سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۷ - Mar 16, 2004
در آستانه ديدار با كره جنوبي
تيم فوتبال اميد ايران تسليم مشكلات نمي شود
003810.jpg
گروه ورزشي: مربي تيم ملي فوتبال اميد با اشاره به شرايط اردوي تيم ملي از وضعيت مناسب نويدكيا، مبعلي و ايزدي خبر داد.
نادر فرياد شيران، با غير منتظره خواندن مشكلات بوجود آمده براي تيم ملي اميد اظهارداشت: مصيبتي كه براي كاظميان پيش آمده، تاثير منفي در روحيه ملي پوشان گذاشته و اعضاي تيم را سياهپوش كرده است، در حال حاضر كاظميان اردو را ترك كرده و از شرايط روحي مناسبي برخوردار نيست.
فرياد شيران گفت: شادي و نشاط از اردو رخت بربسته و بازيكنان براي همدردي با هم تيمي  خود در شرايط خوبي به سر نمي برند.
كادر فني نيز همانند بازيكنان از وقوع اين حادثه تاسف انگيز بسيار ناراحتند.
وي شرايط نامناسب آب و هوايي را يكي ديگر از مشكلات دانست و اضافه كرد: شرايط آب و هوايي به دغدغه هاي فكري كادر فني افزوده شده و امكان دارد حتي تمريناتمان را تحت تاثير قرار دهد.
فرياد شيران خاطرنشان كرد: قرار گرفتن نويدكيا در شرايط مسابقه، همچنين برطرف شدن كمر درد شديد مبعلي و بهبود نسبي مچ پاي ايزدي، در اين وضعيت بسيار اميدوار كننده است، مطمئنا در مصاف با تيم كره، از نويدكيا بهره خواهيم برد و عمده ترين مشكل تيم ضايعه اي است كه براي كاظميان بوجود آمده است.
مربي تيم ملي، شرايط بوجود آمده را دليل بر عدم ارائه  بازي خوب ندانست و تصريح كرد: گذشت زمان شرايط را بهبود مي بخشد و كادر فني تيم نيز در تلاشند كه با ايجاد شرايط مناسب روحيه  تيم را بالا ببرند.
وي گفت: با انجام بازي منطقي و بهره بردن از شايستگي ها و توانايي هاي بالاي بازيكنان، بر انضباط تيمي كره غالب مي شويم.
مربي تيم ملي اميد گفت: در صورت ادامه  شرايط روحي نامناسب كاظميان، تيم ملي مشكلي از بابت جايگزيني وي ندارد و از ساير بازيكنان شايسته  تيم در اين پست بهره خواهيم برد، البته كادر فني تصميم نهايي در اين مورد را فردا اتخاذ مي كند.
سرمربي تيم المپيك كره جنوبي:
با هدف كسب نتيجه به ايران آمده ايم
سرمربي تيم المپيك كره جنوبي گفت: از بدو ورود به ايران با استقبال بسيار خوبي روبرو شديم و هتل و زمين تمرين نيز فاقد مشكل است كه در اين زمينه تمرينات مختصري را تا پيش از بازي با ايران انجام مي دهيم.
«هوكن كيم»، اظهارداشت: «پارك جونگ سونگ» بازيكن شاخص كره روز گذشته، وارد ايران  شد و از همان ابتدا در تركيب تيم قرار خواهد گرفت.
وي در ارزيابي از عملكرد تيم ملي اميد ايران برابر مالزي گفت: ايران تيم بسيار خوب و منسجمي است كه بازي قابل قبولي را برابر مالزي انجام داد و ما نيز با هدف كسب نتيجه به اين كشور آمده ايم.
«كيم»، با اشاره به حضور چندين بازيكن برجسته در تركيب تيم كره كه در ليگ هاي اروپايي شاغل هستند، تصريح كرد: ايمان مبعلي، علي بداوي و آرش برهاني از بازيكنان شاخص ايران هستند كه با شناخت كامل از اين تيم، نتيجه از آن ما خواهد بود.
نايب رئيس فدراسيون فوتبال كره:
شانس ايران و كره ۵۰-۵۰ است
نايب رئيس فدراسيون فوتبال كره جنوبي گفت: به دليل علاقه مندي وافر براي معرفي فوتبال كره به جهان، سرمايه گذاري بسيار زيادي جهت ارتقاي فوتبال از سطح پايه تا بزرگسال، از چند سال قبل انجام شده است كه برگزاري منظم مسابقات ليگ در رده هاي سني مختلف نيز در همين راستاست.
«چو چونگ يان» نتايج كسب شده در مسابقات جام جهاني ۲۰۰۲ و ساير رقابت هاي آسيايي را در نتيجه  سرمايه گذاري انجام شده و مديريت حاكم بر فوتبال كره دانست و اظهارداشت: هم اكنون مربيان خارجي متعددي از كشورهاي برزيل، هلند و پرتغال در سطوح مختلف، آموزش هاي فوتبال پيشرفته را ارايه و برنامه هاي تمريني مشخصي را انجام مي دهند.
وي خاطر نشان كرد: فوتبال ايران يكي از قطب هاي سنتي فوتبال آسياست كه مي تواند حريف جدي ما در اين گروه محسوب شود.

قهرماني تيم كشتي كارگران ايران در يونان
گروه ورزشي : تيم كشتي آزاد كارگران ايران با يك مدال طلا، سه مدال نقره و دو مقام چهارمي با ۲۷ امتياز به عنوان قهرماني رقابت هاي آكروپليس يونان دست يافت و تيم هاي روسيه و كانادا به ترتيب با ۲۳ و ۲۰ امتياز دوم وسوم شدند.
تيم كارگران در اين رقابت ها كه ۱۴ كشور در آن حضور داشتند، توسط يونسي نيا در وزن ۸۴ كيلوگرم صاحب طلا شد و سه مدال نقره اين تيم را بابايي جعفري (۶۰ كيلوگرم)، محسن بابايي (۷۴ كيلوگرم) و فردين معصومي (۱۲۰ كيلوگرم) به ارمغان آوردند. سردار مولوي (۵۵ كيلوگرم) و محرم پور (۶۶ كيلوگرم) نيز عنوان چهارمي اين رقابتها را كسب كردند.

خبرهايي از واليبال
ياران كمكي پيكان و صنام مشخص شدند
گروه ورزشي: تكليف ياران كمكي دو تيم صنام و پيكان قهرمان و نايب قهرمان واليبال باشگاه هاي ايران در راه شركت در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا با نظارت مسئولان فدراسيون واليبال مشخص شد.
درپي نشست مديران عامل دو باشگاه با رييس فدراسيون واليبال قرار شد فرهاد ظرفي، ساسان ثاني، عباس قاسميان، محمد شريعتي، مهدي بازار گرد، رامين بابايي، حميد جعفري و رحمان محمدي راد با تيم صنام و بهنام محمودي، داود مقبلي، سعيد معروف و فيروز تابش نژاد با پيكان به ميدان بروند. اردوي آمادگي صنام و پيكان از روز هشتم فروردين ماه سال ۸۳ در جزيره كيش برپا خواهد شد.
پيكان مشاور هلندي گرفت
كادر مربيان تيم پيكان به منظور شركت در مسابقات باشگاه هاي آسيا با يك مشاور هلندي تقويت خواهد شد.
حسين حسيني قائم مقام باشگاه پيكان با اعلام اين مطلب گفت: از كادر قبلي عليرضا معمري از جمع مربيان خارج شده است و ما در باشگاه هاي آسيا از مشاور هلندي بنام «هارتين فني» كمك خواهيم گرفت. «هارتين فني» سال گذشته با تيم «رنستاد» به مقام ششم ليگ هلند رسيد.
سامسونگ كيش در قطر
تيم واليبال ساحلي سامسونگ كيش به مسابقات ساحلي بين المللي قطر دعوت شده است. اين تيم كه با تركيب رحمان رئوفي و رضا نائيني يكي از تيم هاي موفق سومين دوره واليبال ساحلي بين المللي دهه فجر بوده است ارديبهشت ماه راهي دوحه خواهد شد.

ملي پوشان بوكس ايران براي كسب
جواز حضور در بازي هاي آتن فردا به چين مي روند
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران براي شركت در رقابت هاي بين المللي بوكس چين كه حكم انتخابي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را دارد، امروز عازم شهر كونگ جو مي شود.
مسابقات بين المللي چين از روز ۲۹ اسفندماه جاري آغاز مي شود و نفرات اول و دوم اوزان ۵۴ تا ۸۱ كيلوگرم و نفرات برتر اوزان ۹۱ و به اضافه ۹۱ كيلوگرم جواز حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را كسب خواهند كرد.
اسامي ملي پوشان بوكس ايران براي شركت در رقابت هاي فوق به شرح زير است:
وزن ۵۴ كيلوگرم: اكبر احدي
وزن ۶۰ كيلوگرم: محمد عاشري
وزن ۷۵۴ كيلوگرم: مرتضي سپهوند
وزن ۷۵ كيلوگرم: مهدي قرباني
وزن ۸۱ كيلوگرم: محمدرضا قاروني
وزن ۹۱ كيلوگرم: روح الله حسني
سرمربي: محمود مساعديان
مربي: غلامرضا كريمي
سرپرست: غلامحسين دلشاد.
از سوي كنفدراسيون بوكس آسيا، همايون اردن داور بين المللي كشورمان به عنوان عضو هيات ژوري به اين مسابقات دعوت شده است.
«احمد ناطق نوري»  رييس فدراسيون بوكس كه قرار بود به همراه اين تيم براي شركت در اجلاس كنفدراسيون بوكس آسيا به چين اعزام شود، به دليل مشكلات خانوادگي از اين سفر بازماند.

صبا باتري قهرمان بسكتبال باشگاههاي كشور شد
گروه ورزشي: تيم صبا باتري تهران كه امسال اولين حضور خود را در رقابتهاي بسكتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران تجربه مي كند، ديروزعصر در يك ديدار سنگين و نفس گير بر تيم صنام تهران قهرمان دوره گذشته اين مسابقات غلبه كرد و به جام قهرماني دست يافت.
اين ديدار كه سومين ديدار دو تيم در مرحله نهايي اين مسابقات بود، در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي تهران با حضور حدود ۲۰۰۰ تماشاگر علاقه مند برگزار شد و با نتيجه ۷۶ بر ۷۱ به نفع تيم صبا باتري پايان يافت.
اولين ديدار اين دو تيم با نتيجه ۸۸ بر ۷۷ به نفع تيم صنام و دومين ديدار با نتيجه ۷۲ بر ۶۸ به نفع تيم صبا باتري خاتمه يافته بود.

ديدار پگاه و ذوب آهن لغو شد
گروه ورزشي: ديدار تيم هاي فوتبال پگاه گيلان و ذوب آهن اصفهان كه قرار بود روز گذشته در ورزشگاه شهيد عضدي رشت برگزار شود، به دليل شرايط نامساعد جوي لغو شد.اين ديدار به دليل بارش شديد باران و نامساعد بودن زمين مسابقه، به زمان ديگري موكول شد.
اين تعويق در حالي اتفاق مي افتد كه تيم پگاه گيلان علاقمند بود به هر شكلي اين ديدار را برگزار كند. اما ذوب آهن شديداً با انجام آن در اين شرايط جوي مخالف بود.

قهرماني بني تميم در لهستان
حميد بني تميم به مدال طلاي وزن ۵۵ كيلوگرم رقابتهاي كشتي فرنگي اوپن لهستان دست يافت.بني تميم تنها فرهنگي كار ايران در جمع چهار كشتي گير برتر اوزان مختلف بود كه پس از غلبه بر حريف قزاقستاني در مرحله نيمه نهايي، براي كسب مدال طلا بايد به مصاف داريوژ جابولنسكي قهرمان سال ۲۰۰۳ جهان از لهستان مي رفت كه اين كشتي گير به دليل آسيب ديدگي به روي تشك حاضر نشد تا بني تميم به يك طلاي باارزش از رقابت هاي دشوار لهستان دست يابد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |