سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۸ - Jul 27, 2004
شهردار تهران:
از محل جمع آوري زباله هاي رهاشده در كانال ها مي توان ۲۰۰ اتوبوس خريداري كرد
احمدي نژاد : نظافت شهر و جمع آوري زباله جزء محوري ترين و پيچيده ترين مسئوليت هاي مديريت شهري در تمام دنياست
شهردار تهران گفت: سال گذشته با زباله هاي جمع آوري شده از كانال ها، مي توانستيم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس براي شهر خريداري كنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران، در مراسم چهارمين مرحله بهره برداري از خودروهاي مكانيزه خدمات شهري اظهار اميدواري كرد: تا پايان سال ۸۵ در زمينه هزينه مربوط به جمع آوري زباله به سمتي برويم كه اين هزينه ها سر به سر شده و حداقل هزينه ها ي سنگين گذاشته شده براي اين امر را از دل زباله ها بيرون بكشيم.
وي خاطرنشان كرد: زباله كالاي دور ريختني است كه با يك مقدار توجه مي تواند به ثروتي براي مردم تبديل شود.
به گفته وي، شهرداري درصدد است تا پايان سال ۸۴ درخصوص زباله، بحث سامان دهي و بازيافت را تحقق بخشد.
احمدي نژاد، با تاكيد بر استفاده از توان عظيم مردم در بخش نظارت شهرها گفت: مي توانيم با استفاده از شوراياري ها و معتمدين محلي نظافت و كار رفت و روب را برعهده مردم بگذاريم.
وي، در ادامه با اشاره به تلاش هاي گذشته شهرداري تهران در زمينه نصب سطل هاي زباله، خواستار ادامه پيدا كردن اين امر شد و افزود: ظرف ۲ تا ۳ ماه بايد سبدهايي را در سطح شهر تهران براي جمع آوري زباله در نظر بگيريم.
شهردار تهران، همچنين به موضوع زمان بندي دقيق براي جمع آوري زباله اشاره كرد و يادآور شد: توقف زباله در سطح معابر، كانون تغذيه بسيار مناسبي را براي حيوانات فراهم مي كند كه بايد زماني را طراحي كنيم تا زباله بهترين زمان ممكن در سطح معابر باشد، كه اين امر نيازمند كار مديريتي است.
وي، با تاكيد بر بحث آموزش نيروهاي جمع آوري زباله گفت: هر كس كه قصد پوشيدن لباس هاي مقدس نارنجي خدمات شهري را بر عهده دارد، بايد در اين دوره هاي آموزشي شركت كند.
به اعتقاد احمدي نژاد، با ۳ سال كار و سرمايه گذاري در بحث جمع آوري و حمل ونقل زباله مي توانيم براي دوره هاي ۱۰۰ ساله در اين خصوص آسوده باشيم.
وي گفت: بايد به نقطه اي برسيم كه زباله ها براي مديريت شهري و مردم درآمدزا باشد كه با همكاري مردم مي توانيم با هزينه كمتر و سرعت  بيشتر به اين مهم نايل شويم.
احمدي نژاد همچنين گفت: قسمتي از ساختمان شماره ۲ سازمان خدمات موتوري براي تامين مسكن همكاران مانند مسكن در سازمان در نظر گرفته شده است.احمدي نژاد در پايان تاكيد كرد: نظافت شهر و جمع آوري زباله از سطح آن جزء محوري ترين،پيچيده ترين و مهمترين مسئوليت هاي مديريت شهري در تمام دنيا است.

با برچيدن بافت هاي فرسوده كوچه نباتي در منطقه۱۷
مجموعه بزرگ فرهنگي - ورزشي در جنوب تهران احداث مي شود
007563.jpg
گروه شهري: كوچه نباتي سابق در منطقه ۱۷ به يك مجموعه بزرگ فرهنگي - ورزشي به وسعت ۴۰ هزار مترمربع تبديل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، كوچه نباتي كه در دهه هاي
۴۰-۳۰ به عنوان يك منطقه حاشيه اي در كنار دهستان يافت آباد شكل گرفته است به دليل ارزان بودن قيمت زمين ها كه اغلب كاربري كشاورزي داشتند عامل جذب مهاجرين كم درآمد از اقصي نقاط كشور شد. همچنين محصوربودن كوچه نباتي بين دو خط راه آهن تهران -تبريز و تهران - اهواز، تراكم بالاي منازل مسكوني؛ متراژ پايين، بالابودن سطح آبهاي زيرزميني و عبور چند رشته قنات از زير پي هاي ساختمان، غيراصولي بودن ساخت و سازها و فرسودگي بناها اهالي محروم اين محله را با خطر دايمي ريزش خانه هايشان روبه رو
ساخته بود.
اين درحالي است كه در كنار مشكلات فوق فقر اقتصادي و كمبود امكانات فرهنگي، معضلات اجتماعي گوناگوني ازجمله خريد و فروش موادمخدر و اعتياد در اين محله رواج يافته بود و پيامدهاي آن به صورت يك تهديد جدي براي محله هاي همجوار درآمده بود.
پژمان پشمچي زاده معاون فني عمراني شهرداري منطقه ۱۷ به خبرنگار ما گفت: حداقل از ۱۵ سال قبل تملك و تخريب املاك اين محله در طرح هاي عمراني منطقه ۱۷ لحاظ شده بود اما به دليل حجم بالاي اعتبارات مورد نياز و نبود اراده جدي براي رفع اين معضل، براي ساكنان كوچه، مشكلات گوناگوني به بار آمده بود.
علاوه بر اين واقع بودن اين املاك در طرح هاي عمران شهري امكان هر گونه تحرك اعم از نوسازي، بازسازي و يا خريد و فروش از ساكنان اين محله سلب كرده بود.
وي افزود: دكتر احمدي نژاد شهردار تهران در نخستين دور ديدارهاي عمومي خود از مناطق مختلف شهر تهران با مشاهده وضعيت نابسامان اهالي اين كوچه دستور خريد تمام املاك اين كوچه و تبديل آن به يك مجموعه فرهنگي ورزشي بزرگ را صادر كرد.
معاون فني عمراني منطقه ۱۷ اعتبار لازم براي خريد حدود ۳۰ پلاك واقع در اين كوچه را رقمي حدود ۱۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: فاز اول احداث مجموعه فرهنگي ورزشي شهداي منطقه ۱۷ آغاز شد.
وي فاز اول اين طرح را شامل احداث فضاي سبز، محوطه سازي، احداث ابنيه فرهنگي،  ورزشي، اجتماعي و آب نما به مساحت ۶ هزار مترمربع و با هزينه اي حدود يك ميليارد تومان دانست و گفت: با توجه به پايين بودن سرانه هاي ورزشي و فرهنگي و اجتماعي منطقه ۱۷ احداث اين مجموعه كه در نوع خود در تهران بي نظير است مي تواند تاثير چشمگيري در رفع محروميت هاي فرهنگي منطقه داشته باشد.
وي اعتبارات لازم براي به پايان رساندن اين طرح را كه برخوردار از انواع سالن هاي ورزشي، استخر، كتابخانه، پيست دوچرخه سواري و پياده روي مي باشد، حدود ۵ ميليارد تومان اعلام كرد كه درصورت تامين ظرف دو سال آينده به طور كامل آماده بهره برداري خواهد بود.

ساماندهي پارك هاي تهران
007557.jpg
طرح ساماندهي استفاده بهينه از پارك هاي تهران در دستور كار كميسيون فرهنگي اجتماعي و زيست   شهري شوراي شهر قرار گرفت.
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اين مطلب افزود: در طرح مذكور، چگونگي فعال شدن امكانات بالقوه اي كه مي تواند فعاليت هاي ورزشي، تفريحي، هنري، فرهنگي ، آموزشي، اجتماعي و غيره را شامل شود و تحت پوشش قرار دهد، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. وي گفت: استفاده بهينه از پاركها مي تواند به نيازهاي مختلف شهروندان تهراني در اين زمينه پاسخ دهد و اين مهم تنها در فضاي ايمن، آرام و نظارت شده قابل اجراست.

كارخانه بازيافت كاغذ
007572.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: ۱۳۰ هكتار به ظرفيت فعلي محل دفن زباله كهريزك اضافه شد و عمليات بهسازي وضع نابسامان اين محل در حال انجام است.وي اظهار اميدواري كرد: براي ۲۰ سال آينده طرح استخراج گاز متان و بازيافت زباله به مرحله اجرا درآيد.
وي يادآور شد: براي بحث درازمدت دفن زباله ها نيز اراضي اي در منطقه عزيزآباد و هوشنگ آباد با وسعتي در حدود ۱۰۰ هكتار در نظر گرفته شده است.
محمدي زاده خبر داد: نخستين كارخانه بازيافت كاغذ تا سه ماه ديگر كار خود را با روزانه ۱۰ تن بازيافت آغاز مي كند.

پارك آموزش ترافيك
007566.jpg
يك پارك آموزش ترافيك در شرق تهران احداث مي شود.
اين پارك آموزشي به مساحت ۲۱ هزار متر مربع و با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد ريال توسط كارشناسان مسايل ترافيكي در بوستان جنگلي سرخه حصار در دست ساخت است.با احداث اين پارك و با ارتقاء سطح فرهنگ عبور و مرور و تردد به ويژه در كودكان و نوجوانان در آينده رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و رواني ترافيك و ايمني تردد در سطح شهر تضمين مي شود. همچنين به منظور رفاه حال شهروندان ايستگاه هاي اتوبوس سطح منطقه ۱۳ با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال ساماندهي مي شود.

تسهيلات ويژه در بوستان آبي آزادگان
007563.jpg
گروه شهري: شهرداري منطقه ۱۵ تهران به منظور استفاده بهينه شهروندان از خدمات مراكز تفريحي شهرداري، تسهيلات ويژه اي ارائه مي دهد.
مهندس محمود نصري با اعلام مطلب فوق گفت: در راستاي غني سازي اوقات فراغت و استفاده بهينه از امكانات و خدمات فرهنگي و تفريحي شهرداري، اقشار كم درآمد و نهادهاي فرهنگي، آموزشي و امدادي مي توانند از تسهيلات ويژه اي جهت استفاده از مجموعه بوستان آبي آزادگان استفاده كنند.وي تصريح كرد: در پي توافق به عمل آمده بين شهرداري منطقه ۱۵ با برخي نهادها از جمله بنياد شهيد، بهزيستي، كميته امام خميني، آموزش و پرورش، بسيج ناحيه شرق تهران و امور مساجد مقرر شد بليت استفاده از مجموعه بوستان آبي آزادگان كه در نوع خود در كشور بي نظير مي باشد به يك پنجم بها استفاده كنند.
به گفته شهردار منطقه ۱۵ تهران مخاطبين طرح و مراكز تحت پوشش شامل جوانان و نوجوانان فعال در طرحهاي تابستاني پايگاه هاي بسيج و مساجد، خانواده هاي ايثارگران و كليه دانش آموزان تحت پوشش مراكز طرح  اوقات فراغت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني در محدوده منطقه ۱۵ مي باشند.

ديدار شهردار با ساكنان منطقه ۸
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، پنجشنبه اين هفته ضمن حضور در منطقه هشت شهرداري تهران، از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
شهروندان ساكن منطقه ۸ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران،امروز ( ششم مردادماه) به روابط عمومي شهرداري اين منطقه واقع در نارمك - ميدان نبوت، ساختمان شهرداري منطقه هشت مراجعه و نسبت به دريافت و تكميل فرم ثبت نام اقدام كنند.

بهشت زهرا تا ۱۲ سال ديگر گنجايش پذيرش متوفيان را دارد
مديرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: با اجراي طرح توسعه اراضي، بهشت زهرا حداقل در ۱۲ تا ۱۵ سال آينده ظرفيت پذيرش متوفيان را دارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمود رضاييان با بيان اين كه تاكنون ۱۶۰ هكتار از اراضي شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) در اختيار سازمان بهشت زهرا قرار گرفته است، اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا هم اكنون در حال تملك اين اراضي است و تا پايان سال جاري مشكل مكاني بهشت زهرا حل خواهد شد.
وي با اشاره به بار ترافيكي سنگين و جمعيت رو به رشد تهران خاطرنشان كرد: مطابق با طرح جديد مكان يابي، گورستان هاي جديد تهران در چندين نقطه از حومه تهران احداث خواهد شد.
وي همچنين با بيان اين كه هم اكنون ناوگان حمل متوفي به وسيله خودروهاي مجهزي انجام مي شود، افزود: در حال حاضر ۳۵ دستگاه آمبولانس حمل متوفي تبديل به ۴۰ دستگاه شده است كه در اين خصوص آمبولانس هاي داخل سازمان نيز جمع آوري شده و ۱۰ دستگاه آمبولانس مزدا براي بهسازي حمل متوفي تهيه شده است.وي در پايان خاطرنشان كرد: هزينه خريد خودروهاي آمبولانس كه بالغ بر ۵/۱ ميليارد تومان است از صرفه جويي هايي كه در درون سازمان انجام گرفته، تأمين شده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست:
ساماندهي زباله در سه استان شمالي به ۶۵۰ ميليارد ريال اعتبار نياز دارد
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: براي ساماندهي دفع زباله در سه استان گيلان، مازندران و گلستان به ۶۵۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
معصومه ابتكار در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به توليد روزانه حدود ۶ هزار تن زباله در اين استان ها افزود: هم اكنون ۶۶ درصد زباله در استان هاي ياد شده دفن غيربهداشتي، ده درصد تبديل به كود كمپوست و فقط دو درصد بازيافت مي شود.
وي با بيان اينكه در شرايط مناسب بهداشتي و زيست محيطي بايد ۶۹ درصد زباله به كود كمپوست، ۲۵ درصد بازيافت، ۵ درصد دفن بهداشتي و فقط يك درصد آن سوزانده شود درباره اعتبار مورد نياز براي احداث واحدهاي تبديل زباله به كود كمپوست گفت: براي ايجاد اين واحدها به ۲۵۲ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعتبار مورد نياز براي ايجاد مراكز دفن بهداشتي زباله در سه استان شمالي كشور را ۹۱ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: براساس برآوردها براي خريد دستگاه هاي زباله سوز نيز به ۷۱ ميليارد ريال اعتبار داخلي و ۱۴۶ ميليارد ريال اعتبار خارجي نياز است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |