنوبي بسياري را به دردسر انداخت و باعث تعطيلي صدها مدرسه در سراسر اين كشور شد. تصوير، ترافيك سنگين يكي از خيابان هاي دائه جون در اثر بارش برف را به نمايش گذارده.
002253.jpg

بيست وشش موميايي در خارج از ليما يافت شدند. كارگران پرويي به هنگام كندن زميني براي احداث جاده متوجه اين موميايي هاي باارزش كه دست كم پانصد سال عمر دارند، شدند.

تحريريه
تلفن تحريريه : ۷-۶۹۵۵۲۵۴ فاكس : ۶۹۵۳۳۵۹
ِِE-mail"info@hamshahri-bazar.com

گوناگون
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه رايانه
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه رايانه  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |