سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۸ - May 4, 2004
ورزش
Front Page

پايان ليگ برتر فوتبال
پاس قهرمان شد
005856.jpg
سومين دور ليگ برتر فوتبال ايران به جز بازي هاي سپاهان و ذوب آهن با قهرماني تيم پاس به پايان رسيد. پاس در آخرين ديدار خود كه در ورزشگاه اختصاصي دستگردي انجام داد با اقتدار و با پنج گل بر استقلال اهواز پيروز شد.
استقلال تهران نيز در ثانيه هاي پاياني وقت تلف شده موفق شد بر پگاه غلبه كند و به مقام نايب قهرماني دست پيدا كند. تيم فولاد خوزستان نيز با غلبه بر پرسپوليس مقام سوم را از آن خود كرد. بدين ترتيب استقلال تهران كه گمان مي رفت در دو هفته مانده به پايان بازي ها به مقام قهرماني برسد، به مقام دوم رضايت داد.
گروه ورزشي: سرانجام پاس قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران شد.
فوتبال باشگاههاي ما اين خاصيت را داشت تا در آخرين هفته و روز مسابقات چهره قهرمان مشخص نشود.
اينها نشانه  هايي بود كه متوجه باشيم فوتبال ما روند تكاملي را طي مي كند و روز به روز موقعيت بهتري در آسيا و جهان بدست  مي آورد. پاس و استقلال تا آخرين روز چون دو خط موازي بسوي قهرماني حركت كردند و سرانجام اين پاس بود كه با انديشه و تدبير لازم در دو هفته مانده به پايان بازي ها موقعيت قهرماني خود را تثبيت كرد.
پاس نيمه دوم فصل را با هدف و استراتژي خاصي آغاز كرد و جدا از اجراي برنامه هاي خود از حريفان نيز غافل نشد. پاس در بازي آخر خود با آناليز كامل تيم استقلال اهواز خود را چون استقلال شتابزده و عصبي به دامن حريف نينداخت، بلكه تمام نقاط ضعف حريف را مورد ارزيابي قرار داد و از همان نقاط به آنچه خواست دست پيدا كرد و پنج بار دروازه استقلال اهواز پر مدعا را باز كرد تا جاي هيچگونه شك و شبهه  اي باقي نگذارد.
پاس مهره هاي لازم ، مربي لايق،  پشتوانه مالي كافي، مديريت قوي و ديگر عوامل حاشيه اي را در اختيار داشت و از آن بهره برد. پاس با استحكام لازم در خط دفاع و دروازه، پتانسيل بالا در خط مياني و مهره هاي جوان در خط حمله و درايتي كه مجيد جلالي مربي پاس داشت به آنچه آرزو مي كرد رسيد.
انصافاً هم پاس شايستگي اين مقام و جام را داشت. خوشحال باشيم كه تيمي قهرمان ليگ شده است كه تلاش مي كند براي ورزش بودجه،  وقت، امكانات و نيرو بگذارد. پاس در بازي مقابل استقلال اهواز توانمندي واقعي خود را به نمايش گذاشت و ترديدها را از بين برد.
در آن سو استقلال زخم خورده در اهواز در دقايق پاياني وقت تلف شده پگاه را شكست داد.
005841.jpg

اما اين گل نوشدارويي بود پس از مرگ سهراب و چاره اي جز كسب مقام دوم باقي نمانده بود.
استقلال بايد هفته پيش وضعيت خود را سامان مي داد. آن سه امتياز در اهواز مفت از دست رفت و استقلال شرايط سخت مسابقه در اهواز را درك نكرد و براي اين بازي خاص، برنامه ريزي ويژه اي انجام نداد. پگاه رقيب استقلال بازي خوبي ارائه داد،  اما استقلال با توانمندي لازم بر حريف چربش داشت، هر چند خبرهايي كه از ورزشگاه شهيد دستگردي به ورزشگاه آزادي مي رسيد براي استقلالي ها چندان خوشايند نبود، اما آنچه در نهايت به حركت آمد پيروزي استقلال در مقابل پگاه بود تا با دو امتياز كمتر از پاس به مقام دوم اين دوره از مسابقات ليگ برتر نايل شود. دلايل عدم قهرماني استقلال مي ماند براي روزهاي بعد.
اما در اهواز فولاد اين شهر براي تثبيت موقعيت سومي خود تيم پر آوازه پرسپوليس را با يك گل شكست داد تا حقانيت فوتبال خوزستان را نشان دهد. در نوشهرهم تيم پيكان با يك گل مغلوب شموشك شد.

تابلوي نتايج
هفته پايان ليگ برتر
پاس تهران ۵ - استقلال اهواز صفر
گل ها: آرش برهاني (۹ ، ۲۱ ، ۸۵) ميثم منيعي (۵۱)، محسن بياتي نيا (۵۶)
استقلال تهران ۳ - پگاه گيلان ۲
گل ها: رضا عنايتي ۱۴، عليرضا منصوريان ۵۸ و محمد نوازي (۹۵) از نقطه پنالتي براي استقلال و علي عشوري زاد (۹) و امير حسين سلامي بخش (۲۹) براي پگاه
فولاد خوزستان يك - پرسپوليس تهران صفر
گل: علي موسوي (۶۵) براي فولاد
شموشك يك - پيكان تهران صفر
گل: اميررضا رمضاني (۵۹)

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد:
تصميمات قبلي پابرجاست، خادم كشتي انتخابي مي گيرد
005838.jpg
منصور برزگر مي گويد: تصميم قبلي كميته فني كنفدراسيون كشتي همچنان پابرجاست.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در رابطه با پيشنهاد اخير رئيس كميته ملي المپيك در خصوص حضور اميررضا خادم به عنوان نفر اصلي تيم ملي كشتي آزاد در المپيك آتن در وزن ۸۴ كيلوگرم اظهار داشت: شنبه شب و روز گذشته صحبتهايي را با مهندس هاشمي طبا داشتيم و يك بررسي روي كل وزن ها انجام گرفت اما صحبت از اين كه دخالتي در كار شود يا تغييري صورت گيرد وجود نداشت.
وي افزود: از صحبت هايي كه بين هاشمي طبا، خدايي و درستكار رد و بدل شد اطلاعي ندارم، آن صحبتها نظر شخصي هاشمي طبا و كشتي گيران بوده است و اگر قرار است تغييري صورت گيرد، جلسه تشكيل مي دهيم و فدراسيون اطلاعيه صادر مي كند.
برزگر با اشاره به جلسه قبلي كميته فني تصريح كرد: در جلسه قبلي كميته فني بيش از سه ساعت بحث و تبادل نظر كرديم و چون اميررضا خادم اعلام كرده بود كه در داخل كشور كشتي نمي گيرد قرار شد تا انتخابي ۸۴ كيلوگرم را در حين جام علي اف برگزار كنيم اما روس ها اعلام كردند كه تنها پذيراي هفت  كشتي گير هستند و اين امر ميسر نشد و فرصتي براي حضور در تورنمنت ديگر نيز نداريم. لذا پس از بحث در كميته فني، همگي با تفاهم كامل تصميم به برگزاري مسابقه انتخابي در تهران گرفتند.برزگر ادامه داد: مجيد خدايي در جام تايتان، درستكار در مسابقات دانشجويان جهان و يونسي  نيا در تورنمنت ايتاليا كشتي خواهند گرفت.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به موضع گيري كشتي گيران، تصميم كميته فني همچنان پابرجاست و اگر فدراسيون قصد تغييراتي داشته باشد، آن نظرات بايد در كميته فني مطرح شود.

سپاهان و ذوب آهن در ازبكستان
تيم هاي فوتبال فولادمباركه سپاهان و ذوب آهن اصفهان شب گذشته با يك فروند هواپيماي اختصاصي «ايران اير» وارد تاشكند پايتخت ازبكستان شدند.
تيم فولاد مباركه سپاهان سپس شهر تاشكند را به قصد شهر «فرغانه» واقع در شرق ازبكستان ترك كرد و عصر ديروز در ورزشگاه فرغانه محل برگزاري مسابقه با تيم نفتچي ازبكستان تمرين كرد.
«محمدرضا ساكت» مدير باشگاه سپاهان گفت: باتوجه به كمبود تردد و صعب العبوربودن مسير تاشكند به فرغانه از كنفدراسيون فوتبال آسيا خواست ديدارهاي آتي نفتچي رابه تاشكند و يا محل مناسب ديگري منتقل كند.
وي امكانات هتل را نيز نامناسب دانست اما تاكيد كرد كه مردم، ميهمان نواز هستند و هر كاري كه مي توانند انجام مي دهند.
تيم ذوب آهن نيز روز گذشته اولين تمرين خود را در تاشكند انجام خواهد داد و قرار است امروز در باشگاه «پخته كار» و محل انجام مسابقه تمرين كند.
هواداران تيم پخته كار از اينكه نام تيمشان در مطبوعات ورزشي ايران با املاي اشتباه درج مي شود گله مندي خود را بيان داشتند.
«حسين كفعمي» مديرعامل باشگاه ذوب آهن وضعيت  آمادگي تيم اين باشگاه را خوب توصيف كرد و براي پيروزي در مسابقه روز چهارشنبه با پخته كار اظهار اميدواري كرد.

پس از سه ساعت رايزني
مربيان تيم ملي بسكتبال معرفي شدند
گروه ورزشي: پس از برگزاري يك جلسه سه ساعته در محل فدراسيون بسكتبال، مربيان رده هاي مختلف سني بسكتبال ايران معرفي شدند.
به گزارش روز دوشنبه فدراسيون بسكتبال در اين جلسه كه صبح ديروز برگزار شد، مربيان رده هاي مختلف سني تيم هاي ملي بسكتبال ايران به شرح زير معرفي شدند:
بزرگسالان: مصطفي هاشمي، محمدمهدي ايزدپناه، مهران حاتمي و فرزاد كوهيان.
اميد: داريوش نبوي، عباس مرشدي و عباس آقا كوچكي.
جوانان: مهران شاهين طبع، مهدي امير آقاجان و علي قنبري.
نوجوانان: محمد كسايي پور، مجيد ولي پور و آشور گل محمدي.
نونهالان: رضا محمدي منش، رضا خان محمدي و خليل نسودي.
ميني: بختيار بابان، مهران افسرنيا و شهنام آقازاده.
فدراسيون بسكتبال افزوده است كه اين مربيان مي بايست نهايت همكاري را با ولاديمير بوسنياك داشته باشند.
در اين نمابر به مسئوليت ولاديمير بوسنياك اشاره اي نشده است.
در جلسه انتخاب مربيان تيم هاي ملي، محمود مشحون رئيس، عنايت آتشي دبير، حسن نوربخش مسئول كميته مسابقات، رضا مشحون مدير سازمان تيم هاي ملي، امير ايلياوي عضو هيأت رئيسه، رضا اسماعيلي مسئول كميته مربيان و رضا مهندسي رئيس كميته آموزش فدراسيون بسكتبال حضور داشتند.محسن صادق زاده سرمربي تيم ذوب آهن اصفهان از جمله افرادي بود كه پيش از اين نامش به عنوان يكي از مربيان تيم هاي ملي برده مي شد، اما نام وي در ليست قرار نگرفت.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |