چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۴
درحاشيه خبرها
مترو ارزان تر تمام مي شود
پس از گران شدن بنزين در سال جاري كه از روز شنبه پانزدهم فروردين ماه به مرحله اجرا در آمد بحث افزايش نرخ كرايه حمل و نقل شهري بسيار حائز اهميت به شمار مي رود.
به گزارش خبرنگار «بازارچه»، قبل از آغاز سال جديد نيز برخي از دارندگان تاكسي در تهران اقدام به افزايش قيمت كرايه تاكسي خود كردند كه با مخالفت و انتقاد مردم همراه بود و حال با افزايش قيمت بنزين بايد انتظار بالا رفتن دوباره نرخ كرايه وسائط نقليه عمومي و شخصي در شهر باشيم.
در اين بين مهم ترين موضوع براي مردم استفاده از وسائط نقليه عمومي مانند اتوبوس است؛ زيرا نرخ كرايه اين گونه وسايل تقريباً ثابت است و اگر هم افزايش پيدا كند اين افزايش چشمگير نيست.
هم اكنون نرخ يك سفر از شهر كرج به صادقيه و ميدان امام خميني تهران يك هزار و ۲۰۰ ريال و نرخ بليط درون شهري مترو ۶۵۰ ريال است كه در مقايسه با تاكسي و مسافركش هاي شخصي و بعد مسافت بسيار مناسب و ارزان تر است.
به همين دليل بوده كه هر روز شاهد استقبال بيشتر مردم براي استفاده از مترو هستيم، كه اين خود سبب اصلي گسترش و توسعه خطوط مترو در تهران به شمار مي رود.
در همين زمينه صادقي يكي از مسافران مترو مي گويد: من هر روز با مترواز كرج به ميدان امام خميني (توپخانه) حركت مي كنم كه ۱۲۰ تومان براي من هزينه دربر دارد.
وي مي افزايد: چنانچه همين مسير را از كرج با اتوبوس و تاكسي بيايم حدود ۶۰۰ تومان براي من خرج دارد.
وي در ادامه تأكيد مي كند كه راحتي، آسايش و ايمني مترو در مقايسه با ساير وسايل حمل ونقل شهري بسيار بهتر است و در ضمن استفاده از مترو براي كساني كه ساكن تهران بوده؛ و در تهران شاغل هستند به دليل ارزاني و راحتي اين وسيله بسيار مفيدتر است.
نيك بين، يك مسافر ديگر نيز در مورد استفاده و مزاياي مترو مي گويد: براي هر مسافر قيمت و نرخ كرايه وسيله نقليه بسيار مهم است؛ زيرا بايد مخارج و هزينه هاي خود را با تورم حاكم بر كشور كاهش دهد.
وي مي افزايد: بنابراين مترو به دليل مزايايي كه دارد و نيز قيمت كرايه مناسب آن بهترين گزينه براي شخص مسافر و بويژه كارمند و كارگر با سطح درآمدي مشخص است.
حسيني، يك مسافر زن كه در حال تهيه بليط مترو است نيز در اين باره مي گويد: از وقتي كه مترو آغاز به كار كرده مردم بويژه زنان آسايش و آرامش بيشتري در مسافرتهاي درون شهري پيدا كرده اند.
وي مي گويد: ۶۵ تومان نرخ بليط براي حركت از ميدان امام خميني به عنوان مثال تا ميرداماد بسيار مناسب است، زيرا اگر شخصي بخواهد اين مسير را با تاكسي طي كند به جز اتلا ف وقت و ماندن در ترافيك تهران بايد پول بيشتري نيز هزينه كند.

نصب پل عابر در خيابان قزوين
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در ضميمه روزنامه همشهري موسوم به «بازارچه» مورخه ۷/۱۲/۸۲ در خصوص پيام شهروند گرامي مبني بر درخواست نصب پل عابر پياده در خيابان قزوين (حد فاصل ميدان آذري تا بزرگراه آيت ا... سعيدي) به استحضار مي رساند، براساس كارشناسي هاي به عمل آمده از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، در حال حاضر با توجه به حجم اندك تردد نصب پل عابر پياده در مكان مورد نظر مقدور نيست.چنانچه منظور شهروند گرامي خيابان قزوين حدفاصل خيابان شمشيري تا ميدان فتح (محدوده كوچه شهيد نوروزي) باشد،انشاءا... پس از اجراي طرح تعريض خيابان قزوين نسبت به نصب پل عابر پياده در محدوده مذكور اقدام خواهد شد.
مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ۹

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه مسكن
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |