گروه شهري: مشكل ترافيك و آلودگي هواي تهران با ورود خودروهاي صفر كيلومتر و با استاندارد بالا حل نمي شود بلكه بايد كاري كرد كه بيش از ۵۰ درصد جابجايي هاي شهري توسط حمل و نقل عمومي انبوه انجام شود.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران ضمن اعلام اين مطلب افزود: چرا در كشوري كه مشكل كمبود حمل و نقل عمومي انبوه دارد خريد اتوبوس و يا توليد واگن مترو بايد يك معضل بزرگ و تحقق آن مستلزم مدتها در نوبت ماندن و اصرار و پيگيريهاي مكرر داشته باشد در عوض خودروي سواري هر چقدر بخواهيم موجود و همه راهها براي كارخانه هاي خصوصي توليد خودرو و يا ورود آن باز باشد.
وي تأكيد كرد: سياست گذاريها در حوزه حمل و نقل بايد تغيير يابد از آنجاييكه آلودگي بنزين بيشتر از گازوييل است و يك اتوبوس حتي در صورت فرسوده بودن به مراتب آلودگي كمتري از معادل سواري دارد نبايد با شعار گازسوز كردن، مدتها معضل ترافيك و آلودگي هواي شهر تهران را معطل و خيابانها را عرصه تاخت و تاز اتومبيلهاي سواري نگه داشت.
شهردار تهران نبود اتوبوسهاي گازسوز استاندارد و شبكه پمپ گاز، شبكه تعميرات اتوبوس و كارشناسان زبده را نيز نتيجه شعارهاي افراد غير مسئول دانست و تأكيد كرد: با دادن اطلاعات نادرست به مردم اداره كشور ميسر نيست بلكه ما نيازمند تصميمات شجاعانه، واقعي و جدي در اين باره هستيم.
احمدي نژاد خبر داد: شهرداري تهران با مشاركت راهنمايي و رانندگي كميته هاي فرعي تشكيل داده كه بخش به بخش شهر را مطالعه ترافيكي مي كنند و بيش از ۳۵ دانشجوي كارشناسي ارشد و مهندسين ترافيك در سطح مناطق شهر توزيع شدند تا بر روي گره هاي ترافيكي مختلف مطالعه كرده و طراحيهاي لازم براي رفع آن را ارايه كنند.