يكشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۴ - May 30, 2004
واليبال انتخابي المپيك آتن
فرانسه و استراليا صعود كردند
ايران نايب قهرمان آفريقا را شكست داد
007263.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران امروز در شرايطي در آخرين ديدار خود در چارچوب بازيهاي مقدماتي المپيك آتن برابر استراليا حريف آشناي چندين ساله اش قرار گرفت كه هنوز در حسرت دو بازي خود مقابل چين و كاناداست. اگر تيم شايسته ما كه تا همين جاي كار نيز تحسين همگان را موجب شده است در يكي از دو ديدار با كانادا يا چين پيروز مي شد، امروز با غلبه بر استراليا (تيم چهارم جام ملت هاي آسيا) مي توانست با صعود نخستين خود به المپيك همه را شگفت زده كند. ايران در حالي برابر استراليا به ميدان رفته است كه اين تيم هشت ماه پيش در «تيان جين» با شكست مقابل ايران در بازي رده بندي در جاي چهارم ايستاد. استراليا كه پس از حضور در المپيك ۲۰۰۰ سيدني براي اولين بار بازي در مقابل بزرگان را تجربه كرد، در توكيو براي دومين بار جواز صعود گرفت. استراليايي ها براي اين حضور تدارك وسيعي ديدند و قبل از آمدن به ژاپن تور اروپايي يك ماهه اي را در چين، فرانسه و روسيه سپري كردند. فرانسه نيز پيشاپيش نام خود را به عنوان دهمين تيم صعود كننده در المپيك آتن به ثبت رساند و استراليا هم يازدهمين تيم راه يافته بود.
آينده نگري پارك كي ون
ايران ۳- الجزاير صفر
گيم ها: (۱۷-۲۵ ، ۱۸-۲۵ ، ۱۳-۲۵)
داور اول: ساكايدي (ژاپن)
داور دوم: روس ساكيس (يونان)
تيم ايران در بازي با نايب قهرمان آفريقا تنها يك گيم را با نفرات اصلي بازي كرد و پس از آن «پارك كي ون» سرمربي كره اي ايران با دورنگري تركيب هاي متفاوتي را آزمايش نمود. اين مربي براي نخستين بار با بيرون نشاندن پيمان اكبري وظيفه او را در دريافت اول به اميرحسين منظمي سپرد و براي اولين بار به عظيم جزيده اين فرصت را داد تا در حمله روي تور حضور پيدا كند. بهبودي بازيساز دوم ايران هم برخلاف بازيهاي گذشته امكان بيشتري را در ميدان يافت تا خودي نشان دهد.
اوج كار تيم ايران در دفاع روي تور بود كه بازيكنان الجزاير بدليل دريافت هاي ناقص فضايي براي هنرنمايي در حمله پيدا نمي كردند.
در روزي كه باز هم محمودي پرثمر ظاهر شد، محمد تركاشوند عنوان بهترين بازيكن تيم ايران را از آن خود كرد. ايران در اين بازي كه ۶۴ دقيقه طول كشيد سريع ترين پيروزي را در اين بازيها به نام خود نوشت.
نتايج بازيهاي روز ششم
* ايران ۳ - الجزاير صفر
*استراليا ۳ - چين صفر
* كانادا ۳ - كره جنوبي يك
* فرانسه ۳ - ژاپن۲
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۳۰/۶: ايران - استراليا
ساعت ۳۰/۸: كانادا - چين
ساعت ۳۰/۱۰: فرانسه - الجزاير
ساعت ۳۰/۱۳: كره جنوبي - ژاپن

دريچه اي به سوي ورزش حرفه اي
007266.jpg
گروه ورزشي: طي حكمي از سوي اميرحسين فتحي مديرعامل باشگاه عقاب، محمد فنايي قائم مقام اين باشگاه با حفظ سمت به عنوان سخنگوي اين باشگاه منصوب شد.
محمد فنايي پس از اين انتصاب اعلام كرد: طي ملاقاتي كه اين هفته فيمابين اميرحسين فتحي مديرعامل باشگاه عقاب و شهردار براتيسلاوا در اسلواكي برگزار شد مقرر گرديد جشن خريد سهام باشگاه dac1904 در تاريخ نوزدهم خرداد ماه سال جاري با حضور تمامي صاحب نظران، پيشكسوتان و بزرگان ورزشي كشور ، رئيس سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك، سفراي دو كشور و ... برگزار  شود.

پيكارهاي كشتي آزاد جام ساساري ايتاليا
اميررضا خادم با اقتدار آغاز كرد
گروه ورزشي: رقابت هاي كشتي آزاد جام ساساري از صبح ديروز در ايتاليا آغاز شد.
تيم دانشگاه آزاد كه به عنوان نماينده كشورمان در اين رقابت ها شركت كرده است در دور اول به ۶ پيروزي دست يافت.
از مهمترين نتايج كسب شده مي توان به پيروزي مقتدرانه اميررضا خادم در برابر حريف مجارستاني اشاره كرد.
نتايج كشتي هاي دور اول به شرح زير است:
۵۵ كيلوگرم: حريف ايتاليايي برابر حسين رنگرز حاضر نشد.
۶۰ كيلوگرم: بهنام طيبي ۱۰ بر صفر آسان چوزي از تونس را برد.
۶۶ كيلوگرم: علي اصغر بذري حريف ايتاليايي خود را ضربه كرد.
۷۴ كيلوگرم: بها بسته پس از استراحت دور اول حريف مصري را ۱۰ بر صفر مغلوب كرد.
۸۴ كيلوگرم: اميررضا خادم، هربيك كسابا از مجارستان را ۱۰ بر صفر شكست داد.
۹۶ كيلوگرم: رباط مرادي ۱۰ بر صفر حريف ايتاليايي را برد.
۱۲۰ كيلوگرم: هادي پورعليان ۱۰ بر صفر حريف آلماني را شكست داد.
تيم ملي كشتي فرنگي
در مجارستان
تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان جهت شركت در تورنمنت بين المللي جايزه بزرگ مجارستان ۴ تا ۸ تير راهي اين كشور مي شود.
كاروان تيم ملي كشتي فرنگي با تمامي نفرات اصلي خود در تورنمنت مجارستان شركت خواهد كرد تا در برخي اوزان كشتي گيران ا عزامي به المپيك مشخص شود.
اسامي تيم اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است:
۵۵ كيلو: حسن رنگرز وحميد بني تميم ۶۰كيلو: علي اشكاني ، حميد باوفا، سيدصابر ميرزاده و حميدرضا نصيري
۶۶ كيلو: پرويز زيدوند، مهدي نصيري و حميدرضا رضايي
۷۴ كيلو: محسن پودنكي
۸۴ كيلو: بهروز جمشيدي و مجيد رمضاني
۹۶ كيلو: مسعود هاشم زاده

اولين مدال ايران در مسابقه هاي وزنه برداري جوانان جهان
گروه ورزشي: جواد ناظري  ملي پوش  جوان  وزنه برداري   ايران  در رقابتهاي  دسته  ۸۵كيلوگرم  پيكارهاي  جهاني   اين  رشته  در حركت  يكضرب  به  مدال  نقره  دست  پيدا كرد.
ناظري  در پيكارهاي  دسته  ۸۵ كيلوگرم   اين  رقابت ها كه  در سالــن  آيس  اسپور پالاس  شهر مينسك  برگزار شد، در حركت  يكضرب  با مهار وزنه ۵/ ۱۶۲ كيلوگرم ، به  دليل  سنگيني  وزن  نسبت  به  جانسو بارانيا از مجارستان  بر سكوي  دوم  ايستاد.
نماينده  كشورمان  در دسته   ۸۵ كيلوگرم ، در حركت  دوضرب  در مرتبه  اول  وزنه  ۱۸۵ كيلوگرم  را بالاي  سر قرارداد و در مرتبه هاي  دوم  و سوم  به دليل كشيدگي  عضله  پشت  پا نتوانست  وزنه  ۱۹۰كيلوگرم  را بالاي  سر قرار دهد و با حد نصاب  مجموع  ۵/ ۳۴۷ كيلو در رده  پنجم  ايستاد.

ملي پوشان بوكس ايران در تايلند
تركيب تيم ملي بوكس ايران براي شركت در رقابت هاي بين المللي بوكس جام پادشاهي تايلند مشخص شد.در پايان رقابت هاي درون اردويي، اكبر احدي و مهدي قرباني با پيروزي مقابل مرتضي يعقوب لو و همايون اميري به عضويت تيم ملي بوكس ايران براي شركت در رقابت هاي فوق درآمدند.اسامي تيم ملي بوكس ايران اعزامي به رقابت هاي فوق به شرح زير است:
۵۷ كيلوگرم: اكبر احدي۶۰، كيلوگرم: محمد عاشري، ۶۴ كيلوگرم: مرتضي سپهوند۶۹، كيلوگرم: سليمان كريمي و ۷۵ كيلوگرم: مهدي قرباني.

پيروزي تيم ملي فوتبال برابر اكباتان
گروه ورزشي:تيم ملي فوتبال ايران در ديداري دوستانه و تداركاتي مقابل تيم دسته اولي اكباتان با نتيجه يك بر صفر به پيروزي دست يافت. تيم ملي فوتبال كشورمان كه خود را براي ديدار با تيم اردن آماده مي كند، عصر ديروز در محل كمپ تيم هاي ملي مقابل تيم اكباتان قرار گرفت و با تك گل «رضا عنايتي» حريف خود را شكست داد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |