چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۱۶
با تاييد حكم اعدام جوان ۱۷ ساله در ديوان عالي كشور
پرونده آقاي عاشق بسته شد
اين نوجوان ۱۷ ساله كه دچار ناراحتي هاي رواني و ماليخوليايي ناشي از يك عشق يكطرفه و پوچ و سر خورده بود دوستش را به قتل رسانده بود تا پس از آن بتواند با همسر او ازدواج كند، غافل از اينكه اين زن هيچ علاقه اي به او ندارد
010257.jpg
عشق چه بلا ها كه سر آدميزاد نمي آورد. شرح آن را از اين جوان ۱۷ ساله بپرسيد.
سعيد مسيح
بعضي پرونده ها بيشتر از آنكه عبرت انگيز باشند تاسف آورند. مثل اين يكي كه در آن پسر نوجواني كه دوستش را به قتل رسانده بود با تاييد حكم اعدامش از سوي ديوان عالي كشور، در آستانه اعدام قرار گرفت. هم اكنون پرونده اين قاتل براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادگاه عمومي مشهد ارسال شده است و به زودي پس از انجام مقدمات آن، اجرا خواهد شد.
هشتم ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۱ فردي با مراجعه به كلانتري ۲۲ آبكوه مشهد ماموران را در جريان قتل مرموز دامادش در خانه اش قرار داد.
ماموران پس از اطلاع از ماجرا به قتلگاه اين جوان كه حدود ۲۵ سال سن داشت رفته و با جسد غرق در خون و نقش بر زمين او در يكي از اتاق هاي منزلش روبه رو شدند. ماموران كه در برابر پرونده قتلي قرار گرفته بودند، موضوع را به خياط زاده، قاضي كشيك جنايي مشهد اطلاع دادند و دقايقي بعد، قاضي جنايي همراه گروهي از ماموران شعبه اول آگاهي مشهد پس از حضور در محل، تحقيقات خود را درباره اين جنايت آغاز كردند.
كارآگاهان پس از بررسي صحنه جنايت و با توجه به شواهد موجود، در فرضيات خود احتمال دادند، به دليل اينكه مقتول لباس راحتي به تن داشت و در مقابل تلويزيون روشن به قتل رسيده بود، قاتل به خاطر آشنايي با مقتول به راحتي وارد خانه او شده و در يك فرصت مناسب به سمتش حمله ور شده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
همچنين در ادامه مشخص شد، مقتول شب حادثه تنها بوده و همسر او به خانه پدرش رفته بود. ماموران بررسي كننده صحنه جرم هم در بازرسي محل جنايت، كاپشن يكي ازدوستان مقتول را پيدا كردند كه حكايت از آن داشت شب گذشته اين فرد در خانه مقتول بوده و به همين خاطر او براي بازجويي به اداره آگاهي احضار شد.
متهم به قتل در بازجويي به ماموران گفت: «شب جنايت به دعوت مقتول به خانه اش رفتم و تا نيمه شب پيش او بودم و سپس خانه وي را ترك كردم و به خانه خودم بازگشتم.»
كارآگاهان كه متوجه تناقض گويي هاي متهم شده بودند با كسب دستور قضايي خانه اين نوجوان ۱۷ ساله را مورد بازرسي قرار دادند و تعدادي نامه با دستخط او خطاب به همسر مقتول كشف كردند. با كشف اين سرنخ  ماموران به همسر مقتول هم ظنين شده و او را هم بازداشت كردند.
اين زن با انكار هرگونه دست داشتن در قتل همسرش به ماموران گفت:« روز حادثه، ساعت ۱۹ به اتفاق همسرم به منزل خواهرم رفتم و يك ساعت بعد مهدي (مقتول) آنجا را ترك كرد و به خانه خودمان برگشت، قرار بود يكي از دوستان مهدي به ديدنش بيايد و اينها باعث شد همسرم تنها به خانه برگردد.
حدود نيمه هاي شب با منزلمان تماس گرفتم، ولي كسي جواب نداد، نگران شدم صبح همراه برادرم به خانه رفتم، هرچه زنگ زديم، كسي پاسخ نداد كه به ناچار برادرم از روي ديوار وارد منزل شد و با جنازه همسرم روبه رو شد.»
ماموران سپس اقدام به بازجويي مجدد از نوجوان ۱۷ ساله كردند و سرانجام او در بازجويي هاي فني - پليسي لب به اعتراف گشود و اقرار كرد: «شب جنايت به دعوت مقتول به خانه اش رفتم و چاقويي را كه از قبل خريده بودم با خود برداشته و زير لباس پنهان كردم.»
وي افزود: «تا حدود نيمه شب تلويزيون تماشا مي كرديم و من منتظر فرصت بودم تا او را به قتل برسانم تا اينكه او براي روشن كردن ويدئو سي دي به طرف تلويزيون حركت كرد و من از پشت سر به او نزديك شدم، كارد را دردست گرفتم، با آن ابتدا ضربه اي به گردنش و سپس چند ضربه به شكمش زدم كه او روي زمين افتاد و بعد از چند دقيقه جان سپرد.
سپس لباس هاي خوني ام را درآوردم و همراه كارد آشپزخانه در كيف سامسونت مقتول گذاشتم و لباس هاي او را هم از داخل كمد برداشته، پوشيدم و از محل قتل خارج شدم ، يك راست به خانه يكي از اقوام رفته و كيف را در آنجا مخفي كردم.
پس از اعترفات اين نوجوان، اكيپي از ماموران به محل مخفي كردن آلت قتاله رفته و كيف حاوي لباس ها و كاردخوني را در خانه يكي از اقوام مقتول كشف كردند.
اين متهم در مورد انگيزه اش گفت:« به دليل علاقه به همسر مقتول و در حالي كه حتي نمي دانستم او هم مرا دوست دارد يا نه مرتكب قتل شدم.
پس از تكميل شدن تحقيقات، پرونده به دادگاه جنايي مشهد فرستاده شد كه پس از برگزاري دادگاه، همسر مقتول از اتهامات خود تبرئه شد و قاضي باتوجه به درخواست اولياي دم مبني بر قصاص قاتل فرزندشان، او را به اتهام قتل عمد، به قصاص محكوم كرد.
حكم سپس با اعتراض وكيل مدافع متهم به ديوان عالي كشور رفت و قضات ديوان پس از بررسي حكم و پرونده آن را تاييد كردند.
بد نيست بدانيد اينگونه جنايت ها در حال افزايش است، بطوريكه بررسي آمار قتل هاي تهران در خردادماه حكايت از آن دارد كه ۲۵درصد قتل هاي تهران مربوط به مسايل عشقي است.
اولين جنايت در دهه اول خردادماه در شهرك غرب رخ داد. براساس گزارش كلانتري شهرك غرب مرد جواني هنگامي كه همسر سابق خود را با سرباز جواني در شهرك غرب مي بيند به سمت او حمله ور شده و با ضربات چاقو او را به قتل مي رساند. اين جوان در كمتر ۲۴ ساعت پس از جنايت درخانه اش شناسايي و دستگير شد.
دومين پرونده هم مربوط به قتل جواني در شهرك غرب است كه درآن جواني كه عاشق دختري بود به بهانه اي توسط دختر و نامزدش به منطقه خلوتي در شهرك غرب كشانده شده و با پنج گلوله به قتل رسيد.
عاملان اين جنايت هم دركمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع قتل دستگير شدند، اما اينبار در اصفهان.

آنجا
۱۰۰ نفر پليس، يك نفر دزد
خبري از دزدي بخوانيد كه بلافاصله به چنگ نيروهاي پليس افتاد. اين مرد قصد داشت از يك سوپرماركت در آلمان مقداري نوشابه، شكلات و خوراكي سرقت كند. البته اين كار را هم كرد، اما بشنويد از بيرون اين سوپرماركت كه در آن تعداد ۱۰۰ نفر از نيروهاي پليس آلمان از جنوب اين كشور براي انجام برنامه اي به هامبورگ مي رفتند و براي رفع خستگي در آنجا توقف كرده بودند. اين ماموران تمام حركات دزد بي خبر را مي ديدند و هنگامي كه او بدون پرداخت وجه از مغازه خارج شد، ۱۰۰ نيروي پليس او را دستگير كردند و اموال مسروقه را به سوپرماركت بازگرداندند و دزد را نيز تحويل پليس محلي دادند.
چاقوي ۵/۷ سانتي در شكم 
مردي كه يك چاقوي ۵/۷ سانتي متري را از ترس پليس بلعيده بود، از خطر مرگ، جان سالم به در برد. اما داستان مائو - كيان چيني، ۸ ماه قبل آغاز شد. در آن موقع پليس چين به اين مرد مشكوك بود كه در خانه اش مواد مخدر نگهداري مي كند و به اين دليل خانه وي را مورد بازرسي قرار مي دهد و مرد ۳۶ ساله از ترس اينكه به وي اتهام نگهداري اسلحه را بزنند چاقوي ۵/۷ سانتي را بلعيد.
۸ ماه بعد از اين حادثه، او احساس دردي در قسمت شكم مي كند و به پزشك سري مي زند. دكتر هنگامي كه عكس را مي بيند با تعجب فراوان متوجه وجود اين چاقو در شكم مرد مي شود و بلافاصله مرد را مورد عمل جراحي قرار مي دهد.
دكتر مي گويد: «اين واقعا يك معجزه بزرگ است. چاقوي موجود در شكم مرد هر لحظه در اين ۸ ماه امكان داشت او را بكشد.»
سقوط در پاركينگ 
تا به حال حتما پاركينگ هاي طبقاتي را ديده ايد و شايد چند باري هم داخل آن پارك كرده باشيد. در سانتياگو مردي ۸۱ ساله وارد يك پاركينگ طبقاتي مي شود، به طبقه دوم آن مي رود و يك محل مناسب براي پارك پيدا مي كند. به داخل پارك مي رود، ولي احساس مي كند كه بايد كمي ماشين را صاف تر قرار دهد. اين پيرمرد در آن لحظه فراموش مي كند كه دنده ماشين را از يك به عقب تغيير دهد. بنابراين با دنده جلو به سمت جلو مي رود و پس از شكستن گاردهاي لبه پاركينگ به پايين مي افتد. نكته جالب اينكه اين مرد در اين حادثه هيچگونه آسيبي نمي بيند و به طور معجزه آسايي حتي خراشي هم بر بدن او نمي افتد. در پاركينگ هاي طبقاتي حواس تان به دنده ماشين باشد.

اينجا
دست گرمي براي مسابقه 
بسياري از هكرهاي مبتدي خارجي براي تمرين و دست گرمي و به دليل پايين بودن ضريب امنيت سايت هاي هاي ايراني به سراغ اين سايت ها مي آيند. اين حرف ها را يك دانش آموز ۱۷ ساله رشته كامپيوتر گفته است.
بنا به ادعاي او متوليان امور فنآوري اطلاعات و ارتباطات در ايران هنوز براي امنيت شبكه اينترنت و مسايل مربوط به آن اهميتي قايل نيستند و همين امرباعث افت ضريب امنيتي سايت هاي ايراني به خصوص سايت هاي دولتي شده است. در حال حاضر متوليان دولتي به دليل مشغله فراوان و كمبود وقت، قادر به رسيدگي دقيق و تامين امنيت شبكه نيستند.
بد نيست بدانيد كه سايت هاي دولتي كه به منظور ايجاد دولت الكترونيكي ايجاد شده اند، داراي حفره هاي امنيتي فراواني هستند، اما مسوولان تامين امنيت آنها تلاشي براي رفع اين پورت هاي باز و نقاط ضعف سايت ندارند. شايد ادعاهاي اين جوان درست باشد. دراين صورت دانستن اين نكته كه در كشورهاي صنعتي مجازات هاي سنگيني براي نفوذ به قصد خرابكاري در سايت هاي اينترنتي در نظر گرفته شده، قابل توجه خواهد بود. در حالي كه همان كشورها بيشترين حمايت را از هكرهاي حرفه اي كه مسوول حفظ امنيت شبكه ها هستند، دارند.
كد نظام پزشكي جعلي 
يك كلاهبردار حرفه اي كه قصد خريد مقادير قابل توجهي طلا از يك طلافروش در دورود را داشت توسط ماموران آگاهي اين شهر دستگير شد.
از كلاهبردار دستگير شده كه خود را «جمال.ع» معرفي كرده، تعدادي كارت ويزيت تبليغاتي به نام ها و عناوين پزشكي جعلي و يك دسته چك كشف شد. نام برده خود را بيكار، ۳۳ ساله، ساكن تهران با مدرك تحصيلي ليسانس پزشكي هسته اي معرفي كرده است.
وي در ۱۲ شهر كشور با استفاده از عناوين جعلي و صدور چك بلامحل اقدام به ۴۱ مورد كلاهبرداري در خصوص خريد گوشي تلفن همراه، طلا، كامپيوتر، دوربين فيلمبرداري، فرش، تابلو و قاليچه هاي باارزش كرده است.
اين كلاهبردار حرفه اي با استفاده از كد نظام پزشكي جعلي، در شهر اردبيل اقدام به ايجاد مطب كرده بود كه هم اكنون از طرف مراجع قضايي آن شهرستان پرونده او تحت بررسي است.
كلاهبردار دستگير شده به همراه پرونده متشكله جهت اقدامات بعدي به مقامات قضايي دورود تحويل شد.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |