مشاركت مردمي براي حل مشكل ترافيك در نيوجرسي
باكمك هاي مردمي شهرداري نيوجرسي توانست معابر جديدي در اين شهر تاسيس كرده و معابر قديمي را نيز تصحيح كند.
بر اساس طرح كمك هاي مردمي، مردم عوارض راه درون شهري را مستقيما به شهرداري پرداخت مي كنند و صندوقي نيز به همين امر اختصاص يافته كه توسط اداره حمل و نقل نيوجرسي حمايت مي شود.
به منظور اعطاي اعتبار به شهرداري، ابتدا شهرداري بايد توسط مهندسان راهسازي خود طرح پروژه را براي اداره حمل و نقل نيوجرسي توجيه كند و در صورت موافقت اداره حمل و نقل ۷۵ درصد اعتبار مالي به هنگام آغاز پروژه و ۲۵ درصد آن نيز بعد از پايان پروژه به شهرداري تعلق مي گيرد.
تجهيز ناوگان تاكسيراني استانبول براي حل مشكل ترافيك شهر
مهمترين مساله مسوولان تاكسيراني شهر استانبول تركيه تجهيز تاكسي هاي اين شهر به امكانات رايانه اي و بي سيم و تلفن است. به عقيده كارشناسان مهمترين فايده به كارگيري اين تجهيزات صرفه جويي اقتصادي و سرعت در ارايه خدمات به مسافران است.
در اين خصوص شركت آسل سن(Asel san) در تركيه، طرحي را با همكاري شهردار استانبول اجرا كرده است كه بر اساس اين طرح تاكسي هاي مركز شهر به ويژه مراكز تجاري به سيستم ITS يا«تاكسي بي سيم» مجهز مي شوندGPS. سيستم ديگري است كه هم اكنون در تمامي كشورهاي توسعه يافته مورد استفاده قرار مي گيرد. مسوولان تاكسيراني از طريق اين سيستم از پر و خالي بودن و همچنين وضعيت مكاني تاكسي ها در شهر مطلع مي شوند.
استفاده از GPS در شهرها موجب افزايش امنيت مسافران و رانندگان تاكسي و سرعت در ارايه خدمات مي شود. بر اساس برآورد كارشناسان راه اندازي سيستم GPS در استانبول حدود ۵۰۰ هزار دلار هزينه در بردارد.
گسترش حمل و نقل ريلي در شهرهاي آلمان
مديران شهري در آلمان با همكاري شركت راه آهن آلمان اقدام به توسعه و گسترش خطوط حمل و نقل ريلي در شهرهاي اين كشور كردند .بر اساس اين طرح انتقال و جابه جايي مسافر و حتي كالا بيشتر از طريق ناوگان حمل و نقل ريلي صورت مي پذيرد.
شركت راه آهن شهري آلمان با استفاده از اين طرح توانسته است حجم ترافيك را در شهرهاي اين كشور به نسبت قابل قبولي كاهش دهد.
تلاش مديران شهري بولونيا براي كاهش ترافيك شهر
مديران شهري بولونيا به منظور كاهش حجم ترافيك در اين شهر تلاش فراگيري را آغاز كرده اند.
مسوولان حمل و نقل درون شهري بولونيا بيشترين فعاليت خود را در جهت كاهش حجم ترافيك روي توسعه خدمات حمل و نقل عمومي نظير راه آهن كلانشهري، شبكه تراموا، گسترش پياده رو سازي و احداث مسيرهاي ويژه دوچرخه معطوف داشته اند.البته بهسازي و گسترش خطوط مترو به منظور افزايش تردد شهروندان با اين وسيله نقليه و حمل و نقل كالا با مترو در دستور كار مسوولان شهري بولونيا قرار گرفته است كه اين امر باعث شده سرويس هاي حمل و نقل درون شهري بولونيا بين ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ ترن در روز باشد.
بر اساس نظريه كارشناسان حمل و نقل بولونيا، راه اندازي دو خط تراموا از تردد ۲۲ هزار اتوبوس و ۲۲۰ هزار خودرو شخصي جلوگيري خواهد كرد.
منبعwww.google municipality N e w s :