نشر دانش
مديريت فرا ۲۰۰۰ در شركت هاي كوچك و متوسط
|
|
مؤلف: مسعود الملك برق لامع/ ناشر: قصيده سرا/ چاپ اول، ۱۳۸۲/ ۲۵۹ صفحه، رقعي/ ۱۹۰۰ تومان.
در بخشي از پيش گفتار كتاب آمده است: آينده از آن شركت هاي كوچك و متوسط است. تنوع و شتاب نوپيدا در فعاليت هاي اقتصادي خبر از تحولاتي عميق و اساسي در شكل و ماهيت اين نوع فعاليت ها در آغاز قرن بيست و يكم مي دهد. هم اكنون با گشايش مرزهاي سياسي براي فعاليت هاي اقتصادي، تجارت جهاني به تدريج شرايط و خواسته هاي خود را به بافت اقتصاد ملي عرضه مي كند.
رقابت هاي جديد، بازارهاي تازه و راهبردهاي نو و هماهنگ با تغيير ريشه اي اخير، همگي رهاورد نوع تازه تجارت، براي شركت هاي قديم و جديد است. امروزه سازمان هاي بزرگ و زنجيره اي توليد نمي توانند همچنان به گسترش كار خود ادامه دهند. آنها علاقه بسياري به كاهش نيروي انساني و سطح فعاليت ها نشان مي دهند. در مقابل، شركت هاي كوچك تر و متوسط با ويژگي انعطاف پذيري و نوآوري خود مجال حركت و قدرت نمايي يافته و به كمك اين نقاط قوت، نيرويي تازه براي رشد به دست آورده اند. كشورهايي نيز كه در صدد تقويت بدنه اقتصادي خود برآمده اند، راه را در تقويت و هموارسازي مسير شركت هاي كوچك و متوسط يافته اند.
به اين دليل در كشورهاي اروپايي و ايالات متحده آمريكا، اشتغالزاترين نهادها، شركت هاي كوچك ومتوسط اند و پيش بيني مي شود در آينده موتور اصلي اقتصاد اين كشورها را تشكيل دهند.بديهي است كه براي ورود به بازار بين المللي نيازمند گسترش روش هاي علمي و موفق مديريت براي اداره مراكز اقتصادي خود خواهيم بود.
مشكل اساسي بسياري از شركت هاي ايراني در فقدان يك روش علمي همه جانبه و كاربردي براي هماهنگي راهبردها، بازاريابي و فروش، تبليغات، توليد، داده هاي سازماني و برنامه ريزي مالي مؤسسه است.مطالب اين كتاب، هم براي كساني كه يك شركت كوچك و يا متوسط را اداره مي كنند و هم براي كساني كه در صدد ايجاد شركتي براي تحقق يك انديشه نو هستند، مي تواند مفيد و قابل استفاده باشد.
|