شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۳ - Jul 10, 2004
ورزش
Front Page

در آستانه بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن
اجازه بدهيم ورزش راه خود را برود
009825.jpg
خبرنگار ورزشي: در هفته هاي اخير مصطفي هاشمي طبا رئيس كميته ملي المپيك با موضع گيري هاي خود و دخالت در امور انتخابات جاري نفرات برتر تيم ملي كشتي ايران براي المپيك آتن به نوعي در مقابل سرمربي تيم ملي كشتي ايران قرار گرفت. گزينش مربيان تيمهاي ملي كشتي فرنگي و آزاد ايران كه معمولا با تصميم سرمربي اين تيمها صورت مي گيرد، با مخالفت هاشمي طبا روبرو شد، خط زدن چمن گلي و معزي پور باعث شد تا شاهد عكس العملهاي حسن بابك و منصور برزگر باشيم. برزگر سريعا اعلام داشته، اگر معزي پور نباشد من هم نيستم كه نظرات او را در همين صفحه خواهيد خواند،اما... كمتر از دو ماه ديگر بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ در آتن آغاز خواهد شد. رخداد بزرگي كه در برگيرنده، كل كشورهاي جهان و در رشته هاي مختلف است. حضور در المپيك و كسب افتخار و مقام در اين رويداد به عنوان يك موفقيت سياسي، اجتماعي و حتي فرهنگي تلقي مي شود. اگر چه كشور ما در اين مسابقات هرگز به طور كامل شركت نكرده است، اما در رشته هايي كه اصالت و قدمت در تاريخ ورزش ما دارد هميشه يكي از سكوهاي باارزش  را بدست آورده ايم. وزنه برداري، كشتي، بوكس، دو و ميداني و در رشته هاي تازه چون تكواندو، كاراته و جودو نيز مدعي هستيم.
به ويژه دو رشته كشتي و وزنه برداري كه هميشه براي ما مدال آور بود و قهرمانان ما در اين رشته سرآمد جهانيان بوده اند. از سلماسي، ميرزايي، تختي، حبيبي، توكل و موحد گرفته تا رضازاده ، عسگري محمديان، برزگر، رسول خادم، دبير، حيدري و ... اميدهايي كه در نسل هاي آينده وجود دارند. معمولا در چنين شرايطي (يك ماه به مسابقات ) تيم ها و قهرمانان در شرايط عادي روحي، رواني و جسماني قرار مي گيرند و تمام مسائل و مراحل مقدماتي به پايان رسيده و قهرمانان و مربيان فارغ از مسائل حاشيه اي به كسب افتخار و ايجاد موفقيت مي پردازند.
متاسفانه با بحث هاي پيش آمده براي قهرمانان كشتي و چند رشته ديگر در آستانه اين رخداد بزرگ، شرايط روحي قهرمانان ما بهم ريخته است. بحث هاي متفاوت و تصميم گيري هاي مختلف و متضاد در گزينش نفرات باعث شده است كه التهاب و اضطراب با قهرمانان همراه و نوعي موضع گيري غير معقول در بين مربيان و مسئولين به وجود بيايد. قصد نداريم در اين موقعيت اين مسئله را باز كنيم و تصميمات و نظريات مسئولين، مربيان و قهرمانان را زير سئوال ببريم.
آنچه مهم جلوه  مي كند، هماهنگي بين ارگان هاي مربوط براي ايجاد فضاي ملايم و بدون تنش در اردوي قهرمانان است.
كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني دراين مقطع حساس مي توانند با هماهنگي و درك موقعيت حساس ورزشكاران از اين اختلافات كم و به نوعي بستر را براي كسب پيروزي قهرمانان فراهم نمايند. گاه لازم است كه تصميم گيري فني را به مربيان بسپاريم و اجازه بدهيم كه از منظر تخصصي قهرمانان و مربيان انتخاب شوند. شرايطي به وجود نياوريم كه چون فوتبال يكي را در مقطعي تاييد كنند و پس از چند سال بگويند اشتباه كرديم.
رئيس كميته ملي المپيك در اين زمينه يكبار اين تلخي تصميم گيري را تجربه كرده  اند. اجازه بدهيم، ورزش هواي آرامي بخورد و با آرامش بتوانيم در المپيك همان چند مدال طلا را قهرمانان ما بدست آورند و در اين گردهمايي جهاني سرود كشورمان با اهتزاز پرچم سه رنگمان در آتن شنيده و ديده شود.

واليبال ايران در قرعه كشي قهرماني جهان
009834.jpg
خبرنگار همشهري: مراسم قرعه كشي رقابت هاي واليبال قهرماني جهان روز ۲۶ تيرماه جاري در شهر رم ايتاليا برگزار مي شود. در همين رابطه مسئولان واليبال از سفارت ايران در ايتاليا خواستار حضور نماينده اي در اين مراسم شدند.تيم ملي واليبال ايران كه در دوره گذشته اين مسابقات غايب بود، چندي پيش درخواست شركت و آمادگي خود را براي برگزاري بازيهاي انتخابي يكي از گروهها در قاره آسيا به اطلاع فدراسيون بين المللي واليبال رساند.
مخالفت با مربيان ادواري
در پي اجراي شيوه ادواري در بكارگيري مربيان در تيم ملي واليبال، محمد وكيلي يكي از دستياران ايراني سوتيكوويچ در تيم جوانان به مخالفت با اين شيوه پرداخت. وي در گفت وگو با ايپنا اجراي آن را باعث كاهش انگيزه، آسيب رواني و گمراهي بازيكنان اردونشين خواند.جدا از وكيلي پرويز كاظمي هم طي اظهار نظري اين كار را به سود تيم  هاي ملي نخواند.

پيروزي تيم ملي بسكتبال
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال بزرگسالان پس از شكست تيم پازاژ در كمپ صربستان در مقابل يكي از تيم هاي منتخب اين كشور قرار گرفت كه در اين ديدار با نتيجه ۹۸ بر ۶۳ حريف خود را شكست داد.تيم ملي بسكتبال امروز نيز با تيم «تاچك» يكي از تيم هاي دسته اول صربستان يك ديدار تداركاتي را برگزار مي كند.

برزگر:معزي پور نباشد، من هم نيستم
009837.jpg
خبرنگار همشهري: در شرايطي كه سيد مصطفي هاشمي طبا رئيس كميته ملي المپيك ايران در آخرين اظهارنظر خود در يكي از شبكه هاي تلويزيوني كه اتفاقا محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي هم در كنارش نشسته بود بار ديگر تاكيد كرد كه به دليل محدوديت سهميه در دو رشته آزاد و فرنگي تنها ۵  مربي و يك سرپرست (طالقاني سرپرست انتخابي كميته ملي المپيك است) جمعا شش نفر جداي از ۱۳ كشتي گير مي توانند به بازي هاي المپيك در آتن اعزام شوند، ديروز بار ديگر منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد رسما اعلام كرد در صورتي كه محمود معزي پور در كادر مربيان اعزامي به المپيك نباشد از همراهي تيم ملي ايران در اين بازي ها خودداري مي كند و در تهران خواهد ماند.برزگر در رابطه با انتخاب بابك نورزاد و مجيد خدايي در تركيب تيم ايران براي حضور در المپيك گفت: براي من هيچ فرقي نمي كرد در اين دو وزن چه كسي انتخاب شود.نورزاد به دليل آينده روشن تر و بهتر و خدايي به دليل قهرماني در رقابت هاي انتخابي اين شانس را پيدا كرده اند. وي با اشاره به كشتي خادم و خدايي در لهستان اظهار داشت: با استناد به فيلم اين مسابقه، خدايي برنده اين كشتي تشخيص داده شد.
برزي هم المپيكي شد
سجاد برزي عصر روز پنج شنبه گذشته با غلبه بر عليرضا غريبي، پيراهن تيم ملي كشتي فرنگي ايران را براي حضور در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن بدست آورد.
مسابقه انتخابي سجاد برزي از تهران و عليرضا غريبي از ايلام براي پوشيدن پيراهن وزن ۱۲۰ كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران، در سالن ورزشي شهداي شهرستان كرج برگزار شد و در آن برزي با نتيجه ۳ بر يك از سد غريبي گذشت و به عضويت تيم ملي ايران اعزامي به بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن در آمد.

تيم دووميداني جوانان عازم مسابقات جهاني شد
گروه ورزشي: اعضاي تيم ملي دووميداني جوانان كشورمان براي حضور در مسابقات قهرماني جوانان جهان ،بامداد امروز عازم ايتاليا شدند.
مهدي شاهرخي در پرتاب وزنه، احسان حدادي در پرتاب ديسك، عليرضا حبيبي در پرش سه گام و كاوه موسوي در پرتاب چكش، نمايندگان كشورمان در مسابقات قهرماني جوانان جهان را تشكيل مي دهند.علي فرشاد سپهر سرپرست تيم اعزامي است و محسن شاهرخي به عنوان مربي، تيم را همراهي مي كند.

بلازويچ در سپاهان
009822.jpg
گروه ورزشي:قائم مقام باشگاه فولاد مباركه سپاهان گفت: اين باشگاه در صورتي كه با «فرهاد كاظمي» سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه به توافق نرسد يك مربي خارجي را جانشين وي خواهد كرد.
«مسعود تابش» افزود: «فرهاد كاظمي» هفته آينده در نشستي با اعضاي هيات مديره باشگاه، برنامه هاي خود را ارائه مي كند و چنانچه هيات مديره سپاهان با وي به توافق برسد وي به كار خود در اين تيم ادامه مي دهد.وي در پاسخ به اين سئوال كه در صورت عدم توافق با «كاظمي» گزينه خاصي را مد نظر داريد افزود: در اين خصوص مطالعاتي را انجام داده ايم.
همشهري: به نظر مي رسد، گزينه تيم سپاهان براي جانشيني كاظمي بلازويچ مربي سابق تيم ملي فوتبال ايران است. بلازويچ با سپاهان به توافق كامل رسيده و به زودي راهي تهران خواهد شد.او با تيم ملي ايران به آنچه آرزو داشت نرسيد و سرانجام بدليل انتقادات رسانه ها و عدم نتيجه گيري و با وجود اصرار فدراسيون فوتبال ،ايران را ترك كرد. بازگشت بلازويچ به ايران شايد در سطح باشگاهها باعث شود تا او را بهتر بشناسيم. مديريت سپاهان با اين حركت نشان داد كه بدنبال فوتبال روز جهان است.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |