چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۴
بازارچه مسكن
Front Page

فعلا ً مسكن گران نشده است
برخلا ف انتظار همگان مثل اين كه با شروع سال جديد قيمت مسكن برخلا ف ساير كالا  و خدمات در كشور افزايش پيدا نكرده و راكد مانده است.
به گزارش خبرنگار «بازارچه»، مسكن از جمله مواردي بوده كه افزايش قيمت نداشته است؛ البته در زمينه اجاره بها اين وضعيت فرق مي كند و اجاره بهاي مسكن در شهرهاي بزرگ مثل تهران مانند سال هاي قبل رشد پيدا كرده است.
نبايد اين موضوع را نيز فراموش كنيم كه نرخ اجاره بها در تمامي شهرهاي كشور به طور يكسان افزايش پيدا نمي كند بيشترين رشد قيمت اجاره بها در شهرهاي بزرگ و يا به قولي كلا ن شهرهايي چون تهران، تبريز، اصفهان، شيراز و مشهد است.
اما امسال همزمان با افزايش قيمت محصولا ت دخيل در امر ساختمان سازي مانند تيرآهن شاهد ركود بر بازار مسكن بوده ايم كه اين خبر خوبي براي خريداران مسكن در تهران است.
رئيس اتحاديه مشاوران املا ك تهران در اين باره مي گويد: باوجود افزايش قيمت برخي از مصالح ساختماني مانند تيرآهن و پروفيل و نيز افزايش قيمت مسكن در مناطق اطراف پايتخت، ركود بازار مسكن در تهران هم چنان ادامه دارد.
مصطفي قلي خسروي با اشاره به عوامل تأثيرگذار در خارج شدن بازار مسكن از ركود فعلي مي افزايد: مصوبه هاي شوراي اسلا مي شهر و شهرداري تهران و سياست هاي وزارت مسكن و شهرسازي مي تواند تأثير بسزايي در رونق بازار مسكن داشته باشد.
خسروي انصراف و تعطيلي حدود ۷ تا ۱۰ واحد مشاوره املا ك در تهران را در هفته يكي از پيامدهاي ركود بازار مسكن دانسته و مي گويد: اين در حالي است كه هم اكنون يكي از فعاليت هاي در دست اقدام شهرداري تهران اجرا و گسترش ساخت وساز در منطقه غرب تهران و ايجاد فضايي براي رونق بازار مسكن است.
به گزارش مهر، وي با اشاره به انتقال سرمايه هاي بخش مسكن از تهران به ساير شهرستان ها مي گويد: قيمت مسكن در سال گذشته در كرج حدود ۴۰ درصد، در ورامين ۲۵ تا ۳۰ درصد و در برخي از مناطق مازندران بيش از ۵۰ درصد افزايش داشته است.
مقدم، يكي از مشاوران املا ك در تهران در اين زمينه مي گويد: فصل هاي بهار و تابستان و اواخر زمستان هميشه شاهد افزايش قيمت مسكن و نيز اجاره بها بوده ايم؛ ولي در ابتداي امسال قيمت مسكن افزايش چشمگيري پيدا نكرده است.
وي در مورد علت اين امر مي افزايد: هم اكنون بسياري از مردم مايل اند در شهرهاي اطراف تهران مثل كرج زندگي كنند و محل كارشان در تهران باشد. بنابراين اكثر متقاضيان ساختمان به شهرهاي اطراف تهران هجوم آورده اند.
وي نزديكي به تهران، وجود امكانات تقريباً مناسب و نيز قيمت ارزان تر ساختمان در شهرهاي حومه تهران را از جمله دلا يل جذب مردم به اين شهرها و كاهش تقاضا براي ساختمان در شهر تهران بيان مي كند.
شاكري يكي از كساني كه براي اجاره مسكن به يكي از مشاوران املا ك تهران مراجعه كرده، در اين زمينه مي گويد: فعلا ً با وضعيت تورم و حقوق دريافتي ما بايد هم چنان به دنبال مسكن اجاره اي باشيم، زيرا توان لا زم را براي خريد مسكن نداريم.
وي تأكيد مي كند كه بيشتر كساني كه مايل به خريد مسكن هستند در ابتدا به سراغ ساختمان هاي پيش فروش مي روند زيرا اين گونه خريد به نقدينگي كمتري احتياج دارد.

|  بازارچه خودرو  |   بازارچه خوراك  |   بازارچه مسكن  |   بازارچه ارتباطات  |   بازارچه حمل و نقل  |    گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |