پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۹ - Mar 18, 2004
چمران :حق مردم است كه از مصوبه مجلس براي افزايش چند برابري عوارض نوسازي گلايه كنند
يادمان دفاع مقدس و جانبازان شيميايي ساخته مي شود
گروه شهري: يادمان دفاع مقدس و جانبازان شيميايي در تهران ساخته مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: كشورهاي توليدكننده سلاح هاي شيميايي به ويژه آلمان و سياستمداران و نيز شركت هاي آلماني كه در جريان جنگ تحميلي، صدام و عراق را در ارتكاب جنايت هاي جنگي كمك كرده اند بايد ضمن معرفي به جهانيان به جانبازان و آسيب ديدگان شيميايي در دادگاه هاي بين المللي پاسخ دهند.
وي با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل آينده گفت: شوراي شهر تهران از مدت ها پيش در راستاي احياي ارزش هاي سال هاي جنگ و يادواره شهدا و جانبازان درصدد راه اندازي موزه دفاع مقدس و نيز يادماني از ايثارگري هاي جانبازان بوده است كه امسال به دلايل متعدد راه اندازي آن به تعويق افتاده است اما بدون شك اقدام در اين زمينه از اولويت هاي كاري شورا در سال ۸۳ خواهد بود.
چمران تأكيد كرد: شوراي شهر جهت احداث يادمان و نصب تنديس هاي هنري ارزشمند در سطح شهر تهران و ساير شهرهاي كشور تلاش مي كند.وي با بيان اين كه همه ما از نظر انساني و بحث حقوق بشر در مقابل ايثارگران و جانبازان مسئول هستيم گفت: سالانه بيش از ۵۰۰ نفر از جانبازان جنگ تحميلي در سراسر كشور شهيد مي شوند و اين موضوعي نيست كه قابل فراموشي باشد.
رئيس شوراي شهر كشورها و كارخانه هاي توليدكننده سلاح هاي شيميايي از جمله آلمان را شريك جرم صدام دانست و گفت: اين كشورهاي كمك كننده به صدام به عنوان ريشه هاي جنايت بايد در مقابل حقوق بشر پاسخ دهند.
چمران با اشاره به تلاش جانبازان در دادگاه هاي بين المللي و داخلي به منظور بازخواست از كارخانه هاي توليدكننده مواد شيميايي اين سلاح ها گفت: شوراي شهر نيز از جانبازان براي رسيدن به اهدافشان و در راستاي دفاع مقدس از حقوق بشر حمايت خواهد كرد.
رئيس شوراي شهر همچنين افزايش عوارض نوسازي را از مصوبات مجلس و هيأت دولت خواند و گفت: اين حق مردم است كه از افزايش چند برابري عوارض نوسازي گلايه كنند ولي بايد توجه داشت كه برخي عوارض همچون بنزين از سال ۴۲ تا ۸۲ تغييري نكرده بود و از زمان تصويب تاكنون شهرداري براساس سهم ۱۰ درصدي خود نيم ريال دريافت مي كرده است و عملا موجب بي حاصل بودن عوارض نوسازي براي شهرداري تهران شده بود به گونه اي كه حتي مخارج چاپ قبض عوارض نوسازي را نيز تأمين نمي كرد.وي در ادامه افزود: در سال ۸۱ هيأت دولت و مجلس به منظور تأمين بخشي از هزينه هاي شهر اقدام به بالا بردن سهم عوارض تا سقف ۱۰۰ درصد ارزش معاملاتي براي شهرداري كرد كه در نهايت تا سال ۸۵ اين رقم به حدود ۱۷ درصد خواهد رسيد.
چمران افزود: شوراي شهر به منظور تسهيل در امر پرداخت براي مردم، زمان اين پرداخت ها را از اسفند ماه تا پايان بهار سال ۸۳ تمديد كرد تا فشار كمتري بر مردم وارد شود.

با ۵۰ ميليارد تومان هزينه
ايستگاه امام خميني مترو به ميدان بهارستان متصل شد
003957.jpg
گروه شهري: با حضور دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران بهره برداري از سه طرح عمراني شركت مترو عبارت از توسعه خط ۲ متروي تهران از ميدان امام خميني(ره) تا ميدان بهارستان، ورودي جديد ايستگاه امام خميني(ره) از خيابان خيام و ترمينال اتوبوسراني خيابان شهيد دكتر مفتح آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم كه مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس محسن هاشمي مديرعامل شركت مترو و تعدادي از اعضاي شوراي شهر حضور داشتند شهردار تهران طي سخناني از آغاز عمليات احداث خط ۳ مترو از ازگل در شمال شرق تهران تا يافت آباد در جنوب غرب تهران به طول ۳۷ كيلومتر و خط ۴ مترو از ميدان شهيد كلاهدوز ، انتهاي پيروزي تا شهرك اكباتان و فرودگاه مهرآباد به طول ۲۱ كيلومتر در اوايل سال آينده خبر داد و گفت: هزينه احداث اين دو خط (۳ و ۴) حدود ۵۰۰ ميليارد تومان برآورد شده است كه بخشي از اين هزينه توسط دولت و بخشي ديگر از طريق فاينانس (وام خارجي) تامين خواهد شد.
شهردار تهران رقم بودجه سال آينده شهرداري تهران را حدود ۱۳۶۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: از اين رقم حدود ۸۵۰ ميليارد تومان براي گسترش حمل و نقل عمومي هزينه خواهد شد.
احمدي نژاد، شهر تهران را نيازمند ۴۰۰ كيلومتر خيابان و بزرگراه دانست كه ۱۴۰ كيلومتر آن را تا سال ۱۳۹۰ مترو تامين خواهد كرد.
وي خبر از افتتاح خط متروي كرج تا مهرشهر به طول ۱۰ كيلومتر را تا اواخر سال ۸۳ و افتتاح ايستگاه هاي بين خط تهران، كرج، ايران خودرو، اكباتان و چيتگر در نيمه دوم سال آينده داد و افزود: ايستگاه فتح آباد در خط يك مترو نيز در سال آينده افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما احمدي نژاد در مورد ادامه عمليات احداث تونل تجريش در سال آينده گفت: بخش اول اين پروژه در سال ۸۶ از ايستگاه مترو ميرداماد تا اتوبان صدر و بخش دوم از صدر تا سر پل تجريش تا سال ۱۳۸۸ به پايان خواهد رسيد.
وي افزود: در سال ۸۳ عمليات نيمه شرقي خط ۲ از بهارستان تا دردشت به طول ۸ كيلومتر ادامه خواهد يافت و در سال ۸۴ نيز مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
در اين مراسم مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران طي سخناني از مترو به عنوان وسيله اي نام برد كه عليرغم يك سابقه نه چندان طولاني در دنيا اما با سرعت زياد كارايي موثر خود را در حمل و نقل عمومي، كاهش ترافيك، صرفه جويي در وقت شهروندان و كاهش آلودگيهاي صوتي و هوا نشان داده است.
وي ادامه داد: طي ۱۰ ماه از سال ۸۲ ، ۳۵ هزار اتومبيل جديد در تهران شماره گذاري شد در حالي كه فضاي لازم براي اين تعداد خودرو در شهر تهران فراهم نبود و تهران به مرز انفجار كشيده شد.
وي در اين راستا خواهان تشريك مساعي مسئولان ذيربط شد و گفت: طرح جامع ترافيك آماده شده است و يكي از محورهاي اصلي آن مترو است. وي خواهان سرعت عمل سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل و كاهش زمان بهره برداري از پروژه هاي عمراني در اين حوزه شد.
چمران تاكيد كرد همه چشم ها به سوي شهر تهران به عنوان پايتخت ايران اسلامي دوخته شده و مسائل امنيتي، سياسي و ... اين شهر مي طلبد كه دولت توجه و مساعدت خاصي بر روي ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران داشته باشد.
مهندس محسن هاشمي مديرعامل شركت مترو نيز هزينه راه اندازي متروي ميدان مهم و تاريخي بهارستان كه از پرترافيك ترين مناطق شهر تهران به شمار مي رود را حدود ۵۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه با افتتاح ايستگاه هاي ملت و بهارستان طول خط ۲ مترو به ۱۳ كيلومتر افزايش يافت.
وي افزود: خوشبختانه در طول ۵ سالي كه از بهره برداري متروي تهران مي گذرد بيش از ۲۵۰ ميليون سفر صورت گرفت كه ۲۰۵ ميليون سفر آن مربوط به سال ۸۲ بوده است.
هاشمي ميزان صرفه جويي صورت گرفته در بخش سوخت در ازاي ۴۵۰ ميليون سفر انجام شده را حدود ۳۰۰ ميليون ليتر اعلام كرد و گفت: هزينه ساخت يك پالايشگاه با ظرفيت يك ميليون ليتر در روز معادل ساخت دو خط مترو است چرا كه قطعا دو خط متروي تهران مي تواند يك ميليون ليتر در روز صرفه جويي سوخت داشته باشد.
وي خبر داد: سال آينده ۲۰۰ ميليارد تومان از سوي دولت و شهرداري به احداث خطوط مترو اختصاص خواهد يافت.

شهردار منطقه چهار تهران:
بزرگترين مجتمع سرپوشيده فرهنگي - ورزشي در شمال شرق تهران آماده بهره برداري شد
003954.jpg
شهردار منطقه چهار تهران از پرداخت حدود ۱۳۰ ميليارد ريال براي آزادسازي املاك داخل طرح هاي عمراني در اين منطقه در سال جاري خبر داد.
حسن كريميان گفت: در سال جاري ۴۵۰ واحد مسكوني - تجاري براي آزاد سازي سه بزرگراه داخل منطقه داشته ايم.
وي همچنين اعلام كرد: بزرگترين مجتمع ورزشي سرپوشيده در تهران در اين منطقه به زودي با مساحتي بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع در شمال پارك مجيديه مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
هزينه ساخت اين مجموعه ۲۰ ميليارد ريال اعلام شد و براي تجهيز آن حدود ۱۰ ميليارد ريال هزينه خواهد شد.
كريميان، اعتبار اختصاص يافته به اين طرح را بالغ بر دو هزار ميليارد ريال عنوان كرد.
وي همچنين به افتتاح ۶۵ طرح زيربنايي و روبنايي در اين منطقه اشاره كرد و گفت: ۲۵ پارك محله با ۲۰ هكتار زمين، ايجاد مركز نگهداري كودكان بي سرپرست، بيش از ۱۰ اصلاح هندسي جهت كاهش بار ترافيكي از مهمترين پروژه هاي اين منطقه است.

نگاه
سال ميمون و برنامه هاي تلويزيون
003951.jpg
افشين سبوكي

همكاري گسترده بنياد شهيد و شهرداري
گروه شهري: مديركل بنياد شهيد استان تهران گفت: از زماني كه محمود احمدي نژاد شهردار تهران شد همكاري بين بنياد و شهردار تهران همكاري عميق تر، گسترده تر و به روزتر شده است.
يوسف علي شكري در گفتگو با خبرگزاري فارس يكي از اصلي ترين راهبردهاي كاري بنياد شهيد با مجموعه نظام اعم از نماينده هاي مردم در شوراي شهر و شهرداري و نماينده هاي مردم در هيات دولت را نهايت هماهنگي براي دستيابي به اهداف نظام در رابطه با شهيد و شهادت دانست و گفت: در شهرستان هاي استان تهران با شهرداري ها، فرمانداري ها، آموزش و پرورش، سپاه، بسيج و ائمه جمعه در راستاي خدمت به خانواده شهدا و ترويج فرهنگ شهيد و شهادت نهايت هماهنگي و همكاري را داريم.
وي در خصوص نامگذاري معابر به نام شهدا يادآوري كرد: نامگذاري خيابانها، بزرگراه ها، كوچه ها و بوستان ها به نام شهدا جزو برنامه هاي اصلي است. اين برنامه در مقطعي كند شد اما در حال حاضر در سطح بسيار عالي در حال انجام است.

با تصويب شوراي شهر تهران
بودجه فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري ۵ برابر شد
گروه شهري: خزانه دار شوراي شهر تهران با اشاره به افزايش ۵۰۰ درصدي بودجه مسائل فرهنگي، ورزشي و هنري در سال ۸۳ شهرداري تهران، گفت: كساني كه تا چندي پيش شوراي شهر و شهرداري تهران را ضد هنر معرفي مي كردند، بايد توبه كنند.
مهندس اميررضا، واعظي آشتياني خزانه دار و عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در گفتگو با ايلنا، تصريح كرد: سال گذشته قائم مقام شوراي اسلامي شهر تهران، بودجه امور فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري را حدود ۶۰ ميليارد ريال تعيين كرده بود كه امسال با تصويب اعضاي شورا، اين مبلغ به ۳۰۰ ميليارد ريال افزايش پيدا كرد.وي با تأكيد بر اين نكته كه هنر متعلق به تعداد انگشت شماري از جامعه نيست، گفت: هنر و هنرمندي كه در خدمت مردم و ارزش هاي اخلاقي و اسلامي باشد، قابل احترام است.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران يادآور شد: اعضاي شوراي شهر تهران، با اعتقاد به امور فرهنگي، هنري و ورزشي و براي دفاع از ارزش هاي اخلاقي، بودجه امور فرهنگي، ورزشي را نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزايش داده است.وي گفت: انجام فعاليت هاي فرهنگي تنها بر عهده شهرداري تهران نيست. شهرداري يكي از اركان توجه به فرهنگ در جامعه است كه بر اين اساس نيز شورا بودجه امور فرهنگي و هنري را افزايش داده است.
آشتياني اظهار اميدواري كرد: با برنامه ريزي مناسبي كه از سوي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا خواهد شد، در سال ۸۳ شاهد فعاليت بهينه در امر فرهنگ و هنر باشيم.
آشتياني همچنين در خصوص افزايش بودجه متروي تهران گفت: بر اساس مصوبه شورا بودجه متروي تهران در سال آينده از ۱۵۰ ميليارد ريال به ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش پيدا كرده است.
وي با اشاره به اين موضوع كه اين بودجه صرف هزينه در امور جاري متروي تهران خواهد شد، گفت: افزايش بودجه متروي تهران نشان دهنده اهتمام شهرداري و شورا به حمل و نقل عمومي است.

مالكين املاك واقع در طرح هاي ترافيكي، تسهيلات تشويقي مي گيرند
گروه شهري: تسهيلات ويژه شهرداري منطقه ۱۸ تهران به مالكين املاك واقع در طرح هاي عمراني - ترافيكي در جنوبغرب تهران اعلام شد.
مهندس مجيد شايسته شهردار منطقه با اعلام اين مطلب گفت: بسياري از بافتهاي جنوبغرب تهران را بافتهاي فرسوده تشكيل مي دهد كه ضروري است املاك واقع در اين بافتها بازسازي شده و در برابر زلزله و ديگر حوادث غيرمترقبه مقاوم گردند.
شهردار منطقه ۱۸ تهران با اشاره به املاك واقع در طرح هاي تعريض منطقه از جمله خيابان شهيد بهرامي (ياران)، خيابان شهيد زنديه و مصطفي هاشم، جاده ساوه، ۷۶ متري سعيدآباد، خيابان خليج، خيابان ۱۷ شهريور، چهار راه بانك ملي كه مشمول امتيازات تراكم تشويقي، ارائه معوض و تخفيف در عوارض است گفت: علاوه بر اينكه اكثر املاك واقع در طرح هاي ياد شده فرسوده است و بافت اين محلات نيز به نحوي است كه در صورت وقوع هر گونه حادثه به دليل تنگ وباريك بودن معابر آن امكان امداد ونجات به سختي وكندي صورت مي گيرد ، ضروريست تا با همكاري شهروندان ضمن بازسازي اين املاك، نسبت به بازگشايي معابر فوق در جهت توسعه شبكه هاي ترافيكي اين بخش از تهران، دسترسي آسان ساير نقاط منطقه را به نقاط ديگر فراهم نمائيم.
مهندس شايسته تأكيد كرد: شهروندان ساكن در اين محلات كه املاك آنان در طرح قرار گرفته است مي توانند تا پايان ارديبهشت ماه سال ۸۳ اقدام به توافق و واگذاري ملك خود به شهرداري نموده و از امتيازات ويژه پيش بيني شده برخوردار شوند.

فرهنگسراها در نوروز ميزبان شهروندان و مسافران نوروزي هستند
گروه شهري: تمامي فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ از پنجم فروردين ۸۳ ميزبان شهروندان تهراني است.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ايام نوروز برنامه هايي همچون نمايش فيلم و تئاتر، نمايشگاه هاي هنري و ساير برنامه هاي فرهنگي و تفريحي براي گذران بهينه تعطيلات نوروزي شهروندان تدارك ديده شده است.

فهرست موتور سيكلت هاي مجاز به شماره گذاري در سال آينده اعلام شد
گروه شهري: سازمان حفاظت محيط زيست ليست موتورسيكلت هاي چهارزمانه مجاز به شماره گذاري در سال آينده را اعلام كرد.دكتر سعيد متصدي، مديركل دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه از ۱۵۶ نوع موتورسيكلت شناسايي شده در كشور هيچ يك تاكنون گواهينامه استاندارد آلايندگي ECE40-۰۱ را دريافت نكرده اند، گفت: از اين تعداد تا تاريخ ۲۰ اسفند ماه سال جاري، مدارك ۱۱۷ نوع موتورسيكلت به سازمان حفاظت محيط زيست براي آغاز تست هاي آلايندگي ارسال شده كه اين سازمان نيز به صورت مشروط و تا زمان اخذ نتيجه تست هاي آلايندگي به راهنمايي و رانندگي موافقت خود را براي شماره گذاري آنها اعلام كرده است.
وي افزود: بدين ترتيب سازمان حفاظت محيط زيست ۳۹ نوع محصول موتورسيكلت در كشور كه تاكنون براي دريافت استاندارد آلايندگي مصوب اقدام نكرده اند را فاقد شرايط شماره گذاري مي داند.مديركل دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست تأكيد كرد: بديهي است سازمان حفاظت محيط زيست با شماره گذاري محصولات ساير توليدكنندگان موتورسيكلت در كشور كه هنوز شناسايي نشده و فاقد پروانه هستند، هيچ گونه موافقتي ندارد.

رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران:
ايجاد سيستم فرماندهي حادثه در مراكز درماني ضروري است
گروه شهري: نشست اعضاي كميته تخصصي بهداشت و درمان ستاد مديريت بحران شهر تهران با هدف بررسي وضعيت مراكز بهداشتي و درماني تهران در مواجهه با شرايط اضطراري ناشي از وقوع بلاياي طبيعي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي مركز پيشگيري طي اين نشست كه در محل اين مركز برگزار شد، نمايندگان دانشگاه هاي علوم پزشكي ايران، شهيد بهشتي و تهران، دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله اعظم، تشكل بسيج جامعه پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي ارتش و شركت شهرسالم، كاستي ها و مشكلات بيمارستان ها و مراكز درماني شهر تهران را در شرايط وقوع بحران و نيز راهكارهاي بهبود وضعيت اين مراكز بررسي كردند.
دكتر مازيار حسيني رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در نشست اعضاي اين كميته كه يكي از كميته هاي برنامه ريز و سياستگذار مديريت بحران شهر تهران به شمار مي آيد در سخناني به تشريح موقعيت لرزه خيزي تهران پرداخت و گفت: مراكز درماني در صورتي مي توانند هنگام وقوع زلزله به ياري مجروحان و حادثه ديدگان بشتابند كه خود از قبل آمادگي هاي لازم را كسب كرده و پيش بيني هاي ضروري را به كار بسته باشند.

تجليل از بازنشستگان شهرداري تهران
گروه شهري: شهرداري تهران ديروز طي مراسمي از كارمندان بازنشسته خود در سال جاري تجليل كرد.
به گزارش خبرنگار ما، محمدجواد مهدي زاده، معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين مراسم گفت: در عصر جديد واژه بازنشستگي واژه بي مسمائي است و اميدواريم واژه مناسبي جايگزين آن شود، زيرا تلقي كنوني از بازنشستگي، پايان كار اداري و شروع زندگي جديد است.
وي استفاده قشر جوان و تحصيلكرده از تجربيات بازنشستگان را لازمه كار علمي و اصولي در عرصه اجرايي كشور دانست و افزود: شهرداري به  نوبه خود مي كوشد از اين تجربيات به نحو صحيح استفاده كند.
وي خطاب به بازنشستگان گفت: شهرداري به پيشكسوتان وظيفه و خدمتگزاري به آنان را مرام خود مي داند و به آن افتخار مي كند و شما كه سال ها، عمر خود را صرف خدمت به مردم كرده و در اين مسير، جواني، شادابي خود را صرف كرده ايد، در اين رابطه اولي تر مي باشيد .
در اين مراسم كه گروهي از مديران شهرداري حضور داشتند از ۱۷۰ كارمند شهرداري كه طي سال جاري به مقام بازنشستگي نائل آمده اند، تجليل شد.

بررسي بودجه ۸۳ شهرداري تهران تمام شد
بررسي بودجه ۸۳ تهران در شوراي شهر به پايان رسيد. به گزارش ايسنا در ادامه پنجاه و پنجمين جلسه علني و رسمي در روز گذشته، ۲۹ تبصره بودجه به تصويب رسيد.بر اساس تبصره يك بودجه ۸۳ شهرداري، كليه واحدها و مناطق و شركت هاي تحت پوشش شهرداري تهران و چهار سازمان غيرمستقل موظفند كليه درآمدهاي خود را در چارچوب قوانين و مقررات، فقط به حساب هاي متمركز درآمدي كه با تاييد شوراي شهر افتتاح شده است واريز كنند.همچنين كليه پرداخت ها و هزينه ها در قالب اعتبارات محسوب در بودجه جاري و عمراني ضوابط و مقررات مربوط صورت خواهد گرفت و هر گونه پرداخت خارج از چارچوب فوق تحت هر عنوان ممنوع است.
همچنين بر اساس تبصره ۲ بودجه،  كليه واحدها و مناطق و سازمانهاي غيرمستقل شهرداري موظفند فعاليتهاي عمراني را در چارچوب شرح عمليات مندرج در برگه هاي موافقتنامه هايي كه به پيشنهاد شهرداري به تاييد شورا مي رسد ثبت كنند.
بر اساس تبصره ۳ بودجه، كميته اي تحت عنوان كميته تخصصي اعتبار مصرف منابع را بر عهده خواهدگرفت كه شهردار تهران،  معاون هماهنگي و معاون مالي شهرداري تهران و يك نفر از اعضاي شواي شهر عضو اين كميته خواهند بود.

ترميم روكش مخصوص پل هاي فلزي نصر و آزمايش
گروه شهري: روابط عمومي معاونت فني وعمراني شهرداري تهران اعلام كرد بنا به ضرورت اطلاع رساني عمومي برنامه  اجراي روكش مخصوص پل هاي فلزي نصر و آزمايش بشرح زير اعلام مي شود:
۱- مسير حركت غرب به شرق (ضلع جنوبي) پل نصر از روز ۲۸/۱۲/۸۲ لغايت ۱۵/۱/۸۳ مسدود خواهد شد و خودروها مي تواننداز مسير كنارگذر جنوبي پل نصر استفاده كنند.
۲- مسير غرب به شرق پل آزمايش و لوپ راست گرد شمال به جنوب شيخ فضل ا... به پل آزمايش از
۶/۱/۸۳ لغايت ۱۱/۱/۸۳ مسدود خواهد بود و خودروها مي توانند به اين منظور از دور برگردان زير پل ستارخان براي حركت به سمت شمال بزرگراه شيخ فضل ا... استفاده كنند.
۳- مسير شرق به غرب پل آزمايش نيز از تاريخ ۷/۱/۸۳ لغايت ۱۵/۱/۸۳ مسدود مي شود و خودروها مي توانند با استفاده از بزرگراه شيخ فضل ا... مسير جنوب به شمال و دور برگردان پل شهرك قدس در بزرگراه همت ادامه مسير دهند.
۴- نكته قابل توجه اين است كه با اجراي روكش جديد كه براساس تضمين ۱۰ ساله پيمانكار با كيفيت مناسب قابل بهر ه برداري مي باشد، قطر ۸ سانتي متري روكش آسفالت عادي اين دو پل، به قطر ۸ ميلي متر كاهش مي يابد كه در پل نصر جمعا ۱۵۰۰ تن و در پل آزمايش نيزجمعا ۵۰۰ تن وزن مرده، از بين رفته پلها سبكتر خواهند شد.
انحراف ترافيك بزرگراه كردستان
اين معاونت همچنين يادآور شد: بمنظور اجراي پل تقاطع ملاصدرا - كردستان خودروهايي كه از شمال بزرگراه كردستان به جنوب بزرگراه در حال تردد مي باشند (ضلع غرب بزرگراه) از مورخ ۲/۱/۸۳ قبل از تقاطع خيابان ملاصدرا وارد خيابان حكيم اعظم شده و از طريق خيابانهاي شيراز و سهيل به جنوب بزرگراه كردستان ادامه مسير خواهند داد.
ضمنا تا اطلاع ثانوي تغيير در وضعيت ترافيك بزرگراه كردستان مسير جنوب به شمال و همچنين مسير رفت و برگشت خيابان ملاصدرا بوجود نخواهد آمد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |