چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۲
خدمات بانك كارگشائي
طلا  وثيقه بگذاريد، وام بگيريد!
با ورود بانك هاي خصوصي به عرصه بانكداري كشور و همينطور انواع و اقسام مؤسسات مالي و... شايد كمتر نام بانك كارگشايي به گوشمان خورده باشد اما اين به اين معنا نيست كه بانك كارگشايي بانكي نوپاست!
اين بانك از جمله ادارات بانك ملي ايران است كه البته قدمتي طولا ني تر از بانك ملي دارد. بانك كارگشايي در سال ۱۳۰۵ تأسيس شده و پيش از اين زير نظر وزارت دارايي فعاليت مي كرده است.خدماتي كه اين بانك به مشتريان خود ارائه مي كند كمي با بانك هاي معمولي متفاوت است. ۱۳ شعبه اين بانك كه شعبه سرپرستي و دو شعبه ديگرش در شهر تهران هستند و مابقي در شهرستان ها، مشتريان خاصي دارند. مثلا ً كساني كه نياز به انبار مناسبي براي نگهداري از فرش دارند به اين بانك مراجعه مي كنند و با امضاي قراردادي يك ساله، فرش هايشان را به بانك مي سپارند تا در انبارهاي مخصوص نگهداري  شوند. همچنين استفاده از صندوق هاي اماني نيز از ديگر امكاناتي است كه اين بانك در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد. افراد مي توانند براي سپردن وديعه هاي خود از هر نوعي به بانك، صندوق هاي اماني در ابعاد متفاوت را اجاره كنند. همچنين حراج كليه مسكوكات (انواع سكه ها) بانك مركزي، توسط سرپرستي اين بانك در تهران و بانك در شهرستان ها انجام مي شود.
علا وه بر همه اين خدمات، بانك كارگشايي خدمت ويژه اي نيز ارائه مي كند كه شايد براي بسياري جالب توجه باشد، اين بانك در مقابل دريافت وثيقه طلا  به مشتريان خود وام مي دهد. در صورتي كه متقاضي وام، نتواند بعد از يك سال كل مبلغ را بازپس دهد مي تواند قرارداد را براي يك سال ديگر هم تمديد كند و پس از پايان يك سال تمديد شده. ضمن پرداخت اصل مبلغ كارمزد سال دوم را نيز بپردازد و وثيقه اش (طلا  يا جواهر) را پس بگيرد.
در صورتي كه متقاضي وام پس از تمديده، بازپس دهي وام باز هم موفق به پرداخت مبلغ وام به بانك نشود، بانك كارگشايي با روش هاي مختلفي از جمله حراج وثيقه و... با وي برخورد خواهد كرد.اين بانك روزانه مي تواند به سيصد تا چهارصد و در شلوغ ترين زمان ها به هزار و دويست تا چهارصد نفر وام پرداخت كند و معمولا ً كمتر اتفاق مي افتد شخصي كه براي دريافت چنين وامي به بانك مراجعه مي كند بيش از يك ساعت براي انجام كارش معطل شود؛ تنها در صورت شلوغ بودن شعبه ها ممكن است كار متقاضي به روز بعد موكول شود.
محمد حسن نيك بخش، مدير سرپرستي كل بانك كارگشايي درباره سقف اعتبار اين بانك مي گويد: تا به حال توانسته ايم به همه متقاضيان وام بدهيم، ولي امسال هنوز بانك مركزي اعتبار بانك را ابلا غ نكرده است و ما نتوانسته ايم براي پرداخت وام برنامه ريزي كنيم. اميدواريم تا تير ماه اعتبار بانك مشخص شود و ما بتوانيم براي پاسخگويي درست به مشتريان و پرداخت وام هاي بيشتر برنامه ريزي كنيم. عملكرد بانك كارگشايي و اعطاي وام به اين ترتيب در رديف كارهاي قرض الحسنه قرار مي گيرد و از همين رو شايد دريافت وام، از چنين بانكي با توجه به همه محدوديت هايش، گاهي به هر روش ديگري بيرزد.

صداي مصرف كننده
مشكل قطع برق داريم 
مدتهاست برق خيابان آيت الله كاشاني - بلوار آسيا دچار مشكل شده. مأمورين برق منطقه چندين بار به محل آمده ولي مشكل را رفع نكرده اند. لطفاً فكري به حال برق اين منطقه كنيد.
ساكنين محل 
امنيت مي خواهيم 
چرا در بانك ها هيچ گونه وسيله امنيتي مانند دوربين هاي مداربسته و قفل مركزي وجود ندارد؟ وقتي در داخل بانك امنيت نباشد، خارج از آن چه انتظاري مي توان داشت؟ از مسؤولين مي خواهيم فكري براي اين مشكل بكنند.
فريار
مشكلا ت ما
ساكن خيابان گلستان، اول خيابان بيستم ولنجك هستيم. آپارتماني در اين خيابان در حال احداث است كه مشكلا تي را براي ساكنين اين منطقه ايجاد كرده. لطفاً شهرداري منطقه فكري به حال ما بكند.
جمعي از اهالي محل 
محل زندگي موش ها
در شهرك ولي عصر، خيابان شهيد اكبري، خيابان پالا ش زمين بايري وجود دارد كه به محل تجمع زباله و زندگي موش ها و حيوانات موذي تبديل شده است. بارها از شهرداري منطقه ۱۸ تقاضاي رسيدگي به اين مشكل را داشتيم ولي تاكنون هيچ اقدامي نشده است.
جاويد ابراهيمي 
مزاحمان بازارچه 
عده اي از جوانان بي كار و لا ابالي منطقه دو در اطراف بازارچه شهيد فرحزادي مزاحمت ايجاد مي كنند. چه كسي مسؤول برخورد با اين اراذل و اوباش است؟
احمدي 
برچسب هاي ماندگار
شهرداري اقدام به پاكسازي در و ديوار خانه ها از برچسب هاي تبليغاتي كرده اما در برخي از نقاط شهر هنوز اين برچسب ها ديده مي شود. جريان چيست؟
احساني 
تبليغات يعني...
عده اي براي تبليغ شركت يا مؤسسه خود از چاپ آگهي و پخش آن در كوچه و خيابان استفاده مي كنند، اين كار موجب اسراف بيش از حد كاغذ مي شود. آيا راه بهتري براي تبليغات وجود ندارد؟
اسدي 
دردسر والدين 
در خيابان نصرت غربي، واقع در سه راه خوش شمالي مهد كودكي قرار دارد. عبور از اين خيابان كه فاقد علا ئم راهنمايي و رانندگي و سرعت گير است، براي پدران و مادراني كه فرزندان خود را به مهد مي برند، مشكل است. لطفاً مسؤولين مربوطه رسيدگي نمايند.
عده اي از اهالي منطقه 
آقاي موش!
در خيابان هاي قرچك موش هايي به بزرگي گربه ر ژه مي روند، اما فكري براي مبارزه با اين موجودات كه اكنون تعدادشان بيش از اهالي قرچك شده نمي شود!
سنگاني 
هراس 
ميدان راهآهن هر روز پذيراي تعداد زيادي معتاد است كه در وضعيت بدي قرار دارند به همين دليل زنان و كودكان معمولا ً براي عبور از كنار آنها با مشكل مواجه مي شوند. چرا براي جمع آوري آنها اقدامي نمي شود.
يك شهروند

پاسخ مسوولا ن
پيگيري و ابلا غ شد
ضمن تشكر از انعكاس نقطه نظرات شهروندان محترم در آن روزنامه وزين بدين وسيله خواهشمند است جوابيه ذيل را كه مربوط به آن جريده به شماره ۳۳۹۱ به تاريخ ۷/۳/۸۳ است چاپ فرماييد.
طبق گزارش واصله از اداره ساماندهي منطقه، سمساري هاي فعال در خيابان شهيد فتاحي پس از شناسايي و تشكيل پرونده در كميسيون تشخيص مزاحمت طرح و را‡ي كميسيون صادر گرديده كه به تعدادي از واحدهاي صنفي ابلاغ و تعدادي نيز در مرحله ابلا غ است و طي بازديدهاي روزانه با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.
مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ۸
پايانه ها محل بزهكاري نوجوانان نيست
باتوجه به مطلب مندرج در روزنامه همشهري مورخ ۶/۳/۸۳ در صفحه ۱۶ جامعه تحت عنوان (ازدياد بزه كاري در سنين جواني و نوجواني) كه به ضميمه آن عكسي از پايانه جنوب نيز چاپ شده به استحضار مي رساند كه عكس چاپ شده هيچ سنخيتي با مطلب مندرج نداشته و اين شائبه را ايجاد مي نمايد كه پايانه هاي مسافربري به محلي جهت بزهكاري جوانان و نوجوانان تبديل شده است.
سازمان پايانه هاي مسافربري و پارك سوارهاي شهرداري تهران از نيمه دوم سال ۸۲ اقدام به ايجاد حوزه معاونت اجتماعي - فرهنگي جهت شناسايي، بررسي و ايجاد راهكارهاي لا زم جهت رفع معضلا ت اجتماعي - فرهنگي در پايانه هاي مسافربري تهران كرده است و ضمن همكاري با نيروهاي محترم انتظامي - مركز ساماندهي كودكان خيابان در پايانه ها و تشكيل اكيپ هاي رفع سد معبر و ... سعي در كاهش مشكلا ت اجتماعي - فرهنگي دارد كه تاكنون نيز نتايج مثبتي را به دنبال داشته است.
مديرعامل سازمان 
پايانه هاي مسافربري و پارك سوارهاي شهرداري تهران

گوناگون
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
|  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |