پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۱ - May 27, 2004
حرفه آموزي ۶۰ هزار جوان در تابستان امسال
گروه اجتماعي: در چهارچوب سياست اشتغال زايي ۶۰ هزار جوان تابستان امسال آموزش هاي مهارتي را فرامي گيرند.
به گزارش همشهري رييس سازمان ملي جوانان ضمن اعلام اين مطلب در جمع نمايندگان استان هاي اين سازمان افزود: به همين منظور سازمان ملي جوانان ۹ ميليارد ريال بودجه به اين امر اختصاص داده است و همچنين ۱۳۰ ساعت آموزش با مشاركت سازمان فني حرفه اي كشور براي آموزش افراد در نظر گرفته شده است.
مشاور رئيس جمهوري گفت: از سوي سازمان ملي جوانان اعتبار ۳ ميليارد توماني براي توسعه آموزش هاي مهارتي پيش بيني شده است و براين اساس در خصوص پروژه هاي كارآفريني نيز سرمايه گذاري خواهد شد.
مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان ملي جوانان، قوانين و مقررات نظام وظيفه و خدمت سربازي را يكي از چالش هاي اساسي جوانان امروز كشور دانست.
وي با اشاره به اينكه مقوله جوان و جواني در قانون تاكنون به رسميت شناخته نشده، افزود: بايد تلاش كرد تا خلأ موجود در قوانين كشوردر خصوص جوانان رفع شود و با تنظيم و ارسال لوايح به مجلس شوراي اسلامي جايگاه قانوني جوانان در كشور را به رسميت شناخت.
رئيس سازمان ملي جوانان تاكيد كرد: بيش از نيمي از مجرمان كشور را جوانان تشكيل مي دهند اما متاسفانه قوانين حمايتي براي آنان وجود ندارد.
عبادي گفت: قانون در اين زمينه با آنها در تعارض جدي است و در بيشتر موارد رفتارهاي طبيعي آنها به دليل نارسايي قانون جرم محسوب مي شود.
وي افزود: تدوين نظام جامع حقوق جوانان در دستور كار اين سازمان قرار دارد و با تشكيل كميته حقوقي جوانان تلاش شده تا حقوق آنان در نظام جامع كشور شفاف شود.

فرمانده پليس راه: ۷ هزار نقطه حادثه خيز در جاده هاي كشور وجود دارد
007134.jpg
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي كشور گفت: براساس برآوردهاي وزارت راه و ترابري هفت هزار نقطه حادثه خيز در محورهاي ارتباطي كشور وجود دارد كه نيازمند ساماندهي و بهينه سازي است.
سردار سرتيپ بهرام نوروزي در همايش فرماندهان پاسگاههاي پليس راه منطقه جنوب افزود: پنج هزار نقطه از نقاط حادثه خيز در محل تقاطع هاي اصلي به فرعي قرار دارد و دو هزار نقطه از اين نقاط در اولويت ساماندهي است.
وي اظهار داشت: براي رسيدن به نقطه مطلوب در ترافيك و حمل و نقل جاده اي همه ارگانهاي مسئول در اين بخش بايد با تعامل و مشاركت راهكارهاي قانوني رسيدن به نقطه مطلوب را دنبال كنند و عملكردها به صورت جداگانه و تكروي اعمال نشود.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي كشور خاطرنشان كرد: برخي از نقاط حادثه خيز و مبادي ورودي و خروجي راهها در استان فارس از ۱۰ سال قبل تاكنون هيچ تغيير نكرده است و همچنان محل بروز تصادفات خونين است.
اين مقام مسئول بر لزوم افزايش فرهنگ عمومي ترافيك در جامعه تاكيد كرد و گفت: مردم قانون راهنمايي ورانندگي و مقررات ترافيك جا ده اي را مي پذيرند و تجربه نشان داده است كه زود با آن مأنوس مي شوند.
سردار نوروزي اضافه كرد:  كمتر از ۵/۱ سال است كه بحث كمربند ايمني در جاده ها مطرح شده و به جرأت مي توان گفت ۸۰ درصد از شهروندان هنگام رانندگي در جاده كمربند ايمني مي بندند.وي بر لزوم تجهيز خودروها به ترمز ايمن، كمربند ايمني و ساير تجهيزات ايمني تاكيد كرد و گفت: متاسفانه خودروهايي كه تازه  وارد بازار مي شوند هم از همه امكانات ايمني برخوردار نيستند.
معاون حمل و نقل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور نيز در اين همايش گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۷۲۲ نفر در سوانح رانندگي در سطح كشور جان خود را از دست داده اند كه اين رقم نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد افزايش يافته است.
عليرضا سليماني افزود: ۷۰ درصد از تصادفات رانندگي در سطح جاده ها رخ مي دهد كه عامل اتفاق ۱۵ درصد از اين تصادفات وسايط نقليه سنگين است.
وي افزود: وضعيت فارس در تصادفات نامطلوب تر از ساير استان هاي كشور است و تعداد تلفات تصادفات سال گذشته در اين استان نسبت به سال قبل از آن ۶۱ درصد رشد داشته است.اين مقام مسئول اضافه كرد: يكي از عوامل مهم در تصادفات جاده اي ناايمن بودن خودروها است و مي توان گفت ۹۵ درصد از خودروهايي كه از كارخانه سازنده بيرون مي آيند حتي ترمز ايمن هم ندارند.
فرماندهي انتظامي فارس نيز در اين همايش گفت: ۳۲ درصد از كساني كه در تصادفات جان مي دهند با وسيله نقليه عمومي تصادف مي كنند.

گزارش همشهري در مورد راه هاي پيشگيري از شيوع ايدز
آزمايش ايدز قبل از ازدواج؛ آري يا خير؟
گروه اجتماعي: درحالي كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انجام اجباري تست ايدز قبل از ازدواج را فاقد هرگونه ارزش علمي و اجتماعي مي داند، سازمان بهزيستي كشور اعتقاد دارد كه انجام اين تست قبل از ازدواج ضروري است.
دكتر فلاحي مدير يكي از كلينيك هاي بيماري هاي رفتاري در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار همشهري گفت: درخصوص اختلاف نظر وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي در خصوص انجام آزمايش HIV قبل از ازدواج گفت: به دليل نوع خاص ويروس اين بيماري اين كار عملي نيست چون ويروس HIV مثل بيماري تالاسمي نمي باشد كه از بدو تولد مشخص باشد بلكه نتيجه اين آزمايشها نياز به زمان دارد حتي ممكن است فردي موقع ازدواج از همسر آينده اش بخواهد اين آزمايش را انجام دهد، ولي بايد اذعان داشت كه از نظر علمي نمي توان بر نتايج اين آزمايشها تصميم گيري نمود چون ممكن است فردي ۱۰ روز قبل از آزمايش رفتار پرخطري داشته ولي چند ماه طول بكشد تا آنتي بادي آن ويروس در بدن ايجاد شود و لذا اين گونه تصميم گيري هاي حساس در زندگي بيشتر بايد بر پايه شناخت و ارزش هاي اخلاقي و بعد مذهبي باشد و براي اين آزمايشها خيلي تأييديه قطعي نمي توان داد.
دكتر فلاحي درخصوص فعاليت كلينيك هاي مثلثي رفتاري گفت: اين كلينيك ها در واقع سه نوع بيماري رفتاري ايدز، اعتياد و بيماري هاي آميزشي را تحت بررسي دارند كه در زمينه مشاوره، تشخيص و در نهايت درمان آنها فعاليت مي كنند.
وي درخصوص نوع مراجعين به اين مراكز گفت: به جز بيماران HIV قطعي كه از سوي بيمارستان ها، سازمان انتقال خون معرفي مي شوند، مراجعين عادي كه رفتارهاي پرخطر دارند را نيز شامل مي شود. وي با اعلام محرمانه بودن تمامي اطلاعات مراجعين به اين مراكز گفت: از مراجعين عادي به هيچ عنوان اسم و فاميل پرسيده نمي شود و همه با كد مشخصي تشكيل پرونده مي دهند، در اين پرونده ها فقط جنيست، سن، شغل و اين كه چه رفتار پرخطري داشته اند نظير، خالكوبي، اعتياد تزريقي، روابط جنسي خارج از چارچوب (كه شايع ترين راه انتقال ويروس HIV در جهان است) و... ثبت مي شود.
وي در خصوص بيشترين محدوده سني مراجعين گفت: مسائل رفتاري بيشتر در قشر جوان در محدوده سني ۲۰ تا ۴۰ سال بيشتر است. براساس آخرين آمار دريافتي، هم اكنون ۳۴ تا ۴۶ ميليون تن در سراسر جهان به اين بيماري مبتلا هستند و در سال ۲۰۰۳، ۳ ميليون تن جان خود را از دست داده اند.
دكتر فلاحي مهم ترين راهكار جهت پيشگيري و كنترل اين بيماري را آموزش و اطلاع رساني ذكر كرد و گفت: به طور مثال در فوتبال جام جهاني سال ۲۰۰۰ در تلويزيون همزمان يك اطلاع رساني نيز در اين زمينه داشتيم و چون مخاطب اين گونه برنامه ها بيشتر جوانان هستند در مدت يك ماه حدود هزار مورد تلفن و مراجعه داشتيم.
دكتر فلاحي درخصوص هزينه هاي انجام آزمايشهاي HIV گفت: هزينه آزمايش اوليه در كلينيك ها حتي اگر افراد دفترچه بيمه هم نداشته باشند حدود ۴ هزار تومان است، اگر آزمايش اوليه نتيجه اي مثبت داشت براي آزمايش تأييدي به سازمان انتقال خون ارجاع داده مي شود كه هزينه آن حدود ۵ هزار تومان است. وي افزود: البته درصورت مثبت بودن تست اوليه هرگز به فرد مراجعه كننده جواب داده نمي شود چون به دليل حساسيت بالا ممكن است در فرد ناراحتي ايجاد شود.
وي درخصوص نحوه اين آزمايش گفت: در اين آزمايش ما به سنجش آنتي بادي ويروس HIV مي پردازيم و ممكن است يك فرد رفتاري پرخطر داشته ولي جواب آزمايشش منفي باشد، چون اين امر مستلزم زمان است و حتي چند ماه طول بكشد تا آنتي بادي مذكور در بدن ايجاد شود لذا نتيجه دقيق اين آزمايشها به صرف زمان احتياج دارد و در كوتاه مدت نمي توان جواب قطعي داد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه برخي آزمايشگاه ها آزمايش HIV را با هزينه هاي بسيار بالا انجام مي دهند گفت: آزمايشي كه در اين آزمايشگاه ها انجام مي شود ممكن است زمان كمتري ببرد، چون در اين آزمايش به سنجش آنتي ژن ها مي پردازند و تمام مثبت ها را شناسايي مي كنند و ممكن است فردي جواب آزمايشش مثبت باشد ولي HIV آن منفي گزارش شود كه هزينه بسيار بالايي حدود ۱۰۰ هزار تومان دارد، ولي تأكيد وزارت بهداشت بر انجام آزمايش به طريق نخست مي باشد چون در دسترس تر و اختصاصي تر است و جواب هاي مثبت كاذب كمتري دارد.
وي با اشاره به اين كه درست است در كشور ما بيماري هاي رفتاري نسبت به مثلا آمريكا كمتر مي باشد، ولي بايد قبول كنيم كه وجود دارد.
هم اكنون از هر ۱۰ آلوده به ويروس ايدز در جهان، ۹ نفر از ناقل بودن خود اطلاع ندارند و اين آمار در حال افزايش است.
وي با اشاره به اين كه سالانه ۳۳ درصد مبتلايان به ايدز به دليل استفاده از سرنگ مشترك به اين بيماري گرفتار مي شوند گفت: مسئولان بايد راهكاري مناسب با شرايط فعلي ارائه دهند كه آموزش در رأس آنهاست و با توجه به اين كه تلويزيون يكي از پرمخاطب ترين رسانه ها حتي در روستاهاي دورافتاده مي باشد بايد اطلاع رساني و آموزش در اين زمينه را در رأس برنامه هاي خود قرار دهد.
دكتر فلاحي ادامه داد: درحالي كه وزراي بهداشت كشورهاي جهان در اجلاس عمومي سازمان جهاني بهداشت كه در ژنو برگزار مي شود، «بيماري ايدز» را موضوع اصلي اجلاس در سال جاري قرارداده اند تا بتوانند تعداد بيشتري از بيماران مبتلا به ايدز را تحت اقدامات درماني در كشورهاي در حال توسعه قرار دهند، ولي همچنان بيماري هاي آميزشي و اعتياد تزريقي بيشترين علت ابتلا به اين ويروس كشنده را شامل مي شود و ضرورت اجراي برنامه ها و طرح هاي ويژه مهار و كنترل اين بيماري از اهميت ويژه اي برخوردار است.
از سوي ديگر دكتر فاطمه مرادي، متخصص پزشكي اجتماعي در سازمان بهزيستي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص طرح ديده باني ايدز در مورد زنان آسيب ديده گفت: طرح ديده باني اپيدميولوژيك در حال حاضر در بعضي مكان ها مثل زندان ها كه احتمال شيوع اين بيماري بالاست انجام مي شود ولي براساس توافق وزارت بهداشت، تشخيص و تحت پوشش قرار دادن ۳ مركز بزرگ و پرتردد براي انجام اين طرح در سال جاري جزو برنامه هاي دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي است. وي افزود: براساس اين طرح مراكز پرتردد تهران، خراسان و اصفهان به طور ساليانه مورد بررسي قرار مي گيرد تا روند اين بيماري در طول زمان بررسي  شود و آموزش هاي لازم در مورد راه هاي پيشگيري و ارجاع افراد مشكوك براي آزمايش و مشاوره و شناسايي و در نهايت ارائه خدمات به آنها داده شود.
با اجراي اين طرح مي توان آماري از مبتلايان در هر سال داشت تا بتوان براساس آن در زمينه هاي بهداشتي برنامه ريزي و سياستگذاري كرد.
دكتر مرادي، انجام آزمايش ايدز قبل از ازدواج را فاقد ارزش علمي دانست و گفت: بيماري ايدز چون دوران نهفتگي دارد يعني ممكن است فرد مبتلا باشد ولي جواب آزمايش منفي باشد و در زمان بعد خودش را نشان دهد نمي توان به آن استناد كرد و در هيچ جاي دنيا نيز اين امر وجود ندارد چه رسد به كشور ما كه از نظر آلودگي هنوز به مرحله بحراني نرسيده ايم ولي همين آمارهاي فعلي را بايد جدي بگيريم.

موزه اسب در تهران گشايش مي يابد
مرحله نخست موزه اسب با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و فدراسيون سواركاري هشتم خردادماه جاري در تهران گشايش مي يابد.ساختمان موزه اسب با هدف حفظ فرهنگ و سوابق سواركاري در ايران راه اندازي شده است.
در اين موزه اقلام و ابزار مربوط به سواركاري همچون كالسكه هاي قديمي از عهد قاجار، زين و برگهاي اسب، ركاب، سر تاكسيدرمي شده اسب، آثار موزه اي با نقش اسب همچون مفرغ هاي لرستان، آيين باستاني و آبخوري به نمايش گذاشته شده است.
برپايه اين گزارش، ساختمان موزه اسب با الهام از معماري هخامنشي در يك طبقه و با سقفي گنبدي در مجموعه سواركاري شهداي تهران راه اندازي مي شود.

هشدار وزارت بهداشت نسبت به احتمال شيوع وبا در كشور
معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، با هشدار نسبت به احتمال شيوع بيماري وبا در كشور به شهروندان توصيه كرد كه كاملا مراقب اين بيماري در فصل تابستان باشند.
دكتر محسن زهرايي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اين كه سال گذشته ۹۶ مورد وبا در كشور گزارش شده خاطرنشان كرد: طي چند سال گذشته بيماريهاي روده اي به عنوان شاخص كاملا پيگيري شده اند.
وي ادامه داد: بيماري وبا نيز در ۴۰ سال گذشته، همواره در كشور وجود داشته و برخي سالها نيز به صورت اپيدمي درآمده خوشبختانه در چند سال اخير بيماري كاملا كنترل شده و موارد بروز آن سال به سال كاهش يافته است به گونه اي كه در سال ۸۰ ، ۱۱۸ مورد، سال ۸۱ حدود ۱۰۵ مورد و بالاخره در سال گذشته ۹۶ مورد وبا دركشور گزارش شده است.
زهرايي گفت: براي پيشگيري از بروز و گسترش بيماري وبا، با كليه دانشگاه هاي سراسر كشور هماهنگي هايي صورت گرفته است.
با وجود كنترلهاي شديد در صورت بروز معدودي از موارد، بيماري سريعا شناسايي و اقدامات مداخله اي انجام مي گيرد.
معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان كرد: در سالهاي گذشته در بسياري از نقاط روستايي استان سيستان و بلوچستان كه در زمينه تامين آب آشاميدني دچار مشكل هستند و نيز به دليل تردد به كشورهاي مجاور نظير افغانستان و پاكستان بيشتر خطر بروز اين بيماري مطرح است.دكتر زهرايي افزود: زائران عتبات عاليات در عراق به دليل عدم دسترسي به آب آشاميدني سالم در معرض خطر بروز وبا قرار دارند، لذا رفت و آمد ضابطه مند و قانونمند به كشور عراق توصيه مي شود.
وي با اشاره به وجود مراقبت هاي كافي براي مبارزه با وبا، يادآور شد: در صورت گسترش اين بيماري مي تواند صنعت توريسم، صادرات و حتي اقتصاد كشور را تحت تاثير قرار دهد و ميزان بروز وبا در كشور ارتباط مستقيمي  با ميزان دسترسي به آب آشاميدني سالم دارد.
دكتر زهرايي در پايان خاطرنشان كرد: سازمان جهاني بهداشت وبا را جزو يكي از سه بيماري هاي مهم قلمداد كرده و كليه كشورها را متعهد كرده در صورت بروز يك مورد بيماري آن را سريعا گزارش دهند.

تولد نوزادي با ۴ دست و۴ پا
يك زن روستايي روز چهارشنبه در بيمارستان ۱۷ شهريور شهرستان گرمي در استان اردبيل نوزاد پسري با چهاردست و چهار پا به دنيا آورد.
اين نوزاد كه در حالت زايمان طبيعي به دنيا آمده است، دو بدن بهم چسبيده با قلب مشترك و يك سر دارد.
بدن نوزاد اصلي سالم است و يك نوزاد ناقص كه فقط داراي قسمت تحتاني بدن با دو دست ناقص و دو پاي طبيعي مي باشد، به آن چسبيده است.
مسعود عباسي، پزشك معالج اين نوزاد گفت: اين پديده به دليل دو قلو بودن نوزادان در دوران جنيني بوجود آمده است.
وي افزود: هم اكنون مادر و نوزاد از حالت طبيعي برخوردار هستند و نوزاد متولد شده در صورت امكان جداسازي مي تواند، زنده بماند.
يادآوري مي شود اين پنجمين زايمان اين زن ۳۶ ساله است.

از سوي هيأت وزيران تصويب شد
آيين نامه خريد احداث و تكميل خوابگاه هاي دانشجويي
هيأت وزيران آيين نامه اجرايي ارائه تسهيلات براي خريد، احداث و تكميل خوابگاه هاي دانشجويان را تصويب كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي، خوابگاه هاي موضوع اين آيين نامه مشروط به رعايت شرايط و ضوابط اعلام شده توسط وزارتخانه هاي مسكن و شهرسازي، بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، علوم، تحقيقات و فناوري در تمام مراحل ساخت و بهره برداري به عنوان خوابگاه دانشجويي مسكوني تلقي و مشمول تبصره «۱۱» ماده «۵۳» قانون ماليات هاي مستقيم خواهد بود.
طبق قانون ماليات هاي مستقيم، مالكان مجتمع هاي مسكوني داراي بيش از سه واحد استيجاري با رعايت الگوي مسكن در طول اجاره از ۱۰۰ درصد ماليات بر درآمد معاف مي باشند.در غير اين صورت درآمد، هر شخص ناشي از اجاره واحد مسكوني تا مجموع ۱۵۰ مترمربع زيربناي مفيد و در ساير نقاط تا مجموع ۲۰۰ مترمربع زيربناي مفيد از ماليات بردرآمد ناشي از اجاره املاك معاف است.
براساس اين گزارش، آيين نامه اجرايي ارائه تسهيلات خريد، احداث و تكميل خوابگاه هاي دانشجويان بيست و هفتم ارديبهشت ماه امسال به پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي تصويب و براي اجرا به مراجع ذيصلاح ابلاغ شد.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
سياست اصلي ايران در مبارزه با مواد مخدر كاهش تقاضاست
گروه اجتماعي: دكتر علي هاشمي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: سال گذشته يكصد هزار معتاد تحت درمان قرار گرفتند كه بيش از ۲۰ هزار نفر از آنها در مراكز خصوصي درمان شدند.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر هاشمي طي گفت و گويي با خبرنگار ما به تغيير سياستها و نگرش ها در مورد اعتياد اشاره كرد و گفت: در سالهاي گذشته ۹۰درصد بودجه ستاد به سمت مقابله با عرضه بود و ۱۰درصد آن به كاهش تقاضا اختصاص داشت. سال ۸۱ ، ۶۰ درصد بودجه به عرضه و ۴۰درصد كاهش تقاضا تعلق گرفت اما در سال ۸۲ ميزان اختصاصي بودجه براي مقابله با عرضه و كاهش تقاضا به پنجاه درصد براي هر يك رسيده است. وي افزود: در برنامه ريزي هايي كه براي امسال صورت گرفته و به تصويب رئيس جمهور رسيده ۳۸درصد از بودجه را به مقابله با عرضه و ۵۰درصد در جهت كاهش تقاضا و ۱۲درصد هم به امور تحقيقاتي و پژوهشي اختصاص پيدا كرده كه اين ۱۲درصد در واقع كمكي به هر دو قسمت است.
هاشمي همچنين افزود: هدف از اين تقسيم بندي ها در واقع بالابردن سطح آگاهي جامعه و ايجاد بسترهاي فرهنگي براي پيشگيري از رشد اعتياد است.
وي همچنين گفت: ايجاد و تقويت تشكل هاي مردمي نظير تشكلهاي دانش آموزي و كانون هاي فرهنگي و هنري و مساجد يكي را راهبردهاي ستاد جهت كاهش تقاضاست.هاشمي با اشاره به برنامه جامع كاهش تقاضا افزود: با هماهنگي هايي كه بين سازمانها و نهادهاي عضو و تصميم گيرنده ستاد، كارهايي اساسي در آموزش و پرورش دانشگاه ها در زمينه بحث آگاه سازي آغاز شده كه تاثيرات عيني آن در برنامه توسعه چهارم و پنجم ملموس خواهد شد.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پارسال بيش از ۲۲۱ تن انواع مواد مخدر كشف شد و ۹۰ تا ۱۰۰ هزار معتاد در سراسر كشور تحت درمان قرار گرفتند.
هم اكنون ۱۷۰ مركز مشاوره تلفني و ۱۵۸ مركز مشاوره حضوري در سازمان بهزيستي مشغول خدمت به مردم در خصوص اعتياد هستند.اين ستاد افزود: وي شمار مراكز اجتماع درمان مدار را ۲۰، شمار مراكز خود معرف درمان اعتياد را ۹۰ و تعداد مراكز درمان سرپايي را ۹۶ اعلام كرد.

رئيس مركز آمار ايران:
ميزان بيكاري در كشور كاهش يافت
رئيس مركز آمار ايران گفت: ميزان بيكاري از ۲/۱۲ درصد در سال ۸۱ به ۳/۱۱ درصد در سال ۸۲ كاهش يافت.
به گزارش واحد مركزي خبر نواب پور ديروز در گردهمايي مديران مركز آمار ايران و ذيحسابان و مديران پشتيباني سازمان هاي مديريت و برنامه ريزي كشور در مشهد افزود: براساس يافته هاي جديد آماري طرح اشتغال و بيكاري ۲۱ درصد شاغلان كشور در بخش كشاورزي، ۳۱ درصد در بخش صنعت و ۴۸ درصد در بخش خدمات اشتغال دارند.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور مطالعات مقدماتي اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال ۸۵ را اولويت كاري امسال مركز آمار ايران اعلام كرد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |