پاسخ مسئولا ن
متأسفيم
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه همشهري، مورخ ۱۹/۱۱/۸۲ شماره ۳۳۰۶ ، صفحه ۴ ، ضميمه بازارچه، ستون صداي مصرف كننده، با عنوان كمبود بليت قطار تهران - مشهد به اطلا ع مي رساند: ابتدا از اينكه مسافر محترم موفق به تهيه بليت تهران - مشهد نشده اند متاسفيم. به دليل كمبود ناوگان و محدوديت حمل و نقل ريلي و تقاضاي بسيار زياد به ويژه در ايام تعطيلا ت امكان پاسخ دهي به تقاضاي كليه متقاضيان محترم سفر وجود ندارد و بخش مسافري راه آهن تنها قادر به تامين ۱۸ درصد از حجم تقاضاها مي باشد. با اين حال در اعياد ملي و مذهبي قطارهاي فوق العاده زيادي در اين مسير راه اندازي مي شود تا بتوانند حداقل بخشي از تقاضاي هموطنان را پاسخ دهند. به عنوان مثال در ايام عيد غدير و سالگرد پيروزي انقلا ب ۲۰ رام قطار فوق العاده در مسير تهران - مشهد و برعكس راه اندازي شد اما از آنجا كه حجم تقاضا بيش از اينهاست باز هم جمع كثيري از متقاضيان به ويژه مشتاقان زيارت مرقد مطهر ثامن الحجج(ع) از سفر با قطار باز ماندند. شايان ذكر است حل معضل كمبود بليت تنها با توسعه ناوگان امكان پذير است كه نيازمند اعتبار و بودجه هاي فراوان است. اميدواريم با توجهات بيشتر دولت و مجلس محترم و تمهيداتي كه اين شركت جهت خريد واگن از شركتهاي داخلي و خارجي اتخاذ نموده است از سال آينده به تدريج شاهد توسعه ناوگان حمل ونقل مسافري ريلي در كشور باشيم.
مدير كل دفتر مدير عامل و روابط عمومي شركت قطارهاي مسافربري رجاء
|