شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۳ - Jul 10, 2004
سياسي
Front Page

انتقاد مقام معظم رهبري از كساني كه جامعه جوان كشور را به علت رفتار ظاهري برخي جوانان محكوم مي كنند
جوانان كشور پاك، مؤمن و بانشاطند
و به اسلام و انقلاب و ايران بسيار علاقمندند
نخبگان كشور ضمن مقابله با سياستهاي مراكز سلطه غربي، اميد واقعي و صادق را با حرف و قلم و رفتار خود در دل هاي جوانان اين سرزمين تقويت خواهند كرد
009819.jpg
رهبر معظم انقلاب اسلامي در آخرين روز از سفر به استان همدان صبح ديروز در جمع مسئولان و مديران، نخبگان و نمايندگان قشرهاي مختلف مردم اين استان، ملت ايران را از لحاظ شاخص هاي شخصيتي و ارزشي بي نظير خواندند و خدمت به اين مردم را فرصت گرانقدر مسئولان براي جلب رضايت الهي برشمردند.
به گزارش ايسنا، حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هر قدم اشتباه مديران و مسئولان مناطق كشور در چشم مردم به پاي اسلام و نظام نوشته مي شود، بنابراين همه ي مسئولان بايد كاملا مراقب گفتار و رفتار خود باشند و با مردم صادقانه برخورد كنند.
ايشان مبارزه جدي و بي امان با فساد اقتصادي را شرط لازم براي به ثمر رسيدن فعاليت ها و تلاش هاي دستگاه ها و نظام خواندند و افزودند: اغلب مشكلات موجود ناشي از مقابله نكردن با فساد مالي و اقتصادي است.
ايشان با انتقاد از برخي برخوردهاي سياسي با مقوله ي مبارزه با فساد مالي افزودند: عده اي با سياست بازي از انجام دادن وظايف خود در اين مبارزه اساسي، كوتاهي كردند اما اكنون نمايندگان مجلس و مسئولان همه ي دستگاه ها بايد به اين كار همت گمارند.
رهبر معظم انقلاب بار ديگر خاطرنشان كردند: مبارزه با فساد به دست هاي پاك نياز دارد بنابراين همه مسئولان قوا و دستگاه ها بايد در اين زمينه كاملا عاري از هر گونه آلودگي باشند. ايشان با انتقاد از كساني كه جامعه جوان كشور را به علت چهره و رفتار ظاهري برخي جوانان، محكوم مي كنند، افزودند: جوانان اين كشور پاك، مومن و بانشاطند و به اسلام و انقلاب و ايران بسيار علاقه مندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با ابراز ارادت به نخبگان استان همدان و ديگر مناطق كشور افزودند: گذشته تاريخي بسيار پربار همدان نشان مي دهد كه اين استان براي پرورش استعدادها، قابليت هاي مساعدي دارد و اين واقعيت، جوانان استان همدان را به دستيابي به سطوح عالي علم و فكر و هنر و انديشه كاملا اميدوار مي كند. ايشان، ايجاد اميدواري در نسل جوان پويا و پرتحرك كشور را وظيفه ي اساسي نخبگان خواندند و افزودند: ايران به بركت اسلام و انقلاب و اراده ملت در راه تحولي بزرگ پيش مي رود و نخبگان عزيز كشور، ضمن مقابله با سياست هاي مراكز سلطه ي غربي براي تحقير و نوميد كردن ملت ايران اميد واقعي و صادق را با حرف و قلم و رفتار خود، در دل هاي جوانان اين سرزمين تقويت خواهند كرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي زبردست استاندار همدان در تشريح شاخص هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان به كاهش ميزان بيكاري و افزايش توليدات كشاورزي اين منطقه اشاره و اقدامات سال هاي اخير و تصميمات گرفته شده براي بهبود وضع استان همدان را تشريح كرد.
همچنين خانم فاطمه رجايي، به نمايندگي از زنان استان و آقايان زماني پيمان، به نمايندگي از كشاورزان استان، احمد فخار به نمايندگي از صنعتگران دستي، مسعود مصطفي جوكار، به نمايندگي از ورزشكاران، حاج بابايي، يكي از نمايندگان مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي، ابوالحسن روح القدس به نمايندگي از هنرمندان، محمد مسگريان به نمايندگي از اصناف و بازاريان، ظهيرنيا به نمايندگي از صنعتگران و كارگران و مرعشي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، به تشريح ديدگاه هاي خود در مورد مسايل استان پرداختند.
مقام معظم رهبري در مراسم مشترك سپاه و ارتش
مراسم مشترك نيروهاي ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي انتظامي استان همدان صبح روز پنجشنبه با حضور فرمانده معظم كل قوا در پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه برگزار شد.
به گزارش ايرنا در ابتداي اين مراسم پس از نواخته شدن سرود جمهوري اسلامي ايران حضرت آيت الله خامنه اي در مقابل يادمان شهيدان به شهداي سرافراز انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس اداي احترام كردند.
فرمانده كل قوا سپس از يگان هاي مستقر در ميدان سان ديدند و جانبازان شركت كننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
فرمانده كل قوا در سخناني در اين مراسم با تجليل از شهيدان حماسه ساز دفاع مقدس از جمله شهيدان تيزپرواز پايگاه سوم شكاري همدان تأكيد كردند: نيروهاي مسلح با درس آموزي از ايثار، هوشياري و پايداري اين شهيدان گرانقدر راه بسيار پرافتخار آنان را كه راه عظمت ايران و اسلام است، ادامه مي دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي زندگي كردن جامعه بشري در صلح و آرامش را خواست حقيقي نظام اسلامي و ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: متأسفانه قدرت هاي زياده خواه جهاني براي تحقق منافع نامشروع شان دنيا را آلوده خون و نفرت و خشم كرده اند و نمي گذارند بشريت روي صلح و آرامش ببيند.
ايشان با اشاره به تهديدهايي كه از ناحيه مراكز استكباري متوجه منطقه خاورميانه و آسياي غربي است افزودند: در چنين اوضاعي، هر ملتي كه در صيانت از كيان و عزت و هويت خود غفلت كند نابود خواهد شد و ملت ايران و نيروهاي مسلح كشور با درك اين واقعيت حتي لحظه اي دچار سستي و غفلت نشده و نخواهد شد.
فرمانده كل قوا، ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي را اجزاء مكمل مجموعه دفاعي ملت ايران خواندند و افزودند: ممكن است تا سال ها هيچ تهديد نظامي متوجه كشور ما نشود اما مجموعه دفاعي قدرتمند جمهوري اسلامي ايران بايد ضمن حفظ وحدت و همدلي با ارتقاء مستمر آمادگي هاي خود همواره آماده دفاع از كشور و ملت باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تسليم نشدن در مقابل زورگويان جهاني را عامل عزيز بودن جمهوري اسلامي ايران در چشم ملت ها برشمردند و افزودند: پايداري ملت ايران، نظام اسلامي را در دل قدرت هاي جهاني پرابهت ساخته و دشمني بي پايان آنها را به دنبال آورده است كه استقامت و سرافرازي به يمن وحدت و اقتدار ملت ايران همچنان ادامه خواهد داشت.
در پايان مراسم يگان هاي حاضر از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين در جمع خلبانان و فرماندهان پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه همدان، با تجليل از نقش تعيين كننده نيروي هوايي ارتش در هشت سال دفاع پيروزمند ملت ايران افزودند: نيروي هوايي در پيوستن به انقلاب و نيز در تشكيل جهاد خودكفايي پيشتاز و پرچمدار بوده است.
فرمانده كل قوا، با اشاره به ساخت جنگنده صاعقه در نيروي هوايي، ارتقا و آمادگي هاي دفاعي و پيشرفت هاي كيفي نيروي هوايي را ناشي از ايمان و همت و اراده برشمردند و افزودند: اين روند افتخارآميز با گام هاي بلندتر ادامه خواهد يافت.
در اين مراسم سرلشگر سليمي فرمانده كل ارتش با اشاره به افتخارات پايگاه شهيد نوژه در دفاع مقدس، آمادگي نيروهاي مسلح را براي دفاع از اسلام و انقلاب و ايران اعلام كرد.ديروز همچنين جنگنده صاعقه كه به دست متخصصان توانمند نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ساخته شده است در حضور فرمانده كل قوا با موفقيت پرواز كرد.
ضرورت اهتمام به گردشگري
حضرت آيت الله خامنه اي جاذبه هاي گردشگري استان همدان را، داراي ظرفيت عظيمي براي توسعه استان دانستند و افزودند: در بحث گردشگري حقيقتاً ضعيف عمل مي كنيم كه بايد اهتمام ويژه اي به ميراث فرهنگي و گردشگري شود. به گزارش خبرگزاري فارس، در اين سفر پنجاه ميليارد تومان اعتبار از منابع مختلف براي اجراي طرحهاي مورد نياز مردم همدان اختصاص يافت.
ده نفراز وزيران، معاونين رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، رئيس دفتر مناطق محروم، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، رئيس بنياد مسكن ، رئيس سازمان تربيت بدني، استاندار همدان و مسئولان چندين دستگاه ديگر پنجشنبه شب درجلسه اي با حضور حضرت آيت الله خامنه اي به بررسي طرحهاي مختلفي پرداختند كه به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان براي حل مشكلات مردم و رونق بخشيدن به توسعه اين استان مصوب شده است.
در اين جلسه حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم اهتمام مسئولان دستگاه ها براي بهره برداري سر موعد از طرح هاي مصوب تأكيد كردند: به گونه اي عمل كنيد كه نتايج اين طرح ها، در مدت نه چندان طولاني در زندگي مردم استان همدان ملموس شود. ايشان كشاورزي، صنايع دستي، گردشگري، صنايع روستايي و تكميلي و معادن را ۵ محور اصلي توسعه استان پر خير و بركت همدان خواندند و افزودند: براي شكوفايي ظرفيت هاي استان در ۵ محور ياد شده بايد دو مسئله گسترش راهها و تامين آب مورد نياز استان مورد توجه كامل قرار گيرد. ايشان، صنايع دستي استان همدان را از لحاظ تنوع و زيبايي، كم نظير خواندند و افزودند: بايد با سرمايه گذاري جدي صنايع دستي استان را رونق كامل داد و با سياستگذاري صحيح راه ورود گسترده توليدات هنرمندان ايراني را به بازارهاي جهاني هموار ساخت. ايشان جاذبه هاي گردشگري استان همدان را، داراي ظرفيت عظيمي براي توسعه استان دانستند و افزودند: در بحث گردشگري حقيقتاً ضعيف عمل مي كنيم كه بايد اهتمام ويژه اي به ميراث فرهنگي و گردشگري شود. ايشان ظرفيت كشاورزي استان همدان را شگفت آور خواندند و خاطرنشان كردند: مي توان با احداث صنايع روستايي و تكميلي، ايجاد صنايع مرتبط با كشاورزي، احداث مجتمع هاي دامداري، مجتمع هاي مكانيزه كشاورزي و صنايع بسته بندي زمينه دستيابي استان همدان به جايگاه شايسته اين استان را فراهم ساخت.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به لزوم افزايش امكانات فرهنگي - هنري در استان همدان، توجه جدي به تقويت روحيه ايماني جوانان اين استان را در هر كار فرهنگي ضروري خواندند. رهبر معظم انقلاب، طولاني شدن مدت اجراي طرح هاي مختلف از جمله بيمارستان شهيد بهشتي همدان را موجب شرمندگي مسئولان در برابر مردم خواندند و تأكيد كردند: بايد براي اجراي طرح، زمان مشخصي را تعيين كرد و دقيقاً به آن پايبند بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، رسيدگي به خواسته هاي دانشگاهيان همدان و پرورش استعدادهاي درخشان جوانان اين منطقه را ضروري دانستند و افزودند: اين جوانان بهترين سرمايه هاي كشور هستند.
بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي استان همدان
حضرت آيت الله خامنه اي در چهارمين روز از سفر به استان همدان عصر (پنجشنبه) از نمايشگاه توانمندي هاي اين استان بازديد كردند.
نمايشگاه توانمندي هاي استان همدان با شركت ۱۵۲ شركت در زمينه هاي صنعتي، معدني، كشاورزي، صنايع دستي، گردشگري، فناوري اطلاعات و نرم افزار در مساحتي حدود دو هزار متر مربع در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي همدان برپا شده است.رهبر معظم انقلاب در بازديد از غرفه هاي صنايع دستي با تمجيد از زيبايي ها و ظرائف محصولات هنرمندان صنايع دستي همدان، تلاش بيشتر براي رونق و غناي افزون تر رشته هاي مختلف اين صنعت را ضروري خواندند.

پيش بيني نمايندگان از نخستين تعامل مجلس و دولت بر سر وزارت رفاه
مهندس باهنر در گفت و گو با خبرگزاري فارس با طرح لغو وزارت رفاه و تامين اجتماعي مخالفت كرد
گروه سياسي: از هفته گذشته كه رئيس جمهور، محمدحسين شريف زادگان را به عنوان وزير پيشنهادي براي وزارت نوبنياد رفاه و تأمين اجتماعي معرفي كرد، دو بحث به صورت موازي در محافل سياسي ايران به ويژه مجلس مطرح شد.
بحث اول درباره ضرورت تشكيل چنين وزارتخانه اي بود. موافقان گفتند براي يكپارچه كردن فعاليت هاي مرتبط با تأمين اجتماعي و جلوگيري از فعاليت هاي تكراري، وزارت رفاه و تأمين اجتماعي لازم است. برعكس، مخالفان چنين استدلال كردند كه به جاي تشكيل وزارتخانه جديد كه مغاير سياست كوچك سازي به دولت است، بهتر بود كه سازمان هاي مسئول تأمين اجتماعي و رفاه تقويت مي شدند.
خبرگزاري فارس با توجه به فضايي كه شرح آن رفت و درباره واكنش هاي احتمالي آينده به اين مسئله چند گزينه را مطرح كرده است. براساس يكي از اين گزينه ها، شايد مصوبه تأسيس وزارت رفاه و تأمين اجتماعي كه در مجلس ششم تصويب شده و به تأييد شوراي نگهبان هم رسيده است، در مجلس هفتم لغو شود. خبرگزاري فارس در اين مورد به طرح دو فوريتي كه نمايندگان به مجلس داده اند اشاره كرده است. در تحليل خبرگزاري فارس برخي نمايندگان تهران در مجلس از جمله الياس نادران از جمله مخالفان وزارتخانه جديد معرفي شده اند. اما در همين گزارش تحليلي از زبان نايب رئيس دوم كميسيون اقتصادي مجلس از وزارتخانه جديد به عنوان «مسكن كاهش فشارها» دفاع شده است.
بحث ديگري كه برخي نمايندگان اكثريت مجلس با خبرگزاري فارس در ميان گذاشته اند اين بوده است كه گرايش سياسي وزير پيشنهادي بر تصميم آنها تأثير نخواهد گذاشت. غلامرضا مصباحي گفته است مهم اين است كه نسبت به شريف زادگان شناخت پيدا كند.
خبرگزاري فارس در خبر ديگري به نقل از محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس آورده است: رأي اعتماد به وزير پيشنهادي رئيس جمهور با پرسش و پاسخ هايي همراه خواهد بود و فكر مي كنم نمايندگان به شريف زادگان رأي اعتماد بدهند.
باهنر در اين گفت وگو با ارائه طرح لغو وزارت رفاه و تأمين اجتماعي مخالفت كرده است.وي در همين گفت وگو پيش بيني كرده است كه طرح استيضاح وزير راه در جلسه فرداي مجلس اعلام وصول شود.
خبرگزاري فارس گزارش تحليلي خود را كه برگرفته از آراء اكثريت مجلس است اين گونه جمع بندي كرده است: در مجموع به نظر مي رسد مجلس هفتم به اولين پيشنهاد رئيس جمهوري رأي منفي ندهد. هرچند ممكن است آراء شريف زادگان كم باشد.

آيت الله امامي كاشاني: صهيونيست ها و آمريكا تمام ارزش ها را فرو ريخته اند
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: آيت الله  امامي كاشاني  در خطبه  دوم  نماز جمعه  ديروز تهران  با اشاره  به  برخي موارد نقض  حقوق  بشر و آزادي  توسط كشورهاي  اروپايي  و آمريكا، گفت : غرب  بااين  عملكرد خود، دم  خروس  را نشان  داده  است .
امام  جمعه  موقت  تهران  تصريح  كرد: صهيونيست ها و كاخ  سفيد آمريكا تمام ارزشها را فروريخته اند.
امامي كاشاني  با اشاره  به  استقبال  گسترده  مردم  استان  همدان  از رهبرمعظم  انقلاب  گفت : اين  استقبال  در حقيقت  به  معناي  تقدير از اسلام ، انقلاب  و رهبري  است .
وي  توصيه هاي  رهبر معظم  انقلاب  در سفر اخيرشان  را بسيار مهم  توصيف  كرد و گفت : ايشان  به  كارگزاران  قواي  سه گانه  توصيه  كردند كه  براي  مردم  كاركنند و به  مردم  هم  توصيه  كردند كه  به  وظيفه  خود عمل  كنند.
امامي كاشاني ، «نااميد كردن  مردم  از نظام  جمهوري  اسلامي » و «تهي  كردن نسل  جوان  از فكر، اخلاق ، ايمان ، شجاعت ، انسانيت  و آزاديخواهي » را ازجمله  برنامه هاي  استكبار و دشمنان  انقلاب  برشمرد و تأكيد كرد كه  جوانان بايد از تقليد از غرب  پرهيز كنند.
امامي كاشاني  با اشاره  به  سفر اخير محمد البرادعي  رئيس  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي به  اسراييل  گفت : البرادعي  به  جاي  اينكه  به  صهيونيستها بگويد شما كارتان  را درست  كنيد، به  بحث  درباره  ايران  پرداخته  است .

كوتاه از سياست ايران
البرادعي: پرونده هسته اي ايران به زودي بسته مي شود
محمد البرادعي مديركل  آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  با ادعاي  اينكه  برنامه هاي  هسته اي  ايران  جنبه  صلح  آميز ندارد، گفت  كه  دليلي  براي  اثبات  نظامي  بودن  اين  برنامه ها در دست  نيست .به گزارش ايرنا البرادعي  روز پنجشنبه  در سخناني  در دانشگاه  عبري  قدس  افزود: اميدواريم  كه  ماه هاي آينده  پرونده  هسته اي  ايران  بسته  شود.وي  كه  از روز سه شنبه  به فلسطين  اشغالي  سفر كرده، روز پنج شنبه با آريل  شارون  نخست  وزير رژيم  صهيونيستي  ديدار و مذاكره  كرد.
راديو تل آويو اعلام  كرد، در اين  ديدار درباره  طرح  خالي  كردن  خاورميانه  از سلاحهاي  هسته اي  و همچنين  موافقت  اسراييل  با نظارت  بين المللي  بر تاسيسات  هسته اي  اين  رژيم  مورد بحث  و بررسي  قرار گرفت .وي  افزود: شارون  ضرورت  خالي  كردن  خاورميانه  از سلاحهاي  كشتار جمعي  را بخوبي  درك  مي كند و براي  بحث  درباره  اجراي  اين  طرح  در چارچوب  پيمان  صلح  خاورميانه  آمادگي  دارد.
برپايه  اين  گزارش  شارون  همچنين  به  البرادعي  گفته  است ، بحث  درباره  اجراي  طرح  خالي  كردن  خاورميانه  از سلاحهاي  هسته اي  بايد به  عنوان  مرحله  دوم  طرح  نقشه  راه  انجام  گيرد.البرادعي  پس  از ديدار با شارون  در جمع  خبرنگاران  گفت : موضع  اسراييل  رامبني  براينكه  كوشش  ايران  براي  دستيابي  به  سلاحهاي  كشتار جمعي  تهديد واقعي  براي  خاورميانه  است ، بخوبي  درك  مي كنم .
انگليس حاضر به افشاي گفت و گوهاي تهران - لندن نيست
دولت انگليس مايل به افشاي گفت و گوهاي خود با تهران درباره آزادي نظاميان انگليسي و قايق هاي توقيف شده در آبهاي ايران نيست.
به گزارش ايرنا از لندن جف هون وزير دفاع دولت كارگري انگليس در پاسخ به چند پرسش كتبي پارلماني كه توسط جوليان لوپس وزير امور بين الملل در كابينه سايه حزب محافظه كار مطرح شد اعلام كرد كه جزئيات مذاكرات بين دو دولت ايران و انگليس درباره آزادي نظاميان انگليسي و رفع توقيف از قايقها، محرمانه و غيرقابل انتشار است.

بررسي مسائل مرزي ايران و تركيه
يك هيات امنيتي ايران در سفري كه روز دوشنبه، به تركيه خواهد داشت، مسايل امنيتي مرزي دو كشور، از جمله شيوه  برخورد با فعاليت هاي غيرقانوني گروه هايي هم چون پ.ك.ك را با طرف ترك مورد بررسي قرار مي دهد.
علي اصغر احمدي، معاون امنيتي انتظامي وزير كشور در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب تصريح كرد: براساس همكاري هاي مستمر بين كميسيون عالي امنيتي دو كشور ايران و تركيه، مطابق پروتكل امضا شده به صورت سالانه جلسه اي در ايران و تركيه ميان اين كميسيون ها برگزار مي شود كه سفر هفته  جاري  هيات ايران نيز بر اين اساس صورت مي گيرد.
درگيري مرزي نيروهاي ايران
با تروريست ها
نيروهاي ايراني با تعدادي از عناصر مسلح تجزبه طلب پژاك برخورد كردند و با آنان درگير شدند.
به گزارش خبرنگار بازتاب، در اين درگيري كه پريشب رخ داد نيروهاي ايراني دو نفر از نيروهاي تجزيه طلب را به هلاكت رساندند ويك نفر ديگر را زخمي كردند.اين درگيري در منطقه مرزي بانه واقع در غرب استان كردستان روي داد و طي آن به هيچ يك از نيروهاي ايراني آسيبي وارد نيامد.در ادامه اين گزارش آمده است: بيش از ۱۰۰ تن از اعضاي پ.ك.ك به تازگي در ارتفاعات مشرف به روستاهاي مرزي در داخل خاك عراق مستقر شده اند.
آنها در آخرين اقدام، تعداد قابل توجهي سگ براي استفاده در عمليات هاي خود به كار گرفته اند.
در همين حال جانشين رئيس ستاد ارتش تركيه روز پنجشنبه گفت: نيروهاي انتظامي ايران بطور جدي و گسترده با نيروهاي پ.ك.ك مبارزه مي كنند.
به گزارش ايرنا، ژنرال ايلكر باش بوتح در كنفرانسي خبري در آنكارا در پاسخ به سئوالي در مورد انتشار گزارشهايي مبني بر بروز درگيري ميان نيروهاي انتظامي ايران و نيروهاي پ.ك.ك در مناطق نزديك به مرزهاي تركيه و عراق در داخل خاك ايران اين مطلب را عنوان كرد.وي افزود: اخيرا در ايران مبارزه گسترده و جدي عليه پ.ك.ك انجام شده است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |