سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۸ - Jul 27, 2004
قهرماني برزيل در غياب ستارگان گرانقيمت
007521.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال برزيل با پيروزي بر آرژانتين، قهرمان جام ملت هاي آمريكاي جنوبي شد.
در مرحله نهايي رقابت هاي فوتبال كوپا آمريكا، برزيل توانست با پيروزي در ضربات پنالتي، برابر آرژانتين به مقام قهرماني دست يابد.
در اين ديدار، آرژانتين در دقيقه ۲۱ از روي نقطه پنالتي، توسط گونزالس به گل رسيد، اما در وقت اضافه نيمه اول، لويسائو با ضربه سر نتيجه را به تساوي كشاند.
اين نتيجه تا اواخر بازي ادامه داشت و دلگادو در دقيقه ۸۷، شادي را به آرژانتيني ها بازگرداند، اما برزيلي هاي سختكوش و تكنيكي، باز هم در وقت هاي تلف شده بازي، توسط آدريانو، گل تساوي را به ثمر رساندند تا جام از دستان آرژانتين دور شود.
در ضربات پنالتي برزيل موفق شد با نتيجه ۴ بر ۲ آرژانتين را شكست دهد و قهرمان كوپا آمريكا شود.
آدريانو، ادو، ديه گو وخوان، هر ۴ پنالتي برزيل را تبديل به گل كردند و گونزالس به همراه سورين تنها گلزنان آرژانتين در ضربات پنالتي بودند.
نكته مهم بازي فينال، تكنيك فوق العاده بازيكنان هر دو تيم به خصوص برزيل بود كه اين تكنيك را در خدمت كارهاي گروهي قرار داده بودند تا فوتبال اين دو تيم، متمايز از بسياري كشورها باشد و حتي يك دريبل اضافه در طول بازي ديده نمي شد.
از موارد مهم ديگر، برخورد دوستانه بازيكنان اين دو رقيب ديرينه بود و تنها شاهد برخوردهاي فني در اين ديدار بوديم. حتي برزيلي ها به دليل اعلام پنالتي داور كه كمي مشكوك به نظر مي رسيد و با حرفه اي گري بازيكنان آرژانتين حاصل شده بود، كوچك ترين اعتراضي به داور نكرده اند.
گفتني است، برزيل بدون مهره هاي نامدار و با تيم دوم خود در كوپا آمريكا شركت كرده بود.

در حاشيه جام ملت هاي آسيا
عربستان حذف شد،ازبكستان و عراق در مرحله دوم
تيم هاي ملي فوتبال ازبكستان و عراق به مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا راه يافتند. عليرغم اين كه ازبكستان با دو پيروزي در بازي هاي قبلي، صعودش قطعي شده بود، به دليل روابط بين دو كشور ازبكستان و تركمنستان، پيروزي اين تيم در ديدار سوم برابر تركمنستان اهميت بسياري داشت.
اين دو تيم در نيمه نخست، در يك بازي متعادل به تساوي صفر بر صفر رضايت دادند. اما ازبك ها با گل كاسيموف در دقيقه ۵۸، به سومين پيروزي متوالي دست يافتند ، تا به عنوان تيم اول گروه c ، راهي مرحله بعد شوند . ضمن اينكه ازبكها از دقيقه ۸۵ ، ده نفره به بازي برابر تركمنستان ادامه دادند.
همچنين در ديگر بازي اين گروه، عراق و عربستان در يك بازي حساس به مصاف يكديگر رفتند كه درنهايت عراق توانست با نتيجه دو بر يك، قهرمان سه دوره جام ملت هاي آسيا و نايب قهرمان دوره قبل را شكست دهد. عراق با اين پيروزي به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد. نيمه اول اين ديدار با تساوي بدون گل پايان يافت.نشاط اكرم در دقيقه ۵۱ و يونس محمود در دقيقه ۸۶ زننده دو گل عراق بودند، و منتشاري در دقيقه ۵۷ تك گل عربستان را به ثمر رساند.
007551.jpg

دايي به بازي با ژاپن مي رسد
محروميت سه بازيكن اصلي تيم ملي ايران و نيز مصدوميت علي دايي باعث شده نگراني هايي در اردوي قهرمان سه دوره جام ملت هاي آسيا ايجاد شود.«علي دايي» كاپيتان تيم ملي ايران در مورد وضعيت موجود و در گفتگو با سايت اختصاصي كنفدراسيون فوتبال آسيا مي گويد: در بازي با تايلند مصدوم شدم، به همين دليل روز مسابقه با عمان محتاطانه  در زمين عمل كردم. پزشك تيم تمرينات سبك را در دستور كارم قرار داده اند و البته اميدوارم به بازي مقابل ژاپن برسم. در بازي با عمان تيم دچار مشكلاتي شد و سه بازيكن ما با محروميت مواجه شدند.با اين اوصاف مطمئنم روز چهارشنبه نمايشي قدرتمندانه مقابل ژاپن ارائه خواهيم كرد چرا كه تيم ملي ايران، بازيكنان بسيار خوبي دارد و آن ها مي توانند در چنين وضعيتي، كمك حال كادر فني باشند.
چيني ها ايران را تشويق مي كنند
خصومت ديرينه چيني ها با ژاپني ها، سبب شد تا مردم پرجمعيت ترين كشور جهان، طرفدار تيم ملي كشورمان در ديدار پاياني گروه D جام ملتهاي آسيا شوند.چهل هزار نفر در ورزشگاه بزرگ شهر چونگ كينگ، تيم ملي ايران را برابر ژاپن تشويق خواهند كرد.چيني ها از سران تيم ملي ايران درخواست كرده اند پرچم كشورمان را در اختيارشان قرار دهند، تا به طور منظم، تيم ايران را در اين رقابت تشويق كنند.
پادشاه اردن تماشاگر بازي با امارات
تيم ملي فوتبال اردن در ديدار روز سه شنبه مقابل امارات در مرحله نخست مسابقات جام ملتهاي آسيا از تشويق و حمايت بزرگترين حامي خود به نام شاهزاده عبدالله پادشاه كشور برخوردار است تا با كسب تنها يك امتياز صعود خود به مرحله يك چهارم پاياني را جشن بگيرد.به گزارش خبرگزاري رويتر از پكن، تيم اردن كه براي اولين بار حضور در مسابقات جام ملتها را تجربه مي كند براي قرارگرفتن در جمع هشت تيم برتر تنها به يك امتياز از مصاف با امارات نياز دارد.
شاهزاده ۴۲ ساله اردن روز دوشنبه به منظور تماشاي ديدار تيم ملي اين كشور مقابل امارات در پكن، وارد چين شد.

كلينزمن سرمربي جديد تيم ملي آلمان
007518.jpg
گروه ورزشي: شبكه تلويزيون «ان.ت.فا» در آلمان بعدازظهر دوشنبه اعلام كرد: فدراسيون فوتبال اين كشور و «يورگن كلينزمن» ملي پوش سابق تيم فوتبال آلمان براي انعقاد يك قرارداد دوساله توافق كردند.
اين شبكه تلويزيوني افزود: بدين ترتيب «كلينزمن» براي مدت دو سال مربيگري تيم آلمان را به عهده خواهد گرفت.شبكه «ان.ت.فا» همچنين با استناد به فدراسيون فوتبال آلمان اعلام كرد: مذاكرات با كلينزمن پيرامون مساله مالي نيز به پايان رسيده است.
كلينزمن ۳۹ ساله جانشين رودي فولر مربي سابق تيم ملي فوتبال آلمان مي شود كه پس از حذف اين تيم در جام ملت هاي اروپا در پرتغال از سمت خود استعفا كرد.

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |