پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۵
حوادث
Front Page

يك مادر تگزاسي هر سه پسرش را كشت
هرگز آنها را فراموش نمي كنم
فرزندان اين زن «جوشوا» (۸ ساله) و «لوك» (۶ ساله) در حالي به دست مادر خويش به قتل رسيده اند كه مادر آنها دعاي روحاني اي را زير لب زمزمه مي كرده است. بنا به گزارش پليس فرزند ديگرلاني «آرون» كه ۱۴ ماه بيشتر سن ندارد هم نتوانست از اين ماجرا جان سالم به در ببرد
احمد جلا لي فراهاني 
005070.jpg
در پش زمينه تصوير كوچكترين فرزند لا ني پيداست . چه كسي اين مادر را مي بخشد ؟

شما مادري را مي شناسيد كه فرزندانش را با تخته سنگ و به  طرز بي رحمانه اي به قتل برساند؟ مادري كه مي گويد به خاطر فرمان خداوند جمجمه فرزندانش را با تخته سنگ خورد كرده است. اين زن خانه دار «دينا لاني» نام دارد سه پسر خود را به طرز بي رحمانه اي به قتل رسانده است. اين درحاليست كه يكي از اعضا دادگاه تكزاس مي گويد شايد هرگز نتوانيم به انگيزه اين قتل پي ببريم.
هنگامي كه دادگاه راي خود را قرائت مي كرد، اين زن ۳۹ ساله پيرتر از عجوزه هاي ۸۰ ساله به نظر مي رسيد. هيات منصفه دادگاه را ۸ مرد و ۴ زن تشكيل مي دادند و بيش از ۷ ساعت براي صدور راي نهايي با يكديگر بحث مي كردند. وقتي راي هيات  منصفه قرائت شد، دينا شوكه شد و آنقدر ذليل گريه مي كرد كه دل هر بيننده اي را به درد مي آورد. درواقع دينا گريه نمي كرد، فرو مي ريخت.
او حالا بايد مابقي عمر خود را پشت ميله هاي يخ زده زندان به سر كند و بنا به تشخيص دادگاه درعين حال دايما تحت نظر روانشناسان و روانپزشكان قرار بگيرد.
لاني پيش از اين مثل خيلي از زنان خانه دار شرق تگزاس زندگي خوب و عادي داشت. جالب اينجاست كه هنوز هيچ كس نتوانسته بفهمد چرا لاني كه به گفته خواهرش زندگي خوب و عاشقانه اي را با همسرش داشته و بيش از ۱۹ سال در محيطي كاملا امن و آرام زندگي مي كرده است به ناگهان دست به قتل فرزندان خودش زده است. وكيل مدافع لاني در مقابل سوالات بي پايان خبرنگاران حرفي براي گفتن نداشت. «او خيلي ناراحت و عصبي است. خواهش مي كنم چيزي ازش نپرسيد. او واقعاً نمي تواند به سوالات شما جواب بدهد. متشكرم. متشكرم.» اين تنها جملاتي بود كه از دهان وكيل مدافع لاني خارج شد و اين درحالي بود كه همزمان هيات منصفه دادگاه به همراه محافظانشان پس از ۹ روز قرنطينه از دادگاه خارج شدند و به هيچ سوالي جواب نمي دادند.
005073.jpg

براساس اظهارات اين زن، پس از آنكه او با تخته سنگ سر سه پسرش را متلاشي كرده با ضربات متوالي و بي رحمانه اش سر آنها را له كرده است و وقتي قاضي از او پرسيده چرا چنين جنايتي را مرتكب شده اي در پاسخ گفته است «من از طرف خداوند براي انجام اين كار ماموريت داشته ام.» لاني همچنين معتقد است كه او و «آندرا تيس»- مادري كه پنج فرزندش را در آب غرق كرده و حالا دوران محكوميت خود را سپري مي كند - هردو از طرف خداوند مامور انجام چنين كاري بوده اند، چراكه آنها پايان جهان را ديده اند و براي نجات فرزندانشان از زندگي تلخ و دشوار در اين دنيا دست به چنين كاري زده اند.
۴ روانپزشك حاذق كه يكي از آنها توسط وكيل مدافع و ديگري توسط دادگاه براي بررسي علل رواني اين پرونده و پي بردن به اصل ماجرا مامور شده اند، به اين نتيجه رسيده اند كه لاني از مدت  ها قبل تصميم به انجام چنين كاري داشته و دو سه روز قبل از روز مادر در سال گذشته عزم خود را براي قتل فرزندانش جزم كرده بود.
تمام تلاش وكيل مدافع لاني درجهت اثبات اين امر است كه اين عمل لاني دراثر طوفان رواني بوده است و علت و انگيزه جنايي نداشته، چنانچه اين مدعاي او اثبات شود، لاني مي تواند براي درمان به بيمارستان رواني رفته و مدت محكوميت خود را آنجا سپري كند.
فرزندان او «جوشوا» (۸ ساله) و «لوك» (۶ ساله) در حالي به دست مادر خويش به قتل رسيده اند كه مادر آنها دعاي روحاني اي را زير لب زمزمه مي كرده است. بنا به گزارش پليس فرزند ديگرلاني «آرون» كه ۱۴ ماه بيشتر سن ندارد هم نتوانست از اين ماجرا جان سالم به در ببرد. براساس قوانين ايالت تگزاس چنانچه ثابت شود فرد متهم ياجاني از سلامت رواني لازم برخوردار نيست، دادگاه نمي تواند او را براي مدت زمان طولاني در زندان حبس كند. سوال اصلي در اين پرونده اين است كه آيا وكيل مدافع لاني مي تواند ثابت كند كه موكل او از بيماري رواني رنج مي برد يا نه و اين در حالي است كه براساس مدارك پزشكي موجود در پرونده لاني او تا پيش از ارتكاب اين قتل هيچ مشكل رواني نداشته است حتي «كيث لاني» همسر او در دادگاه گفته است هرگز با زنش دعوا نكرده و تاكنون يك مورد بي احترامي وحتي حرف زشت از همسرش نشنيده است. او همچنين مدعي است همسرش از اعضاي فعال كليساي محله شان بوده است.
«من باقي عمرم را بدون آرون، جوشواو لوك به سرخواهم برد. من هرگز آنها را فراموش نخواهم كرد. بهتر است فراموش كنيم كه آن روز بر سر آن بيچاره ها چه اتفاقي رخ داده است من تمام اين كارها را به خاطر خداكردم مي فهميد! مي فهميد!»
اين جملاتي بود كه لاني در دادگاه ابراز كرد سخناني كه هيچ كمكي براي نجات او از محكوميت نكرده و نمي كند.
دو سال پيش نيز در منطقه تگزاس زني به نام «آندراتيس» پنج فرزند خود را در آب غرق كرد او نيز مثل لاني مدعي بود كه اين كار او در راستاي انجام وظيفه اي است كه خداوند بردوشش گذاشته اين درحالي است كه بنا به مدارك موجود آندراتيس پيش از ارتكاب چنين جنايتي از بيماري روحي رواني رنج مي برده است. «دينا لاني» هميشه جزو اولين زن هايي بوده است كه در رديف اول كليسا مي نشسته چه واقعيت تلخي!

در تهران و اردبيل اتفاق افتاد
چند همسر كشي در اول سال
قاتل زهرا: روز جنايت دوباره با هم درگيري لفظي پيدا كرديم و من كه از شدت عصبانيت كنترلم را از دست دادم با چاقو به سمت او حمله ور شدم و چند ضربه به او زدم. هنگامي كه به خودم آمدم متوجه شدم او مرده است و از ترس فرار كردم
در اولين پرونده همسركشي امسال مردي با ضربات چاقو همسرش را به قتل رساند.
راز اين جنايت هنگامي فاش شد كه اقوام مقتوله براي بازديد عيد به خانه او رفته و با دربسته روبه رو شده بودند. آنها چون مي دانستند كه مقتوله و همسرش هيچ سالي روز اول نوروز از خانه بيرون نمي رفتند به اين موضوع شك كرده و با طولاني شدن غيبت آنها، ماموران را در جريان قرار دادند.
پس از اطلاع ، اكيپي از ماموران بررسي ماجرا راهي خانه ميزبان غايب شدند و سرانجام با كسب دستور قضايي وارد منزل خاموش شدند.
ماموران در بازرسي خانه و در يكي از اتاق ها با جسد غرق درخون قوم و خويش ميهمانان روبه رو شدند ولي هيچ اثري از مرد خانواده نبوده. ماموران كه در برابر يك پرونده قتل قرار گرفته بودند موضوع را به قاضي ويژه قتل اطلاع دادند و بلافاصله قاضي كشيك به همراه گروه هاي بررسي صحنه جرم در محل حاضر شد و تحقيقات خود را براي شناسايي عامل يا عاملان احتمالي اين جنايت آغاز كردند.
پزشكان پزشكي قانوني پس از معاينه جسد در نظريه اوليه خود اعلام كردند مقتوله كه زن ۳۰ ساله اي به نام «زهرا» بود پس از درگيري با قاتل با ضربات متعدد چاقو از پاي درآمده و چند ساعت از زمان قتل او مي گذرد.
كار آگاهان اداره آگاهي، در فرضيات خود دو احتمال را بررسي كردند. آنها در اولين فرضيه احتمال دادند كه اين پرونده يك قتل خانوادگي است و اين زن به دست همسرش به قتل رسيده است، اما دراين صورت سوالي كه وجود داشت اين بود كه قاتل با چه انگيزه اي مرتكب قتل همسرش آن هم در اولين روز سال جديد شده است. آنها در دومين فرضيه خود اين احتمال را دادند كه اين زن در غياب همسرش به قتل رسيده باشد. پس از بررسي صحنه جرم آنها خود اعلام كردند كه هيچ آثاري از به زور وارد شدن قاتل به خانه وجود نداشته است و به احتمال قوي قاتل و مقتوله با هم آشنايي داشته اند. كارآگاهان سپس با دستور بازپرس پرونده اقدام به بازجويي از اقوام و همسايه هاي مقتوله كردند. يكي از بستگان مقتوله دربازجويي ها گفت  مقتوله با همسرش اختلاف شديدي داشته و حدود شش ماه قبل مقتوله از خانه فرار كرده و تلاش همسرش براي پيدا كردن او بي نتيجه مانده بود تا اينكه چند روز قبل متوجه بازگشت مقتوله و به خانه همسرش شديم. همچنين يكي از همسايه هاي مقتوله ادعا كرد كه همسر زهرا را روز جنايت ديده كه سراسيمه از خانه بيرون مي رود.
باتوجه به شواهد موجود احتمال وقوع قتل به دست همسر زهرا قوت گرفت. ماموران با تحقيقات گسترده اي جست وجو براي يافتن مخفيگاه قاتل را آغاز كردند. آنها همچنين احتمال مي دادند ناصر (عامل جنايت) پس از قتل دچار عذاب وجدان شده كه در اين صورت قاتل يا خود را به ماموران معرفي مي كند ويا اقدام به خودكشي مي كند. به همين خاطر سعي كردند قبل از اينكه او مرتكب عمل دوم شود او را شناسايي و دستگير كنند.
سرانجام در سومين روز از تعطيلات نوروز مخفيگاه قاتل در خانه يكي از دوستانش شناسايي شد و ماموران طي يك عمليات ويژه پليسي او را دستگير كردند.
متهم پس از دستگيري در بازجويي ها صراحتا به قتل همسرش اعتراف كرد و گفت: «به دليل اختلافاتي كه با همسرم داشتم او حدود شش ماه قبل از خانه فرار كرد و در مدت اين شش ماه من از او بي خبر بودم تا اينكه چند روز قبل به خانه برگشت. من از اين موضوع خيلي عصباني بودم تا اينكه روز جنايت دوباره با هم درگيري لفظي پيدا كرديم و من كه از شدت عصبانيت كنترلم را از دست دادم با چاقو به سمت او حمله ور شدم و چند ضربه به او زدم. هنگامي كه به خودم آمدم متوجه شدم او مرده است و از ترس فرار كردم.»
متهم پس از بازجويي تا زمان محاكمه باقرار بازداشت روانه زندان شد.
در موارد ديگر پرونده هاي همسركشي ما شاهد وقوع قتل به دست شخص ثالثي آن هم به دستور زن هستيم كه با طرح نقشه هاي قبلي صورت مي گيرد اما بررسي پرونده هايي كه قتل به دست مرد انجام مي شود حكايت از آن دارد كه مرد در زمان قتل به علت عصبانيت كنترل اعصاب خود را از دست داده و مرتكب قتل شده است. اما در پرونده دوم كه در استان اردبيل اتفاق افتاد زني با همدستي مردي مرتكب قتل همسر خود شد. ماموران نيروي انتظامي شهرستان اردبيل در پي اعلام خبر فوت مشكوك مرد ۳۸ ساله اي به نام بهروز در يكي از بيمارستان هاي شهرستان بيله سوار در محل حاضر شدند و تحقيقات خود را درخصوص اين پرونده آغاز كردند. پزشكان پزشكي قانوني استان هم پس از معاينه جسد اعلام كردند: «بهروز با وسيله اي مثل طناب به قتل رسيده است.» ماموراني كه در برابر پرونده قتل قرار گرفته بودند اقدام به بازجويي از همسر مقتول به نام شهلا كردند كه در بازجويي ها منكر قتل شد.
كارآگاهان با توجه به تناقض گويي هاي او در طول بازجويي ها، با دستور قضايي شهلا را بازداشت كردند كه سرانجام پس از ۴۸ ساعت متهم، به قتل همسرش با همدستي شخصي به نام مهرداد اعتراف كرد. ماموران بلافاصله مهرداد را بازداشت كردند كه او در بازجويي اقرار كرد «با طرح نقشه قبلي شبانه وارد خانه بهروز شديم و با همدستي همسرش با چسب ۵ سانتي دهان مقتول را بستيم و سپس با روسري او را خفه كرديم».
كارآگاهان در ادامه تحقيقات، آلات قتاله را از چاله دستشويي كشف كردند و متهمان را به همراه پرونده شان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي دادند.

ثروتمندترين مرد
اگر گفتيد ۴۰۰ ميليارد چندتا صفر دارد؟ من كه هرچه حساب و كتاب كردم آخر هم نفهميدم. به هرحال اين عدد،  دارايي ثروتمندترين مرد جهان است. اخيراً «اينگورا كامپراد» كه يك مبل فروش سوئدي است، ثروتمندترين مرد جهان شناخته شده و در اين زمينه از بيل گيتس بنيانگذار شركت نرم افزاري مايكروسافت پيشي گرفته است. سرمايه اين مبل فروش ۷۸ ساله، ۴۰۰ ميليارد كرون سوئد معادل ۵۳ ميليارد دلار آمريكا است. اين درحالي است كه باتوجه به كاهش ارزش دلار هم اكنون ارزش سرمايه بيل گيتس به ۴۷ ميليارد دلار رسيده است.

يك تن مواد مخدر
ماموران انتظامي بيرجند موفق به كشف ۱۱۶۳ كيلوگرم موادمخدر در جنوب استان خراسان شدند. فرمانده انتظامي بيرجند در اين باره گفت: «طي ۱۵ روز گذشته ۱۱۶۳ كيلوگرم انواع موادمخدر در اين شهرستان كشف و ضبط شد. كه از اين مقدار ۹۸۱ كيلوگرم ترياك و ۱۸۳ كيلوگرم مرفين بود و در اين ارتباط ۱۳۳ نفر دستگير و ۱۳ دستگاه انواع خودرو توقيف شده است». او افزود: «مواد افيوني با تشديد عمليات نوروزي در ايست و بازرسي هاي موقت و ثابت، كنترل جاده هاي فرعي و اصلي و كمين هاي ماموران انتظامي به دست آمده است». وي گفت: «اين مواد كه به طور ماهرانه در خودروها جاسازي شده بود از سمت زاهدان به شهرهاي داخل كشور حمل مي شد». او افزود: «كشفيات مواد مخدر طي ۱۵ روز ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ برابر افزايش داشته است».
وي ميزان موادمخدر كشف شده در مدت مشابه پارسال را ۱۷۴ كيلوگرم ذكر كرد.

بهترين گربه دنيا
بالاخره در يك چيز «بهترين» شناخته شديم و اسمي در كرديم. البته اين را مديون گربه هايي هستيم كه بعضي  وقت ها با لنگه كفش و دمپايي به جانشان مي افتيم. اين خبر را بخوانيد:
يك گربه از نژاد اصيل ايراني در رقابت هاي بين المللي «ويسكاس » در دوبلين پايتخت ايرلند جنوبي جام «زيباترين گربه بالغ» را از آن خود كرد.
اين گربه سياه با چشماني نارنجي رنگ كه «ترويلورد كورزنا» نام دارد، متعلق به «هيلاري مك كيگو» از اهالي بلفاست است.
گربه هاي نژاد ايراني در زبان انگليسي گربه هاي «پرشين» كه نام قديم ايران نزد كشورهاي غربي است، ناميده مي شوند.
رقابت هاي دوبلين در چارچوب چهاردهمين دوره مسابقات بين المللي ويسكاس براي تعيين «زيباترين گربه بالغ» و «زيباترين بچه گربه » برگزار شد. جايزه زيباترين بچه گربه نيز نصيب يك گربه از نژاد «بيرمن» شد.

قتل يك موسيقيدان
از قديم گفته اند گلوله، موسيقيدان و غيرموسيقيدان سرش نمي شود.
همين چند روز قبل ستاره موسيقي آفريقاي جنوبي در يك سرقت مسلحانه كشته شد. گيتو بالوي، بزرگترين و سرشناس ترين نوازنده گيتار در آفريقاي جنوبي بود و طرفداران بسيار زيادي داشت. او در موزامبيك به دنيا آمده بود، اما ساليان درازي از عمر خود را در آفريقاي جنوبي گذرانده و شهروند آنجا شده بود. عمده آثار هنري اين نوازنده گيتار نيز در همين كشور توليد و به دست علاقه مندان رسيده بود. قتل اين هنرمند بزرگ موسيقي آفريقاي جنوبي درحالي روي داده است كه كمتر از يك هفته به انتخابات سراسري در اين كشور باقي مانده و يكي از موضوعات اصلي مورد بحث در انتخابات بالابودن نرخ جرم و جنايت در اين كشور است. هرساله بالغ بر ۲۰ هزار نفر در آفريقاي جنوبي به قتل مي رسند و از اين تعداد تنها شمار كمي از مجرمان به مجازات مي رسند. به گفته شاهدان عيني قاتلان براي سرقت از ماشين وي اقدام به قتل كرده اند و احتمال مي رود كه قرباني خود را نمي شناخته اند.

چهره فرعون
باستان شناسان اسپانيايي موفق شده اند براي اولين بار تصويري از يك فرعون مصري كشف كنند.
تمام تصاويري كه تاكنون از فراعنه مصر بدست آمده نيمرخ اين حكمرانان را نمايش مي داده است.
يك گروه از باستان شناسان اسپانيايي به سرپرستي خوزه مانوئل گالان اين تصوير ۵۰ در ۳۰ سانتيمتري را كه ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و در نوع خود بي نظير است در حياط يك قصر قديمي در شهر تاريخي لوكسور در جنوب مصر كشف كردند. اين تصوير جلو يك مقبره دفن شده بود.
به اعتقاد گالان صاحب اين تصوير به احتمال زياد توتموسيس سوم يا مادر اوست.
لباسي كه بر تن صاحب تصوير پوشانده شده در اين نكته جاي ترديد باقي نمي گذارد كه صاحب تصوير در مرتبه شاهان و حاكمان قرار داشته است.

ركورد داران خودكشي
به خدا فيلم هندي تعريف نمي كنيم اين خبر كاملاً واقعي است.
دختران هندي بيشتر از همه خودكشي مي كنند. يگ گروه از محققان هندي طي يك بررسي گسترده كه سازمان بهداشت جهاني نيز بر اهميت آن صحه گذارده است به اين نتيجه تكان دهنده دست يافتند كه ميزان خودكشي در ميان دختران جوان هندي ساكن در مناطق جنوبي هند در بالاترين حد در مقايسه با ديگر كشورهاي جهان قرار دارد. آمار خودكشي در ميان دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله هندي كه در منطقه ولور در ناحيه تاميل نادو در جنوب هند ساكن هستند به ۱۴۸ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر مي رسد، درحالي كه رقم خودكشي در ميان دختران انگليسي كه در همين گروه سني جاي دارند ۲/۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر و متوسط جهاني در اين زمينه معادل ۱۴/۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. از نكات قابل توجه در اين تحقيق آن است كه در هند برخلاف كشورهاي غربي دختران جوان بيش از پسران جوان دست به خودكشي مي زنند.

قاتل پس از قتل خودكشي كرد
كشتن آدمها كار هر كسي نيست .با اين حال اغلب قاتلا ن و جانيان دنيا را جوان ها تشكيل مي دهند. پس به ما حق بدهيد كه با خواندن اين خبر مثل شما تعجب كنيم.
مرد ۷۰ ساله اي در يك اقدام جنون آميز پس از قتل همسرش اقدام به خودكشي كرد.
وي كه داراي سابقه اعتياد بود پس از قتل همسر ۵۸ ساله اش، خود را در حياط خانه  از درختي حلق آويز كرده بود.
ماموران پس از اطلاع از ماجرا در تحقيقات خود متوجه شدند، فريدون (قاتل)، قبل از اينكه مرتكب جنايت شود با فرزندانش تماس تلفني گرفته وبه آنها گفته «قصد دارم مادرتان را بكشم و بعد از آن خودم هم خودكشي مي كنم».
از نكات قابل توجه اين خبر اين است كه ديگر نمي نويسيم ما موران در حال پيگيري پرونده اند. چراكه پرونده اين قاتل پير با مرگ خودش بسته شد.

ريزش تونل و يك كشته
ريزش تونل درشهر استان دماوند يك كشته و چهار زخمي بر جاي گذاشت.
ريزش تونل در دست ساخت« مشاء» به دليل جمع  شدن آب در پشت ديواره انتهاي تونل، شكسته شدن اين ديواره و جاري شدن سيل اتفاق افتاد مصدومان اين حادثه با كمك امدادگران ساعتي بعد از سانحه از زير آوار بيرون آورده شدند، اما عليرغم تلاش امدادگران جمعيت هلال احمر شهرستان، به دليل حجم گسترده آوار در تونل و باتلاقي شدن محل، جسد فرد كشته شده كشف نشد. وزارت راه و ترابري تلاش براي يافتن جسد را خود به عهده گرفته است. اين تونل براي چندمين بار است كه دچار حادثه ريزش مي شود. خوشبختانه به علت تعطيلات نوروزي كارگران كمي در محل حضور داشتند در غير اين صورت ممكن بود شدت تلفات بسيار گسترده باشد.

رباينده دختران در دام پليس
يكي از جاني ترين تبهكاران شهرستان تبريز با تلاش ماموران نيروي انتظامي بانه دستگير شد. متهم كه اميد نام دارد پس از ربودن دختران جوان آنها رامورد تعرض قرار مي داد. به گزارش مركز اطلاع رساني ناجا، ماموران انتظامي شهرستان بانه در حين گشت زني در خيابان هاي شهر با دختري جوان با پاي برهنه و سرگردان روبه رو شدند ماموران سپس آن دختر را سوار ماشين كرده و براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل كردند. دختر جوان دربازجويي به ماموران گفت: « پسر جواني به نام اميد من را پس از ربودن از شهر تبريز با يك پژو به اين شهر آورده است. آن پسر قصد آزار واذيت مرا داشت كه من در يك فرصت مناسب توانستم از دست او فرار كنم.» ماموران بلافاصله با كمك آن دختر راهي مخفيگاه آن پسر در شهرستان بانه شدند و طي يك عمليات ويژه پليسي او را دستگير كردند. متهم پس از دستگيري در بازجويي ها به ربودن دختران و آزار و اذيت آنها اعتراف كرد. رباينده دختران جوان پس از تحقيقات پليسي به همراه پرونده اش براي مجازات تحويل دستگاه قضايي شد.

در هرمزگان
در سال گذشته ۳ ميليون و ۹۷۹ هزار پاكت اجناس دخاني از جمله سيگار و تنباكو از قاچاقچيان استان هرمزگان كشف شد. اين اجناس از استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان به هرمزگان وارد مي شد.
همچنين يك هزار و ۴۸۸ دستگاه وسايل نقليه، ۳۴۹ دستگاه رايانه، ۱۱۸ هزار و ۶۲۱ دستگاه وسايل صوتي و تصويري شامل انواع راديو ضبط، ويديو سي دي و واكمن از قاچاقچيان در سال گذشته كشف شد.
كشف ۹۱۰هزار و ۶۷۰ قلم لوازم آرايشي و بهداشتي، ۷۶۹ هزار و ۱۴۹ جين انواع پيراهن، شلوار و انواع كفش، يك ميليون و ۵۹۱ هزار و ۸۷۱ كيلوگرم گندم، آرد برنج و حبوبات را از ديگر كالاهاي قاچاق مي توان نام برد. علاوه بر موارد فوق ۲۹ هزار و ۱۷۰ هزار ليتر فرآورده هاي نفتي شامل بنزين، نفت، گازوئيل و روغن موتور از قاچاقچيان كشف شد.

۲ معتاد، ۳ قتل
قاضي جنايي شهرستان رزن همدان تحقيقات قضايي خود راپيرامون پرونده ۲ جوان كه در جنايت هاي جداگانه ۳ نفر را به قتل رسانده اند، آغاز كرده است اين دو جوان پس ازدستگيري و اعتراف به جرم خود روانه زندان شدند. در نخستين قتل كه توسط يك جوان ۱۹ ساله به وقوع پيوست. متهم برادر خود را با چاقو از پاي درآورد. وي پس از دستگيري گفت: برادرم ۲۷ سال سن داشت و از چند سال قبل دچار اعتياد شده بود و من كه نمي توانستم اين موضوع را تحمل كنم سرانجام پس از يك درگيري لفظي او را با چاقو كشتم. اين جوان هم اكنون در شرايطي درزندان به سر مي برد كه با رضايت پدرش مي تواند از قصاص رهايي يابد. در جنايت فجيع ديگري كه در شهرستان رزن روي داد مرد معتادي كه توانايي تامين هزينه هاي مواد مخدرش را نداشت زن و شوهر جواني را قرباني وسوسه هاي شيطاني خود كرد. اين مرد معتاد گفت: از آنجايي كه شغل مناسبي ندارم نمي  توانم پول مواد مخدرم را تامين كنم براي همين دزدي مي كنم. روز حادثه نيز به خاطر سرقت ۵ هزار تومان و خريد مواد، اين زن و شوهر را كشتم.

|  ايرانشهر  |   تهرانشهر  |   جهانشهر  |   حوادث  |   در شهر  |   درمانگاه  |
|  عكاس خانه  |   يك شهروند  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |