چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۷۶
عكس روز
يك پك تا مرگ
003351.jpg
سيگار نه پديده است و نه ناآشنا. عضو قديمي يك ج-امعه مسلول است كه اقتصاد را به زوال مي كشاند و سلا مت را به نابودي.
هر دمي كه با دود سيگار فرو مي رود، مثل آتشي است كه بر جان مي نشيند و هر بازدم آن، نه به فاصله يك نفس كه به قدر يك عمر، فرد را به مرگ نزديك مي كند.
اما سيگار، تنها سيگاري ها را به ورطه نابودي نمي كشد. بي مبالاتي گروهي از اين افراد و كشيدن سيگار در مكان هاي عمومي، ديگران را نيز در معرض خطرهاي بسيار قرار مي دهد اما انگار ديگر هيچ چيز براي هيچ كس اهميت ندارد...

گزارش
بيست هزار فرصت شغلي با رونق زيارت عتبات، ايجاد مي شود
۱. كشور ما كشوري است جوان. لازمه جواني تفريح است و پويايي و سرزندگي و در نهايت اميد به زندگي.
بديهي است بدون پول و بدون سرمايه نمي توان زيست و جوانان براي برآوردن نيازها و روياهايشان محتاج اندك بودجه اي هستند. اين توشه راه و سرمايه زندگي هم، بي كار كردن حاصل نمي شود. در نهايت جوانان بايد انرژي خود را در مسيري صحيح هدايت كنند و از كلا م معصوم است كه بهترين تفريح جوانان، كار است.
بي فعاليت مفيد، ممكن است اين انرژي سرشار در راه هاي منحط به كار گرفته شوند كه در نهايت جز حسرت بر انحطاط جواني ، حاصلي در پي ندارد.
۲. مذهب با فرهنگ و تاريخ مردم ايران يكي شده. سالا نه افراد زيادي به مناسبت هاي گوناگون ديني، راه سرزمين هاي آن سوي مرزها را در پيش مي گيرند و قصد زيارت عتبات عاليات يا خانه  خدا را مي كنند. بالطبع اين مسافرت ها با صرف هزينه از سوي زوار همراه است و كسب درآمد از طريق كساني كه دستي به آتش دارند.
۳. عضو هيأت مديره انجمن صنفي زيارتي ايران گفت: در صورتي كه اعزام زايران عمره به بخش خصوصي واگذار شود، ۲۰ هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد خواهد شد.
عليرضا حسيني با بيان اين مطلب گفت: امسال سازمان حج و زيارت اجازه اعزام زاير به عمره مفرده را به بخش خصوصي نداد و با اين اقدام به ۲۰ سال قبل برگشتيم.
وي افزود: باتوجه به اين كه دولت سعودي سقف سهميه اعزام زايرين به عمره را براي ايران برداشته، چنانچه سالا نه يك ميليون نفر نيز از كشور براي عمره مفرده به عربستان بروند مشكلي به وجود نميآيد بنابراين جلوگيري از فعاليت بخش خصوصي در اين زمينه به هيچ وجه درست نيست و باعث مي شود تعداد زيادي از افرادي كه ثبت نام كرده اند مدت زمان زيادي پشت نوبت بمانند.
وي گفت از سوي ديگر : بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و شيوع بيماري سارس روابط سعودي ها با كشورهاي آمريكايي و اروپايي سرد شده و به دليل شرايط آب و هوايي، غذا، محيط زيست و ... به دنبال جايگزين كردن ايران به جاي آنها براي گردشگري هستند.
عضو هيأت مديره انجمن صنفي زيارتي ايران تأكيد كرد: چنانچه ۵۰۰ هزارگردشگر به ايران اعزام و هر كدام هزار دلار هزينه كنند، ۵۰۰ ميليون دلار به دست ميآيد؛ اما بخش خصوصي براساس طرحهاي مختلفي كه دارد، مي تواند در قبال جذب آنها ۳ ميليارد دلار به كشور بازگرداند.
وي گفت: در صورتي كه از سوي دولت و زير نظر مستقيم آن، اجازه فعاليت متمركز به بخش خصوصي داده شود و انجمن هاي زيارتي بتوانند با طرف سعودي قرارداد بسته و اعزام ۴۰۰ هزار زاير را بين زيرمجموعه هاي خود تقسيم كنند، ۲۰ هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد مي شود و همچنين از افزايش قيمت نيز جلوگيري خواهد شد.

مشكل گراني حل مي شود
سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع كالا ها و خدمات و سازمان تعزيرات حكومتي، وظيفه كنترل و برخورد با گراني را برعهده دارند، هر چند عامل گراني بخش هاي دولتي و يا بخش خصوصي و اصناف باشد.به هر حال ما هم مثل مسؤولا ن مملكتي نگران و اميدواريم. نگران از جيب خالي خودمان و اميدوار به آينده، مثل هميشه
003327.jpg
تورم پس از گران شدن بنزين بار ديگر عنان گسيخته و زمام از كف رفته، به سرعت نرخي فزاينده پيدا مي كند و همين امر، مشكلا ت معيشتي مردم، را بيشتر و مجلس جديد و قديم، دولت و ... را نگران و دل مشغول كرده و آنها را به تكاپو انداخته تا راه حلي براي معضلا ت اقتصادي خانواده ها پيدا كنند نتيجه اينكه بايد به زودي منتطر نتايج عملي اين واكنش ها بود.
تنها اظهار تأسف مشكل گراني را حل نمي كند بلكه مردم منتظر اقدام جدي از سوي وزارت بازرگاني و دولت هستند.رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين مطلب گفت: افزايش قيمت كالا  و خدمات به نحو لجام گسيخته،  واقعيتي انكارناپذير است و مسؤول كنترل بازار و برخورد با گراني، برابر قانون، وزارت بازرگاني است كه اين مسأله در مورد شركت هاي دولتي و بخش خصوصي كه عامل گراني است علي السويه است.
حجت الا سلا م سيدابراهيم رئيسي با تصريح بر اينكه قانون، ابزار كنترل بازار و برخورد با گراني را در اختيار دولت قرار داده است، افزود: سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع كالا ها و خدمات و سازمان تعزيرات حكومتي، وظيفه كنترل و برخورد با گراني را برعهده دارند، هر چند عامل گراني بخش هاي دولتي و يا بخش خصوصي و اصناف باشد.
به هر حال ما هم مثل مسؤولا ن مملكتي نگران و اميدواريم. نگران از جيب خالي خودمان و اميدوار به آينده، مثل هميشه.

صداي  مصرف كننده
معضل خودروهاي فرسوده 
روزانه از طريق رسانه ها و مطبوعات بحث هاي داغ و سرگرم كننده اي درباره از رده خارج كردن ماشين هاي فرسوده مي شود اما متأسفانه هيچكس نيست كه مسؤوليتي در اين زمينه قبول كند. در صورتي كه تهران به قول خود مسؤولين پاركينگ خودرو شده است و رفت و آمد در اين كلا ن شهر واقعاً شهروندان را دچار مشكل كرده و همه روزه هم شاهد تصادفات زيادي در سطح اين شهر هستيم.
اگر قرار است در اين باره كاري انجام شود چرا تاكنون كاري صورت نگرفته است. ضمناً شهروندي كه از خودروي فرسوده استفاده مي كند به طور قطع از توان مالي مناسبي برخوردار نيست والا  هيچكس از خودرو جديد و مدل بالا  بدش نمي آيد. مهدي احمدي زاده - تهران 

ما چه كنيم
داراي ۴ فرزند جانباز هستم هيچ گونه تسهيلاتي براي اين فرزندان كه جواني و سلامت خود را صرف اين آب و خاك كرده اند در نظر گرفته نشده است. من با اين چهار فرزند بيمار، دست تنها چه كنم. مادر جانباز

كشتارگاه مزاحم 
در خيابان مرادآباد انتهاي اشرفي اصفهاني، يك كشتارگاه مرغ وجود دارد. فضولات حيوانات و خونابه اي كه از داخل اين كشتارگاه به جوي خيابان سرازير مي شود، موجب اذيت و آزار اهالي محل است. از شهرداري منطقه ۵ مي خواهيم به اين مورد رسيدگي كند.
برادران

شهردار خود هستيم!
شهرداري فرديس هنگام ساخت شهرك مارليك در فرديس كرج عوارض نوسازي دريافت كرده؛ اما بعد از گذشت ۱۰ سال كه از ساخت اين شهرك مي گذرد هنوز فكري براي زباله هاي اين منطقه نشده و ما مجبوريم زباله ها را در چاله اي جمع و سپس بسوزانيم. همچنين خيابان هاي مربوط به هفت دستگاه هنوز خالي است و نياز به آسفالت كاري دارد. وظيفه شهرداري اين شهر چيست، عوارض گرفتن؟ زواره

پاركمان را از ما نگيريد!
در منطقه ديباجي جنوبي پاركي وجود دارد كه نزديك به ۱۵ سال از احداث آن مي گذرد، حال بعد از گذشت اين همه سال صاحب زمين پيدا شده و مي خواهد پارك را خراب كند به طوري كه اكنون كتابخانه اي كه در اين پارك قرار دارد، تعطيل شده است. از مسؤولين شهرداري منطقه ۳ مي خواهيم اجازه ندهند پارك ما را خراب كنند. نظري

آبونمان يعني چه؟
در قبضي كه مربوط به پرداخت هزينه مصرفي آب است، آب بها ۳ هزار و ۵۳۱ تومان و مبلغ آبونمان ۹ هزار و ۱۰ تومان است، يعني هزينه آبونمان بيشتر از آب بها است، چرا؟
ذكاوت

كارمندان بيآينده
كارمنداني كه با مدرك  ليسانس و فوق ليسانس در واحد مشاوره بهزيستي مشغول به كار هستند هيچ پشتوانه شغلي ندارند. اين كارمندان بيمه نيستند، حقوق دريافتي شان هم ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان است و از هيچ گونه مزايايي كه كارمندان ديگر مي توانند استفاده كنند برخوردار نيستند، در عوض كار سختي دارند.
كارمندان واحد مشاوره بهزيستي

دخانيات عامل سرطان 
«دخانيات عامل اصلي سرطان» اين جمله بر روي اغلب پاكت هاي سيگار درج شده. سؤال اينجاست اگر سيگار براي سلامتي انسان مضر است، چرا اجازه توليد يا واردات آن را مي دهند؟ يك سيگاري

قانون را رعايت نمي كنند
اكثر اتوبوس ها در اتوبان تهران - كرج از لا ين وسط حركت مي كنند در حالي كه اين خلا ف قانون راهنمايي و رانندگي است. حركت اين خودروها در اين مسير باعث رعب  و وحشت در ديگر رانندگان و گاهي منجر به تصادف مي شود. رحيمي 

قضيه بليت شهرك غزالي 
شهرك سينمايي غزالي بابت هر نفر ۶۵۰ تومان و پاركينگ ۴۰۰ تومان از مراجعه كنندگان مي گيرد در صورتي كه در حال تخريب و از بين رفتن است و اصلا ً هم رسيدگي نمي شود. شهبازي 

هنوز پاداش بازنشستگان ريخته نشده است
هنوز پاداش بازنشستگي كارمندان بانك ملت پرداخت نشده است. طبق برنامه بايد ۳۵۰ هزار تومان علي الحساب ريخته مي شد كه تاكنون واريز نشده است. از مسؤِولان خواهشمنديم كه نسبت به پرداخت اين عقب افتادگي اقدام كنند.
كارمند بازنشسته بانك ملت

يك دست و اين همه هندوانه
آموزش و پرورش بايد فكري هم به حال بچه هاي استثنايي بكند. كم كم تابستان فرا مي رسد و آنها هم مثل ساير بچه ها سه يا چهار ماه تعطيل مي شوند و هيچ برنامه اي هم در اين مدت براي آنها در نظر گرفته نمي شود. از طرف ديگر ساعات حضور آنها در مدرسه هم مثل ساير بچه ها است در حالي كه بايد به خاطر مشكلات شبانه اين كودكان، برنامه هاي آموزشي شان ديرتر برگزار شود. چرا هيچ كس كارشناسي نمي كند؟
كياني 

واقعاً چرا؟
اين همه جار و جنجال در مورد معلمان به راه افتاده اما يك نفر نيست به داد معلماني برسد كه زيرنظر مديران مدارس كار مي كنند. گفتن ميزان حقوق مان هم شرم آور است. چرا هيچ كس به فكر ما نيست؟ محفوظ

سنت دوست داشتني
بناي ميدان  هاشمي بسيار قديمي است. چراغ هم ندارد و شبها بسيار تاريك است و توهم زا و ترسناك. خواهش مي كنم فكري به حال اين محل بكنيد.
حميدي

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه مصالح ساختماني
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |