يكشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۶ - May 2, 2004
ورزش
Front Page

فوتبال مقدماتي المپيك آتن
كره جنوبي به آتن رسيد ،اميدهاي ما جاماندند
005724.jpg
گروه ورزشي: نه، آنگونه نشد كه دوست داشتيم.
حادثه اي اتفاق نيفتاد و كره جنوبي با منطق فوتبال امروز و توانمندي واقعي توانست در شانگهاي چين را شكست دهد و به آساني و بدون آن كه بازي آخر با ايران برايش مهم باشد به المپيك آتن برسد.
كره جنوبي بسيار سنجيده و مدبرانه در مقابل چين قرار گرفت. باران آرامي كه بر شانگهاي ميِ باريد كمك كرد تا كره جنوبي شرايط غيرعادي و لغزندگي زمين را به سود خود پيش ببرد و با دو گل زيبا كه براي آن برنامه ريزي كرده بود بر چين پيروز شود و اميدهاي ما را نيز نااميد كند.
كره با اين پيروزي باارزش بر تمام اگرها و حوادث پايان بخشيد و مستقيم راهي بازي هاي المپيك شد.
يك بار ديگر افسوس و حسرت براي فوتبال ما. درحالي كه لياقت و شايستگي آن را داشتيم كه به جاي كره جنوبي ما به آتن برويم.
حيف كه با وجود تمام مهره هاي باارزشي كه داشتيم و شايستگي هاي بالقوه اي كه اميدهاي ما داشتند، بايد چهار سال ديگر به انتظار بنشينيم. چه زمان اين اشتباهات گزينشي، اين انتخابات نافرجام به پايان مي رسد.
اميدهاي كره جنوبي مشكلات ما را ندارند، دسته بندي ها و گزينش هاي ناصحيح را نمي دانند و به همين دليل با برنامه ريزي قادرند به آنچه مي انديشند دست پيدا كنند.
حال يك بازي ايران با كره باقي مي ماند تا اميدهاي ما آخرين تلاش را براي كسب حيثيت در ميدان كره داشته باشند و نشان دهند كه توانمندي لازم را براي صعود داشته اند اما برنامه هاي پراشتباه اجازه نداده است تا اين تيم به آرزوهاي خود دست يابد.
كره جنوبي در مقابل چين گل اول را در دقيقه ۴۵ در لحظات پاياني نيمه اول به ثمر رساند. ميونگ جو زننده اين گل بود. در نيمه دوم در دقيقه ۶۸ كره جنوبي توسط گامينگ آب سردي بر تمام اميدهاي ما پاشيد و سرانجام با همين دو گل و بدون شكست يكي از سه نماينده فوتبال آسيا در المپيك شد.

برگزاري ديدار پاس و استقلال اهواز و مشكلات كنوني
005730.jpg
گروه ورزشي: برگزاري بازي پاس تهران و استقلال اهواز در ورزشگاه دستگردي، از موضوعات مهم و جنجالي فوتبال باشگاهي است. در اين ميان باشگاه استقلال خوزستان رسماً از فدراسيون فوتبال خواسته تا اين بازي در ورزشگاهي استاندارد و با گنجايش بزرگتر انجام گيرد. نظرات تعدادي از دست اندركاران را مي خوانيد.
كفاشيان: بهتر است اين بازي
در ورزشگاه آزادي برگزار شود
معاون فني سازمان تربيت بدني اعتقاد دارد كه در اين ارتباط بايد با فدراسيون فوتبال مذاكره كنيم. از نظر شخصي من معتقدم اين بازي بايد در ورزشگاه بزرگتري برگزار شود. مثل خود آزادي و حتي در روز ديگري تا از حساسيت آن كاسته شود.
سخنگوي فدراسيون فوتبال: ميزباني حق پاس است
اما سخنگوي فدراسيون فوتبال مي گويد طبق فوتبال ليگ برتر، تيم پاس ميزبان است و اين حق پاس است كه در ورزشگاه اختصاصي اش به مصاف استقلال اهواز برود. البته تيم پاس در روزهايي كه ميزبان دو تيم استقلال و پرسپوليس است به اجبار در ورزشگاه آزادي بازي مي كند.
سرپرست تيم پاس: براي برگزاري
اين بازي مشكلي نداريم
احمد صاحبي سرپرست تيم پاس براي امنيت اين بازي تضمين داده است. او مي گويد كه برگزاري اين بازي در ورزشگاه دستگردي هيچ گونه مشكلي ايجاد نمي كند و طبق قوانين ليگ برتر ده درصد جايگاه تماشاگران كه حدود هشتصد صندلي است دراختيار تيم ميهمان قرار مي گيرد.
مديركل حراست سازمان تربيت بدني:
همزماني دوبازي مشكلات را حل مي كند
محمد محمدپور مديركل حراست سازمان تربيت بدني نيز گفت: به نظر مي رسد به لحاظ همزماني مسابقه تيم هاي استقلال-پگاه و پاس - استقلال اهواز مشكلي براي بازي پاس و استقلال اهواز ايجاد نخواهد شد.
وي يادآور شد با درنظر گرفتن امكانات حفاظتي تيم پاس و هماهنگي هاي لازم با مشكلي روبرو نيستيم.

درخواست استقلال خوزستان از فدراسيون فوتبال
گروه ورزشي: مسئولان باشگاه هاي استقلال خوزستان و تهران امشب به منظور حضور پرقدرت دو تيم در رقابت هاي ليگ برتر و جام حذفي در كنار مسئولان كانون هواداران دو باشگاه نشست مشتركي را برگزار خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همچنين علي شفيعي زاده مديرعامل باشگاه استقلال اهواز طي نامه اي خطاب به رئيس فدراسيون فوتبال خواستار تغيير محل برگزاري مسابقه شد.
در متن اين نامه آمده است:« از سري مسابقات ليگ برتر در تاريخ ۱۴/۲/۸۳ مسابقه حساسي ما بين استقلال اهواز و پاس تهران انجام مي شود و به دليل حساسيت بي سابقه  و غير قابل معمول در تاريخ فوتبال ايران و بنا به اينكه فوتبال ايران در آغاز حرفه اي شدن گام برمي دارد و هيچ كدام از تيم هاي حاضر در ليگ برتر اصول واقعي ميزباني را رعايت نمي كنند اين بازي در ورزشگاه شهيد دستگردي پاس با گنجايش هفت هزار نفر برگزار خواهد شد. ضمنا با توجه به اين كه اين محل نزديكي فوق العاده اي با ورزشگاه آزادي دارد و با توجه به اين كه اين استاديوم در مجتمع مسكوني پرجمعيت و همچنين در محيط خاص است، اين مديريت حتي پيش بيني مي كند كه تماشاگران تيم پيروزي تهران و آذربايجان تهران كه زير نظر طيف ديگر قرمزهاي پايتخت هدايت مي شوند براي حمايت تيم پاس در اين بازي حضور پيدا كنند و با توجه به اين كه خيل عظيم هواداران استقلال تهران و اهواز هم به اين ورزشگاه خواهند آمد پيشنهاد مي شود كه هر جاي ديگر كه فدراسيون فوتبال و شوراي تامين استان تهران صلاح بدانند، اين بازي برگزار شود. چرا كه خداي ناكرده احيانا اگر حادثه اي در جريان اين بازي پيش آيد غير قبل تصور و تحمل براي فوتبال ايران خواهد بود.
ضمنا عواقب احتمالي از برگزاري نامطلوب اين ديدار در ورزشگاه شهيد دستگردي از عهده اين باشگاه ساقط است.

كنترل دوپينگ: اجباري يا اختياري
گروه ورزشي: سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در رابطه با عدم انجام آزمايش دوپينگ در مسابقات نيمه نهايي و فينال ليگ برتر كشتي آزاد، گفت: ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در تمامي مسابقات حساس نمونه گيري انجام نمي دهد و ما در نظر داريم تا اين قاعده كه تنها در مسابقات بسيار حساس تست انجام مي شود را از بين ببريم.
وي افزود: اين امر به معناي فعاليت كم در كار كنترل دوپينگ نيست، بلكه مبناي برنامه هاي ما بر اين است تا هر لحظه كه ستاد تصميم گرفت، به كنترل دوپينگ بپردازيم و ممكن است اين كار حتي در زمان تمرينات يا مسابقات بسيار مهم صورت گيرد.
دكتر طاهري همچنين با اشاره به جديت مديريت فدراسيون كشتي بر كنترل دوپينگ در كشتي گفت: بر اين اساس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ بسيار مصمم است تا در نتيجه فعاليت هاي صورت گرفته پديده دوپينگ در كشتي را ريشه كن كند.
توضيح: ظاهراً آقايان فراموش كرده اند كه كمتر قهرمان ورزشكاري است كه به خاطر حضور در تمرينات و شرايط عادي آماده سازي خود مبادرت به استفاده از مواد نيروزا نمايد. اوج اين عمل غير ورزشي ضرورتاً در هنگام برگزاري مسابقات مختلف صورت مي گيرد كه مرحله نيمه نهايي و نهايي پيكارهاي ليگ كشتي از همين دست مسابقه ها است. حقيقتاً ستاد ملي مبارزه با دوپينگ چه هنر بزرگي به خرج داده است كه در چنين مسابقه حساسي كار كنترل دوپينگ را انجام نداده است.كنترل دوپينگ در مسابقات مهم اجباري و در تمرينات اختياري است.

تيم ملي واليبال نشسته در تورنمنت بين المللي بوسني
گروه ورزشي: اردوي آماده سازي تيم ملي واليبال نشسته ايران فردا به پايان مي رسد و ازاول خردادماه اين اردو دوباره پيگيري خواهدشد.پيكارهاي بوسني از روز هشتم خرداد ماه آغاز و ايران با دوتيم هشت نفره راهي بوسني خواهد شد. درمسابقه هاي آلمان پنج تيم برترجهان ايران، بوسني، آلمان، فنلاند ومصرحضورخواهند يافت.

مسئولين جهاني ورزش معلولين در تهران
گروه ورزشي: روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين اعلام كرد: به منظور تشكيل جلسه كميته اجرايي و همچنين تاسيس دفتر كميته بين المللي پاراليمپيك خاورميانه ipc-me و تاسيس دفتر ismwsf-isod غرب آسيا در جزيره كيش، اعضاء كميته اجرايي فدراسيون بين المللي ورزشهاي با ويلچر استوك مندويل و سازمان بين المللي ورزشهاي معلولين در تاريخ دوم خردادماه وارد كشورمان خواهند شد. نمايندگان اين كميته عبارتند از: پال ديپيس رئيس اجرايي از كشور آمريكا، خوآن پالا فرانكاس رئيس كل از كشور اسپانيا، كارل ويلهم نيلسون عضو آزاد از كشور دانمارك، آلن رابرت دين عضو آزاد از كشور كانادا، رابرت يان پترسون خزانه دار افتخاري از كشور انگلستان، دكتر خوز اوريول مارتينز مسئول پزشكي از كشور اسپانيا، جيمز برترام فرر رئيس فوتبال قطع عضو و بدمينتون از كشور انگلستان، فرانسيسكو بارتول هيورتا مشاور كميته اجرايي از كشور اسپانيا، ماراتزرا استيرينج دبيركل و مدير اجرايي از كشور انگلستان و كيم والري گارنر مسئول اداري از كشور انگلستان.

خبرهايي از واليبال
حريف تيم ملي ايران مغلوب آمريكا شد
گروه ورزشي: در شرايطي كه تيم ملي واليبال ايران براي حضور در بازيهاي انتخابي المپيك آتن از ديروز پا به اردوي شبانه روزي گذاشته است، ژاپن ميزبان اين پيكارها در يك بازي تداركاتي مغلوب آمريكا شد.اين بازي در شهر اوزاكا انجام شد و تيم ژاپن تنها در «ست» اول ۲۵ بر ۲۰ بر آمريكا غلبه كرد و سه گيم بعدي را با نتايج (۲۲ - ۲۵ ، ۱۹-۲۵ و ۲۶-۲۸) به فاتح مدال طلاي المپيك هاي ۸۴ لس آنجلس و ۸۸ سئول باخت. در تيم بازنده تاكاهيروتو ياماموتو با۲۲ امتياز بهترين بازيكن اين ميدان شناخته شد. ژاپن يكي از هفت حريف ايران در راه رسيدن به مرحله نهايي بازيهاي المپيك است. آمريكا از جمله ۸ تيم راه يافته به مرحله نهايي بازيهاي المپيك محسوب مي شود.
قهرماني صنام در سايت كنفدراسيون آسيا
سايت كنفدراسيون واليبال آسيا در مورد واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا در تهران نوشت: در اين رقابت ها كه هفت تيم شركت داشتند، صنام ايران با قدرت با شكست دادن پيكان ديگر تيم ايراني و مدافع عنوان قهرماني جام قهرماني را در آغوش گرفت. در اين مسابقات آتريو قزاقستان با مغلوب كردن شانگهاي نماينده چين در جاي سوم ايستاد.
قزاقستان فاتح واليبال بانوان باشگاه هاي آسيا
در پايان مسابقات واليبال بانوان باشگاه هاي آسيا كه در شهر آلماتي قزاقستان جريان داشت، تيم «راحت» آلماتي در صدر ايستاد. اين تيم در بازي نهايي سه بر يك نماينده چين را مغلوب كرد. تيم چين تايپه در اين رقابت ها به مقام سوم رسيد. در اين مسابقات شش تيم شركت داشتند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |