چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۹ - May 5, 2004
ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا ‎/ امروز ذوب آهن - پاختا كور
سپاهان در فرغانه ،نفتچي را شكست داد
سپاهان در فرغانه با تكيه بر بازي فيزيكي توانست بر ميزبان خود غلبه كند. در اين صحنه سپاهاني ها با محاصره بازيكن صاحب توپ نفتچي فرصت هر گونه خودنمايي را از حريف گرفتند و با اين شيوه توانستند پيروزي دور رفت را تكرار كنند.سپاهان براي صعود چشم به توقف الاتحاد در كويت دارد.
005892.jpg
گروه ورزشي: سپاهان اصفهان يكي از دو نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا با تكرار پيروزي دور رفت مقابل نفتچي ازبكستان همچنان اميدوار به صعود به دور گروهي است. ازبك ها تلاش بسياري داشتند تا شايد بتوانند شكست سنگين در ورزشگاه نقش جهان را تلافي كنند، اما زورشان به تيم سپاهان نرسيد. سپاهان براي باز نگاه داشتن روزنه هاي صعود از اين گروه در رقابت با الاتحاد عربستان بازي هجومي را در دستور كار خود قرار داد و به لطف دوندگي يك خط مياني پركار كه به خوبي خط حمله اين تيم را تغذيه مي كردند توانست تاكتيك حريف را خنثي كند. بازي در شهر «فرغانه» چندان هم براي سپاهان آسوده نبود اما هرچه بود نماينده ايران فريب پيروزي پرگل بازي رفت را نخورد و با هوشياري از پس ميزبان زخم خورده اش برآمد.
براي سپاهان ناصر فرشباف، سيدصالحي و اصغر طالب نسب گلزني كردند. همه امتيازات ميزباني نفتچي و تماشاگرانش در يك گل خلاصه شد كه بر تور دروازه «سوسكو» آرام گرفت. سپاهان با اين پيروزي و براي اميدواري منتظر توقف الاتحاد عربستان در مقابل العربي كويت است. اگر العربي بتواند از تيم قدرتمند الاتحاد يك مساوي بگيرد آن وقت هماي خوشبختي بر سر تيم سپاهان خواهد نشست و اين تيم در تجربه نخست حضورش در باشگاه هاي آسيا به دور دوم خواهد رفت.
قضاوت بازي سپاهان با نفتچي برعهده داوراني از كشور هندوستان بود.
ذوب آهن در مصافي دشوار با پاختا كور
امروز نوبت ذوب آهن ديگر تيم اصفهاني و نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسياست كه بخت خود را در مقابل باسابقه ترين و بهترين تيم ازبكستان در راه صعود به مرحله دوم بسنجد. «پاختا كور» تيم قدرتمندي است كه سال پيش با شكست دادن پرسپوليس تا مرحله نيمه پاياني هم پيش رفت. تيمي كه استخوان بندي تيم ملي ازبكستان را در تمامي خطوط در اختيار دارد و همانند ذوب آهن و كلوپ اسپرت قطر نيم نگاهي به صعود از اين گروه دارد. ذوب آهن تا قبل از بازي امروز يكي از بخت داران صعود از اين گروه به شمار مي رود. اگر نماينده ايران بتواند امروز ميزبان پرقدرت خود را متوقف كند و يا در خوش بينانه ترين وضعيت با شكست روبه رو سازد، تيم اول اين گروه خواهد شد. ذوب آهن در چند بازي اخير خود در ليگ برتر ايران آن استحكام هميشگي را نداشت و حال بايد منتظر بود و ديد كه در جام باشگاه هاي آسيا چگونه ظاهر مي شود. ذوب آهن در تمامي خطوط صاحب مهره هاي ارزنده اي است. از پطروسيان در درون دروازه گرفته تا تقي پور، عزيززاده، شفيعي، رجب زاده و... در خطوط ديگر. ساعت بازي ذوب آهن و پاختاكور ۳۰/۱۶ اعلام شده است.

براي بازي با كره جنوبي
۲۲ بازيكن به تيم فوتبال اميد دعوت شدند
گروه ورزشي: از سوي «حسين فركي» سرمربي تيم فوتبال اميد ايران ۲۲ بازيكن به اردوي آمادگي اين تيم براي بازي مقابل تيم كره جنوبي دعوت شدند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال دعوت شدگان مي بايست رأس ساعت ۱۶ امروز چهارشنبه در محل كمپ تيم هاي ملي خود را به كادر فني معرفي كنند.سيد مهدي رحمتي، وحيد طا لب لو، ميثاق معمارزاده، جلال كاملي مفرد، هادي شكوري، مرتضي كاشي، اميرحسين صادقي، حسين كعبي، علي بداوي، ستار زارع، سيد محمد علوي، خسرو حيدري، داوود حقي، مصطفي مهديزاده، مهرزاد معدنچي، ايمان مبعلي، محرم نويدكيا، آرش برهاني، سياوش اكبرپور، علي عليزاده، ميثم سليماني و حميد شفيعي، ۲۲ بازيكن دعوت شده به اردوي تيم اميد هستند. ديدار دو تيم فوتبال اميد ايران و كره جنوبي در چارچوب رقابت هاي فوتبال مقدماتي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن روز ۲۳ ارديبهشت ماه جاري در شهر سئول برگزار خواهد شد.

قهرمان سابق كشتي جهان:
افراد بي اطلاع موجب تخريب قهرمانان شده اند
005880.jpg
گروه ورزشي: منصور مهديزاده قهرمان سابق كشتي جهان و پيشكسوت كشتي در ارتباط با مسائل روز كشتي و اظهار نظر رئيس كميته ملي المپيك در رابطه با انتصاب يا انتخاب اميررضا خادم مي گويد: آنقدر كارها بر مبناي عدم تخصص تقسيم شده كه افراد بي اطلاع و بدون تخصص از مسايل پهلواني، قهرماني و مسايل روز، حرف هايي مي زنند كه با توجه به سابقه و ورزشي شان بعيد است.وي افزود: اين مسايل ناشي از آن است كه همه كارها سطحي در نظر گرفته شده و مسايل قهرماني را همانند ساير موضوعات مي پندارند در حالي كه تفاوت بسياري وجود دارد و اين اظهار نظرها حتي باعث شده تا خود فردي كه از وي حمايت شده، به حرف آيد و موضوعات ديگري را مطرح كند.صاحب بازوبند پهلواني كشور در ادامه تصريح كرد: شخصي كه به كارش ناوارد باشد وقتي قصد تعريف از فردي را داشته باشد، او را خراب مي كند و موجب تخريب يك قهرمان مي شود.مهديزاده با تأييد عملكرد فدراسيون كشتي در رابطه با تصميمات آن، خاطرنشان كرد: فدراسيون تصميم خوبي گرفت و اعلام كرد كه بايد به نظرات مردم احترام گذاشت و كشتي گيران بايد به مقررات كشتي و نحوه گزينش آن احترام بگذارند و خود را با آن تطبيق دهند. فدراسيون كشتي بايد كار خود را با قدرت ادامه دهد و ورزشكاران به اين حاشيه سازي ها توجهي نكنند .

افتخاري، سرمربي تيم ملي هندبال ساحلي شد
گروه ورزشي: تيم كابل هاي شهيد قندي  يزد به عنوان قهرماني رقابتهاي هندبال ساحلي كشور دست يافت.در روز پاياني اين رقابت ها، تيم كابل هاي شهيد قندي يزد كه به همراه تيم فولاد سپاهان توانسته بود به ديدار فينال برسد پس از يك ديدار جذاب و ديدني توانست فولاد سپاهان را شكست دهد تا بدين ترتيب قهرمان رقابتهاي هندبال ساحلي كشور مشخص شود.در ديدار رده بندي، نيروي زميني با شكست ۲ بر صفر هيات هندبال ديلم در سكوي سوم اين مسابقات ايستاد.پس از پايان مسابقات، جوايز تيمهاي برتر توسط رئيس فدراسيون هندبال اهدا شد.لازم به ذكر است كه پس از پايان اين رقابتها، حسن افتخاري به عنوان سرمربي تيم هندبال ساحلي كشور انتخاب شد تا اين تيم را براي رقابتهاي جهاني كه در سال آينده و در كشور برزيل برگزار مي شود، آماده كند.

مدير تيم هاي ملي بسكتبال:
همه مربيان بايد تحت نظارت بوسنياك كار كنند
005886.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون بسكتبال پس از چند جلسه كار كارشناسي سرانجام يك گروه كامل از مربيان را براي هر رده سني معرفي كرد. در معرفي اين مربيان نيز هيچ گونه اشاره اي به موقعيت «ولاديمير بوسنياك» مربي صرب فدراسيون بسكتبال نشده بود. ديروز رضا مشحون مدير تيم هاي ملي بسكتبال با اعلام كناره گيري فرزاد كوهيان يكي از مربيان دعوت شده اعلام كرد: مربيان ايراني همه رده هاي سني تحت نظارت بوسنياك بايد كار كنند. وي همچنين ضمن رد درخواست باشگاه صنام در استفاده از بوسنياك گفت: ما با اين درخواست مخالفت كرديم و بسكتبال ايران در ماههاي آينده كارهاي زيادي دارد كه اين مربي صرب بايد انجام دهد.
مدير تيم  هاي ملي بسكتبال آغاز تشكيل اردوي تيم ملي بزرگسالان را از امروز اعلام كرد و يادآور شد كه اين تيم براي آمادگي هر چه بيشتر سفري هم به صربستان و مونته نگرو خواهد داشت.

خبرهايي از واليبال
به ملي پوشان بزرگسال استراحت داده شد
گروه ورزشي: ملي پوشان حاضر در اردوي تيم ملي واليبال ايران در راه شركت در مسابقات انتخابي المپيك آتن ديروز صبح را به استراحت پرداختند. دليل اين استراحت ناشي از خستگي بازيكنان ملي پوش از مسابقات باشگاه هاي آسيا بود. البته بعدازظهر ديروز بازيكنان تمرينات خود را با تمرين روي سرويس، دفاع روي تور و هماهنگي تيمي پي گرفتند. تيم ملي واليبال ايران بدليل درپيش داشتن زمان كم تا شروع بازيهاي انتخابي المپيك قرار است چند بازي تداركاتي با تيم جوانان ايران برگزار كند.
داوران واليبال ساحلي در تايوان
پنج تن از داوران واليبال ساحلي قرار است در كلاس بين المللي تايوان شركت كنند. محمود حداد رئيس كميته واليبال ساحلي با اعلام اين مطلب گفت: اين داوران در صورت كسب موفقيت مي  توانند در تورنمنت هاي جهاني قضاوت كنند. وي پيرامون مسابقات قهرماني ساحلي آسيا در كيش گفت: ما در اين رقابت ها به دنبال رفتن بر روي سكو هستيم كه بعد از بازگشت تيم ملي واليبال ايران از ژاپن تمرينات آمادگي ملي پوشان ساحلي را برپا خواهيم كرد.
حمايت شوراي شهر از واليبال
در نشست روساي هياتهاي واليبال شهرهاي تابعه، عباس جلاير رئيس هيات واليبال استان تهران خواستار حمايت شوراهاي شهرهاي مختلف از اين ورزش شد.وي با اعلام رضايت از فعاليت هياتهاي واليبال اين استان، حضور بازيكنان اين شهرها را در تيم هاي ملي رده هاي سني مختلف چشمگير خواند.
رئيس هيات واليبال استان تهران با اشاره به كمبودهاي اين هيات ابراز اميدواري كرد كه با رفع مشكلات بتواند حمايت بيشتر و بهتري از هياتهاي شهرهاي تابعه به عمل آورد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |