سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۷
انديشه هاي يك كدبانو
آرايه هاي مؤثر و بكر
002301.jpg
اعظم علوي 
خريد وسايل تجملي و لوكس با برچسب گرانقيمت در ميان برخي خانواده ها سرعتي خطرناك يافته است. اگر چه، «چشم و هم چشمي» هاي پرهزينه براي خيلي از افراد دردسرساز شده ولي با اندكي تدبير مي توان از چنين دغدغه هايي گريخت.
براي نمونه، اگر يك تخته نئوپان معمولي را به صورت گرد برش دهيد و بر روي يك چهار پايه معمولي بگذاريد، طوري كه سطح آن حداقل ۲۰ سانت بيشتر از سطح چهارپايه باشد و روي آن را با يك پارچه ساتن براق بپوشانيد، باور كنيد شبيه يك ميزگرد گرانقيمت و باارزش به نظر خواهد آمد. البته براي ثابت كردن آن كافيست مقداري چسب چوب به قسمت پشت نئوپان در محل تماس با چهارپايه بزنيد و سپس براي چند ساعت حجم سنگين را روي نئوپان قرار دهيد. سليقه شما در انتخاب پارچه مناسب و همچنين برش دقيق و اندازه آن، سهم بسزايي در زيبايي و جلوه بيشتر اين ميز خواهد داشت. براي آن كه ابعاد روميزي را مشخص كنيد، قطر صفحه گرد نئوپاني را اندازه بگيريد و سپس دو ارتفاع (از لبه ميز تا سطح زمين) را به همراه ۱۵ سانتيمتر اضافي جهت سجاف دور روميزي و همچنين آويزان شدن آن بر روي زمين به محصول اضافه كنيد. اكنون قطر روميزي را داريد، پارچه را با دقت در اين قطر انداره بزنيد و برش دهيد. سجاف قسمت انتهاي روميزي بايد با نخ و سوزن طوري دوخته شود كه از قسمت روي پارچه ديده نشود. در جهت زيبايي هرچه بيشتر، پارچه ديگري را به صورت مربع شكل بريده و لبه دوزي كنيد و روي روميزي گرد بيندازيد. با قرار دادن اشياء تزئيني مانند جاشمعي هاي كوچك و بزرگ، قاب عكس و ... به اين ميز دكوري و گرانبها كه با ساده ترين وسايل ممكن آن را آماده كرد ه ايد، جلوه ديگري خواهيد بخشيد.
صداي پاي عيد
روزهاي قبل از عيد حال و هواي خاصي براي اكثر خانم هاي ايراني دارد. همه چيز در جهت تميزي، تنوع و زيبايي هرچه بيشتر تغيير پيدا مي كند. در اين راستا گاه حركات بسيار ظريف و هنرمندانه و همچنين كم خرج، مي توانند تأثير بسياري در دگرگوني فضاي منزل داشته باشند. براي مثال تعويض گل ميخ و يا شرابه پرده ها، تغيير رنگ قابل عكس ها، روكش جديد براي كوسن ها و يا اضافه كردن دسته گلي جديد لابه لاي گلهاي قديمي و نظير آن در زمره اين تدابير محسوب مي شوند. يكي از راه هاي زيباتر كردن نماي خانه، تزئين آن با گلدان هايي ساده، مالامال از گلهاي زيبا است كه شور حيات را در زندگي مي دهد.
گلدان سفالي ارزان قيمت و بدون لعاب رنگي تهيه كنيد. در صورت داشتن گلداني كهنه، مي توانيد از آن استفاده نماييد. جهت تزئين به مقداري پارچه در دو رنگ متفاوت نياز داريد. بسته به سليقه خود مي توانيد دو تكه پارچه را به صورت دو مربع يا دو دايره مساوي برش دهيد. پس از لبه دوزي و يا برش زيگزاگ لبه هاي آنها (جهت جلوگيري از ريش شدن)، دو مربع را طوري روي هم قرار دهيد كه مربع رويي به صورت لوزي بر روي مربع زيرين قرار گيرد. سپس گلدان را وسط آنها بگذاريد و به آرامي پارچه  زيري را همزمان از همه طرف به سمت لبه فوقاني گلدان بالا  بياوريد. براي ثابت كردن آن، از مقداري روبان درزگلي هماهنگ و يا متضاد با رنگ پارچه ها استفاده كنيد و سپس با يك گره پاپيوني آن را محكم دور گلدان ببنديد. به هنگام انتخاب رنگ پارچه ها، به هماهنگي آنها با رنگ گلهايي كه قرار است در داخل گلدان گذاشته شوند، توجه كافي داشته باشيد. اين روش را مي توان براي پوشش گلدان هاي كريستالي كه احياناً ترك برداشته و يا حتي لبه آنها در اثر ضربه پريده است، نيز مورد استفاده قرار داد. معمولا ً پارچه هاي ساتني براق براي ايجاد هماهنگي هرچه بيشتر با دكوراسيون كلا سيك و پارچه هاي كنفي و يا كتاني ساده و يا چهارخانه درشت بافت براي آميزش با چيدمان مدرن كارآيي بيشتري دارند.

بازارچه لوازم خانگي
002265.jpg
002268.jpg
002280.jpg
002277.jpg

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |