دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۵ - Jul 12, 2004
تايلند اولين حريف ايران در چين
تيم ملي فوتبال در شرايط آرماني است
009975.jpg
خبرنگار همشهري: يك هفته ديگر تيم ملي فوتبال ايران در چهارچوب مسابقات جام ملت هاي آسيا كه در كشور چين برگزار مي شود، در اولين بازي خود به ديدار تايلند مي رود. حريفي تقريبا آشنا براي فوتبال ما كه هميشه به جز موارد استثنايي يك مغلوب قابل پيش بيني بوده است به ويژه در شرايط فعلي كه حال و روز خوبي ندارد. قبل از بازي ايران با تايلند، در همين گروه ژاپن با عمان روبه رو مي شود. بازي اين دو تيم چهره ژاپن و عمان را كاملا مشخص مي كند،  حتي نتيجه آن نيز مي تواند خيلي زود تكليف گروه را مشخص كند. ژاپن با زيكو به دستاورد قابل قبولي نرسيده است و عمان نيز آن تيم پرقدرتي كه ايران را مغلوب كرد نيست،  اما نزول و افولش هم چندان چشم گير نبوده است.
تيم ملي ايران در اين دو هفته آخر فارغ از تمام مسائل حاشيه اي و درگيري هاي مطبوعاتي در يك سفر تفريحي و آمادگي در آ لمان به خواسته هاي خود رسيده است. پيروزي هاي پرگل در مقابل تيم هاي ضعيف آلماني و اتريشي و... براي تقويت روحي و ايجاد حس برتري جويي كاملا قابل قبول است.
اين شيوه آمادگي در آستانه بازي هاي مهم را اكثر تيم هاي بزرگ اروپا به ويژه غربي ها انجام مي دهند. اصل ايجاد روح برتري جويي در فوتبال بسيار مهم است و هر تيمي در درجه اول به آن نيازمند. اين طرح رواني را يوهان كرايف يكي از عوامل اصلي پيروزي يك تيم مي داند، او معتقد است كه در آژاكس دهه هفتاد و هلند همان سالها با اين شيوه در باشگاه هاي اروپا قهرمان و در جام جهاني به نايب قهرماني رسيده است. يوهان در بارسلونا نيز از اين شيوه بهره جست و موفق هم بود.
ايران سه روز ديرتر از ديگر گروه ها شروع مي كند و اين فرصت خوبي است تا حريفان را براي دوره هاي بعد نيز ارزيابي كنيم. بازي هاي ايران در شهر چونگ كوئينگ انجام مي شود اما دستياران برانكو مي توانند براي تماشاي بازي چين و قطر به پكن بروند و عربستان و عراق را در چنگ دو ببينند و كره، اردن،  كويت و امارات را در جينان.
تيم ملي فوتبال ايران با بهره گيري از بازيكنان باتجربه و ميدان ديده اي چون دايي، كريمي، رضايي،  كاويانپور و مهدوي كيا مي تواند در كنار بازيكنان جوان و با استعداد امروزي چون كعبي،  بداوي، مبعلي، نصرتي، علوي و... تركيب خوبي به دست بدهد.
آنگونه كه از سخنان رييس فدراسيون فوتبال برداشت مي شود شرايط تيم آرماني است و تيم هيچگونه مشكلي از اين بابت ندارد. حال بايد ببينيم ژاپن، عمان و تايلند چگونه اند. بحث هاشميان را نيز دوستان مطبوعاتي بايد فراموش كنند، باور كنيد او در بهترين شرايط هم بهتر از مهاجمان فعلي ما نيست،  بازي هاي بوندس ليگا و وظايف هاشميان در آنجا با كاري كه او بايد در تيم ملي انجام دهد متفاوت است و چندان براي خودمان يك غول نسازيم كه اينگونه نيست.

ركوردگيري از مدعيان تيم ملي وزنه برداي
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون وزنه برداري مي  گويد: تمامي مدعيان پوشيدن پيراهن تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن مي توانند در ركوردگيري كه از ملي پوشان اين رشته ورزشي به عمل مي آيد، شركت كنند. براي انتخاب تيم ملي وزنه برداري ايران به منظور شركت در بازي هاي آتن روز پنج شنبه هفته جاري از ملي پوشان اين رشته ورزشي در لنگرود ركوردگيري به عمل مي آيد. رئيس فدراسيون وزنه برداري در خصوص «كورش باقري» ملي پوش دسته ۹۴ كيلوگرم كه به دليل مصدوميت از حضور در بازي هاي آتن بازماند اظهار داشت: ما تلاش مي كنيم اين وزنه بردار هر چه زودتر بتواند از بند مصدوميت رهايي يابد و بار ديگر به جمع ديگر ملي پوشان اين رشته ورزشي بپيوندد.

برانكو سه شنبه به تهران مي رسد
009984.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال كشورمان پس از پايان اردوي آلمان، بامداد ديروز وارد تهران شد.
علي رغم بازگشت ملي پوشان، برانكو ايوانكوويچ و فخرالدين داوود بگوويچ سرمربي و مربي دروازه بان هاي تيم ملي با تأخيري دوروزه و به دليل استراحت و ديدار با خانواده، روز سه شنبه به جمع ملي پوشان ملحق مي شوند تا تمرينات تيم ملي از روز سه شنبه پيگيري شود. ملي پوشان نيز پس از دو روز استراحت، مجموعا دو جلسه تمرين تا پيش از اعزام به جام ملت ها را انجام مي دهند.درعين حال دكتر خانلري، پزشك تيم ملي فوتبال با هدف انجام هماهنگي هاي لازم از بابت شرايط تغذيه و مسايل رفاهي ملي پوشان امشب عازم چين خواهد شد.

جدال دوم ملي پوشان جوان و بزرگسال واليبال
خبرنگار همشهري: پيكار دوم تداركاتي ملي پوشان جوان و بزرگسال واليبال ايران در روز گذشته هم ديداري بس گرم و تماشايي از آب درآمد و جوانان به لطف آمادگي مطلوب جسماني ملي پوشان بزرگسال و با تجربه را  آزار دادند.مصدوميت منظمي و بازارگرد هم مزيد بر علت شد تا تيم بزرگسالان سنگيني و فشار بيش از حدي را تحمل كند. مرد محوري تيم جوانان مثل ديدار قبلي محمد سليماني برترين بازيكن نوجوان و جوان جهان بود . بازي خوب جوانان و شكست گيم اول كافي بود«پارك كي ون» براي فرار از باخت مهدي مهدوي را جانشين اميرحسيني پاسور باتجربه اش سازد.
اين بازي در نهايت سه بر يك به سود تيم ملي بزرگسالان به پايان رسيد.

«علي اصغر بذري» ستاره كشتي ايران در كانادا
تيم كشتي آزاد ايران قهرمان جام گلف كانادا شد
009978.jpg
خبرنگار همشهري: امتياز بزرگ حضور كشتي گيران تيم دانشگاه آزاد اسلامي در رقابت هاي بين المللي گلف كانادا رويارويي نفرات اعزامي با ستارگان طراز اول كشتي جهان از كشور كوبا بود. با وجود حضور ستارگان بزرگ كشتي جهان تيم ايران با درخشش جوانان خود به مقام قهرماني رسيد.در ميان اعضاي تيم ايران «علي اصغر بذري» كشتي گير ۶۶ كيلويي تيم كشورمان شايسته ترين بود. او ضمن كسب مدال طلاي اين وزن در مرحله نيمه نهايي «پدرو روندون» ملي پوش تيم كوبا را با نتيجه (۲-۳) شكست داد. بذري در مسابقه هاي جام جهاني ۲۰۰۴ باكو به اين حريف خود باخته بود.
009972.jpg

حميد سيفي كشتي گير ۹۶ كيلويي تيم ايران هم در اين مسابقه ها صاحب گردن آويز طلا شد.
مجيد رودباري در فينال وزن ۵۵ كيلوگرم (۲-۳) به رنه مونتري كوبايي باخت.
پژمان درستكار در ديدار پاياني وزن ۸۴ كيلوگرم مقابل خوئل رومري كوبايي (۰-۴) تسليم شد و محمد هادي پورعليجان هم در ديدار آخر وزن ۱۲۰ كيلوگرم شكست (۰-۴) را مقابل آلكسيس رودريگز كوبايي پذيرا شد . جدال هادي حبيبي و دانيل ايگالي قهرمان سابق جهان از كانادا در ديدار رده بندي وزن ۷۴ كيلوگرم هم (۰-۴) به سود حبيبي به پايان رسيد.

بلغارستان در مرحله نهايي ليگ جهاني
رقابت فرانسه و بلغارستان در راهيابي به مرحله نهايي ليگ جهاني پانزدهم واليبال سرانجام با صعود بلغارها به اتمام رسيد.
فرانسوي ها اگرچه به نسبت بلغارها كه با ژاپن بازي كردند، با حريف سرسختي چون لهستان مواجه بودند و دوبار هم در «ورشو» از سد اين تيم گذشتند اما تفاضل «ست» بهتر حريف مانع از صعود خروس هاي فرانسوي شد.
به اين ترتيب مرحله نهايي ليگ پانزدهم از روز بيست و ششم تيرماه با حضور چهار تيم ايتاليا، صربستان مونته نگرو، برزيل و بلغارستان به ميزباني شهر رم ايتاليا انجام خواهد شد.

هادي زاده رئيس جديد فدراسيون ورزش نابينايان
گروه ورزشي: علي اصغر هادي زاده نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس ششم شوراي اسلامي و رئيس كنوني انجمن دو و ميداني فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين روز يكشنبه در مجمع عمومي فدراسيون ورزشهاي نابينايان و كم بينايان به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون برگزيده شد.
هادي زاده كه از حدود دهه ۶۰ و زماني كه ورزش نابينايان يكي از انجمن هاي زيرمجموعه فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين بود، با اين رشته ارتباط داشت. وي درمجمع روز يكشنبه با كسب اكثريت مطلق آرا ۳۷ فرد حاضر در مجمع به مدت ۴ سال به رياست اين فدراسيون انتخاب گرديد.
وي حدود دو ماه پيش از استعفاي محمدحسن خداوردي رئيس سابق فدراسيون از سوي رئيس سازمان تربيت بدني به عنوان سرپرست اين فدراسيون برگزيده شد.
خداوردي در استعفا نامه خود پيشنهاد كرده بود كه هادي زاده مسئوليت اين فدراسيون را برعهده بگيرد.

مسابقات دووميداني جوانان جهان
سرپرست تيم ايران: شرايط دووميداني كاران مطلوب است
سرپرست تيم ملي دووميداني جوانان ايران در فاصله دو روز مانده تا رقابت نخستين دووميداني كار جوان كشورمان در مسابقات جهاني ايتاليا گفت: هر چهار ورزشكار ايراني در شرايط خوبي به سر مي برند. فردا ظهر به وقت تهران، مهدي شاهرخي به رقابت خواهد پرداخت.علي فرشاد سپهر افزود: تيم ايران شب گذشته وارد محل برگزاري مسابقات شد، اما با توجه به اين كه بيش از دو هزار ورزشكار از ۱۹۰ كشور جهان پا به اين مسابقات گذاشته اند، هتل هاي شهر «گروستو» مملو از جمعيت شده و اسكان ۲۹ تيم در فاصله ۵۰ كيلومتري اين شهر انجام گرفته است.
وي ادامه داد: همه ورزشكاران ايران در شرايط بسيار خوبي هستند و مشكل خاصي وجود ندارد تنها مساله تيم ايران مسافت زياد بين محل اسكان و محل برگزاري مسابقات است. همچنين هواي محل برگزاري مسابقات نيز در شرايط مطلوبي است.

تنيس فيوچرز تهران از ۱۰ مرداد آغاز مي شود
گروه ورزشي: مسابقات بين المللي تنيس فيوچرز تهران از روز ۱۰ مردادماه سال جاري آغاز مي شود.
اين مسابقات با حمايت شركت پارس خودرو و با حضور شماري از بازيكنان خارجي به مدت دو هفته در زمين هاي تنيس مجموعه ورزشي انقلاب برگزار خواهد شد.
اين مسابقات سال پيش به مدت ۴ هفته در تهران و كيش برگزار شد.

۲۵ تير آغاز ليگ واترپلو
گروه ورزشي: مسابقات واترپلو ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور از روز ۲۵ تيرماه جاري به مدت دو روز در تهران آغاز خواهد شد.
به گزارش فدراسيون شنا، اين مسابقات امسال در دو گروه با حضور تيم هاي پتروشيمي تهران، پيكان تهران، فتح زنجان، ياران مشهد، شهرداري كرمان در گروه الف و تيم هاي نفت و گاز گچساران، صنعت نفت آبادان، استخر انقلاب شيراز، نفت اميديه، دانشگاه آزاد تهران و نماينده اصفهان در گروه ب بصورت متمركز برگزار مي شود.
نخستين هفته ليگ واترپلو از گروه الف به ميزباني تيم پتروشيمي تهران (۲۵ و ۲۶ تيرماه) و نخستين هفته از گروه ب به ميزباني دانشگاه آزاد تهران (۱ و ۲ مردادماه) در استخر شناي آزاد برگزار مي شود.همچنين فدراسيون شنا در بخشنامه هاي جداگانه اي به مديران باشگاه هاي دانشگاه آزاد اسلامي، پيكان تهران، پتروشيمي تهران، صنعت نفت آبادان، استخر انقلاب شيراز، نفت و گاز گچساران، شهرداري گيلان، شهرداري كرمان، مشهد، زنجان و اصفهان اعلام كرد كه تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه ۲۴ تيرماه فرصت دارند تا تمام قراردادهاي بازيكنان واترپلوي خود را به انضمام وضعيت خدمتي نظام وظيفه و آلبوم عكس تمام اعضاي تيم به كميته فني واترپلو ارسال كنند.

كاظمي سكاندار فوتبال تهران باقي ماند
گروه ورزشي: مجمع عمومي هيأت فوتبال استان تهران ديروز در اداره كل تربيت بدني اين استان تشكيل شد و در راي گيري به عمل آمده «علي كاظمي» به عنوان رئيس هيات براي ۴ سال برگزيده شد. در اين راي گيري «كاظمي» ۱۳ راي از ۱۶ راي مأخوذه را كسب كرد.
«امير حسين فتحي» ديگر نامزد تصدي اين پست، ۳ راي به دست آورد.
«عليرضا كرد» و «گودرز حبيبي» ديگر نامزدهاي تصدي پست رياست هيات فوتبال استان تهران رايي كسب نكردند.
«صادق درودگر» ديگر نامزد تصدي اين پست، پيش از راي گيري از شركت در انتخابات انصراف داد.
نماينده تيم فوتبال استقلال در اين مجمع حاضر نشد.
«محمد دادكان» رئيس مجمع عمومي هيات فوتبال استان تهران و رئيس فدراسيون فوتبال پس از انتخاب كاظمي به رياست اين هيات به وي تبريك گفت و ۲۰۰ ميليون تومان براي احداث ساختمان جديد اين هيات به وي اهدا كرد.

سرمربي آلماني پرسپوليس وارد تهران شد
گروه ورزشي: «راينر زابلز» سرمربي آلماني ساعت ۲۱ شب گذشته وارد تهران  شد تا مذاكرات رسمي اش را با مديران باشگاه پيروزي به انجام رساند.
جعفر كاشاني در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين خبر افزود: كميته  فني باشگاه پيروزي بعد از بحث و بررسي هاي طولاني براي انتخاب سرمربي آينده و از ميان گزينه هايي از فرانسه، انگليس و آلمان با اتفاق نظر كامل «راينر زابلز» را بهترين گزينه براي تصدي اين مسئوليت دانست و با بررسي هاي انجام شده قرار شد وي با حضور در تهران شرايط خود را مطرح كند كه در صورت توافق از وي استفاده خواهيم كرد.
سخنگوي باشگاه پيروزي (پرسپوليس) تصريح كرد: شناخت نسبتا خوبي از نوع عملكرد اين مربي آلماني داريم ولي آمدن وي به تهران نمي تواند به معناي انتخاب وي باشد، چرا كه هنوز او شرايط خود را مطرح نكرده است و ما نيز شرايط كاريمان را برايش تشريح نكرده ايم.
وي همچنين در خصوص تكميل كادر فني پيروزي اظهار داشت: اگر با «راينر» به توافق برسيم سعي خواهيم كرد از دستياران ايراني استفاده كنيم تا مشكل چنداني براي آينده نداشته باشيم.
گفتني است «زابلز» مربي ۵۲ ساله به مدت ۶ سال بازيكن بايرن مونيخ آلمان بوده است و در تيم هاي نورنبرگ و كايزرسلاترن آلمان سابقه  مربيگري دارد.
حضور در تيم هاي «اشتوتگارت»، «الاهلي قاهره» و «اسكندريه» مصر از ديگر سوابق مربيگري اين مربي آلماني است.

داودي شمسي قائم مقام مهرعليزاده شد
گروه ورزشي: در حكمي از سوي «محسن مهرعليزاده» معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني، «سيداسماعيل داودي شمسي» به عنوان قائم مقام اين سازمان منصوب و مشغول به كار شد.«داودي شمسي» كه هم اكنون مشاور رئيس مجلس هفتم شوراي اسلامي است، پيش از اين رئيس سازمان امور اداري و پشتيباني مجلس شوراي اسلامي، معاون وزير پست و تلگراف و تلفن، چند دوره نمايندگي مجلس و حدود سه سال رياست سازمان تربيت بدني را برعهده داشته است.رئيس سازمان تربيت بدني در حكم صادره خود با اشاره به تعهد و تجربيات داودي شمسي يادآور شده است كه اطمينان دارم با بكار گيري تجربيات مديريتي چندين ساله درزمينه هاي مختلف از جمله ورزش و ايجاد ارتباط منطقي با بخش هاي مرتبط با ورزش كشور خواهيد توانست علاوه برايجاد هماهنگي هاي لازم بين بخشي در فعاليت هاي ستادي و اجرايي سازمان در توسعه و تنظيم روابط فرابخشي سازمان نيز توفيقات لازم را كسب نماييد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |