پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۰ - Jun 17, 2004
چهار بازي ديدني در جام ملتهاي اروپا
فوتبال اروپا به روزهاي حساس نزديك مي شود
امشب: فرانسه ـ كروواسي
انگليس ـ سوئيس
فرداشب: ايتالياـ سوئد
دانمارك ـ بلغارستان
008169.jpg
گروه ورزشي: فرانسه آغازي دراماتيك داشت. پس از آن برد غريب برابر انگليس، اكنون مردان سانتيني انگيزه اي دو چندان يافته اند تا روند باشكوه شان را ادامه بدهند. آنچه در اين ميان براي خروس ها حائز اهميت وافري است نه كسب سه امتياز، كه حفظ اعتباري است كه طي چند سال اخير از آن خود كرده اند و سبب شده تمامي كارشناسان نامدار، فرانسه را جدي ترين مدعي قهرمان اروپا بدانند. اگر كرواسي نتواند مثل انگليس تمهيدي براي به دام انداختن آنري، ترزگه و زيدان بينديشد، شكستي سنگين انتظارشان را خواهد كشيد.
در سوي ديگر كرواسي به مراتب خطرناك تر از انگليس است. كروات ها اگرچه مثل انگليس دفاعي منسجم و چند لايه را در دستور كار خود قرار نمي دهند اما به هنگام حمله- خصوصاً در تقابل با تيم هاي بزرگ- بسيار هوشيارانه عمل مي كنند. ممكن است وظيفه اي كه اريكسون نتوانست از عهده آن برآيد را دادو پرسو و ياران اش به خوبي انجام دهند.
تلاش براي صعود
مثل اين است كه بازيكنان انگليسي از كابوسي تلخ و دردناك بيدار شده اند.
نود دقيقه برتري برابر بهترين تيم دنيا، خيلي ساده، روي غفلت مدافعان تيم و فراست زيدان بر باد رفت و حالا مردان جزيره بايد سخت تلاش كنند تا سوئيس و پس از آن، كرواسي را به زانو درآورند تا مگر سد گروه دوم را درهم بشكنند و به دور بعدي راه پيدا كنند. مسابقات دوستانه پيش از آغاز يورو و بعد از آن بازي با كرواسي نشان داد سوئيس تيم چندان سازمان يافته  و پرقدرتي نيست و انگليس قادر است از سد اين تيم ناآماده بگذرد. در حقيقت ستاره هاي رنگارنگ اين تيم ناچار به شكست دادن رقيب شان هستند، در غير اين صورت حذف از يورو به انتظارشان نشسته و جهنمي كه مطبوعات اين كشور در پي ناكامي براي شان درست خواهند كرد.
پس از ويراني
بعد از راهيابي به محفل بزرگان در پرتغال، خيلي ها گمان بردند بلغارستان بار ديگر نسلي طلايي را پرورانده كه خاطرات تيم قدرتمند اين كشور در ميانه  دهه نود را زنده خواهد كرد. اما شكست عجيب آنان در جدال با سوئد، همه را شگفت زده كرد. حالا بلغارستان براي اعاده حيثيت برابر دانمارك صف آرايي خواهد كرد. اگرچه نمايش درخور اعتناي دانمارك برابر ايتاليا نشان داد پس از اين بازي، دوباره بلغارستان در انتهاي جدول گروه سوم خواهد ماند.
در انتظار شگفتي
دوباره تورنمنتي بزرگ و دوباره آغاز ضعيف ايتاليا. تراپاتوني هشدار داده كه براي رويارويي با سوئد تغييراتي در تيم اش ايجاد خواهد كرد اما اگر اين دگرگوني ايتاليا را به شرايط آرماني نبرد و آنها مثل جدال با دانمارك، ضعيف و پراشتباه ظاهر شوند، سوئد، اين تيم شاداب و پرنشاط، بزرگ ترين شگفتي جام را رقم خواهد زد. اگر ايتاليا نتواند اين مسابقه را به سود خود خاتمه دهد، صعودش از دور گروهي در هاله اي از ابهام فرو خواهد رفت. سرنوشت اين بازي- و شايد اين گروه- به ساق هاي هنرمند هنر يك لارسن و توتي بسته شده.
نتايج بازيهاي گروه D 
آلمان يك- هلند يك
فرينگز ۳۰
ون نيستلروي ۸۱
چك ۲- لتوني يك
باروس ۷۳، هاينز ۸۵
ورپا كوفكيس ۴۵
برنامه بازيهاي گروه B(امشب)
انگليس - سوييس (۳۰/۲۰)
كروواسي- فرانسه (۱۵/۲۳)
برنامه  بازي هاي گروه C
(جمعه شب)
بلغارستان- دانمارك (۳۰/۲۰)
ايتاليا- سوئد(۱۵/۲۳)

رقابت هاي فوتبال غرب آسيا
ايران امروز به مصاف لبنان مي رود
گروه ورزشي: رقابتهاي فوتبال غرب آسيا از امروز در تهران آغاز مي شود وطي آن تيم هاي لبنان، اردن، فلسطين، عراق سوريه و تيم ملي ايران براي كسب عنوان قهرماني به رقابت مي پردازند. تيم ملي ايران در اين رقابتها در گروه B با تيم هاي لبناني و سوريه همگروه است و در اولين ديدار به مصاف لبنان مي رود.
ايوانكويچ:بازيهاي غرب آسيا كمك مناسبي براي رسيدن به شرايط ايده آل است
ايوانكويچ مي گويد: تمامي ملي پوشان در شرايطي به مراتب بهتر از قبل قرار دارند اما پيروزي در بازي امروز باعث كسب اعتماد به نفس مجدد و طراوت تيم خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه عليرغم برطرف شدن خستگي بدني موجود در بازي برابر اردن اما هنوز تيم ملي به شرايط ايده آل نرسيده است خاطرنشان كرد: مسابقات فوتبال غرب آسيا كمك مناسبي خواهد بود تا پس از چهار بازي به شرايط ايده آل برسيم.وي يادآور شد:  مهدوي كيا به دليل آسيب ديدگي قادر به حضور در مسابقات غرب آسيا نيست .
برنامه بازي هاي امروز
فلسطين- اردن ساعت ۴۵/۱۵
ايران- لبنان ساعت ۱۵/۱۸

ارتقاء سطح تشكيلاتي ورزش در دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: به درخواست معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني و در جهت انطباق قانوني حضور نماينده اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در جلسات شوراي ورزش پرورشي، اين اداره كل به سطح معاونت ارتقاء خواهد يافت.
به گزارش اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در نامه اي كه به همين منظور از سوي محسن مهرعليزاده به دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ارسال شده، آمده است: با عنايت به فعاليت هاي گسترده بخش تربيت بدني و ورزش دانشگاه آزاد در سطح كشور و تصريح سند راهبردي نظام جامع تربيت بدني و ورزش كشور مبني بر عضويت معاون ذيربط آن دانشگاه در شوراي ورزش پرورشي، خواسته شده است نسبت به ارتقاء سطح تشكيلاتي اداره كل تربيت بدني به معاونت دانشگاه اقدام شود.
در پي اين درخواست، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي و اداره كل تربيت بدني، در حال بررسي، نحوه ارتقاء سطح اين اداره كل و تشكيلات آن به معاونت تربيت بدني و علوم ورزشي هستند.

بازي هاي فوتبال جام حذفي
استقلال با پيكان در ورزشگاه آزادي
گروه ورزشي: ديدارهاي رفت مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال ايران فردا جمعه در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود. در چارچوب اين رقابت ها استقلال يكي از بخت هاي قهرماني در يك بازي به مصاف تيم پيكان همشهري خود مي رود تا در صورت پيروزي به مرحله نيمه نهايي راه يابد. بعد از اين كه استقلال در رقابت هاي ليگ برتر به مقام دوم رسيد اكنون تمامي تلاش خود را براي فتح اين جام به خرج مي دهد.
در ساير بازي ها تيم استقلال اهواز كه در دور يك هشتم پرسپوليس را از گردونه رقابت ها حذف كرد ميهمان سپاهان اصفهان است.
در كرج نيز تيم سايپا كه به تازگي در رقابت هاي playoff موفق شد سهميه خود را در ليگ برتر حفظ كند ميزبان پاس است.
در اصفهان نيز تيم ذوب آهن در فولادشهر به ديدار كشت و صنعت شوشتر مي رود.
برنامه كامل اين بازي ها به شرح ذيل است.
ساعت ۳۰/۱۷ - استقلال - پيكان (ورزشگاه آزادي)
ساعت ۳۰/۱۷ - سايپا - پاس (شريعتي كرج)
ساعت ۳۰/۱۷ - ذوب آهن - كشت و صنعت شوشتر (فولادشهر)
ساعت ۳۰/۱۷ - سپاهان - استقلال اهواز (نقش جهان)

فردا آغاز جشن ۶۰ سالگي باشگاه استقلال
گروه ورزشي:باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران در تدارك برپايي جشن شصتمين سالگرد تاسيس اين باشگاه است كه مراسم اوليه  اين جشن روز جمعه همزمان با ديدار استقلال ـ پيكان در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.
باشگاه استقلال در سال ۱۳۲۴ با عنوان باشگاه دوچرخه سواران تاسيس شد كه در سال ۱۳۲۸ به تاج تغيير نام يافت. در ادامه و پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، اين باشگاه، استقلال نام گذاري شد كه مراسم شصتمين سال تاسيس اين باشگاه با برنامه هاي متنوعي مانند پخش سرود باشگاه، نمايش تالار افتخارات و تجليل از پيشكسوتان همراه خواهد بود.علاوه بر اين مراحل بعدي اين جشن پس از پايان رقابت هاي جام حذفي در همايشي سراسري در محل ورزشگاه آزادي تهران انجام مي شود.لازم به ذكر است، طبق پيش بيني مسئولان باشگاه استقلال روز جمعه تسهيلات مختلفي براي تماشاچيان حاضر در ورزشگاه فراهم شده است، به شكلي كه بليت طبقه  دوم ورزشگاه براي هواداران استقلال رايگان است و جوايزي نيز به تماشاگران حاضر اهدا خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |