چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۹ - May 5, 2004
وزير مسكن و شهرسازي:
اسكان موقت در بم ۲۰ روز ديگر پايان مي يابد
وزير مسكن  و شهرسازي  گفت : كار آواربرداري  در شهرستان  زلزله زده  بم  باحضور مالكان  پيشرفت  خوبي  داشته  است .
«علي  عبدالعلي زاده » ديروز در گفتگو با ايرنا، افزود: از ۲۸هزار واحد تخريب  شده  در شهرستان  بم  و بروات  افزون  بر ۲۰ هزار واحد آواربرداري  شده  است .وي  با اشاره  به  اينكه  بازسازي  شهرستان  بم  آغاز شده ، گفت : ساخت  و سازواحدهاي  مسكوني  نيز توسط سازمان  ملي  زمين  و مسكن  و بنياد مسكن  انقلاب اسلامي شروع  شده  است .وزير مسكن  و شهرسازي  در عين  حال  افزود: تعاوني هاي  سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامي و بنياد مستضعفان  و جانبازان  ساخت  هزار واحد مسكوني  براي  بسيجيان  ورزمندگان  اين  شهرستان  را بر عهده  گرفته اند.به  گفته  وي  طي  ۲۰ روز آينده  اسكان  موقت  به  پايان  مي رسد و شهرستان  بم شاهد ساخت  و سازهاي  گسترده  خواهد بود.
عبدالعلي زاده  گفت : ساخت  ۸۰۰ واحد مسكوني  اجاره  به  شرط تمليك  آغاز وبراي  ساخت  و ساز مردمي نيز مصالح  به  اندازه  كافي  در منطقه  ذخيره  شده  است .وي  اظهار داشت : شش  ايستگاه  توليد شن  و ماسه  و سه  ايستگاه  بتن  آماده  درمنطقه  شروع  بكار كرده اند كه  همزمان  با شروع  ساخت  و سازها اين  مصالح  دراختيار مردم  قرار خواهد گرفت .وي  گفت : علاوه  بر كمك  ۳۵ ميليون  ريالي  دولت  كه  به  ازاي  هر واحد مسكوني پرداخت  خواهد شد، مبلغ  ۶۰ ميليون  ريال  وام  با كارمزد كم  نيز به  مالكان واحدهاي  مسكوني  پرداخت  شود.وزير مسكن  و شهرسازي  افزود: علاوه  بر اين  كمك ها، هر يك  از شهروندان  مي توانند ۴۰ ميليون  ريال  نيز از شبكه  بانكي  تسهيلات  با كارمزدهاي  تعيين شده  دريافت  كنند.
وي  گفت : بانك  جهاني ، بانك  توسعه  اسلامي و كشورهاي  شوراي  همكاري  خليج فارس  نيز پيشنهاد كرده اند كه  آماده  اعطاي  تسهيلات  براي  بازسازي  شهرستان  بم هستند، ضمن  آنكه  براي  دريافت  اين  كمك ها، برنامه هاي  بازسازي  اين  شهرستان به  آنها ارايه  شده  است .
وي  افزود: براي  بازسازي  اين  شهرستان  در قانون  بودجه  سال  ۸۳ مبلغ  دوتريليون  ريال  از منابع  دولتي  و حدود دو تريليون  و ۲۵۰ ميليارد ريال  به تصويب  رسيده  كه  در صورت  نياز اين  مبلغ  قابل  افزايش  خواهد بود.

گزارش تحليلي همشهري از افزايش پرخاش و زدوخورد در سطح شهر
مشكلات رانندگي عامل نخست پرخاش و درگيري در تهران
005877.jpg
گروه اجتماعي: شمار درگيري هاي خياباني، پرخاش و زدوخوردهاي انفرادي و گروهي به زعم مطالبه حقوق شهروندي هر روز در معابر و گذرگاه هاي شهر تهران افزايش مي يابد.
به گزارش خبرنگار ما و به استناد مشاهدات ميداني، هر روز در تهران شهروندان زيادي به واسطه تضييع حقوق خود از سوي ديگران به جان هم افتاده در مواردي موجب زدوخورد و دعوا و درگيري هاي خياباني مي شوند. به گونه اي كه اگر حين رانندگي و قدم زدن در خيابان  براي مدتي از مشغله شخصي رها شويد و پيرامون خود را بنگريد، محال است چنين درگيري هايي را به چشم نبينيد.به استناد آمار و ارقام بيشترين درگيري ها و زدوخوردها به مشكلات رانندگي شامل نحوه تردد و حركت، توقف و جايابي خودروها در معابر شهري باز مي گردد كه هر كدام از شهروندان حق را به جانب خود مي داند. بخشي ديگر از درگيري ها به خودروهاي مسافربر باز مي گردد كه هر كدام بي توجه به نوبت ديگران مسافران معطل و منتظر را از مبدأ سوار كرده و ادامه مسير مي دهند.بخش ديگري از درگيري ها و نزاع هاي خياباني به رفت و آمد گروه هاي سني جوان در معابر شهري باز مي گردد كه برخي براي ديگران مزاحمت ايجاد مي كنند و ديگران براي دفاع از فرد مظلوم وارد ميدان شده و نزاع راه مي اندازند.به هر صورت گويا اتومبيل در تهران نقش اول را در درگيري هاي خياباني ايفا مي كند، جايي در تنگناي توقفگاه گير مي كند و موجب درگيري ها مي شود، جايي ديگر براي سوار شدن و نشدن مسافر بهانه اي براي دعوا ودرگيري مي آفريند و فرصتي ديگر وسيله اي براي مزاحمت و گرفتاري شده و از ناحيه معترضان مورد عتاب و سرزنش قرار گرفته و شروع يك درگيري را پي مي ريزد.
براستي چرا در كلان شهر تهران هر روز شمار درگيري ها و زدوخوردها از روز ديگر بيشتر شده و عصبيت، پرخاش و عصيانگري را به فضاي ذهني و زندگي شهرونداني كه هيچ نقشي در اين درگيري ها ندارند وارد مي كند؟ در پاسخ به اين پرسش ميثم كريمي يكي از جامعه شناسان مي گويد: تا زماني كه خدمات موجود در شهر متناسب با جمعيت شهر توزيع نشود و به عبارتي نتوان براي تقاضاي خيل پرشمار جمعيت عرضه خدمات را متعادل كرد چنين برخوردهايي تا حدي طبيعي است و مواجه شدن با برخي مشكلات، بن بست ها و شكست ها در زندگي نيز دليلي بر عصبانيت و روحيه پرخاشگرانه عده ديگري از شهروندان است. اما بخش مهم ديگري از رفتارهاي خشن و توأم با عصبانيت در ميان شهروندان به روحيه زياده خواهي افراد باز مي گردد. يعني به رغم بهره مندي جامعه از تعاليم حيات بخش اسلام و اينكه فرهنگ نوعدوستي و دگرخواهي در آئين ما ترويج و تبليغ شده است، اما جنبه كاركردي و عملياتي آن در رفتار شهروندان كمتر نمود دارد.

وزير بهداشت: ۱۸ درصد مردم دچار مشكلات روحي- رواني هستند
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: براساس آخرين تحقيقات آماري در كشور بيش از ۱۸ درصد افراد جامعه دچار مشكلات روحي ـ رواني هستند كه اين ناشي از برخورد نامناسب ميان افراد است.
به گزارش ايسنا دكتر مسعود پزشكيان در نخستين گردهمايي كارشناسان مسئول آموزش سلامت سراسر كشور با بيان اين كه استعمال دخانيات سالانه جان ۳۵ هزار نفر را در كشور مي گيرد، افزود: به دليل استعمال دخانيات بيش از ۵۰۰ هزار نفر در كشور دچار مشكلات جسمي و بيش از ۱۰۰ هزار نفر در بيمارستان بستري مي شوند.
دكتر پزشكيان يادآور شد: با پرهيز از ۱۰ رفتار مخاطره آميز مي توان تا ۱۰ سال به طول عمر افراد افزود كه پنج مورد آن مربوط به تغذيه، آب و غذاي سالم و بخشي به اعتياد، استعمال دخانيات و عدم پرداختن به رفتارهاي ناسالم جنسي است.وي با بيان اين كه از هر ۴ نفر بيمار قلبي ـ عروقي در كشور ۳ نفر به علت رفتارهاي مخاطره آميز كشيدن سيگار، چربي و فشار خون دچار اين بيماري شده اند، يادآور شد: اولين عامل مرگ در كشور بيماريهاي قلبي ـ عروقي است كه به راحتي با آموزش سلامت قابل حل است. وزير بهداشت با بيان اين كه ۸۰ درصد سلامت مردم به خود آنها بستگي دارد، گفت: كليه مراكز درماني، بيمارستاني، آزمايشگاهها، درمانگاهها و مراكز تشخيصي فقط مسئول تامين ۲۰ درصد سلامت مردم هستند.از سوي ديگر معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با مشاركت آموزش و پرورش و صدا و سيما برنامه جامع توانمندسازي جهت حفظ و ارتقاي سلامت فرد، خانواده و جامعه را تدوين مي كند.

تمديد اعتبار كارتهاي رايگان بيمه بستري شهري
سازمان بيمه خدمات درماني اعلام كرد: اعتبار كارتهاي رايگان بيمه بستري شهري كه در سالهاي گذشته به افراد بي بضاعت و فاقد پوشش بيمه اي ارائه شده بود، تمديد شد.اداره كل روابط عمومي اين سازمان گزارش داد كه در راستاي نهضت خدمت رساني و به منظور استمرار بيشتر ارائه خدمات به افراد تحت پوشش، تاريخ اعتبار كارتهاي صادره تا پايان سال ۸۳ تمديد شده است.
بر اين اساس تمامي كساني كه در گذشته اين كارت را دريافت كرده اند مي توانند با ارائه اين كارت، در بيمارستانهاي دولتي و دانشگاهي از خدمات بستري و اورژانسي استفاده كنند.
همچنين افرادي كه تحت پوشش هيچ نوع بيمه اي نيستند نيز مي توانند با ارائه اصل شناسنامه تمامي افراد خانوار و كپي از صفحات اول و دوم تمامي شناسنامه ها به مراكز مربوطه مراجعه و كارت بيمه دريافت كنند.براساس گزارش روابط عمومي سازمان بيمه خدمات درماني با ارائه كارت بيمه بستري شهري به بيمارستانهاي دولتي و دانشگاهي در هنگام بيماري، ۷۵ درصد هزينه هاي درماني از سوي سازمان تقبل مي شود.متقاضيان اين بيمه مي توانند در تهران به آدرس: خيابان ولي عصر(عج)، خيابان توانير، پلاك ۲۰ طبقه چهارم واحد بستري شهري اداره كل بيمه خدمات درماني مراجعه كنند.

بيماران بيمارستان توحيد به بيمارستان شهيد مطهري منتقل شدند
گروه اجتماعي:مسئول اجراي طرح جابجايي مركز سوانح و سوختگي توحيد تهران از استقرار اين مركز درماني در فضايي از بيمارستان شهيد مطهري خبر داد.
دكتر جواد معظمي ديروز ضمن اعلام اين خبر افزود: با توجه به استيجاري بودن بناي بيمارستان و صدور حكم تخليه از سوي دادگاه، چاره اي جز تخليه وتحويل آن به مالك نبود.وي گفت: با جابجايي و افزايش تعداد تخت هاي مركز سوانح و سوختگي توحيد، بيمارستان شهيد مطهري از شرايط استاندارد خارج مي شود، چرا كه استاندارد معمول در بيمارستان هاي سوانح و سوختگي حدود ۶۰ تا ۷۰ تخت است.
معظمي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه با اجراي طرح جابجايي، تعداد تخت هاي بيمارستان مطهري به ۱۸۰ تخت افزايش مي يابد.به گفته وي، تلاش اين مجموعه آن است كه متناسب با امكانات كنوني، وضع موجود رو به بهبود هدايت شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه با شرايط موجود، بحراني از نظر تعداد بيماران سوانح و سوختگي ايجاد نشود و در صورت وقوع حادثه غيرمترقبه، بيمارستانهاي «شهداي يافت آباد» و «۱۵ خرداد» آماده پذيرش اين دسته از بيماران هستند.وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تعطيلي بيمارستان سوانح سوختگي توحيد اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: اين تنها يك خبر است و بايد بررسي كنيم.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر ولي الله يمين، مدير بيمارستان سوانح و سوختگي توحيد حاضر به گفتگو نشد و اظهار كرد، چنانچه در اين زمينه اطلاعاتي بخواهيد مي توانيد از طريق روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايران اقدام كنيد.
براساس اطلاعات موجود، ساختمان اين بيمارستان استيجاري است كه مالك آن با ارائه حكم قضايي خواستار تخليه آن شده است. يكي از اعضاي كادر درماني بيمارستان سوانح و سوختگي توحيد كه حاضر به معرفي خود نشد گفت: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تمايل داشته باشد مي تواند با توافق مالك دوباره قرارداد آن را تمديد كند.
يك مقام آگاه در بيمارستان سوانح و سوختگي توحيد، با اشاره به انتقال بيمارستان و نه تعطيلي آن گفت: قرار است كه ۶۰ درصد از افراد پيراپزشكي شاغل در بيمارستان سوانح و سوختگي توحيد به بيمارستان شهيد مطهري منتقل شوند، اما با انتقال اين بيماران، بعيد مي دانم كه بيمارستان شهيد مطهري گنجايش اين حجم بيمار و كادر پزشكي را داشته باشد.
وي در ادامه افزود: تاكنون نيز عده اي از بيماران بستري به بيمارستان شهيد مطهري منتقل شده اند كه با توجه به انتقال ۲ بيمار در روز، احتمالاً تخليه كامل بيمارستان سوانح وسوختگي توحيد تا آخر خرداد ماه طول خواهد كشيد.

توضيح يك خبر
در پي چاپ مطلبي در همشهري روز يكشنبه اين هفته با عنوان تخصصي ترين بيمارستان سوختگي كشور در آستانه تعطيلي است، روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايران با ارسال نامه اي به نقل از دكتر نيكوبخت، مديريت نظارت بر درمان اين دانشگاه مصاحبه ايشان را با همشهري تكذيب كرد.

فدراسيون روزنامه نگاران خواستار تحقيق در مورد كشتار خبرنگاران در عراق شد
فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران به مناسبت روز جهاني آزادي مطبوعات، خواستار همبستگي بين المللي براي تحقيق در مورد كشتار خبرنگاران در عراق شد.اين فدراسيون با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: «سايه بي عدالتي و سئوال هاي بدون پاسخ در مورد كشتار ۱۱ خبرنگار و كارمند خبري در جنگ عراق، همچنان در جهان خبرنگاري باقي است».
فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران در بيانيه خود با عنوان «عدالت انكار شده در مسير عراق» اعلام كرد:« ۷ خبرنگار تنها به دست نيروهاي آمريكايي در عراق كشته شده اند.»
در بيانيه اين فدراسيون آمده است: «تمام اين كشتارها بايد به طور جداگانه مورد تحقيق قرار گيرد در غير اين صورت بي توجهي نسبت به اين مسأله و هدف قرار دادن خبرنگاران و كاركنان خبري همچنان به قوت خود باقي خواهد بود.»

گزارش همشهري از برنامه هاي حمايت از سالمندان كشور
۴۰ درصد هزينه هاي مراكز نگهداري از سالمندان پرداخت مي شود
گروه اجتماعي: جمعيت جوان امروز كشور در سال هايي نه چندان دور، دوره سالمندي را در پيش دارد و چنانچه براي اين دوره برنامه اي مشخص تدوين نشود، جامعه با مشكلات عديده اي مواجه خواهد شد.
از اين روست كه هيأت دولت تشكيل «شوراي ملي سالمندان» را تصويب كرده است. خبرنگار همشهري ضرورت ها و پيامدهاي اين مصوبه را با دكتر مكارم معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در ميان گذاشته است. معاون سازمان بهزيستي در مورد ضرورت هاي تشكيل اين شورا به خبرنگار ما گفت : سالمندي در سالهاي آتي يكي از دغدغه هاي مهم كشور ما خواهد شد و مي توان گفت در ۲۰ سال آينده جمعيت سالمند ۳ برابر امروز مي شود.
به همين منظور و بر اساس بررسي هايي كه صورت گرفته «شوراي ملي سالمندان» تشكيل شد. بر اساس اين طرح وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، به عنوان رئيس، رئيس سازمان بهزيستي به عنوان دبير شورا و همچنين سازمان بهزيستي كشور به عنوان دبيرخانه «شوراي ملي سالمندان» مشخص شده است. اعضاي اين شورا شامل وزراي بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز رؤساي سازمانهايي نظير سازمان مديريت و برنامه ريزي، تأمين اجتماعي، بازنشستگي، بهزيستي و نمايندگاني از نيروهاي مسلح، و كميته امداد و سه نفر از متخصصين دانشگاهي به انتخاب رئيس شورا هستند و جلسات شورا نيز هر ۶ ماه يكبار با حضور رئيس جمهور تشكيل مي شود.
دكتر مكارم افزود: نكته مهم در اين طرح حمايت از مراكز نگهداري از سالمندان است، بنابراين طرح قرار است تا ۴۰ درصد هزينه بخش خصوصي براي نگهداري از سالمند پرداخت شود و به خانواده هايي كه از سالمند نگهداري مي كنند نيز هزينه هاي آن پرداخت شود.
معاون سازمان بهزيستي همچنين گفت: همه دستگاه ها به نوعي مكلف شده اند تا كارهايي كه در ارتباط با سالمندان است پيگيري كنند. سازمان بهزيستي كشور، سازمان بيمه خدمات درماني و صدا و سيما، هر كدام متناسب با مسئوليتي كه دارند وظايفي به آنها محول خواهد شد و سازمان مديريت هم مكلف شده اعتباري علاوه بر اعتبارات سالانه براي دستگاه هاي ساماندهي سالمندان مشخص كند. البته ميزان اين اعتبار هنوز مشخص نشده است.
دكتر مكارم در پاسخ به اين سئوال كه جمعيت فعلي سالمند كشور چقدر است گفت: حدود ۷ درصد جمعيت كشور كه حدود ۴ ميليون نفر مي شوند را سالمندان تشكيل مي دهند.
برخي از اين ها تحت حمايت طرح شهيد رجايي قرار دارند، عده اي هم معلول و بي بضاعت هستند كه تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند و عده اي هم تحت پوشش هيچ سازماني نيستند، كه بايد براي اين ها فكري بشود.وي افزود: هرچه سالمندان با خانواده ارتباط بيشتري داشته باشند و در محيط قرار بگيرند بهتر است. در اين زمينه براي آن عده از سالمندان كه بازنشسته هستند و تمكن مالي دارند، قرار شده مراكزي فرهنگي و تفريحي ايجاد شود تا بتوانند با روحيه بهتري در محيط خانواده زندگي كنند.

توسط دبيركل  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش
جزئيات تغيير شيوه امتحانات دوره ابتدايي اعلام شد
005928.jpg
دبيركل  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش ، جزييات  تغييرنظام  ارزشيابي  درسي  كمي (صفرتا ۲۰) به ارزشيابي  كيفي  (توصيفي ) دانش آموزان  مقطع  ابتدايي  را اعلام  كرد.
«مهدي  نويد» ديروز اعلام كرد : براساس  آئين نامه  جديد، ارزشيابي  دانش آموزان  مقطع  ابتدايي  درطول  سال  تحصيلي  به طور پيوسته  با استفاده  از روش هاي  فرآيندي ، عملكردي  و ابزارهاي  گوناگون  انجام  مي گيرد.
اين  آئين نامه  به  صورت  آزمايشي  در سال  تحصيلي  جاري  در ۱۰۰ مدرسه  مقطع  ابتدايي  سراسر كشور اجرا مي شود.
وي  افزود: براساس  مصوبه  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  در اين  ارزشيابي  پوشه كار، سياهه  رفتار (انضباط)، آزمون ها و تكاليف  درسي ، برگ  ثبت  مشاهدات  و فعاليت هاي  داخل  و خارج  از كلاس  اعم  از فردي  يا گروهي  و نظاير آن  مورد توجه  قرار مي گيرد.
نويد تصريح  كرد: درهرسال  تحصيلي  وضعيت  تحصيلي  و تربيتي  دانش  آموزان حداقل  طي  دو مرحله  باتوصيف  ميزان  تلاش  و عملكرد آنان  به  دانش  آموزان  واوليا آنها اعلام  مي شود.وي  گفت : دانش  آموزاني  كه  در كلاس  درس  حضور يافته  و به  انجام  تكاليف  وفعاليت هاي  «ياددهي» و «يادگيري» پرداختند بنابر گزارش  معلم  در پايان  سال  تحصيلي  به  پايه  بالاتر ارتقا مي يابند.

با حضور رئيس جمهوري
نمايشگاه مطبوعات فردا آغاز به كار مي كند
گروه اجتماعي: يازدهمين نمايشگاه مطبوعات فردا در محل دائمي نمايشگاه ها با حضور رئيس جمهور و شخصيتهاي فرهنگي آغاز به كار مي كند.
به گزارش خبرنگار ما شعار يازدهمين نمايشگاه «پرسشگري مطبوعات و پاسخگويي مسئولان» مي باشد و با حضور ۲۵۰۰ عنوان نشريه و روزنامه برگزار مي شود.
۴۴۰ نشريه سراسري شامل ۴۴ روزنامه كثيرالانتشار، ۳۹۱ نشريه محلي، ۱۳ انجمن صنفي، ۷ خبرگزاري ۲۰۰، نشريه فارسي زبان كشورهاي قاره آسيا، منتخبي از ۱۵۰۰ نشريه دانشجويي و مجلات و نشريات درون سازماني كه ويژگي هاي تخصصي و كاربردي دارند تشكيل دهندگان اين دوره نمايشگاه مطبوعات هستند.اين نمايشگاه كه در فضايي معادل ۱۴ هزار مترمربع در ۵ سالن اصلي و ۴ سالن نشست هاي جمعي برگزار مي شود تا ۲۴ ارديبهشت  ماه ادامه  دارد و ساعت بازديد از آن ۱۲ تا ۲۱ مي باشد.
امسال براي نخستين بار بخش مسابقه اي و جشنواره اي از بخش نمايشگاهي جدا شده است و بخش جشنواره مطبوعات در مردادماه و همزمان با روز خبرنگار برگزار مي شود.
بخشهاي ويژه نمايشگاه امسال نيز شامل «نمايشگاه بام شكسته بم» راه اندازي غرفه ويژه مطبوعات ديني، شركت نشريات تخصصي و علمي و نشريات دانشجويي مي باشد.
زمان صدور مجوز انتشار نشريه كاهش مي يابد
صدور ۷۴۶ عنوان مجوز نشريه در سال ۸۲ با رشد ۴۰ درصدي نسبت به سال ۸۱ ركورد تازه اي در تاريخ مطبوعات كشور ثبت كرده است. معاون امور مطبوعات و تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين نرخ رشد را در سال هاي گذشته بي سابقه خواند و گفت: «صدور اين تعداد مجوز در سال ۸۲ نسبت به دو سال قبل ۱۰۰ درصد افزايش داشته است.»
به گزارش خبرنگار همشهري،  «محمد صحفي» ديروز در جمع خبرنگاران افزود: «۵۲ عنوان از اين تعداد مجوز،  مختص به انتشار روزنامه است و با توجه به اين ارقام، سال ۸۲،  سالي استثنايي در تاريخ مطبوعات كشور محسوب مي شود، زيرا براي نخستين بار تعداد مجوزهاي صادر شده براي انتشار نشريه جديد، از تعداد درخواست هاي همان سال كه ۶۴۰ مورد بوده،  پيشي گرفته است و به طور قطع در سال هاي آينده زمان انتظار متقاضيان براي صدور مجوز كاهش خواهد يافت.»وي افزود: «در حال حاضر پرونده ۲۶۰۰ متقاضي درخواست انتشار نشريه در جريان است و به دنبال فعاليت هاي هيأت نظارت بر مطبوعات در سال گذشته، پرونده متقاضيان تا سال ۷۸ به طور كامل بررسي شده و در حال حاضر پرونده اي قبل از سال ۷۸ وجود ندارد و مي توان اميدوار بود زمان انتظار براي متقاضيان عادي انتشار نشريات در سال آينده به يك سال كاهش يابد.
«صحفي» همچنين از تدوين آئين نامه نحوه فعاليت خبرگزاري ها و تصويب نهايي آن توسط دولت در سال جاري خبر داد و تصريح كرد: «هم اكنون بسياري از خبرگزاري ها بدون اخذ مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت مي كنند. اين در حالي است كه با اجرايي شدن اين آئين نامه روند فعاليت آنها ضابطه مند خواهد شد.»وي همچنين فراهم كردن شرايط مناسب براي برگزاري جشنواره خبرگزاري ها را در سال آينده از برنامه هاي جدي سال جاري عنوان كرد كه پس از تصويب نهايي آئين نامه نحوه فعاليت خبرگزاري ها شرايط اجرايي شدن آن براي رفع تبعيض بين فعاليت هاي مطبوعات و خبرگزاري ها فراهم شود.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |